Gå til innhold

Å aldri få en positiv test


tuppa

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å syt når du har prøvd 5 pp. Det er et hån mot de som sliter..

Veldig uenig i dette. Det blir som å si at ingen i Norge har lov til å klage over noe som helst, da dette er et "hån" mot mennesker i mindre privilegerte land. Prøveperioden oppleves forskjellig for alle, og ingen har rett til å bagatellisere andres følelser. Dette er et forum for personer som prøver å få barn, og hvor man nettopp skal kunne få utløp for slike frustrasjoner.

Sitat

Anonymkode: 13452...bf3

 

Endret av lilla2103
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

pp5 er ingenting :) 60% blir gravide innen 6mnd og opptil 90-95% på 1 år. Det at du har hatt 1 kjemisk viser jo at du blir befruktet. Dette med venninner som snapper om mager å babyer er utrolig irriterende 😕 Men vi blir vel likedan når vi får barn og mage tror jeg. Men er tungt å se på det. 

Ikke gi opp! Jeg forstår frustrasjonen da man gjerne vil bli gravid så fort som mulig. Og man tenker automatisk "hvorfor blir jeg ikke gravid? Hva er galt?" er bare typisk at det tar tid for noen dessverre.

Anonymkode: fb400...dae

Takk :)

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å syt når du har prøvd 5 pp. Det er et hån mot de som sliter..

Anonymkode: 13452...bf3

Hvorfor i alle dager har jeg ikke "rett" til å være lei meg når vi har prøvd flere perioder uten at det treffer? For at du og jeg vet kan det godt være at vi kommer til å streve! 

Barneønsket har vært veldig sterkt i halvannet år allerede. Når man da må vente enda lengre føles det håpløst 

41 minutter siden, Bokdamen skrev:

 

Man har rett på å føle følelsene uansett hvor lenge man har prøvd. Noen takler det godt, andre mindre godt. Det er altoppslukende og sårt og hvis man ikke kan lufte på et forum for prøvere, hvor i all verden kan man lufte da?

 

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud la nå folk syte som de vil. Er lei av de standard utsagnene som dette som ligner på "det er barn som sulter i Afrika". Så fordi noen har det verre så skal man holde kjeft? Vil alltid være folk som har det verre sånn er livet. Er så lei av disse unødvendige kommentarene. 

Anonymkode: fb400...dae

 

38 minutter siden, lilla2103 skrev:

Veldig uenig i dette. Det blir som å si at ingen i Norge har lov til å klage over noe som helst, da dette er et "hån" mot mennesker i mindre privilegerte land. Prøveperioden oppleves forskjellig for alle, og ingen har rett til å bagatellisere andres følelser. Dette er et forum for personer som prøver å få barn, og hvor man nettopp skal kunne få utløp for slike frustrasjoner.

 

Takk :klem:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du har jo bare prøvd 7 pp?? 

Anonymkode: 13452...bf3

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å syt når du har prøvd 5 pp. Det er et hån mot de som sliter..

Anonymkode: 13452...bf3

Hvem er du til å fortelle oss hva vi har lov til å føle? Har prøvd 10 mnd. Er det en fasit for når man får lov til å være frustrert over prøvingen?

Jeg lagde ikke denne tråden for å føle meg mindreverdig over de som har prøvd lengre. Jeg lagde den så folk i samme situasjon (uansett hvor lenge de har prøvd) kan oppmuntre og støtte hverandre når man har det kjipt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste senest i dag at hun kona til Riise prøvde i 3 år før spiren endelig satt!

- Er godt å lese at personer i offentligheten også sliter da det virker som de bare klaffer for alle fordi det er litt tabu å prate om at man sliter. Men er flere som sliter enn vi tror. Så i dagens samfunn er 1 år kort tid, og mange blir gravide innen ett par år.

- Min eldre søster ble gravid med sistemann etter 4 års prøving! :) Men det gikk til slutt.

Håper det klaffer for dere også. Lykke til! Jeg selv er i PP2 og er i lutealfasen nå så venter bare i spenning på om det gikk. Men er fortsatt tidlig i prøvingen så null stress.

Anonymkode: fb400...dae

Ja det er ganske vanlig at det tar litt tid, men tror ikke vi hører så mye om det fordi prøving er privat. Og når folk endelig er gravide så "glemmer" man sorgen over å prøve lenge har jeg hørt. Håper jo det stemmer da ❤️ Er flott å høre at det klaffer folk folk til slutt! :)  Vondt å vite hvor lenge de har prøvd når jeg kjenner på hvor kjipt det er å prøve i bare 10 mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd i 6 mnd og det er sykt frustrerende at det ikke blir noen positive tester. 

Anonymkode: 7f50a...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, tuppa skrev:

Ja jeg gjorde det 😊 Men begynner nå på pp3 med Letrozol. Fikk du el av Letrozol?

Fikk du el av enkel dose første runde? Eller har du dobbel dose også? Jeg hadde enkel dose forrige runde og det gav ikke el. Nå er jeg på dobbel dose så krysser fingrene for at det skjer el i det minste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Fikk du el av enkel dose første runde? Eller har du dobbel dose også? Jeg hadde enkel dose forrige runde og det gav ikke el. Nå er jeg på dobbel dose så krysser fingrene for at det skjer el i det minste! 

Jeg fikk el av enkel begge gangene. Håper dobbel dose gjør susen for deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man letrozol? 

Anonymkode: 7f50a...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får man letrozol? 

Anonymkode: 7f50a...52b

Du må henvises til en gynekolog. 

Anonymkode: 5049e...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må henvises til en gynekolog. 

Anonymkode: 5049e...344

Etter man har prøvd 1 år og ikke blitt gravid? 

Anonymkode: 7f50a...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Etter man har prøvd 1 år og ikke blitt gravid? 

Anonymkode: 7f50a...52b

Det er normalen ja. Men om man har svært uregelmessige sykluser og derfor ingen el, kan man få det tidligere om man går til en privat gynekolog. 

Anonymkode: 5049e...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er normalen ja. Men om man har svært uregelmessige sykluser og derfor ingen el, kan man få det tidligere om man går til en privat gynekolog. 

Anonymkode: 5049e...344

Ok. Virkelig takk for informajon. Hva regnes som ustabile sykluser da? 

Anonymkode: 7f50a...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wify90

Jeg har heller ikke brukt noe prevensjon etter min første fødsel som i dag er 6 år siden. 2015 prøvde jeg å blir gravid men det klaffet aldri. Jeg og mannen gikk til utredning og der ble det påvist lav antall spermie og litt redusert svømmere. Jeg derimot hadde litt lav AMH i forhold til alder. Man tenker ofte om man har fått det til en gang får man det til igjen. Glad vi valgte ivf. Starter med behandling 26. mars 🤗 Anbefaler at du går og sjekker deg! Har du ikke brukt prevensjon på 5 år, så har du i praksis prøvd i i 5 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Virkelig takk for informajon. Hva regnes som ustabile sykluser da? 

Anonymkode: 7f50a...52b

Jeg gikk til privat gynekolog etter 5-6 mnd fordi mine sykluser bare ble lengre og lengre. Da jeg gikk dit for å sjekke var det lengste på 50 dager. Ustabil vil vel si at det varierer en del i lengde fra mnd til mnd. Hvordan er din syklus da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Jeg gikk til privat gynekolog etter 5-6 mnd fordi mine sykluser bare ble lengre og lengre. Da jeg gikk dit for å sjekke var det lengste på 50 dager. Ustabil vil vel si at det varierer en del i lengde fra mnd til mnd. Hvordan er din syklus da?

Varierer litt, 29-32 dager. Aldri samme antall dager i mellom hver mens, men ca. 

Anonymkode: 7f50a...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Varierer litt, 29-32 dager. Aldri samme antall dager i mellom hver mens, men ca. 

Anonymkode: 7f50a...52b

Tror det er innafor normalen 😊 mener jeg har lest at så lenge det ikke er over 35 dager og under 25(? Husker ikke det tallet helt) så er det normalt. Og ikke svinger med mer enn fem dager mellom hver gang. Men jeg er ingen ekspert. Er du bekymret så er det jo bare til å betale for en time hos privat gyn så finner du ut av om ting er normalt. 

Endret av Tussi2018
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Tror det er innafor normalen 😊 mener jeg har lest at så lenge det ikke er over 35 dager og under 25(? Husker ikke det tallet helt) så er det normalt. Og ikke svinger med mer enn fem dager mellom hver gang. Men jeg er ingen ekspert. Er du bekymret så er det jo bare til å betale for en time hos privat gyn så finner du ut av om ting er normalt. 

Takk! ❤️ Vurderer å gjøre det. Kjøpte nettopp en spermkvalitetettest for å se at han er normal. Så får vi ta det fra der. Bestiller meg en time etter det, kanskje. 

Anonymkode: 7f50a...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite spørsmål til alle dere som sliter med å få eggløsning/har ustabile sykluser; har dere sjekket nivåene deres av hormonet prolaktin?

Jeg visste, etter en utredning for noe helt annet en graviditet, at jeg hadde litt høyt prolaktin. Da mannen og jeg prøvde å bli gravide, og ikke hadde hellet med oss, gikk vi til lege. Pga min alder 33), og at jeg hadde problemer med prolaktin, ble vi raskt henvist til gynekolog/spesialist på et stort sykehus.

Jeg måtte tempe og skrive ned syklus. Legen slo bombastisk fast at jeg hadde ingen eggløsning, og pga overvekt hadde jeg heller ikke lov til å få hjelp til å bli gravid, dvs jeg kunne absolutt ikke få noe medisin som hjalp meg å få eggløsning. Jeg prøvde forsiktig å spørre om det ikke var mulig at jeg kunne få tabletter som kunne ta ned prolaktinnivået.

Han lo rått av meg, og sa at det kunne jeg selvsagt få, men at dette overhode ikke kom til å hjelpe. Jeg fikk gå hjem og gå ned i vekt, så kunne jeg komme tilbake ett år senere, og se om jeg da «fortjente» hjelp. 

Elleve måneder senere traff jeg samme legen på barselavdelingen, der jeg lå sammen med mitt nyfødte barn gitt. Jeg ble altså gravid i pp2 etter å ha tatt 1/2 tablett i uka, av medisinen som ikke ville hjelpe.

Fire år senere fødte jeg barn nummer to (38 år gammel). Jeg ble også da gravid i pp2, etter nok en gang å ha tatt tabletter for å få ned prolaktinnivået. 

Så, manglende eggløsning hos meg skyldtes ganske enkelt en overproduksjon av prolaktin (som kommer av en mini-mini svulst i hodet). 

Det kan være et tips å teste nivået på prolaktin. Det skal være under 500, mitt lå på 1200-1400. 

Anonymkode: 5ca88...c02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 11.19, Bokdamen skrev:

 

Man har rett på å føle følelsene uansett hvor lenge man har prøvd. Noen takler det godt, andre mindre godt. Det er altoppslukende og sårt og hvis man ikke kan lufte på et forum for prøvere, hvor i all verden kan man lufte da?

Prøvere som synes synd på seg selv. Verste sort. Gud bedre! 

Anonymkode: 13452...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvere som synes synd på seg selv. Verste sort. Gud bedre! 

Anonymkode: 13452...bf3

Vet om en sort som er enda verre....... 

Anonymkode: 7f50a...52b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...