Gå til innhold

Snøkaos i sør hos søringan 🤡


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og du? Det er faktisk verre og mer problematisk med masse snø i Oslo enn en mellomstor by på Østlandet. Hvorfor? Fordi Oslo er en storby, men det har du vel aldri sett? Bwahahahaha! 😆

Anonymkode: 19e7f...12e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessuten er ikke nordlendinger immune mot ulykker på veien heller. Viktig å tenke på. Folk kjører ut, blir skada og dør, også i Nord-Norge. Jeg kjørte faktisk ut den uka her, pga bilen, ikke fordi jeg er en dårlig sjåfør, og er glad det skjedde i det mer folksomme sør

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En meter er da vel ikke my

Kjør å øv dere på vinterføre så går dæ bra 

Anonymkode: 52952...47c

Jeg kan å kjøre på vinterføre. 🧐 En meter snø er mye når man må opp en ubrøytet lang og bratt vei for å komme til hovedveien og brøytemannen ikke har dukket opp. En meter eller to utenfor huset ellers driter jeg i. I fjor snødde det så mye at jeg så ikke ut kjøkkenvinduet  JA, I SØR-NORGE! 😇

 

Anonymkode: 19e7f...12e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som syter mest om været om dagen, er utflytta nordlendinger som har slått seg til på Østlandet. 

Anonymkode: be4d9...3aa

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har så skiftende vær på vinteren på Østlandet, tørr vedde vi er tusen ganger bedre på vinterføre enn nordlendingene. 

Anonymkode: e0aca...c52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sol79 said:

Det er jo stort sett utenlandske vogntog som skapet probleme her på Østlandet. Akkurat samme problemet som i nord så vidt jeg har skjønt.

Jeg var ute og kjørte i dag. Selv med nye vinterdekk (dog piggfrie), så var det som å kjøre på is med et vannlag oppå. Bortimot null styring. Selv om jeg kjørte ekstremt forsiktig, kunne det fort endt opp med et uhell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, T-Rex skrev:

Jeg var ute og kjørte i dag. Selv med nye vinterdekk (dog piggfrie), så var det som å kjøre på is med et vannlag oppå. Bortimot null styring. Selv om jeg kjørte ekstremt forsiktig, kunne det fort endt opp med et uhell.

Ja, det er griseglatt! 

Anonymkode: 19e7f...12e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søringan med kaos i trafikken 

 

FB_IMG_1549054490734.jpg

Anonymkode: 52952...47c

Go fuck yourself, nordlending 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dødningehode

Jeg er søring og helt enig med nordlendingene. Folk her tåler ingen ting hverken av det ene eller det andre. Det er som om mer eller mindre alle har utviklet seg til å bli den ømfintlige, bortskjemte drittungen som alle hatet da vi var små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dødningehode skrev:

Jeg er søring og helt enig med nordlendingene. Folk her tåler ingen ting hverken av det ene eller det andre. Det er som om mer eller mindre alle har utviklet seg til å bli den ømfintlige, bortskjemte drittungen som alle hatet da vi var små.

24- C er jo ren sydentemperatur.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør Norge: En halv meter forrige helg og ned mot 10 -, lett snø i en uke . Temperatur stigerctil 3-4 + og bøtter ned med regn/sludd/snø og det fryser på. Torsdag en ny halvmeter med tung snø , idag 30cm med snø og -grader igjen . 

Sier seg selv at kjøreforhold er ræva. Legg på en haug med utenlandske trailere ,dårlig skodd for drittvær, som står Og stenger e-18 i flere time midt i rushen,,.

i Tromsø er det 70 cm snø , -25 og strålende som på ente dagen🥶 feks 

og det var fullstendig kaos i Lofoten forrige uke, nettopp fordi det datt ned store mengder snø på kort tid. 

Anonymkode: b5ee9...977

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, T-Rex skrev:

Du veit ikke hvor glatt det blir når det blir salta, og saltet ikke er tilstrekkelig. Helt ærlig.

Du kan ikke sammenligne kalde, usalta vinterveier i nord med slapset i Oslo. Kom hit og prøv, sier jeg bare.

Vi slipper ikke unna her oppe i nord heller... Her saltes i massevis.

Anonymkode: 819e6...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er generelt veldig begeistret for nordlendinger og Nord-Norge, men den her diskusjonen hver bidige vinter er bittelitt teit.

Selv bor jeg på Gjøvik og i Innland er vi vant med mye snø, og da jeg var i Nordland for et par uker siden har jeg ikke sett på maken til klaging over noen få centimeter. De måket og måket og klaget og klaget. Jeg ble snakket til som om jeg aldri hadde opplevd vinter... Synes det var ganske underholdende egentlig, men jeg ble også kjempeskuffet fordi jeg trodde nordlendingene var litt hardføre og ikke så inmari pysete når det kommer litt hvitt på bakken hos de :fnise:

Anonymkode: d260d...930

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

i Tromsø er det 70 cm snø , -25 og strålende som på ente dagen🥶 feks 

og det var fullstendig kaos i Lofoten forrige uke, nettopp fordi det datt ned store mengder snø på kort tid. 

Anonymkode: b5ee9...977

70 cm? Okei, sjekk linken 😂😅

https://mobile.twitter.com/meteorologene/status/1087623846197448710

 

Anonymkode: e00ff...16a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, Dødningehode skrev:

Jeg er søring og helt enig med nordlendingene. Folk her tåler ingen ting hverken av det ene eller det andre. Det er som om mer eller mindre alle har utviklet seg til å bli den ømfintlige, bortskjemte drittungen som alle hatet da vi var små.

Her har man en ordentlig søring 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sør Norge: En halv meter forrige helg og ned mot 10 -, lett snø i en uke . Temperatur stigerctil 3-4 + og bøtter ned med regn/sludd/snø og det fryser på. Torsdag en ny halvmeter med tung snø , idag 30cm med snø og -grader igjen . 

Sier seg selv at kjøreforhold er ræva. Legg på en haug med utenlandske trailere ,dårlig skodd for drittvær, som står Og stenger e-18 i flere time midt i rushen,,.

i Tromsø er det 70 cm snø , -25 og strålende som på ente dagen🥶 feks 

og det var fullstendig kaos i Lofoten forrige uke, nettopp fordi det datt ned store mengder snø på kort tid. 

Anonymkode: b5ee9...977

En halv meter kommer det ofte her oppe på 2 timer

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi slipper ikke unna her oppe i nord heller... Her saltes i massevis.

Anonymkode: 819e6...d18

Helt riktig, er mer salt på veiene enn det er i havet

20 timer siden, Snaskesnusken skrev:

24- C er jo ren sydentemperatur.. 

Du har helt rett i det, det er badeværstemperatur 

Anonymkode: 52952...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søringan med kaos i trafikken 

 

FB_IMG_1549054490734.jpg

Anonymkode: 52952...47c

 

Det der er reinspikka tøv.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

i Tromsø er det 70 cm snø , -25 og strålende som på ente dagen🥶 feks 

 

Anonymkode: b5ee9...977

Her jeg bor helt på sør kysten av Norge er det 101 cm snø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Dødningehode skrev:

Jeg er søring og helt enig med nordlendingene. Folk her tåler ingen ting hverken av det ene eller det andre. Det er som om mer eller mindre alle har utviklet seg til å bli den ømfintlige, bortskjemte drittungen som alle hatet da vi var små.

Problemet i sør med store byer er at man ikke blir kvitt snøen på noen måte, man bare kjører rundt i den til det blir griseglatt. Mildvær og vintervær avløser hverandre ofte.Dette gjør ting enda verre. Takke meg til Nord Norge da med rent vinterføre med snødekt vei, det er lett  å kjøre på. Enda verre er det på vestlandet med konstant nullføre hele tiden! Slaps som fryser til is så snart det blir blå himmel! Ren skjær holke hele tiden nå, måke snø som kommer er som å hive rundt på "slush" tungt som pokker, ren betong som ikke den beste freser takler en gang. Om du måker ligger det fuktighet igjen som fryser til stålis med en gang det blir kaldt. Saltforbruket er helt enormt! Det ødelegger alt som det kommer i kontakt med.

Vi har dager der det pøsregner hele dagen, så om kvelden klarner det opp og alt blir dekket med det lag med is. Skrape is av bilen er et mareritt, det er stålis over alt. Og det slår seg i bilene som gjør at elektronikken streiker med jevne mellomrom. Noe forbannet dritt faktisk. Men syte? Hjelper ikke, bare å  ta det som det kommer om det er masse snø eller holkeføre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...