decker Skrevet 23. juni 2019 #4181 Skrevet 23. juni 2019 Eg har sagt det fleire gonger før og, dei har veldig god forretningssans og har lukkast i å bygga opp ein merkevare over lengre tid. Det som vert interessant å sjå er korleis endringskompetansen er no som til dømes haldningane til eksponering av barn er i endring, og den tradisjonelle blogginga er på veg ut til fordel for kanalar som YouTube og Instagram. Dei har jo ein mulighet no med Netfit, så det vert spanande å sjå korleis det utviklar seg. 6
Eveliina Skrevet 23. juni 2019 #4182 Skrevet 23. juni 2019 (endret) 1 time siden, ti10 skrev: Selvsagt er det x antall brukere som er opptatt av ulike emner i denne tråden. Men å påstå at hun prøver å ugyldiggjøre all kritikk fordi hun påpeker at noen kritiserer CBE for å posere, mens andre kritiserer henne for ikke å gjøre det, det blir for dumt. Og nei, jeg er ikke akkurat CBEs største fan, har akkurat nevnt i en annen tråd at jeg synes bloggen hennes er ganske kjedelig. Jeg er enig i mye i denne tråden, men også uenig i ting. Jeg synes det er forferdelig synd at det ikke er mulig å ha noen konstruktive og nøytrale diskusjoner om bloggere. Det virker som det kun er ensporet kritikk som blir godtatt, og alt som kan oppfattes som å nyansere, eller bare variere, diskusjonen bittelitt, blir altså betraktet som at man er "blodfans" av den det handler om eller prøver å "ugyldiggjøre all kritikk". Tror diskusjonen hadde blitt mye mer fruktbar dersom det hadde vært rom for annet enn bare negativ kritikk i disse trådene. Det er ikke sant. Eller - det er ikke min opplevelse. Hvordan en blir oppfattet handler i stor grad om hvordan en selv ordlegger seg. Argumentasjonen og retorikken som brukes. Å ikke inkludere angrep på andre brukere og tråden i sin helhet, når en fremmer en annen eller mer nyanserende mening er vel kjernen i det. Her setter jeg gjerne meg selv frem som et eksempel. Bortsett fra et par kritiske innlegg på konkrete situasjoner, har vel hoveddelen av mine innlegg i denne tråden hatt fokus på nettopp å være nyanserende. I begge retninger. Ikke opplevd en eneste gang å bli anklaget for hverken det ene eller det andre. Endret 23. juni 2019 av Eveliina 18
Gjest ti10 Skrevet 23. juni 2019 #4183 Skrevet 23. juni 2019 Jeg er enig i at det er negative ting å ta tak i, men ingenting her i verden er kun svart hvitt. Har dere sett innleggene jeg omtaler? Er det greit å beskylde tulipanpiken for å forsøke å ugyldiggjøre all kritikk fordi hun sier at når CBE gjør to ulike ting, får hun kritikk for begge? Slik jeg leste kommentaren, var den ikke ment som kritikk mot noen av innleggene, jeg oppfattet det mer som en slags "jaja, det er mange som mener mye, sånn kan det gå". Jeg skjønner ikke hvordan man klarer å tolke innlegget hennes som å ville frita CBE for all kritikk. Man ville vel ikke ha gått bananas og oppført seg slik i en normal samtale? Og hvem vet, godt mulig at de trådene handler om faktisk hadde vært mer åpen og mottakelig for kritikk dersom debattene hadde vært mer nyansert.
Gjest ti10 Skrevet 23. juni 2019 #4184 Skrevet 23. juni 2019 2 minutter siden, Eveliina skrev: Det er ikke sant. Eller - det er ikke min opplevelse. Hvordan en blir oppfattet handler i stor grad om hvordan en selv ordlegger seg. Argumentasjonen og retorikken som brukes. Å ikke inkludere angrep på andre brukere og tråden i sin helhet, når en fremmer en annen eller mer nyanserende mening er vel kjernen i det. Her setter jeg gjerne meg selv frem som et eksempel. Bortsett fra et par kritiske innlegg på konkrete situasjoner, har vel hoveddelen av mine innlegg i denne tråden hatt fokus på nettopp å være nyanserende. I begge retninger. Ikke opplevd en eneste gang å bli anklaget for hverken det ene eller det andre. Men det er min opplevelse. Jeg er ikke av de mest dedikerte, men engasjerer meg i kjendissladder litt sånn av og på. Nesten hver gang jeg klikker meg inn på en bloggertråd, blir jeg litt oppgitt. Jeg er enig i mange av innleggene, og jeg ser også innlegg som nesten kan se ut som forsvarsinnlegg av den tråden handler om, men det er også andre som forsøker å nyansere debatten. Nesten uten unntak blir de sablet ned med beskyldninger om å være blodfans og tilhøre hylekoret. Men det er som sagt mitt generelle inntrykk etter å ha klikket meg inn noen ganger, det finnes sikkert unntak, jeg er ikke så ofte inne og kikker at jeg kan uttale meg om hva hver enkelt bruker gjør
Tabris Skrevet 23. juni 2019 #4185 Skrevet 23. juni 2019 Mitt poeng med innlegget var ikke å snakke om dobbeltmoral for de innleggene, nettopp fordi - som noen påpekte - de var skrevet av to ulike brukere. Det var mer, som andre riktig påpekte, å vise at CBE faktisk får kritikk for så og si alt. Det er ikke enkeltbrukere eller enkeltinnlgg jeg kritiserer, det har det aldri vært. Det er helheten - hva denne tråden er i omfang og innhold. Jeg er ikke en "CBE-positivist", "bloggelsker" eller andre merksnodige merkelapper jeg har sett blitt brukt. Faktisk er jeg enig i en del av kritikken og rosablogging er for meg totalt uinteressant. Det jeg reagerer på er hva, og omfanget av hva, som skrives her inne. Jeg synes det er svært kritikkverdig, og jeg synes virkelig ikke det hun gjør er så ille at hun fortjener å bli forfulgt, kritisert, hakket på og latterliggjort for alt hun har gjort, og alt hun kanskje kan komme til å gjøre, på daglig basis over flere år. 6
Eveliina Skrevet 23. juni 2019 #4186 Skrevet 23. juni 2019 15 timer siden, Tabris skrev: Damned if you do, damned if you don't... Folk har ulike meninger, om ulike ting. Det ville vel heller vært oppsiktsvekkende om absolutt alle som skriver i tråden her var helt enige og hadde like oppfatninger om alt. Spesielt siden dette, så vidt vi vet, fremdeles er en av Norges største blogger. 4 timer siden, Tulipanpiken skrev: Poenget til brukeren du siterte var vel at i denne tråden får bloggen kritikk uansett hva hun gjør. Uansett. Jeg er ofte innom og leser litt i tråden og synes de siste sidene er ganske håpløse. Men da er det jo fritt opp til deg, eller andre, å skrive et innlegg som er positivt innstilt, eller uttrykke en mer nyanserende mening? Som f.eks jeg gjorde. Siden dette tross alt er et diskusjonsforum, så fungerer det langt bedre å uttrykke en mening som utdyper tema og kan gi en ny synsvinkel - enn å kritisere andres diskusjon. Da debatterer en debatten, i stedet for å selv delta i den. 17
Bestemorskogmus Skrevet 23. juni 2019 #4187 Skrevet 23. juni 2019 (endret) Håper noen forteller Eriksens at det kun er Grimsdalshytta som serverer mat mellom Folldal og Dovre. Tror de blir skuffet over alle gårdene og sætrene de mener de skal spise på.. Men problemet er jo ikke så stort, for veldig mange mil er det ikke. Over Dovrefjell derimot, der er det mange serveringssteder 👍 Ser fram til bilder og beskrivelse av turen. Den eldste kunne FINT syklet deler selv. Regner med at besteforeldrene er tilgjengelige siden de har hytte i det området? Endret 23. juni 2019 av Bestemorskogmus 9
Eveliina Skrevet 23. juni 2019 #4188 Skrevet 23. juni 2019 22 minutter siden, ti10 skrev: Men det er min opplevelse. Jeg er ikke av de mest dedikerte, men engasjerer meg i kjendissladder litt sånn av og på. Nesten hver gang jeg klikker meg inn på en bloggertråd, blir jeg litt oppgitt. Jeg er enig i mange av innleggene, og jeg ser også innlegg som nesten kan se ut som forsvarsinnlegg av den tråden handler om, men det er også andre som forsøker å nyansere debatten. Nesten uten unntak blir de sablet ned med beskyldninger om å være blodfans og tilhøre hylekoret. Men det er som sagt mitt generelle inntrykk etter å ha klikket meg inn noen ganger, det finnes sikkert unntak, jeg er ikke så ofte inne og kikker at jeg kan uttale meg om hva hver enkelt bruker gjør Så du uttrykte altså en generalisering om tråden som helhet, utfra det som fra din egen beskrivelse vel må kunne kalles et tynt grunnlag? Det er utviklet en dynamikk rundt underforumet Rampelys, som nok kan se litt merkelig ut, om en ikke har deltatt i debattene her selv i noen særlig grad. At ting har blitt som det er blitt har sine årsaker - en kan generelt sett ikke gå utfra at enhver som diskuterer her kun er folk flest som leser blogg. Det har over lang tid vært en kamp omkring Rampelys og muligheten til å diskutere bloggerers virksomhet, Egemont har hatt møter og tett kontakt med flere bloggere vet vi, og til sist endatil anmeldt av Anne Brith Davidsen. Det er åpenbart at i noen tilfeller har det også vært mennesker med egeninteresse i div. blogger inne i trådene her og diskutert. Dette er mange som deltar i diskusjonene her fullt klar over. Dessverre kan det nok også gjøre at en blir litt ekstra mistenksomme mot enhver som uttrykker sterke meninger i en bloggers forsvar. 13
Eveliina Skrevet 23. juni 2019 #4189 Skrevet 23. juni 2019 38 minutter siden, Tabris skrev: Mitt poeng med innlegget var ikke å snakke om dobbeltmoral for de innleggene, nettopp fordi - som noen påpekte - de var skrevet av to ulike brukere. Det var mer, som andre riktig påpekte, å vise at CBE faktisk får kritikk for så og si alt. Det er ikke enkeltbrukere eller enkeltinnlgg jeg kritiserer, det har det aldri vært. Det er helheten - hva denne tråden er i omfang og innhold. Jeg er ikke en "CBE-positivist", "bloggelsker" eller andre merksnodige merkelapper jeg har sett blitt brukt. Faktisk er jeg enig i en del av kritikken og rosablogging er for meg totalt uinteressant. Det jeg reagerer på er hva, og omfanget av hva, som skrives her inne. Jeg synes det er svært kritikkverdig, og jeg synes virkelig ikke det hun gjør er så ille at hun fortjener å bli forfulgt, kritisert, hakket på og latterliggjort for alt hun har gjort, og alt hun kanskje kan komme til å gjøre, på daglig basis over flere år. At to brukere, i en tråd som debatterer en av norges største blogger, har en tilsynelatende motsatt mening om ett aspekt ved bloggen, tas altså til inntekt for å argumentere for alt dette.....? Unnskyld, men det holder faktisk ikke. Ja, det er en tråd med mye diskusjon. Men om en går nøyere gjennom hva som faktisk er debattert de siste månedene, så er svært mye av det generell debatt omkring diverse tema, tatt med utgangspunkt i bloggen. Svært lite er egentlig detaljdebatt om CBE i seg selv. Som jeg også dokumenterte for en liten uke siden - det er minimalt av det materiellet hun publiserte i løpet av en uke som ble diskutert her. Kun 1 av 9 blogginnlegg, og 1 av 6 instagram-bilder. Selv i det innlegget om ferie som har utløst størstedelen diskusjonen over de siste sidene her, så fortelles det om 6 ulike aktiviteter/turer. Kun 1 av dem er blitt diskutert her i tråden. 11
Surikatt Skrevet 23. juni 2019 #4190 Skrevet 23. juni 2019 3 timer siden, Aquarius04 skrev: Det som plager meg mest er den arrogante holdningen der paret hever seg over alt av normer og regler, samt naturlover. De tror de er hevet over trafikkulykker (hjelm er ikke så nøye) og drukningsulykker (padle kajakk uten vest). Har ikke noe å si hvor nært land man padler. Faller man uti og får sjokk av kaldt vann eller slår hodet så er det livsfarlig. Det provoserer meg veldig at de fortsetter å poste slike bilder når de vet at det blir kommentarer på det, for ikke å snakke om at de når ut til mange lesere. Men: kanskje nettopp er det derfor de gjør det. Fordi de vet det genererer reaksjoner både her og i eget kommentarfelt. De trenger vel verken hjelm eller vest for de KAN jo alt sykle og svømme. 3
pøbelsara Skrevet 23. juni 2019 #4191 Skrevet 23. juni 2019 2 timer siden, ti10 skrev: Jeg er enig i at det er negative ting å ta tak i, men ingenting her i verden er kun svart hvitt. Har dere sett innleggene jeg omtaler? Er det greit å beskylde tulipanpiken for å forsøke å ugyldiggjøre all kritikk fordi hun sier at når CBE gjør to ulike ting, får hun kritikk for begge? Slik jeg leste kommentaren, var den ikke ment som kritikk mot noen av innleggene, jeg oppfattet det mer som en slags "jaja, det er mange som mener mye, sånn kan det gå". Jeg skjønner ikke hvordan man klarer å tolke innlegget hennes som å ville frita CBE for all kritikk. Man ville vel ikke ha gått bananas og oppført seg slik i en normal samtale? Og hvem vet, godt mulig at de trådene handler om faktisk hadde vært mer åpen og mottakelig for kritikk dersom debattene hadde vært mer nyansert. Forhistorien her er at den brukeren som kommenterte slik, også tidligere har argumentert for at mengden av kritikk er så voldsom at hun mener det er på tide å stoppe kritikken av den grunn. Det var nok derfor tulpianpiken svarte slik hun gjorde. Mange av oss som er mer eller mindre aktive i denne tråden, har vært her lenge - vi kjenner hverandres argumenter etterhvert, og kan derfor komme til å debattere ikke bare utfri siste innlegg, men utfra det man tidligere har debattert i denne tråden. Jeg begynner ikke på nytt hver eneste gang jeg skriver noe her - det går jeg utfri at andre heller ikke gjør. det ville uansett vært en lite produktiv debatt. 11
Benson Skrevet 23. juni 2019 #4192 Skrevet 23. juni 2019 1 time siden, Eveliina skrev: At to brukere, i en tråd som debatterer en av norges største blogger, har en tilsynelatende motsatt mening om ett aspekt ved bloggen, tas altså til inntekt for å argumentere for alt dette.....? Unnskyld, men det holder faktisk ikke. Ja, det er en tråd med mye diskusjon. Men om en går nøyere gjennom hva som faktisk er debattert de siste månedene, så er svært mye av det generell debatt omkring diverse tema, tatt med utgangspunkt i bloggen. Svært lite er egentlig detaljdebatt om CBE i seg selv. Som jeg også dokumenterte for en liten uke siden - det er minimalt av det materiellet hun publiserte i løpet av en uke som ble diskutert her. Kun 1 av 9 blogginnlegg, og 1 av 6 instagram-bilder. Selv i det innlegget om ferie som har utløst størstedelen diskusjonen over de siste sidene her, så fortelles det om 6 ulike aktiviteter/turer. Kun 1 av dem er blitt diskutert her i tråden. Diskusjonen rundt denne bloggen har holdt på i årevis og jeg har fulgt med sporadisk og også deltatt omtrent siden begynnelsen. Det @Tabris siterer her er bare et eksempel. Det er ikke en ting CBE ikke blir kritisert for. Ikke nødvendigvis av de samme brukerne, men samlet sett. Jeg tenker det er det som er den negative siden med denne diskusjonen, at samlet sett blir det overveldende, og ikke i samsvar med hva hun faktisk fortjener kritikk for. 7
Tabris Skrevet 23. juni 2019 #4193 Skrevet 23. juni 2019 1 hour ago, Eveliina said: At to brukere, i en tråd som debatterer en av norges største blogger, har en tilsynelatende motsatt mening om ett aspekt ved bloggen, tas altså til inntekt for å argumentere for alt dette.....? Unnskyld, men det holder faktisk ikke. Ja, det er en tråd med mye diskusjon. Men om en går nøyere gjennom hva som faktisk er debattert de siste månedene, så er svært mye av det generell debatt omkring diverse tema, tatt med utgangspunkt i bloggen. Svært lite er egentlig detaljdebatt om CBE i seg selv. Som jeg også dokumenterte for en liten uke siden - det er minimalt av det materiellet hun publiserte i løpet av en uke som ble diskutert her. Kun 1 av 9 blogginnlegg, og 1 av 6 instagram-bilder. Selv i det innlegget om ferie som har utløst størstedelen diskusjonen over de siste sidene her, så fortelles det om 6 ulike aktiviteter/turer. Kun 1 av dem er blitt diskutert her i tråden. Det jeg tok frem nå var jo bare et eksempel. Hvis man går litt tilbake i tråden så ser man også at når det er lite å ta opp fra selve bloggen så vil man enten dra frem ting som er flere år gammelt og ta en ny runde kritikk/latterliggjøring på det (f.eks juks i kommentarfeltet og bildet rett etter fødselen) eller man kan begynne å spekulere i hva CBE kanskje kan gjør og si i fremtiden og kritisere/latterliggjøre det (sykkelturen). I min verden er det ganske ille når man er så opptatt av å kritisere noen at man, når man går tom for noe i dag, går gjennom ting som enten har skjedd for flere år siden eller ting som kanskje kan komme til å skje i fremtiden. Det nevnes at kritikk av bloggere er valid fordi det foregår på flere areaner utenfor KG. Det er helt sant. Da blir det tatt opp emner enten i et blogginnlegg, et tv-program eller en kronikk i avisen. Man tar det opp, kritiserer det man vil ha kritisert, også følger man evt opp med noen kommentarer/argumentasjoner. Det er en fullstendig valid måte å gjøre det på, som jeg støtter 100%, også mot bloggere. Men det som skjer i denne tråden er noe helt annet, og som er både et interessant fenomen i seg selv, men også noe som jeg synes er kritikkverdig og verdt å reflektere over. 6
Tabris Skrevet 23. juni 2019 #4194 Skrevet 23. juni 2019 1 minutt siden, Benson said: Diskusjonen rundt denne bloggen har holdt på i årevis og jeg har fulgt med sporadisk og også deltatt omtrent siden begynnelsen. Det @Tabris siterer her er bare et eksempel. Det er ikke en ting CBE ikke blir kritisert for. Ikke nødvendigvis av de samme brukerne, men samlet sett. Jeg tenker det er det som er den negative siden med denne diskusjonen, at samlet sett blir det overveldende, og ikke i samsvar med hva hun faktisk fortjener kritikk for. Perfekt oppsummert i èn setning! 6
Aquarius04 Skrevet 23. juni 2019 #4195 Skrevet 23. juni 2019 Ser forøvrig at CBE herjer i eget kommentarfelt på noen som har skrevet om bruken av vest. Hun trekker opp bruken av hjelm og harselerer over dette. Det sier for meg ganske mye om hva hun mener om kritikken og også bruken av både vest og hjelm. Hun er ganske drøy synes jeg. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/22/maistang-in-the-making/#comments 29
Gjest ti10 Skrevet 23. juni 2019 #4196 Skrevet 23. juni 2019 3 timer siden, Eveliina skrev: Så du uttrykte altså en generalisering om tråden som helhet, utfra det som fra din egen beskrivelse vel må kunne kalles et tynt grunnlag? Det er utviklet en dynamikk rundt underforumet Rampelys, som nok kan se litt merkelig ut, om en ikke har deltatt i debattene her selv i noen særlig grad. At ting har blitt som det er blitt har sine årsaker - en kan generelt sett ikke gå utfra at enhver som diskuterer her kun er folk flest som leser blogg. Det har over lang tid vært en kamp omkring Rampelys og muligheten til å diskutere bloggerers virksomhet, Egemont har hatt møter og tett kontakt med flere bloggere vet vi, og til sist endatil anmeldt av Anne Brith Davidsen. Det er åpenbart at i noen tilfeller har det også vært mennesker med egeninteresse i div. blogger inne i trådene her og diskutert. Dette er mange som deltar i diskusjonene her fullt klar over. Dessverre kan det nok også gjøre at en blir litt ekstra mistenksomme mot enhver som uttrykker sterke meninger i en bloggers forsvar. Jeg gir uttrykk for det jeg har registrert de gangene jeg har klikket meg inn i denne tråden og i andre tråder som omhandler bloggere. Jeg uttaler meg ikke på grunnlag av de få innleggene jeg har sett i dag, jeg kikker innom i flere tråder med ujevne mellomrom, og jeg mener jeg har sett de samme tendensene hele tiden og i de fleste trådene som handler om bloggere, (men ikke alle). Jeg har verken tid eller interesse av å lese hvert eneste innlegg i hver eneste tråd uansett, men jeg må innrømme at mye av grunnen til at jeg ikke klikker meg inn oftere er at jeg mister interessen når vinklingen blir så ensporet.
Gjest ti10 Skrevet 23. juni 2019 #4197 Skrevet 23. juni 2019 1 time siden, pøbelsara skrev: Forhistorien her er at den brukeren som kommenterte slik, også tidligere har argumentert for at mengden av kritikk er så voldsom at hun mener det er på tide å stoppe kritikken av den grunn. Det var nok derfor tulpianpiken svarte slik hun gjorde. Mange av oss som er mer eller mindre aktive i denne tråden, har vært her lenge - vi kjenner hverandres argumenter etterhvert, og kan derfor komme til å debattere ikke bare utfri siste innlegg, men utfra det man tidligere har debattert i denne tråden. Jeg begynner ikke på nytt hver eneste gang jeg skriver noe her - det går jeg utfri at andre heller ikke gjør. det ville uansett vært en lite produktiv debatt. Det er greit nok, jeg skjønner at de som er mest aktiv kjenner igjen brukernavn og vet hva mange står for, men når folk siterer et innlegg, responderer jeg på det jeg ser der og da. Jeg tar meg ikke tid til å tråle gjennom mange hundre sider for å finne ut om den de siterer kan ha vært ufin en gang i fjor høst eller noe. Men det skal folk ha, det er flere som har svart på innleggene mine i dag, og selv om de er uenige, har folk faktisk argumentert ordentlig og anstendig Når tonen er sånn som den har vært i ettermiddag, da kan man gidde å diskutere og kanskje til og med bli litt klokere
Inocybe Skrevet 23. juni 2019 #4198 Skrevet 23. juni 2019 Ser at argumentet "Det er for mange som mener det samme/det blir for mye samlet sett" igjen blir dratt fram for å diskreditere kritikk. Men hvorfor blir kritikken ugyldig bare fordi mange mener det samme? Gjelder det alle andre arenaer i samfunnet også? Kan jeg ikke skrive jeg mener Trumps oppførelse er på jordet fordi mange andre også skriver det? Kan jeg ikke klage over fastlegen hvis jeg har hørt andre også mener hun er udugelig? Kan jeg ikke skrive en negativ kommentar om det lokale pizzarestaurant på Tripadvisor hvis to andre allerede har bemerket at leveringen er treg? Det er rett å slett helt feil å ugyldiggjøre argumenter fordi mange mener det samme/lignende og gir uttrykk for det. Jeg skjønner at en blogger kan føle kritikk som mye og personlig men spesielt det siste er bloggeren virkelig selv skyld i. Lever man av en bedrift med ens folkeregistrerte navn og hovedfokus bedriftseierens person og livsførelse vil det nødvendigvis være en vanskelig glidene overgang mellom bedrift og personlig. Det er ikke leserens feil bloggeren har lagt det opp slik. I tillegg er det faktisk slik at det bare er en bitte liten del av det bloggeren legger ut som blir diskutert her på KG (dokumentasjon tidligere i tråden - var det @Eveliina som la det ut?). Det er feil å påstå ALT kritiseres for det er på ingen måte korrekt og et dårlig forsøk på å gjøre det mer dramatisk enn et er. Det første, at mange mener et eller annet, kan bloggeren velge å ta til seg eller ignorere. Men når bloggeren med vilje provoserer (som for eksempel legge ut barselbilde nummer 2) blir det rett å slett for dumt å etterpå sutre over det blir oppmerksomhet og kritikk rundt det. Bloggere velger selv hva som skal diskuteres. Internett glemmer ikke selv om bloggere nok ofte skulle ønske det. 25
Kleenex Skrevet 23. juni 2019 #4199 Skrevet 23. juni 2019 (endret) 1 time siden, Aquarius04 skrev: Ser forøvrig at CBE herjer i eget kommentarfelt på noen som har skrevet om bruken av vest. Hun trekker opp bruken av hjelm og harselerer over dette. Det sier for meg ganske mye om hva hun mener om kritikken og også bruken av både vest og hjelm. Hun er ganske drøy synes jeg. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/22/maistang-in-the-making/#comments Her viser bare bloggeieren sitt sanne jeg, litt vel spydig, men det pleier å være slik i kommentarfeltet til tider. Like festlige kommentarer hver gang. Det var det med å få opp temperaturer og stemningen, der er ikke bloggeieren smartere enn før. Det føles som om bloggeieren selv vil drite ut sine egne tilhengere eller lesere om du vil. Det er spydigheter herifra til et visst sted. Det er tydelig at bloggeieren bor og lever i sitt eget univers. Tenk hvis de kunne godt foran som et godt eksempel, nei da hadde vi ikke fått noe å skrive om eller le av? Tror de er like kyniske som det ser ut som... Endret 23. juni 2019 av Kleenex 13
Tabris Skrevet 23. juni 2019 #4200 Skrevet 23. juni 2019 25 minutter siden, Inocybe said: Ser at argumentet "Det er for mange som mener det samme/det blir for mye samlet sett" igjen blir dratt fram for å diskreditere kritikk. Men hvorfor blir kritikken ugyldig bare fordi mange mener det samme? Gjelder det alle andre arenaer i samfunnet også? Kan jeg ikke skrive jeg mener Trumps oppførelse er på jordet fordi mange andre også skriver det? Kan jeg ikke klage over fastlegen hvis jeg har hørt andre også mener hun er udugelig? Kan jeg ikke skrive en negativ kommentar om det lokale pizzarestaurant på Tripadvisor hvis to andre allerede har bemerket at leveringen er treg? Det er rett å slett helt feil å ugyldiggjøre argumenter fordi mange mener det samme/lignende og gir uttrykk for det. Jo, det kan du. Du kan helt fint skrive en kronikk/tråd/innlegg eller annet for å kritisere noen som andre også har kritisert. Grensen går når man oppretter en tråd/blogg hvor man forfølger fastlegen/pizzarestauranten hver eneste dag, og kritiserer hva de har på seg, hvordan de prater, hvordan de står, hvordan de smiler osv osv osv - igjen og igjen og igjen, hver dag over mange, mange år. Har man perioder hvor man ikke har noe å klage på, så drar man frem den dårlige pizzaen man fkk for tre år siden eller den dårlige pizzaen de antagelig kommer til å lage neste uke. En hel gjeng, daglig, over flere år. Da er det ikke greit lenger. Da er det forfølgelse og hets. Og temmelig usunt for alle parter, etter min mening. Jeg synes nå egentlig det er snakk om sunn fornuft .Jeg kan kritisere en person jeg kjenner for et valg hun tar jeg ikke er enig i. Men om jeg går over fra å gjøre det til å hver dag fortelle henne hvor stygg genser hun har på seg, hvor dumt hun smiler, hvordan hun IGJEN gjør et valg jeg ikke er enig i (tenk hun hørte ikke på meg og fortsatte med det hun mener er rett, omg!), hvor overfladisk hun er, hvor trist liv hun må ha, hvordan hun IGJEN gjør et valg jeg ikke er enig (omg, jeg sa det til henne fem ganger allerede!), hvor fæl den hatten hun liker er, hvor dårlig hun innreder, hvor feil valg hun gjør med barna, hvordan hun ikke skjønner det å ha det travelt (jeg har det MYE travlere enn henne, klapp-på-egen-skulder), hvordan hun IGJEN gjør et valg jeg ikke er enig i (OMG, hvor mange ganger må jeg si det?!), hvor kunstig det er, hvor lattelig det er at hun nå har et bilde som ikke er kunstig, hvor miljøfiendlig hun er, hvor latterlig det er når hun tar et valg som ikke er miljøfiendlig, hvor lite selvstendig hun er... Når dette gjentar seg fra mange personer så og si daglig over flere år, så er det lenge siden det hadde noe som helst å gjøre med "saklig kritikk av bedriften". Det er ren hets og forfølgelse. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå