Gå til innhold

Å aldri få en positiv test


tuppa

Anbefalte innlegg

På 19.3.2019 den 23.59, tuppa skrev:

Føler så lenge siden jeg skreiv dette, men er knapt en måned siden! Det er snart gått et år siden vi startet å prøve. Vi kommer nok ti å be om mer hjelp snart, for det skjer ingenting!

I det siste har jeg kjent på en virkelig håpløshet, for mine venninner vokser og jeg skulle ønske det var meg. Drukner i selvmedlidelse, sykt teit i know. Men bedre enn å ta det ut på de. Hvordan går det med dere andre i gruppa som svarte her? Håper det har klaffet for dere ♥️ @Alvildeivf @Forever22

Skjønner deg godt. Tok en pause fra forumet. Har sluttet å prøve med mine egg og går for eggdonasjon i Danmark ☺️ Eggdonasjon fra min partner ☺️♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Alvildeivf skrev:

Skjønner deg godt. Tok en pause fra forumet. Har sluttet å prøve med mine egg og går for eggdonasjon i Danmark ☺️ Eggdonasjon fra min partner ☺️♥️

Ja det må faktisk til med en pause av og til, denne prøvingen er ikke barebare på psyken!

Håper eggdonasjon blir løsningen for dere ❤️ Heier på deg!! 😊 

For min del har jeg el om et par dager. 3 pp med Letrozol nå. Får se om alle gode ting er tre.. ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns denne tråden var veldig fin (misforstå meg rett), for det hjelper å vite at det er mange som sliter med det samme. Takk for at jeg nå kjenner meg bedre igjen, og ikke så fordømt mislykket 🙈Legg bort kritikk, og la oss heller støtte hverandre! 

Anonymkode: 0dcf7...4bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns denne tråden var veldig fin (misforstå meg rett), for det hjelper å vite at det er mange som sliter med det samme. Takk for at jeg nå kjenner meg bedre igjen, og ikke så fordømt mislykket 🙈Legg bort kritikk, og la oss heller støtte hverandre! 

Anonymkode: 0dcf7...4bf

Helt enig, og det var det som var poenget mitt med tråden ❤️ Å foreklare frustrasjonen over å få negativ test og mensen gang på gang. For det er en frustrerende prosess! Syns vi skal støtte hverandre uansett om vi er på pp4, pp10 eller pp28. Men så er det jo alltid noen som mener noe om når man har lov å være lei seg 😅 De må vi bare drite i og heller støtte hverandre ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 21.3.2019 den 11.01, AnonymBruker skrev:

Slutt å syt når du har prøvd 5 pp. Det er et hån mot de som sliter..

Anonymkode: 13452...bf3

Når har man lov å "syte" ifølge deg? ☺️ Et lite spørsmål til deg som har kommet å trollet gjennom hele tråden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det gått over et år, og jeg fikk mensen igjen på fredag. Fjerde runde med Letrozol gjorde lite for oss denne gange også dessverre. Imorgen ringer jeg gynekologen min og ser hva planen blir videre..

Utrolig kjipt at man på snart 9 år uten prevansjon har fått en eneste positiv test, og nå som vi aktivt prøver så skjer det ingen verdens ting. Nå må jo oddsene snart være på vår side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, d er virkelig noen surpotter her!! Håper du ignorerer, tuppa 😊

Når man har veldig lyst på barn, så kan to mnd fortone seg som en evighet... Ja, mange strever i årevis og det er endatil de som aldri lykkes! Men d hjelper jo ikke hverken deg eller meg..

Har 4 barn, så er veldig heldig, men alle 4 er hardt jobbet for!! Spesielt siste, endatil 2 MA før den satt! Verste jeg har vært med på...

Anyways, har ikke lest hele tråden, men vil fortelle hva som hjalp meg 😉

Jeg brukte fertilitetsmonitor, genial oppfinnelse! Den mnd jeg ble gravid, hadde jeg faktisk EL 3-4 dager etter jeg forventet d.. og let's face it: etter 2-3 års prøving er ikke alltid sex lystbetont 🤪 Så hadde ikke monitoren vist EL, så hadde vi sluttet for tidlig...

Leste jeg et sted at du hadde litt varierende syklus? Jeg hadde d!

Jeg fikk et tips om Efamol (nattlysolje), d er naturlig hormonstimulerende. Ufarlig altså. Tok 3 kapsler daglig i 3 mnd, deretter 2 pr dag. Jeg fikk regelmessig mens av dette. Samtidig gjør den også at slimhinnen i livmoren blir tykkere og mer "beboelig" for et befruktet egg. Bivirkninger er sterkere negler og tykkere hår 😉

Hvor gammel er du?

Masse lykke til! 💞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mam4ma skrev:

Herlighet, d er virkelig noen surpotter her!! Håper du ignorerer, tuppa 😊

Når man har veldig lyst på barn, så kan to mnd fortone seg som en evighet... Ja, mange strever i årevis og det er endatil de som aldri lykkes! Men d hjelper jo ikke hverken deg eller meg..

Har 4 barn, så er veldig heldig, men alle 4 er hardt jobbet for!! Spesielt siste, endatil 2 MA før den satt! Verste jeg har vært med på...

Anyways, har ikke lest hele tråden, men vil fortelle hva som hjalp meg 😉

Jeg brukte fertilitetsmonitor, genial oppfinnelse! Den mnd jeg ble gravid, hadde jeg faktisk EL 3-4 dager etter jeg forventet d.. og let's face it: etter 2-3 års prøving er ikke alltid sex lystbetont 🤪 Så hadde ikke monitoren vist EL, så hadde vi sluttet for tidlig...

Leste jeg et sted at du hadde litt varierende syklus? Jeg hadde d!

Jeg fikk et tips om Efamol (nattlysolje), d er naturlig hormonstimulerende. Ufarlig altså. Tok 3 kapsler daglig i 3 mnd, deretter 2 pr dag. Jeg fikk regelmessig mens av dette. Samtidig gjør den også at slimhinnen i livmoren blir tykkere og mer "beboelig" for et befruktet egg. Bivirkninger er sterkere negler og tykkere hår 😉

Hvor gammel er du?

Masse lykke til! 💞

Takk for fint svar ❤️ Det forrige fikk meg nesten til å miste håpet på menneskeheten her på kg, skal man bare få dritt for å være ærlig om følelsene sine i denne prosessen? Ønsker jo bare å møte likesinnede.

Så flott å høre at du er heldig med 4 fine, til tross en tøff historie med MA'er ❤️ Jeg har vurdert fertilitetsmonitor, men føler ikke det har så mye mer gevinst enn vanlige eggløsningstester? Vi har forøvrig prøvd å ha sex noen dager ekstra etter forventet el, bare for å være sikker på at vi traff. Særlig siden den har vært uregelmessig. Og det leder meg til neste spm ditt. Min syklus har vært uregelmessig fram til jeg begynte med Letrozol, etter det har den vært stabil 😊 Men det har jo ikke hjulpet med noe mer enn det da.

Takk for tips! 😊 Blir mange fra alle kanter, får se hva jeg følger. Akkurat nå kjenner jeg meg lite motivert å tilføre kroppen noe mer enn nødvendig, men skal absolutt lese på det 👍

Er 28 år.

Tusen takk ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte EL-tester i flere mnd, men monitoren var 100 ganger bedre, synes JEG! 😂 Ble gravid etter ca 4 mnd på den, tilfeldig eller ikke 😂

Men anbefaler Efamol på d sterkeste, jeg har skikkelig tro på den!! (Nei, jeg selger ikke! 🙈🤣)

Du er jo fortsatt ung heldigvis, men d skader ikke å gå til en lege. Man føler seg litt mer "aktiv", og d kan vel også hjelpe.. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppa skrev:

Nå er det gått over et år, og jeg fikk mensen igjen på fredag. Fjerde runde med Letrozol gjorde lite for oss denne gange også dessverre. Imorgen ringer jeg gynekologen min og ser hva planen blir videre..

Utrolig kjipt at man på snart 9 år uten prevansjon har fått en eneste positiv test, og nå som vi aktivt prøver så skjer det ingen verdens ting. Nå må jo oddsene snart være på vår side!

Høres nesten ut som meg selv😄 Jeg sluttet på prevensjon tidlig i 20 årene (er nå 28), men ble aldri gravid. Begynte på Letrozol og ble gravid etter 3. runde. Gynekologen sa at ofte må kroppen vende seg til tablettene, slik at mensen kommer i syklus og man får eggløsning. Det er jo mye som skal klaffe med kroppen 😕 Håper det klaffer for deg snart❤️

Anonymkode: fb712...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå er det gått over ett år, og ingenting skjer.. Vi har prøvd mange kjerringråd, og er henvist videre. Det føles tomt å ikke få en eneste positv test.. 11 år sammen, 10 uten p-piller. Jeg føler verden kollapser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tuppa skrev:

Nå er det gått over ett år, og ingenting skjer.. Vi har prøvd mange kjerringråd, og er henvist videre. Det føles tomt å ikke få en eneste positv test.. 11 år sammen, 10 uten p-piller. Jeg føler verden kollapser.

Føler med deg. Har dere vurdert ivf?

Anonymkode: 42f67...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med henvisning videre! Kjenner igjen det med følelse av tomhet, og jeg hadde en en stor frykt for å aldri få oppleve å bli mor. Men vi fikk til slutt positiv test, og etterhvert barn, med IVF. Lang vei, men det betyr ikke noe mer nå. Krysser fingrene for at den positive testen din kommer veldig snart. 

Anonymkode: 67590...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg. Har dere vurdert ivf?

Anonymkode: 42f67...28a

Jeg regner med det er det vi henvises til videre nå ❤️

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til med henvisning videre! Kjenner igjen det med følelse av tomhet, og jeg hadde en en stor frykt for å aldri få oppleve å bli mor. Men vi fikk til slutt positiv test, og etterhvert barn, med IVF. Lang vei, men det betyr ikke noe mer nå. Krysser fingrene for at den positive testen din kommer veldig snart. 

Anonymkode: 67590...d84

Tusen takk ❤️ Jeg vet denne tomheten forsvinner når man får barn, det er en trøst oppi det hele! Graviditet og barn blir veldig verdt det når vi har prøvd så lenge. Håper også vi snart får en positiv test, ingenting annet jeg ønsker meg mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kjente meg så lei av KG sin negativitet at jeg holdt meg unna prøverforumet. 

Men jeg er altså her enda. Det er åtte mnd siden jeg lagde denne tråden, det har enda ikke skjedd noe. Mine bekymringer er bekreftet. Vi er henvist videre og venter på time. 

Til tross for at det enda ikke har skjedd, så gir jeg aldri opp håpet! Håper det har klaffet for alle dere som skreiv her i tråden tidligere, og at jeg snart kan følge etter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, tuppa skrev:

Kjente meg så lei av KG sin negativitet at jeg holdt meg unna prøverforumet. 

Sender mange velsignelser og lykkeønskninger ut i natten. Ikke gi opp! Plutselig .... ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tuppa skrev:

Kjente meg så lei av KG sin negativitet at jeg holdt meg unna prøverforumet. 

Men jeg er altså her enda. Det er åtte mnd siden jeg lagde denne tråden, det har enda ikke skjedd noe. Mine bekymringer er bekreftet. Vi er henvist videre og venter på time. 

Til tross for at det enda ikke har skjedd, så gir jeg aldri opp håpet! Håper det har klaffet for alle dere som skreiv her i tråden tidligere, og at jeg snart kan følge etter 😊

Hvordan går det med deg? Godt du tar pauser. Mange KG prøvere og ufrivillig barnløse er utrolig egne og dessverre spyr ut sin negativitet og frustrasjon rundt prøving over på andre. 

Leste at dere skulle henvises videre i Juli. Har dere ennå ikke fått time 😕 ? 

Godt det endelig skjer noe :) De fleste blir gravide med hjelp om de ennå ikke har blitt det på egenhånd. Snart følger du etter :) 

 

Anonymkode: fb400...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri gi opp håpet. Min mann og jeg prøvde i 3år før vi fikk jenta vår. Begynte med utredning etter 1år, men fant aldri noen grunn. Uforklarlig barnløshet - det er frustrerende. 

Etter 4 mislykkede inseminasjoner tok vi 1 ivf forsøk som også ble mislykket. Men tenk, syklusen etter ble vi spontant gravid på egenhånd♥️ Er velsignet med ei lita jente på 7,5år nå♥️ 

Vi er i gang med søskenforsøk nå på Riksen. Fortsatt ikke blitt flere barn. Ikke brukt prevensjon og prøvd aktivt i 2år uten resultat. Trodde ventetiden ble lang hos det offentlige nå som de har åpnet opp for søskenforsøk - men hadde samtaletime på torsdag og begynner å medisiner allerede 14/10🤩😅 

Ventetid er et rart begrep. Men oppfordrer alle å søke hjelp om utredning etter 12pp. Ønsker alle lykke til♥️

Endret av VeronicaAmanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med deg? Godt du tar pauser. Mange KG prøvere og ufrivillig barnløse er utrolig egne og dessverre spyr ut sin negativitet og frustrasjon rundt prøving over på andre. 

Leste at dere skulle henvises videre i Juli. Har dere ennå ikke fått time 😕 ? 

Godt det endelig skjer noe :) De fleste blir gravide med hjelp om de ennå ikke har blitt det på egenhånd. Snart følger du etter :) 

 

Anonymkode: fb400...dae

Ja ser det overalt i kg-trådene at det kommer ufine svar. Syns det er så lite hyggelig når man skriver om noe og er sårbar, så kommer kommentarer som er ment som stikk. Men innimellom mange av de stygge kommentarene, er det selvfølgelig mange fine også 😊

Stemmer at jeg skreiv det, (skreiv faktisk at vi er henvist ser jeg nå), men vi måtte ha time hos min gynekolog for å fylle ut skjemaet til ivf, og den timen fikk vi ikke før i aug. Så nå er den sendt ☺️

Imens prøver vi å holde motet oppe og står på videre mens vi venter på ivf. Føler jeg ser lys i enden av tunnellen nå som vi er henvist. Selv om ivf ikke alltid er løsningen det heller, så får vi i hvertfall hjelp nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...