Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Hedersbrukeren skrev:

Når det gjelder «fotballfrue» var det et greit utgangspunkt, men etter hvert ble jo hun langt mer kjent enn han, han ble vel mest kjent for å være sammen med «fotballfrue». Sideback på Lyn og andre middels lag i Tippeligaen er en grei karriere, det, men et stykke unna Norges svar på Beckham, så man skjønner jo at det navnet på sikt ble litt avleggs, og spesielt etter at han la opp på toppnivå for tre år siden :)

Nettopp. Men bloggen i selv har aldri vært basert på henne selv som person. Den har alltid omhandlet rundt henne. Ellers så har jeg vært svært lite kritisk til henne. Men stusser over enkelte ting slik som mange andre gjør🙂

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Husk å legge ved link til selve innlegget der skjermdumpen er fra for å unngå at hele innlegget blir slettet av moderator :) 

Endret av skruf
  • Liker 1
Skrevet

Godt du skrev «bikini», Caroline.. så kan ingen ta deg for å vise frem barn i badedrakt et par dager senere (jf. istory)

• Liker 20
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for persondebatt , brukerdebatt, innhold med opphavsrett, og svar til dette.  

Edit: Ryddet på nytt for persondebatt og svar til dette. Vi minner om at diskusjon av brukere i kommentarfelt går under persondebatt da dette er mennesker som ikke har valgt å eksponere seg. 

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ryddet for kommentar til moderering. Se PM jeg har sendt deg. Jeg gjorde dessverre en feil her, beklager. 

Edit: Ryddet på nytt for kommentar til moderering. 

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Gjest CecilieX
Skrevet
5 timer siden, Uglesjel skrev:

Før hun fikk barn så brukte hun blogg'nick som var knyttet til mannens yrke. Men det visste jo seg at hun ikke tjernet så stort på. Når hun ble gravid med sitt første barn. Da fant hun ut at hun kunne bygge bloggen på det og tjerne ekstra. Dermed gikk hun bort fra "fotballfruen" og tok sin navn i bruk istedenfor. Jeg tenker slik at når man må bruke barnan eller noe som knytter til mannes yrke etc, så har man ikke nådd mye eller hatt nok kunnskap om hvordan man skal bygge opp en blogg fra grunnen av. Ikke var hun kjent fra før av heller. Så det et igrunn takke være hennes mann at hun er relevant i det hele tatt i dagens tid og samfunn.

Analysen din inneholder en god del feil. 

Det er CBE selv som er den største merkevaren. Hun fikk sin storhetstid lenge før hun fikk barn og det er ikke primært barna som genererer penger. Fotballfrue tittelen var nok viktig til å begynne med, men hun vokste raskt til å være sin egen merkevare. Navneskiftet reflekterer det, og de søker fleste bloggerne gjorde en slik endring, nettopp fordi navnet deres selger. 

At hun «ikke tjente stort på det» da hun var fotballfrue er også feil. 

Grunnen til at hun i dag er mindre relevant er fordi hun ikke har evnet å utvikle bloggen. Den et pur kopi av det som ble presentert for fem år siden. Dessuten har tidene forandret seg. Glanset perfeksjon er utdatert, folk ønsker seg annen type innhold. I andre kanaler. Selv bransjen selv sier at blogg er på vei ut. 

Skrevet
1 minutt siden, CecilieX skrev:

Analysen din inneholder en god del feil. 

Det er CBE selv som er den største merkevaren. Hun fikk sin storhetstid lenge før hun fikk barn og det er ikke primært barna som genererer penger. Fotballfrue tittelen var nok viktig til å begynne med, men hun vokste raskt til å være sin egen merkevare. Navneskiftet reflekterer det, og de søker fleste bloggerne gjorde en slik endring, nettopp fordi navnet deres selger. 

At hun «ikke tjente stort på det» da hun var fotballfrue er også feil. 

Grunnen til at hun i dag er mindre relevant er fordi hun ikke har evnet å utvikle bloggen. Den et pur kopi av det som ble presentert for fem år siden. Dessuten har tidene forandret seg. Glanset perfeksjon er utdatert, folk ønsker seg annen type innhold. I andre kanaler. Selv bransjen selv sier at blogg er på vei ut. 

Nå analyserte jeg ikke noe. Sa synspunktene mine og hvordan jeg har sett det hele. Samt så har jeg drøftet dette med mine venninner som er stor faen av henne. Så det er ett fett hva du kommer med nå. Men det er forsatt ikke feil det jeg skrev😅

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
21 minutter siden, Uglesjel skrev:

Nå analyserte jeg ikke noe. Sa synspunktene mine og hvordan jeg har sett det hele. Samt så har jeg drøftet dette med mine venninner som er stor faen av henne. Så det er ett fett hva du kommer med nå. Men det er forsatt ikke feil det jeg skrev😅

Ok. Da vil jeg gjerne at du feks dokumenterer at hun «ikke tjente stort på bloggingen» før hun skiftet navn. 

Jeg er en av CBE sine kritikere, og vil påpeke at vi ikke er tjent med at «vår side» sprer feilinformasjon. Det gjør jobben lett for de som stort sett har til hensikt åo bruke slike innlegg til å diskreditere alle kritikere. 

Endret av CecilieX
Og/å feil :(
Skrevet
8 hours ago, exictence said:

Det er fint å vise til, og bruke navnet til dem man svarer, så vises det hvem hun svarer. Det gjør hun veldig ofte uansett svar. Synes det er fint.

Det er faktisk ren hersketeknikk.

• Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, Orgasmus skrev:

Det er faktisk ren hersketeknikk.

Nei, om noe så er det vel positivt at hun faktisk svarer såpass mye som hun gjør. Klart, man kan ikke svare alle, men noen svarer nærmest ingenging. Også det kan være forståelig, om det nesten utelukkende er negative kommentarer :)

Skrevet
1 minutt siden, Hedersbrukeren said:

Nei, om noe så er det vel positivt at hun faktisk svarer såpass mye som hun gjør. Klart, man kan ikke svare alle, men noen svarer nærmest ingenging. Også det kan være forståelig, om det nesten utelukkende er negative kommentarer :)

Å bruke navnet på den hun svarer slik hun gjør er ren hersketeknikk. 

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, Orgasmus skrev:

Å bruke navnet på den hun svarer slik hun gjør er ren hersketeknikk. 

Hvordan er det hun bruke navnet på dem hun svarer? Er det "kjære, Berit. Nå skal du høre" eller "vakre vene Mona" 🤷‍♀️

Skrevet
Just now, Uglesjel said:

Hvordan er det hun bruke navnet på dem hun svarer? Er det "kjære, Berit. Nå skal du høre" eller "vakre vene Mona" 🤷‍♀️

Nei. Du får ta en titt i kommentarfeltet og lese de heslige svarene hvor hun bruker navn på den hun svarer som hersketeknikk.

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, Orgasmus skrev:

Nei. Du får ta en titt i kommentarfeltet og lese de heslige svarene hvor hun bruker navn på den hun svarer som hersketeknikk.

Kom over en ang bikini innlegget. Fytti katta. Hun takler kritikk veldig dårlig🙈

• Liker 17
Skrevet
19 timer siden, Jordbærogfløte skrev:

Feil

Skrevet (endret)

Ser at dagens blogginnlegg inneholder både reklame, hennes dansende barn òg vinglass. Dessuten en kommentar om hun alltid drikker vin og da svarer frua bekreftende at det alltid blir vin når de spiser ute. Er dette tilfeldig? 

Endret av Kleenex
  • Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, Kleenex skrev:

Ser at dagens blogginnlegg inneholder både reklame, hennes dansende barn òg vinglass. Dessuten en kommentar om hun alltid drikker vin og da svarer frua bekreftende. Er dette tilfeldig? 

"når vi er ute og spise, ja"🙄

Veeeel.... Ekk'e det selveste bloggen i seg selv sier.

• Liker 4
Gjest no. 72
Skrevet

Jeg forstår ikke helt denne kritikken når det gjelder vin.

En ting er alkohol og reklame, det er forbudt så den saken er jo grei, men at hun har bilder med vin på ellers ser jeg ikke helt problemet med? 

Skrevet (endret)
53 minutter siden, Kleenex skrev:

Feil

Kan du utdype hva du synes er feil med mitt utsagn?

Endret av Jordbærogfløte
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
1 time siden, Peaky Blinders skrev:

Jeg forstår ikke helt denne kritikken når det gjelder vin.

En ting er alkohol og reklame, det er forbudt så den saken er jo grei, men at hun har bilder med vin på ellers ser jeg ikke helt problemet med? 

Mye av det hun kritiseres for handler om i hvilken grad bloggingen påvirker lesere negativt. At hun påvirker er det jo ingen som diskuterer, det ville være rart all den tid hun definerer seg som influencer. 

For noen år siden gikk Folkehelseinstituttet ut og var bekymret for at nordmenn adopterte det kontinentale drikkemønsteret og at den kom i tillegg til vår norske drikkekultur. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dK5WO/ny-drikkekultur-bekymrer-folkehelseinstituttet

Når influencere normaliserer hverdagsdrikking så er de med og bidrar til denne utviklingen. Derav kritikken. 

Endret av CecilieX

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...