Gå til innhold

Hvorfor denne forakten mot veganere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser det for eksempel i den tråden om plantebaserte oppskrifter. Den fylles opp av folk som skriver om steik og biff på pur F, slik at tråden blir ødelagt og avsporet.

Det er jo populært å påstå at at veggiser og spesielt veganere «misjonerer» og pusher kostholdet sitt på andre, men for å være ærlig så ser jeg mest tendensen til det motsatte. Nemlig at kjøttspisere latterliggjør veganere og tydeligvis blir provosert over at noen ikke spiser animalske varer. Hvorfor? 

Jeg er ikke veganer selv, men har reagert på dette.

Anonymkode: a9044...dee

  • Liker 44
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi veganere rett og slett er sjuke i huet, og det ikke finnes noen kur mot det.

Vi har prøvd sunn fornuft, vi har prøvd fysiologi, ernæringslære, biologi, og livets harde realiteter, men så lenge de selv tror at de har funnet det eneste riktige, så er det DET de tror.

De kan sammenlignes litt,med fanatiske religiøse, faktisk.

Som er en styggedom, begge deler.

Anonymkode: eba0e...d30

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser det for eksempel i den tråden om plantebaserte oppskrifter. Den fylles opp av folk som skriver om steik og biff på pur F, slik at tråden blir ødelagt og avsporet.

Det er jo populært å påstå at at veggiser og spesielt veganere «misjonerer» og pusher kostholdet sitt på andre, men for å være ærlig så ser jeg mest tendensen til det motsatte. Nemlig at kjøttspisere latterliggjør veganere og tydeligvis blir provosert over at noen ikke spiser animalske varer. Hvorfor? 

Jeg er ikke veganer selv, men har reagert på dette.

Anonymkode: a9044...dee

Det oppleves som for ekstremt at det blir latterlig. Er en tråd her om noen som skal ha katta på veganskkosthold også. Kan man ikke holde seg til vegetarianer i det minste og ikke dra igang ekstreme dietter. Enten det er lavkarbo eller veganer  

Anonymkode: d01e0...808

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk kjeder seg, oppsøker de mest ekstreme profetene for veganism fordi irritasjon gir dem energi, og fordi ikke har øya oppe for større samfunnsproblemer. Ca. samme grunn som at jeg er her på kg.

Anonymkode: cc6e1...9f8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de forakter oss med normalt kosthold. 

Anonymkode: 03403...f1e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det oppleves som for ekstremt at det blir latterlig. Er en tråd her om noen som skal ha katta på veganskkosthold også. Kan man ikke holde seg til vegetarianer i det minste og ikke dra igang ekstreme dietter. Enten det er lavkarbo eller veganer  

Anonymkode: d01e0...808

Kan man ikke få lov til å dra alt så langt man vil så lenge man holder seg for god til å kritisere andres kosthold? Mange eveganere som holder helt fred. Jeg skjønner ikke alle dere som skal dra i krig med andre hele tiden, bare fordi dere tror alle i en gruppe er i krig med dere.

Anonymkode: cc6e1...9f8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når de driver å skal få katten sin til å bli veganer, er det rart ?? Nei!!

Anonymkode: 74664...af7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, etter å ha lest alle kommentarene i denne tråden er det åpenbart ikke veganere det er noe feil med. Se hvor utrolig mye stygt dere sier da, herlighet. Dere er voksne mennesker. Er det virkelig så forferdelig at veganere prøver å ta bedre valg for dyr og miljø? Skjerp dere.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det oppleves som for ekstremt at det blir latterlig. Er en tråd her om noen som skal ha katta på veganskkosthold også. Kan man ikke holde seg til vegetarianer i det minste og ikke dra igang ekstreme dietter. Enten det er lavkarbo eller veganer  

Anonymkode: d01e0...808

Veganisme er ikke en diett. Man er ikke veganer for å gå ned i vekt, det er et standpunkt man tar fordi man ikke vil bidra til utnyttelse og lidelse av dyr. Vegetarianer er derfor ikke et alternativ, da dyr utnyttes for egg, melk, pels, skinn osv. Er ggreit å ikke være hyklersk ;)

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forakter dem overhodet ikke, men jeg klarer ikke å ta dem helt seriøst. Jeg tror det for mange bare er en motegreie de vil gå lei av så snart det dukker opp noe annet de kan flashe med for å vise hvor flinke piker de er. De blir for saueflokk-aktig for meg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ikke få lov til å dra alt så langt man vil så lenge man holder seg for god til å kritisere andres kosthold? Mange eveganere som holder helt fred. Jeg skjønner ikke alle dere som skal dra i krig med andre hele tiden, bare fordi dere tror alle i en gruppe er i krig med dere.

Anonymkode: cc6e1...9f8

Jeg har ikke gått til krig mot noen. Syns likevel det er latterlig slik mange veganere holder på. 

Anonymkode: d01e0...808

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hind skrev:

Jeg forakter dem overhodet ikke, men jeg klarer ikke å ta dem helt seriøst. Jeg tror det for mange bare er en motegreie de vil gå lei av så snart det dukker opp noe annet de kan flashe med for å vise hvor flinke piker de er. De blir for saueflokk-aktig for meg.  

Det er verre når mennesker går nazi-saueflokk enn moralsk vil-at-dyr-skal-ha-det-vondt-saueflokk. Er det alltid dumt når mennesker går sammen og sauer? Sauer kan være fine dyr.

Anonymkode: cc6e1...9f8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke gått til krig mot noen. Syns likevel det er latterlig slik mange veganere holder på. 

Anonymkode: d01e0...808

Hva er latterlig? Å ta etiske standpunkt og så holde dem?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke gått til krig mot noen. Syns likevel det er latterlig slik mange veganere holder på. 

Anonymkode: d01e0...808

Så overse dem.

Anonymkode: cc6e1...9f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, deedee_ skrev:

Veganisme er ikke en diett. Man er ikke veganer for å gå ned i vekt, det er et standpunkt man tar fordi man ikke vil bidra til utnyttelse og lidelse av dyr. Vegetarianer er derfor ikke et alternativ, da dyr utnyttes for egg, melk, pels, skinn osv. Er ggreit å ikke være hyklersk ;)

Dette vet jeg ekstremkosthold da. 

 

Anonymkode: d01e0...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er verre når mennesker går nazi-saueflokk enn moralsk vil-at-dyr-skal-ha-det-vondt-saueflokk. Er det alltid dumt når mennesker går sammen og sauer? Sauer kan være fine dyr.

Anonymkode: cc6e1...9f8

mente vilatdyrskalhadetBRA*

Anonymkode: cc6e1...9f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, deedee_ skrev:

Hva er latterlig? Å ta etiske standpunkt og så holde dem?

Ja. 

Anonymkode: d01e0...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. 

Anonymkode: d01e0...808

Why?

Anonymkode: cc6e1...9f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette vet jeg ekstremkosthold da. 

 

Anonymkode: d01e0...808

Handler fremdeles ikke om kosthold. Har ikke noe ekstremt kosthold jeg, spiser junk når jeg vil. Så lenge maten min ikke har ett offer, er jeg fornøyd. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...