Gå til innhold

Alle gode ting er visst 6…


Lorieen

Anbefalte innlegg

Hjertet slår, og embryo ble målt til 6+4, som er helt i tråd med mine egne beregninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde jeg skulle bli så avslappa etter tidlig UL, men den gang ei. 🙄 Er fremdeles veldig redd for å abortere. I tillegg er jeg trøtt, kvalm og har heftige humørsvingninger. I dag våknet jeg og var rett og slett sint. Det er jeg vanligvis aldri. Sover dårlig både fordi jeg må opp og tisse om natten, og fordi jeg drømmer helt utrolig livaktig og dramatisk. Det gjør jeg alltid når jeg er gravid. 

Denne helgen er det masse som skjer og både lørdag og søndag er fullbooket. Jeg har mest lyst til å dra dyna over hodet og bli hjemme. Neste helg er vi bedt i konfirmasjon, og det har jeg heller ikke noe lyst til. 

Ja ja - greit å ha denne dagboken så jeg kan tømme hodet litt. Neste milepæler er UL 30. mai og NIPT 20. juni.

Endret av Lorieen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

10+3

Var på UL i går og alt så kjempefint ut. Aktiv liten sprellende sak på litt over 3 cm.

Ny ul og NIPT 20. juni. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

13+2
Ferdig på NIPT. Alt ser fint ut på ultralyd, ingen tegn til avvik. Normal nakkefold og tydelig nesebein, magesekk med fostervann i og blære med urin i, fingre og tær, normal navlesnor og morkake, hjerte og hjerne ser fint ut. Får svar på blodprøven om ca 10 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Lorieen skrev (16 timer siden):

Vært på privat UL i dag, og vi venter en gutt! 🥰

Så koselig med en minstebror i magen 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

15+5


NIPT-test var normal. Merker at det gradvis blir lettere å slappe av og tro på at dette skal gå fint. Neste kontroll er ordinær UL 1/8. Kjenner liv, men ikke så ofte og kraftig som med de to forrige, mistenker anterior morkake denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (11 timer siden):

15+5


NIPT-test var normal. Merker at det gradvis blir lettere å slappe av og tro på at dette skal gå fint. Neste kontroll er ordinær UL 1/8. Kjenner liv, men ikke så ofte og kraftig som med de to forrige, mistenker anterior morkake denne gangen. 

🥰 Når blir termin etter foreløpige beregninger? Rett rundt årsskiftet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 timer siden):

🥰 Når blir termin etter foreløpige beregninger? Rett rundt årsskiftet? 

27/12 ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (54 minutter siden):

27/12 ☺️

Rett rundt bursdagen min det! Beste tiden å ha bursdag på 🥰

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ordinær UL overstått i dag. Ble flyttet frem tre dager, fra 19+2 (menstermin og tidlig UL-termin) til 19+5. Ny termin er altså julaften. 😂 Jeg forholder meg fremdeles til menstermin da jeg vet når jeg hadde eggløsning. Ungen kommer når han kommer, og hverken før eller senere uansett. Alt så tipp topp ut, og nå kjenner jeg endelig at jeg begynner å finne roen og glede meg.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir en spesielt spennende jul for dere i år 🤗 Godt å høre at alt står bra til med lillegutt! 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (31 minutter siden):

Blir en spesielt spennende jul for dere i år 🤗 Godt å høre at alt står bra til med lillegutt! 💙

Vi har fått desemberbaby annethvert år i fire år nå, så det begynner å bli en vane! 😂 Dette blir min fjerde desembergutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

25+4

Ukene går og magen vokser. Sliter med B12-mangel, og tar ukentlige injeksjoner, men alt er heldigvis fint med minsten i magen selv om jeg er sliten og slapp. Han er veldig aktiv og turner rundt. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

29+1

Nå går det fort syns jeg. Inne i uke 30 allerede og bare 79 dager til termin. Formen er fin, fått opp B12-verdien og har litt mer energi nå enn i både første og andre trimester. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

34+5

40 dager igjen og offisielt høygravid.

Formen er ok, men det begynner å bli tungt. Gleder meg til permisjon om et par uker. Det meste er klart her hjemme av klær og utstyr, og jeg gleder meg til fødsel og babytid igjen.

Endret av Lorieen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå tenk at du skal inn i babytid igjen ♥️ så magisk! Må nyte tiden som høygravid først da. Tenker du at det kanskje er siste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Åå tenk at du skal inn i babytid igjen ♥️ så magisk! Må nyte tiden som høygravid først da. Tenker du at det kanskje er siste gang?

Helt definitivt siste gang nå, ja. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...