Gå til innhold

Snøkaos i sør hos søringan 🤡


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vanskelig å lufte hunden når det er så jævlig mye snø! Hunden er 38 cm i mankehøyde, altså i knehøyde. Nå finner hun snart ingen steder å gå og gjøre fra seg, hvor hun ikke forsvinner under i snømassene. Det er så dypt overalt. Hun liker ikke gjøre fra seg på fortauene, det er hun jo ikke vant til å gjøre "midt i gata" liksom. Men her om dagen gjorde hun det, rett og slett fordi snøen var for dyp i grøfter og plener for henne.

Noen ganger når hun har baset seg vei og gjort fra seg i dyp snø, må jeg vasse ut i snø opp til knærne for å plukke opp bæsjen etter hunden, og får snø nedi støvlettene og blir våt av snø opp til bukseknærne hver gang.

Drittsnø. Jeg gleder meg til den forsvinner.

Anonymkode: 347ea...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.2.2019 den 22.11, AnonymBruker skrev:

Nordlendingene forstår åpenbart ikke denne sammenhengen 😂

Anonymkode: 50380...0ff

TS forstår det ikke, samt noen flere tullinger. De fleste av oss nordlendinger skjønner svært godt sammenhengen mellom trafikkmengde og utfordringene det da kan medføre med stort snøfall. Slik «humor» som TS presenterer er basert på myten om oss barske nordlendinger som takler alt, og de stakkarslige østlendingene som lammes av småtterier - helt tullete.

Det vi nordlendinger heller burde gjøre et poeng utav er veistandarden på svært mange nordnorske veier, som er ufattelig mye dårligere enn det vi finner på Østlandet. Her snakker vi dårlig dekke på smaaaaaale og svingete veier, og mange av disse trafikkeres stadig sterkere av tungtransport tilknytta sjømatindustrien, samt turister. Det tror jeg mange på Østlandet, som ikke har besøkt Nord-Norge, ikke kjenner så mye til.

Isolert sett er vi så få i Nord-Norge at det skal mye til for at vi får prioritet for veiene våre, men med de enorme eksportverdiene som fraktes her må det skje noe. Heldigvis har Erna og Co skjønt det.

Anonymkode: 55c7f...369

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dødningehode
15 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Problemet i sør med store byer er at man ikke blir kvitt snøen på noen måte, man bare kjører rundt i den til det blir griseglatt. Mildvær og vintervær avløser hverandre ofte.Dette gjør ting enda verre. Takke meg til Nord Norge da med rent vinterføre med snødekt vei, det er lett  å kjøre på. Enda verre er det på vestlandet med konstant nullføre hele tiden! Slaps som fryser til is så snart det blir blå himmel! Ren skjær holke hele tiden nå, måke snø som kommer er som å hive rundt på "slush" tungt som pokker, ren betong som ikke den beste freser takler en gang. Om du måker ligger det fuktighet igjen som fryser til stålis med en gang det blir kaldt. Saltforbruket er helt enormt! Det ødelegger alt som det kommer i kontakt med.

Vi har dager der det pøsregner hele dagen, så om kvelden klarner det opp og alt blir dekket med det lag med is. Skrape is av bilen er et mareritt, det er stålis over alt. Og det slår seg i bilene som gjør at elektronikken streiker med jevne mellomrom. Noe forbannet dritt faktisk. Men syte? Hjelper ikke, bare å  ta det som det kommer om det er masse snø eller holkeføre.

Vakkert skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS forstår det ikke, samt noen flere tullinger. De fleste av oss nordlendinger skjønner svært godt sammenhengen mellom trafikkmengde og utfordringene det da kan medføre med stort snøfall. Slik «humor» som TS presenterer er basert på myten om oss barske nordlendinger som takler alt, og de stakkarslige østlendingene som lammes av småtterier - helt tullete.

Det vi nordlendinger heller burde gjøre et poeng utav er veistandarden på svært mange nordnorske veier, som er ufattelig mye dårligere enn det vi finner på Østlandet. Her snakker vi dårlig dekke på smaaaaaale og svingete veier, og mange av disse trafikkeres stadig sterkere av tungtransport tilknytta sjømatindustrien, samt turister. Det tror jeg mange på Østlandet, som ikke har besøkt Nord-Norge, ikke kjenner så mye til.

Isolert sett er vi så få i Nord-Norge at det skal mye til for at vi får prioritet for veiene våre, men med de enorme eksportverdiene som fraktes her må det skje noe. Heldigvis har Erna og Co skjønt det.

Anonymkode: 55c7f...369

Da har du jammen ikke vært mye på Øst og Vestlandet må jeg si.Jeg bor selv relativt sentralt på Østlandet, 1,5 time fra Oslo. Og veien jeg kjører var på på toppen av topp 10 listen, kåret til en av Norges dårligste riksveger.

Anonymkode: d260d...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

TS forstår det ikke, samt noen flere tullinger. De fleste av oss nordlendinger skjønner svært godt sammenhengen mellom trafikkmengde og utfordringene det da kan medføre med stort snøfall. Slik «humor» som TS presenterer er basert på myten om oss barske nordlendinger som takler alt, og de stakkarslige østlendingene som lammes av småtterier - helt tullete.

Anonymkode: 55c7f...369

Veel. I dag måtte jeg hjelpe en ca 70-75 år gammel nordmann (så sånn ut i alle fall) med dytting, fordi han sto og spant utenfor garasjeporten sin i 20 cm snø. Rett utenfor, rett strekning og ingen snøhauger eller fonner. Og ikke bare en gang (jeg regna jo med at han kom seg inn etter å ha fått fart på bilen over den første selvlagde dumpa), men to ganger. I Oslo.

Hilfe! :ohmy:

Anonymkode: 19c58...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke så vanskelig å forstå at det kan bli mer kaos i Oslo og Østlandet generelt. Det er langt flere biler, og det skal ikke mer enn en utforkjøring eller at en setter seg fast før resten også hindres. Det hjelper ikke hvor god man er til å kjøre på vanskelig føre, hvis noen setter seg fast foran deg. TS sitt svar tyder også på at man overhodet ikke følger med, for det har kommet langt mer enn "noen få cm" snø i f. eks. Oslo nå. Det ligger en halvmeter mange steder, og brøytekantene er mange steder omtrent den høyden. Flere av veiene er også ikke veldig godt brøytet. 

Anonymkode: 8b763...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, det blir jo ikke brøyta eller strødd her! Jeg bor i en by på Sørlandet, og man kommer seg ikke fram her uten SUV/firehjulstrekk, og til og med da er det vanskelig. 

Det er helt vanlig å bare brøyte ei stripe midt i veien som passer akkurat til en bil, å ikke brøyte hele helga selv om det har kommet over en halv meter snø, å ikke str når det er blankis osv. 

Jeg har bodd mange steder i landet, men aldri opplevd noe sånt som her. 

Anonymkode: 52438...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...