Gå til innhold

Alle gode ting er visst 6…


Lorieen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bitteliten sprellebaby som sykla med beina og vifta med armene, og prøvde å putte fingrene i munnen, men armene var for korte. 🥰

AFDB1DD2-D617-47C1-B322-BF104AEF6133.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+2

Forferdelig trøtt og sliten og har vondt i bekkenet. To og ei halv uke til KUB-test. Tok blodprøvene i går, de må tas hos fastlegen og sendes inn i forkant hvis man vil ha svar samme dag, og det vil jeg jo. Orker ikke vente i flere dager/uker på svar om det skulle være noe. Men jeg håper og tror at alt er fint. 

Jeg gruer meg veldig til å fortelle på jobb, jobber et sted med veldig dårlig arbeidsmiljø og vet det kommer til å bli mottatt negativt. Nærmeste leder vet og hun er heldigvis støttende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

11+3

Nå er det bare litt over en uke til jeg skal på KUB. Blodprøvene er tatt og sendt inn, så da får jeg svaret samme dag. Gruer meg litt, men alt så veldig fint og normalt ut 9+2, så da går jeg ut i fra at det er greit nå også. 

Ellers er jeg i grei form. Litt småkvalm fremdeles innimellom, og bekkenvondter kommer og går. Og trøtt. Magen vokser, ihvertfall!  
 Kjenner at jeg er glad for at det ikke er så lenge til ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg vært så INNMARI kvalm! 🤢 Trodde liksom det skulle avta når man er i tolvte uke, men nei da, her øker det på! Hver gang jeg spiser blir jeg skikkelig dårlig, og når jeg kjører bil også. Utrolig slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg! En blir helt utmattet 🙄 krysser fingrene for at det kommer seg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så synd at du har blitt dårligere i det andre trimesteret! 😕 Håper det snur fort, og at du blir bedre fremover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+3

TIdlig UL (KUB-test) i overmorgen. Jeg er ikke bekymret egentlig, men litt urolig er man jo alltid. Men jeg har så smått begynt å kjenne litt liv, så jeg er ganske avslappa. Alt så jo så fint ut på 9+2 også. 

Downs syndrom er jeg ikke bekymret for, har barnet det så skal vi nok klare det helt fint. For meg er ikke det alene grunn til abort. Men om det skulle være alvorlige ting som er uforenlige med et godt liv utenfor livmoren, er det noe annet. Uansett har man ingen garantier for å få et friskt barn, det er ikke alt man kan se på ultralyd. 

Nyheten er ute både på jobb og vi har fortalt det til nærmeste familie og nære venner. Det vises ganske godt på meg nå, sånn er det når det er femte svangerskap, det kan ikke skjules særlig lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med over 12 fullgåtte uker! :smilyblomst:
Jeg var heller ikke redd downs syndrom i utgangspunktet, men opplevde jo nettopp det du nevner - at det var avvik som var uforenelig med liv. Så jeg har full forståelse for at du tar denne undersøkelsen. Masse lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL i dag viste et meget aktivt lite menneske med ti fingre og ti tær. Normal nakkefold og nesebein, nyrer, mage og hjerte ser normalt ut. Sannsynligheten for kromosomavvik ble beregnet til like lav som om jeg skulle vært 30 år da de kombinerte blodprøver med UL-funn. Så nå er jeg veldig glad og optimistisk! 

 

19A343AB-138C-4064-AD39-609205B80750.jpeg

Endret av Lorieen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå :rodmer: Gratulerer! Så godt å høre at alt var bra med den lille. Et aldeles nydelig lite menneske! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har bestilt en privat UL førstkommende mandag, da er jeg 14+5. Ordinær UL er ikke før 19+5. Mannen får ikke være med på noen av ultralydene på sykehuset, ikke engang ordinær UL, pga. smittevernregler. Men på privat klinikk får han bli med. Så da gleder vi oss til å få se babyen vår sammen, og kaaaaanskje få vite kjønnet om de klarer å se det så tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, er du nesten 14 uker!! som tiden flyr! (sikkert ikke for deg 😅) Men så bra at du har fått bestilt deg privat UL og at mannen får blir med ❤️ Hvilken kjønnsfordeling har du på de andre barna dine forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 minutter siden):

Herlighet, er du nesten 14 uker!! som tiden flyr! (sikkert ikke for deg 😅) Men så bra at du har fått bestilt deg privat UL og at mannen får blir med ❤️ Hvilken kjønnsfordeling har du på de andre barna dine forresten?

Ja, jeg er 13+6 i dag! 😁 Fra før har jeg gutt, gutt, jente, gutt! Så det blir spennende å se hva det blir denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja veldig spennende. Bør bli gutt for symmetriens del, men jente for å utjevne litt 😊 Gleder meg til rapport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...