Gå til innhold

8 av 8 priser til menn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Jolene said:

Man kan filosofere så mye man vil, men sist jeg sjekket hadde ikke menn mensen. Der hvor få kvinner tørr å snakke om noe dypere, tar menn gjerne problemet ved roten. Dette er med på å skape en dypere humor enn hva mensen noengang kommer til å bli.

Eksempler på mannlige komikere som tar problemet ved roten? Og kvinnelige som ikke tør å snakke om noe dypere?

Anonymkode: 41534...19f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Jolene skrev:

Man kan filosofere så mye man vil, men sist jeg sjekket hadde ikke menn mensen. Der hvor få kvinner tørr å snakke om noe dypere, tar menn gjerne problemet ved roten. Dette er med på å skape en dypere humor enn hva mensen noengang kommer til å bli.

Det er ikke det som er poenget. Det er heller ikke filosofi. Poenget er at mange peker på det som feministisk at kvinner snakker om mensen, og at det ikke er det. Man snakker om en kvinnelig erfaring, akkurat som mange menn snakker om pikken sin på scenen eller runking, uten at dette kalles manninisme. Jeg synes omtrent like få menn tar problemer ved roten når det kommer til komikk.

Anonymkode: e1af3...a91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksempler på mannlige komikere som tar problemet ved roten? Og kvinnelige som ikke tør å snakke om noe dypere?

Anonymkode: 41534...19f

Sigrid Bonde-Tusvik er en slik tullefeminist som bare skal skrike høyest hele tiden, uten å ha noen videre dybde. Hun blir rett og slett for slitsom, vulgær, anmasende og sutrete. Forskjellen er stor mellom henne og feks Joan Rivers for å nevne en kvinnelig komiker som virkelig kunne sakene sine. Per Inge Torkelsen er en komiker som har mange nyanser, dog liker jeg det eldre av han kontra det nyere. Av den grunn at han og jeg differensierer veldig politisk.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det som er poenget. Det er heller ikke filosofi. Poenget er at mange peker på det som feministisk at kvinner snakker om mensen, og at det ikke er det. Man snakker om en kvinnelig erfaring, akkurat som mange menn snakker om pikken sin på scenen eller runking, uten at dette kalles manninisme. Jeg synes omtrent like få menn tar problemer ved roten når det kommer til komikk.

Anonymkode: e1af3...a91

Du skal ha rett i at å snakke om kjønnsorgan er tåpelig uansett kjønn. Derimot er det typisk feministisk å snakke om mensen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jolene skrev:

Sigrid Bonde-Tusvik er en slik tullefeminist som bare skal skrike høyest hele tiden, uten å ha noen videre dybde. Hun blir rett og slett for slitsom, vulgær, anmasende og sutrete. Forskjellen er stor mellom henne og feks Joan Rivers for å nevne en kvinnelig komiker som virkelig kunne sakene sine. Per Inge Torkelsen er en komiker som har mange nyanser, dog liker jeg det eldre av han kontra det nyere. Av den grunn at han og jeg differensierer veldig politisk.

Du skal ha rett i at å snakke om kjønnsorgan er tåpelig uansett kjønn. Derimot er det typisk feministisk å snakke om mensen.

Men hvorfor er det typisk feministisk? Hva er det da når mannlige komikere snakker om sin egen pikk og sine egne baller? Da må jo det ha et mannlig motstykkebegrep. Enig i at Joan Rivers er god.

Anonymkode: e1af3...a91

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det typisk feministisk? Hva er det da når mannlige komikere snakker om sin egen pikk og sine egne baller? Da må jo det ha et mannlig motstykkebegrep. Enig i at Joan Rivers er god.

Anonymkode: e1af3...a91

Eller sperm for den saks skyld.

Anonymkode: e1af3...a91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det typisk feministisk? Hva er det da når mannlige komikere snakker om sin egen pikk og sine egne baller? Da må jo det ha et mannlig motstykkebegrep. Enig i at Joan Rivers er god.

Anonymkode: e1af3...a91

At mannlige komikere snakker om egne kjønnsorganer, er jeg heller ikke så begeistret for. Det blir for vulgært for min smak. Og ja, Joan var en gudinne! "Can we talk?" er jo et klassisk utsagn!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns egentlig få norske menn er morsomme og jeg. Gamle gutta var jo morsomme,  men de er døde nå. Vi har hatt morsomme kvinner også. Men for min del så prøver både kvinner og menn for hardt. Kvinner er da morsomme dem, men så får også kvinner litt teite roller hvor hun skal være hysterisk morsom. Kanskje en baktanke fra mannlige regissører. Harald eia er morsom i noens øyne, men grusomt kjedelig og oppblåst i mine.  Tussevik er to much ja, enig med de fleste der. Men en del stand up menn er også to much. Skulle tro de var klovner for et barneselskap. Men kvinner er selvsagt  morsomme de. Har jobbet med flere kvinner som får en til å le hele tiden. De prøver ikke engang,  det kommer så naturlig og mange ganger så tørt ut. Men så kommer mye an på smaken også,  og hvilken type humor vi foretrekker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, wintergirl said:

Syns egentlig få norske menn er morsomme og jeg. Gamle gutta var jo morsomme,  men de er døde nå. Vi har hatt morsomme kvinner også. Men for min del så prøver både kvinner og menn for hardt. Kvinner er da morsomme dem, men så får også kvinner litt teite roller hvor hun skal være hysterisk morsom. Kanskje en baktanke fra mannlige regissører. Harald eia er morsom i noens øyne, men grusomt kjedelig og oppblåst i mine.  Tussevik er to much ja, enig med de fleste der. Men en del stand up menn er også to much. Skulle tro de var klovner for et barneselskap. Men kvinner er selvsagt  morsomme de. Har jobbet med flere kvinner som får en til å le hele tiden. De prøver ikke engang,  det kommer så naturlig og mange ganger så tørt ut. Men så kommer mye an på smaken også,  og hvilken type humor vi foretrekker. 

Tror standupkomiker nesten er definisjonen på å prøve for hardt. De står jo oppe på scenen og kaster ut vitser uten pause i en times tid.

Når det kommer til prisutdelinger så synes jeg Seinfeld har rett når han sier at komikere ikke burde ha prisutdelinger. Komikere skal gjøre narr av det pompøse og en prisutdeling for komikere er pompøst. I tillegg så er de eneste som trenger en pris de som ikke får publikum på showene sine uten priser og får man ikke publikum så er det trolig fordi ingen synes showet er bra.

Anonymkode: 434ce...354

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre veldig få kvinnelige komikere som er morsomme. 

Sigrid Bonde Tussevik er bare vulgær. Ikke det minste morsom.

Anonymkode: c3c8f...98e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dessverre veldig få kvinnelige komikere som er morsomme. 

Sigrid Bonde Tussevik er bare vulgær. Ikke det minste morsom.

Anonymkode: c3c8f...98e

Vi har da flere morsomme kvinnelige komikere. Og mannlige som ikke er spesielt morsomme.

Hvem er ikke morsomme av kvinnelige i din bok? Og hvem av de mannlige er morsomme?

Anonymkode: 41534...19f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror standupkomiker nesten er definisjonen på å prøve for hardt. De står jo oppe på scenen og kaster ut vitser uten pause i en times tid.

Når det kommer til prisutdelinger så synes jeg Seinfeld har rett når han sier at komikere ikke burde ha prisutdelinger. Komikere skal gjøre narr av det pompøse og en prisutdeling for komikere er pompøst. I tillegg så er de eneste som trenger en pris de som ikke får publikum på showene sine uten priser og får man ikke publikum så er det trolig fordi ingen synes showet er bra.

Anonymkode: 434ce...354

Du er inne på noe der. Seinfeld likte jeg en gang i tiden faktisk. Men nå er ikke han norsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kvinner burde få slike utmerkelser, uansett om de faktisk er morsomme eller ikke? Bare fordi de er kvinner? 

Tusvik er forøvrig ikke morsom i det hele tatt. I tillegg til å inneha en vanvittig dobbeltmoral. Noen som husker episoden med Kåre Conradi? Men Nora Mørk fikk selvfølgelig ALDRI samme behandling, bare fordi hun er kvinne... 

Anonymkode: 6f8c1...001

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kvinner burde få slike utmerkelser, uansett om de faktisk er morsomme eller ikke? Bare fordi de er kvinner? 

Tusvik er forøvrig ikke morsom i det hele tatt. I tillegg til å inneha en vanvittig dobbeltmoral. Noen som husker episoden med Kåre Conradi? Men Nora Mørk fikk selvfølgelig ALDRI samme behandling, bare fordi hun er kvinne... 

Anonymkode: 6f8c1...001

Ja det virker slik.

Anonymkode: 33941...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/20/2019 at 7:50 PM, AnonymBruker said:

 


Helt enig :)

Er kun menn som ikke kan en dritt om åssen det er å være kvinne og undertrykt gruppe i verden og det norske samfunnet som tar det at kvinner bruker stemmen sin negativt. Kvinneundertrykkende med menn, med andre ord. Sjokkerende mange av dem på dette forumet. En gjeng med utskudd. 

Anonymkode: 283d5...ec4

Norske kvinner undertrykt? Å fy faen der satt beg lunsjen i halsen 🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: d5051...8c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norske kvinner undertrykt? Å fy faen der satt beg lunsjen i halsen 🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: d5051...8c6

Jeg tror en del kvinner i Norge burde dra til Saudi-Arabia eller et annet muslimske land så de kan se hva kvinneundertrykkelse faktisk er for noe.

Så vit jeg vet finnes det ingen rettigheter eller muligheter menn har i Norge som kvinner ikke har. 

Anonymkode: 33941...3b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ingen med utenlandsk bakgrunn som er nominert eller vant, når det tydeligvis er mange nye unge talenter med innvandrerbakgrunn som har kommet frem siste årene. Typisk "Hvit mann i 50-årene"-humor hos de som har vunnet. 

Anonymkode: 31c2c...13b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Heller ingen med utenlandsk bakgrunn som er nominert eller vant, når det tydeligvis er mange nye unge talenter med innvandrerbakgrunn som har kommet frem siste årene.

De er nok ikke gode nok da, tenker jeg. Samme med kvinnene. Finnes ikke mange morsomme kvinnlige komikere.

En løsning er å innføre egne priser for kvinner og innvandrere så ingen blir forbigått.

Anonymkode: 6b86c...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2019 den 0.18, AnonymBruker skrev:

Hardt ut mot «Humorprisen»:
- Bærer preg av en jury som bare ser standup, TV og de folka de kjenner personlig
Tore Petterson, Live Nelvik og Else Kåss Furuseth slenger seg på komikerkollega Sigrid Bonde Tusviks refs mot den nye «Humorprisen».

https://www.dagbladet.no/kjendis/baerer-preg-av-en-jury-som-bare-ser-standup-tv-og-de-folka-de-kjenner-personlig/70677075

Men hadde det vært 8 av 8 priser til kvinner så ville man hyllet det som en seier for likestillingen.

Anonymkode: 33941...3b3

Er ikke poenget med en prisutdeling å gi den til den som er best i sin kategori? De tre damene du nevner finnes jo ikke morsomme (vet at du ikke mente å si det heller da, just sayin'...). Skjønner meg ikke på folk som ønsker å bli kvotert inn for å vinne priser. Jeg ville følt meg ekstremt dum hvis jeg vant fordi jeg av en eller annen grunn var kvotert inn i en konkurranse, dersom jeg ikke var den verdige vinner på grunn av mitt talent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ofte bare dumt når kvinner skal prøve å være morsomme. Har vært mye på Latter, enda ikke sett noen kvinner som faller  i smak der. Så en kvinne i stockholm som var ekte. Kongsvik serien er jo en skandale, ikke morsom!

Men det blir som vanlig, kvinnen skal prøve. Vise at vi også kan! Slik er jo den gale femi-likkestillingen i dag. Kvinnen hevde seg for å nå opp til mannen. Beklager, ting må være ekte. Ikke tilgjort for å prøve.

Lite som slår serien seinfeld 🙂 

Anonymkode: 47b5c...148

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, dr_zhivago skrev:

Er ikke poenget med en prisutdeling å gi den til den som er best i sin kategori? De tre damene du nevner finnes jo ikke morsomme (vet at du ikke mente å si det heller da, just sayin'...). Skjønner meg ikke på folk som ønsker å bli kvotert inn for å vinne priser. Jeg ville følt meg ekstremt dum hvis jeg vant fordi jeg av en eller annen grunn var kvotert inn i en konkurranse, dersom jeg ikke var den verdige vinner på grunn av mitt talent.

Jeg har ikke nevntn oen kvinner, jeg siterte fra artikkelen. Men nei det er vist slik at kvinner skal få prisen fordi de er kvinner.

Anonymkode: 33941...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...