filifjonka Skrevet 5. juli 2019 #4561 Skrevet 5. juli 2019 2 minutter siden, Uglesjel said: At jeg sier at det ikke er "spesielt" så vil det si at jeg ikke har fått med meg at dem faktiks kaller hverandre for det. Skricer også øengre ppp i yråden her at jeg mulig hat gåty glipp av en del inlegget om det. Så det er ikke noe mer og peike på fra verken deg eller andre ang dette. Du sa hva sa du? 8
Rubella Skrevet 5. juli 2019 #4562 Skrevet 5. juli 2019 7 minutter siden, Uglesjel skrev: At jeg sier at det ikke er "spesielt" så vil det si at jeg ikke har fått med meg at dem faktiks kaller hverandre for det. Skricer også øengre ppp i yråden her at jeg mulig hat gåty glipp av en del inlegget om det. Så det er ikke noe mer og peike på fra verken deg eller andre ang dette. Atte hæ? Jeg har forresten ikke «peika» (?) mye på det, simpelthen kommenterte det med ett innlegg. Når man ytrer seg offentlig i et diskusjonsforum må man regne med respons! 3
MaleficentAurora Skrevet 5. juli 2019 #4563 Skrevet 5. juli 2019 7 minutter siden, filifjonka skrev: Du sa hva sa du? .............🤦♀️ 1 minutt siden, Rubella skrev: Atte hæ? Jeg har forresten ikke «peika» (?) mye på det, simpelthen kommenterte det med ett innlegg. Når man ytrer seg offentlig i et diskusjonsforum må man regne med respons! Selvsagt. Men trenger nå ikke flere til og si det samme når andre har sagt nærmeste det samme noen timer før. Det skulle stå preike, men autokorrekten ville det noe annet. Respons får jeg trøssesvis av. Spurte kun et simepelt spørsmål. Men nå handler ikke denne tråden om det. Så la oss gå tilbake hva tråden går ut på🙂
Gjest Annypanny Skrevet 5. juli 2019 #4564 Skrevet 5. juli 2019 Det har vært spekulert tidligere om de på en eller annen måte kjøper seg falske IG-følgere. Jeg har ikke reflektert så veldig over dette, men hvis jeg nå kikker litt på listen over de som følger henne, så er der oppsiktsvekkende mange følgere uten profilbilde som ikke har postet et eneste innlegg, og det er jo litt snodig?
MaleficentAurora Skrevet 5. juli 2019 #4565 Skrevet 5. juli 2019 7 minutter siden, Annypanny skrev: Det har vært spekulert tidligere om de på en eller annen måte kjøper seg falske IG-følgere. Jeg har ikke reflektert så veldig over dette, men hvis jeg nå kikker litt på listen over de som følger henne, så er der oppsiktsvekkende mange følgere uten profilbilde som ikke har postet et eneste innlegg, og det er jo litt snodig? Det samme kan du se på antall likes og hvem som går igjen fra de tomme profilene. LK Har også en del tomme profiler. 8
Gjest Emmy_H Skrevet 5. juli 2019 #4566 Skrevet 5. juli 2019 36 minutter siden, Monimoni skrev: Mor og far... på tur. For å få alenetid fra barna. Eller vent nå. I kommentarfeltet står det at bedriftens ansatte var på pressetur. For et sammensurium av privatliv og business! Dem kan umulig vite lenger når de er på jobb eller ikke. Kan du utdype dette ytterligere? Her er det noe som skurrer. Pressetur for hva? Og hva er egentlig føringen for reklameringen av denne Genève turen?
Monimoni Skrevet 5. juli 2019 #4567 Skrevet 5. juli 2019 14 minutter siden, Emmy_H skrev: Kan du utdype dette ytterligere? Her er det noe som skurrer. Pressetur for hva? Og hva er egentlig føringen for reklameringen av denne Genève turen? Ikke noe å utdype her, det står i kommentarfeltet i bloggen. Skrevet av CBE selv. 4
Gjest Emmy_H Skrevet 5. juli 2019 #4568 Skrevet 5. juli 2019 1 minutt siden, Monimoni skrev: Ikke noe å utdype her, det står i kommentarfeltet i bloggen. Skrevet av CBE selv. Merkelig å kalle en sponset tur for «pressetur», tenker da på merking av turen og den økonomiske delen av denne «sponsen».
MaleficentAurora Skrevet 5. juli 2019 #4569 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, Emmy_H skrev: Merkelig å kalle en sponset tur for «pressetur», tenker da på merking av turen og den økonomiske delen av denne «sponsen». Det høres bedre ut og si "pressetur" enn hva sannheten selv er😂 10
Surikatt Skrevet 5. juli 2019 #4570 Skrevet 5. juli 2019 (endret) Jeg er ikke så god på merking av reklame men denne turen fremstilles som en weekendtur for mor og far og barnefri. Hva er pressetur? Hvis de reiser på tur for å reklamere for Genève som reisemål, da tenker jeg at de får ihverfall reise og hotell dekket. Ikke et ord om dette på bloggen. Bør man ikke varsle forbrukertilsynet? Endret 5. juli 2019 av Surikatt 13
Gjest Emmy_H Skrevet 5. juli 2019 #4571 Skrevet 5. juli 2019 (endret) 29 minutter siden, Surikatt skrev: Jeg er ikke så god på merking av reklame men denne turen fremstilles som en weekendtur for mor og far og barnefri. Hva er pressetur? Hvis de reiser på tur for å reklamere for Genève som reisemål, da tenker jeg at de får ihverfall reise og hotell dekket. Ikke et ord om dette på bloggen. Bør man ikke varsle forbrukertilsynet? Ja det bør merkes som reklame, så lenge turen er for å reklamere for Genève slik utgangspunktet tydeligvis ble framstilt https://influencere.wordpress.com/2019/07/05/caroline-berg-eriksen-reklame-for-genevatourism/. Ser at det er merket som reklame på IG. Endret 5. juli 2019 av Emmy_H Orker ikke..
CabinCruiser Skrevet 5. juli 2019 #4572 Skrevet 5. juli 2019 (endret) Hjelp meg å forstå hva genevetourism får ut av en blogger som knapt får kommertarer eller likes? Det er nesten like bortkasta som alle disse ambassadørforespørslene jeg får på insta med mine 100 følgere Endret 5. juli 2019 av CabinCruiser 24
Gjest spaniasol Skrevet 5. juli 2019 #4573 Skrevet 5. juli 2019 1 time siden, CabinCruiser skrev: Hjelp meg å forstå hva genevetourism får ut av en blogger som knapt får kommertarer eller likes? Det er nesten like bortkasta som alle disse ambassadørforespørslene jeg får på insta med mine 100 følgere Jeg tror muligens at det ikke er bloggen som er kanalen for dette oppdraget. Mulig hun har en annen oppdragsgiver som hun skal presentere Geneve for. Reisebyrå, reiseoperatør, hotell eller lignende. Turen er pressetur, og altså et tøft innhold med store krav... Jobben gjøres i ettertid. Vi vil kanskje aldri få se det ferdige produktet.
Gjest Emmy_H Skrevet 5. juli 2019 #4574 Skrevet 5. juli 2019 (endret) 33 minutter siden, spaniasol skrev: Jeg tror muligens at det ikke er bloggen som er kanalen for dette oppdraget. Mulig hun har en annen oppdragsgiver som hun skal presentere Geneve for. Reisebyrå, reiseoperatør, hotell eller lignende. Turen er pressetur, og altså et tøft innhold med store krav... Jobben gjøres i ettertid. Vi vil kanskje aldri få se det ferdige produktet. Her har CBE gjort en glipp ved å ikke presentere turen slik den faktisk er : en pressetur. Jeg reagerer på at dette bedriftsparet bruker bedriftseier sin kropp som en del av denne presseturer, da det stengt tatt ikke har noe med hotell eller destinasjon slik presseturer gjerne skal beskrive og også visuelt beskrives. Jeg tenker at de bommer med sitt budskap med bestillingen som gjelder denne turen da de fremstiller dette som et «vanlig jobboppdrag på reklamekanalene deres» det er det dog ikke. Ganske forvirrende også med merking/ikke reklame og det oppfattes lite ryddig. Endret 5. juli 2019 av Emmy_H
PecanPie Skrevet 5. juli 2019 #4575 Skrevet 5. juli 2019 7 minutter siden, Emmy_H skrev: Her har CBE gjort en glipp ved å ikke presentere turen slik den faktisk er : en pressetur. Jeg reagerer på at dette bedriftsparet bruker bedriftseier sin kropp som en del av denne presseturer, da det stengt tatt ikke har noe med hotell eller destinasjon slik presseturer gjerne skal beskrive og også visuelt beskrives. Jeg tenker at de bommer med sitt budskap med bestillingen som gjelder denne turen da de fremstiller dette som et «vanlig jobboppdrag på reklamekanalene deres» det er det dog ikke. Ganske forvirrende også med merking/ikke reklame og det oppfattes lite ryddig. Turen ble presentert på bloggen for første gang 20. juni (for kildens skyld, denne går rett på bloggen: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/20/dette-skal-vi-resten-av-sommerferien/ ). Da omtales det som en «kjæresterur». Allerede her burde det vel vært nevnt at det er en tur i samarbeid med Geneva Tourism. 25
Gjest Emmy_H Skrevet 5. juli 2019 #4576 Skrevet 5. juli 2019 (endret) 5 minutter siden, PecanPie skrev: Turen ble presentert på bloggen for første gang 20. juni (for kildens skyld, denne går rett på bloggen: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/20/dette-skal-vi-resten-av-sommerferien/ ). Da omtales det som en «kjæresterur». Allerede her burde det vel vært nevnt at det er en tur i samarbeid med Geneva Tourism. Ja det stemmer, det er helt egne bestillinger rundt presseturer så dette er bare helt amatør. Hvilken seriøse aktører har hovedfokus på egen kropp i en hotellseng, halvnaken bak styreleder også plutselig fokus på det de faktisk blir betalt/sponset for i et bilde? Og det uten å være tydelig på hva produktet faktisk er? Endret 5. juli 2019 av Emmy_H
Kleenex Skrevet 5. juli 2019 #4577 Skrevet 5. juli 2019 (endret) 29 minutter siden, Emmy_H skrev: Her har CBE gjort en glipp ved å ikke presentere turen slik den faktisk er : en pressetur. Jeg reagerer på at dette bedriftsparet bruker bedriftseier sin kropp som en del av denne presseturer, da det stengt tatt ikke har noe med hotell eller destinasjon slik presseturer gjerne skal beskrive og også visuelt beskrives. Jeg tenker at de bommer med sitt budskap med bestillingen som gjelder denne turen da de fremstiller dette som et «vanlig jobboppdrag på reklamekanalene deres» det er det dog ikke. Ganske forvirrende også med merking/ikke reklame og det oppfattes lite ryddig. Jeg blir forvirret. Er pressetur det samme som kjærestetur? Dere som kan imgur. Ta for all del skjermbilde av alt dette sammensuriummet... Endret 5. juli 2019 av Kleenex 12
MaleficentAurora Skrevet 5. juli 2019 #4578 Skrevet 5. juli 2019 Kan noen gi meg en kort oppsummering på denne "kjæreste turen" som viser seg til og være en pressetur egentlig er? Er så mye forskjellige informasjon som kommer nå ang dette at jeg er en smule forvirret💫 3
Gjest Emmy_H Skrevet 5. juli 2019 #4579 Skrevet 5. juli 2019 (endret) 11 minutter siden, Kleenex skrev: Jeg blir forvirret. Er pressetur det samme som kjærestetur? Dere som kan imgur. Ta for all del skjermbilde av alt dette sammensuriummet... En pressetur en en bestilling gjort av noen som ønsker reklame/få blest/fokus på et spesifkk reisemål med innhold. Det ligger ulike "bestillinger" blant disse presseturene og det samme gjelder hvem som faktisk sponser/betaler/gir midler til turen/destinasjonen. De fleste som legger ut blogginnlegg om presseturer informerer i forkant om at det er det de presenterer med fokus på det kunden ønsker skal fremstilles. Så pressetur er bloggfyll, men kan ha andre rammer en tradisjonell salg/annonsør forhold. Håper det var et godt nok svar 🙂 Hvis man har en blogg kan man søke om å delta på pressetur, det er spesielt populært blant matbloggere. Endret 5. juli 2019 av Emmy_H
Populært innlegg Morgan Le Fay Skrevet 5. juli 2019 Populært innlegg #4580 Skrevet 5. juli 2019 Jeg ler meg ihjel. Studer Insta- bildet fra sengen med kaffe og NY Times - artikkel. Ingen av fotograf/inflencer- paret har tydeligvis lest så mye som overskriften en gang. Eller er det en slags bisarr mørk ironi? Tror ikke det. 44 migranter drept i luftangrep, 130 skadd mens de drømte om Europa. Men hva gjør det, mor og far har jo kjærestetur til Genève, så deres «Europadrøm» er vel intakt. 50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå