Gå til innhold

Å aldri få en positiv test


tuppa

Anbefalte innlegg

Føler virkelig med deg, og den fortvilelsen du sitter med. Men mest sannsynlig så skjer det❤️

Jeg tolket tester hver eneste mnd i 3 år. 3 år!!! før jeg faktisk ble gravid. Vi var på to utredninger hvor de ikke fant noe galt hos noen av oss.. men til slutt så kom det. Jeg vet hvordan du har det, det er for jævlig. For jævlig å bli skuffa mnd etter mnd. Men uansett hva du gjør, så aldri mist håpet. Om de viser seg at noe er galt så er det så utrolig mye god hjelp å få! Og dere har jo bare prøvd i 7 mnd, det er jo helt normalt 😄

vi er inne i vår 6 mnd nå med prøving på nr 2, fremdeles ingen positiv test 🤷🏼‍♀️ 

Lykke til videre❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.1.2019 den 16.50, Alvildeivf skrev:

Jeg skulle bruke ivf ja, men problemet mitt er at hormoner ikke virker på meg 😂 får ikke en eneste eggpose på maxdose. Så nå inseminerer vi i naturlig syklus ☺️ Eneste jeg fikk til på ett år var 3 forsøk. Så det går så sakte 😅😂 mye vanskeligheter for meg, begynte blant annet å få positive eggløsningstester selvom jeg ikke var i nærheten av eggløsning. Så tror man at man har vært gjennom det vanskeligste, så finner kroppen på andre metoder og gjøre det enda vanskelige 😂 hehe, jeg har måtte begynne å se på det med humor for å orke!

ja, da reiser vi til DK for å befrukte hennes egg med ivf for å sette det inn i meg, jeg er den eneste som vil gå gravid. Det er kun lov i DK hvis man har medisinsk grunnlag for det og det har jeg 👌🏽☺️ Men da blir ungen veldig vår da, så det er jo veldig fin måte ♥️

Jeg håper det ordner seg for deg ! Det er vanskelig når det er det største ønsket man har, men så går det ikke. Gang på gang 😅😪 du må finne en måte å holde ut på☺️👍🏽 

Det finnes terapeuter som hjelper ufrivillig barnløse forresten ! Google it ☺️👍🏽

Da har dere vært gjennom en ganske omfattende situajon ja, ser for meg at man lager noen forsvarsmekanismer for å klare seg gjennom det! Håper at dere får det til å gå, hvis ikke håper jeg ropa-metoden blir løsningen for dere! 😊 Det er jammen meg ikke lett å stå i denne situasjonen, men man finner måter å cope på.

 

For å oppdatere litt, så har jeg fått el på cd16 (noe som er svært tidlig for meg), så det gir jo litt håp :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tuppa skrev:

Da har dere vært gjennom en ganske omfattende situajon ja, ser for meg at man lager noen forsvarsmekanismer for å klare seg gjennom det! Håper at dere får det til å gå, hvis ikke håper jeg ropa-metoden blir løsningen for dere! 😊 Det er jammen meg ikke lett å stå i denne situasjonen, men man finner måter å cope på.

 

For å oppdatere litt, så har jeg fått el på cd16 (noe som er svært tidlig for meg), så det gir jo litt håp :)

Så bra ! Håp er liksom det man har oppi det hele.. ♥️ Ikke bare bare! Ønsker masse lykke til ! Oppdater igjen senere da ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Alvildeivf skrev:

Så bra ! Håp er liksom det man har oppi det hele.. ♥️ Ikke bare bare! Ønsker masse lykke til ! Oppdater igjen senere da ☺️

Tusen takk for det ❤️ Lykke til til deg også! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Føler så lenge siden jeg skreiv dette, men er knapt en måned siden! Det er snart gått et år siden vi startet å prøve. Vi kommer nok ti å be om mer hjelp snart, for det skjer ingenting!

I det siste har jeg kjent på en virkelig håpløshet, for mine venninner vokser og jeg skulle ønske det var meg. Drukner i selvmedlidelse, sykt teit i know. Men bedre enn å ta det ut på de. Hvordan går det med dere andre i gruppa som svarte her? Håper det har klaffet for dere ♥️ @Alvildeivf @Forever22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tuppa skrev:

Føler så lenge siden jeg skreiv dette, men er knapt en måned siden! Det er snart gått et år siden vi startet å prøve. Vi kommer nok ti å be om mer hjelp snart, for det skjer ingenting!

I det siste har jeg kjent på en virkelig håpløshet, for mine venninner vokser og jeg skulle ønske det var meg. Drukner i selvmedlidelse, sykt teit i know. Men bedre enn å ta det ut på de. Hvordan går det med dere andre i gruppa som svarte her? Håper det har klaffet for dere ♥️ @Alvildeivf @Forever22

Jeg vet hvordan du har det.. men bare vent, en dag er det deres tur❤️ Verden er urettferdig! Vi som virkelig ønsker barn, vi må slite for det! Mens noen bare ser på hverandre og blir gravid.

Jeg var så heldig å teste positivt 15.03! 🌟 så håper at denne spira sitter.. tok bare 8 mnd denne gang, i motsetning til 3år med førstemann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger er det så deilig å lese at du ikke er alene med følelsene sine. Kjenner meg så utrolig godt igjen i det du skriver. Å se positive tester på nett og hører om at folk er gravide.. Det er vanskelig å være tålmodig. Godt å ha et sånt forum hvor man kan lufte tankene sine og få tilbakemelding fra flere prøvere <3 Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Forever22 skrev:

Jeg vet hvordan du har det.. men bare vent, en dag er det deres tur❤️ Verden er urettferdig! Vi som virkelig ønsker barn, vi må slite for det! Mens noen bare ser på hverandre og blir gravid.

Jeg var så heldig å teste positivt 15.03! 🌟 så håper at denne spira sitter.. tok bare 8 mnd denne gang, i motsetning til 3år med førstemann..

Åå så bra å høre!! ♥️ Gratulerer så mye med positiv test, måtte spira holde hele veien ut!! 😊 Veldig godt at du slapp å prøve lengre, 8 måneder er lenge nok 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Havfrue8 skrev:

Noen ganger er det så deilig å lese at du ikke er alene med følelsene sine. Kjenner meg så utrolig godt igjen i det du skriver. Å se positive tester på nett og hører om at folk er gravide.. Det er vanskelig å være tålmodig. Godt å ha et sånt forum hvor man kan lufte tankene sine og få tilbakemelding fra flere prøvere ❤️ Masse lykke til!

Helt enig, er godt å kunne luft litt ut når dagene er tyngst! Og det er fint å kunne skrive på forum der vi er flere som kjenner oss igjen. Takk og i like måte!! ♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2019 den 1.38, tuppa skrev:

Jeg ser positive tester.

På samletråden. I sosiale medier. I hånda til ei venninne.

Jeg får en liten følelse av eufori når jeg ser at noen som er i tvil får bekreftet ønsket sitt. Jeg smiler når min halvfortvilte venninne beretter at hun ble gravid etter hun slurva med pilla. Fordi jeg ønsker det selv, og fordi jeg vet de klarer det.

Likevel har jeg aldri kjent gleden av å ha en positiv test i hånda.

Etter 7 runder er jeg redd for å ikke kunne få to streker på en test. Nå har jeg tatt såpass mange tester, snudd, vridd, vendt og tolket. Hver gang har det endt i rødt, og hver gang har jeg blitt mer knust enn forrige.. Men så vokser det et håp hver gang jeg nærmer meg eggløsning, et håp ingen kan ta fra meg.

Men jeg forventer ikke å få to streker. Jeg forventer aldri å få det. Kan jeg få det? Jeg vet ikke. Det føles ikke sånn. Men likevel prøver jeg. VI prøver. Og håper. Selv om vi ikke tror.

Uff, skjønner godt hvordan du har det. Har vært prøver selv i 11 mnd, uten klaff. Skuffelsen er større for hver gang, men så er håpet der igjen ved hver syklus. Det gjelder vel å ikke gi opp, og få en utredning når den tid nærmer seg. Jeg merker jeg blir utrolig sjalu og bitter på alle rundt meg som blir gravide uten å prøve en gang. Den ene venninnen min glemte pillen én dag, og vipps så var hun gravid. Vi har vært sammen i snart 11 år, møtt mye motgang, så det å ikke få til graviditet med en gang oppleves veldig tungt! Det føles som enda en ting jeg ikke får til. Men men. Satser på at det skjer snart, må ha håpet, eneste som holder oss gående. Er 3 dpo i dag da, så hvem vet, kanskje er det klaff denne gangen? Hvis ikke så er time til utredning bestilt. Får bare håpe for deg og meg og alle som har et så stort barneønske. Lykke til, og ikke gi opp håpet! 🤞🏾

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å lese tankene dine i denne prosessen 😊 Vi har prøvd i snart et år. Jeg har også ustabile sykluser og gyn konkluderte med at det ikke var eggløsning. Er nå på runde nr to med letrozol. Så at du prøvde det også. Fikk du eggløsning av det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, LittKoko skrev:

Uff, skjønner godt hvordan du har det. Har vært prøver selv i 11 mnd, uten klaff. Skuffelsen er større for hver gang, men så er håpet der igjen ved hver syklus. Det gjelder vel å ikke gi opp, og få en utredning når den tid nærmer seg. Jeg merker jeg blir utrolig sjalu og bitter på alle rundt meg som blir gravide uten å prøve en gang. Den ene venninnen min glemte pillen én dag, og vipps så var hun gravid. Vi har vært sammen i snart 11 år, møtt mye motgang, så det å ikke få til graviditet med en gang oppleves veldig tungt! Det føles som enda en ting jeg ikke får til. Men men. Satser på at det skjer snart, må ha håpet, eneste som holder oss gående. Er 3 dpo i dag da, så hvem vet, kanskje er det klaff denne gangen? Hvis ikke så er time til utredning bestilt. Får bare håpe for deg og meg og alle som har et så stort barneønske. Lykke til, og ikke gi opp håpet! 🤞🏾

Dette kunne jeg kjenne meg så altfor godt igjen i. Er tungt å høre at andre er blitt gravide nå, samtidig som jeg selvfølgelig blir glad på deres vegne. To veldig motstridende følelser. Håpet svinger så med syklusen, får jo alltid nytt håp ved hver eggløsning. Så har jeg fått Letrozol pga svært ustabile sykluser, blir 3. runde på det nå. Lykke til! Håper pp11 sitter som et skudd ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tussi2018 skrev:

Fint å lese tankene dine i denne prosessen 😊 Vi har prøvd i snart et år. Jeg har også ustabile sykluser og gyn konkluderte med at det ikke var eggløsning. Er nå på runde nr to med letrozol. Så at du prøvde det også. Fikk du eggløsning av det? 

Ja jeg gjorde det 😊 Men begynner nå på pp3 med Letrozol. Fikk du el av Letrozol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste senest i dag at hun kona til Riise prøvde i 3 år før spiren endelig satt!

- Er godt å lese at personer i offentligheten også sliter da det virker som de bare klaffer for alle fordi det er litt tabu å prate om at man sliter. Men er flere som sliter enn vi tror. Så i dagens samfunn er 1 år kort tid, og mange blir gravide innen ett par år.

- Min eldre søster ble gravid med sistemann etter 4 års prøving! :) Men det gikk til slutt.

Håper det klaffer for dere også. Lykke til! Jeg selv er i PP2 og er i lutealfasen nå så venter bare i spenning på om det gikk. Men er fortsatt tidlig i prøvingen så null stress.

Anonymkode: fb400...dae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kom i dag, 5 pp... 

Jeg kjenner jeg bare vil gi opp 😭 det er vondt og skikkelig dritt å teste negativ på negativ. Har også hatt 1 kjemisk. Hjelper "veldig" på med nære venninner som snapper sine nyfødte babyer... 

Endret av Mrs Robinson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Mensen kom i dag, 5 pp... 

Jeg kjenner jeg bare vil gi opp 😭 det er vondt og skikkelig dritt å teste negativ på negativ. Har også hatt 1 kjemisk. Hjelper "veldig" på med nære venninner som snapper sine nyfødte babyer... 

 

pp5 er ingenting :) 60% blir gravide innen 6mnd og opptil 90-95% på 1 år. Det at du har hatt 1 kjemisk viser jo at du blir befruktet. Dette med venninner som snapper om mager å babyer er utrolig irriterende 😕 Men vi blir vel likedan når vi får barn og mage tror jeg. Men er tungt å se på det. 

Ikke gi opp! Jeg forstår frustrasjonen da man gjerne vil bli gravid så fort som mulig. Og man tenker automatisk "hvorfor blir jeg ikke gravid? Hva er galt?" er bare typisk at det tar tid for noen dessverre.

Anonymkode: fb400...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.1.2019 den 1.38, tuppa skrev:

Jeg ser positive tester.

På samletråden. I sosiale medier. I hånda til ei venninne.

Jeg får en liten følelse av eufori når jeg ser at noen som er i tvil får bekreftet ønsket sitt. Jeg smiler når min halvfortvilte venninne beretter at hun ble gravid etter hun slurva med pilla. Fordi jeg ønsker det selv, og fordi jeg vet de klarer det.

Likevel har jeg aldri kjent gleden av å ha en positiv test i hånda.

Etter 7 runder er jeg redd for å ikke kunne få to streker på en test. Nå har jeg tatt såpass mange tester, snudd, vridd, vendt og tolket. Hver gang har det endt i rødt, og hver gang har jeg blitt mer knust enn forrige.. Men så vokser det et håp hver gang jeg nærmer meg eggløsning, et håp ingen kan ta fra meg.

Men jeg forventer ikke å få to streker. Jeg forventer aldri å få det. Kan jeg få det? Jeg vet ikke. Det føles ikke sånn. Men likevel prøver jeg. VI prøver. Og håper. Selv om vi ikke tror.

Men du har jo bare prøvd 7 pp?? 

Anonymkode: 13452...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs Robinson skrev:

Mensen kom i dag, 5 pp... 

Jeg kjenner jeg bare vil gi opp 😭 det er vondt og skikkelig dritt å teste negativ på negativ. Har også hatt 1 kjemisk. Hjelper "veldig" på med nære venninner som snapper sine nyfødte babyer... 

Slutt å syt når du har prøvd 5 pp. Det er et hån mot de som sliter..

Anonymkode: 13452...bf3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du har jo bare prøvd 7 pp?? 

Anonymkode: 13452...bf3

 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å syt når du har prøvd 5 pp. Det er et hån mot de som sliter..

Anonymkode: 13452...bf3

Man har rett på å føle følelsene uansett hvor lenge man har prøvd. Noen takler det godt, andre mindre godt. Det er altoppslukende og sårt og hvis man ikke kan lufte på et forum for prøvere, hvor i all verden kan man lufte da?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å syt når du har prøvd 5 pp. Det er et hån mot de som sliter..

Anonymkode: 13452...bf3

Herregud la nå folk syte som de vil. Er lei av de standard utsagnene som dette som ligner på "det er barn som sulter i Afrika". Så fordi noen har det verre så skal man holde kjeft? Vil alltid være folk som har det verre sånn er livet. Er så lei av disse unødvendige kommentarene. 

Anonymkode: fb400...dae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...