Gå til innhold

Han er alltid hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns det høres ut som at du er misunnelig på han jeg.. 

Anonymkode: f93a6...913

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på om denne tråden også kommer på insta...:closedeyes:

 

Anonymkode: 57fb9...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal det komme noen og spørre om hvor gamle TS og mannen er? Det er jo en slager i slike tråder.

Anonymkode: a2c6b...776

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om denne tråden også kommer på insta...:closedeyes:

 

Anonymkode: 57fb9...769

Vi trenger ikke følge instakontoen din, skjønner du. For vi er her da, vet du.

Anonymkode: b092e...869

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi trenger ikke følge instakontoen din, skjønner du. For vi er her da, vet du.

Anonymkode: b092e...869

Det er ikke min konto

Anonymkode: 57fb9...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det i stor grad, ja. Det kan nesten klikke for meg siden jeg aldri har alenetid. Det er hovedproblemet.

Men også det med respekt. Jeg har nok mistet en del respekt fordi jeg vet at han ikke presser seg til noe. Jeg føler meg som mannen i forholdet som biter tennene i sammen mens han ligger under pleddet på sofaen med panelovnene på maks. I tillegg gidder han ikke å gå på butikken og spiser opp middagsrestene. Det bare er så bedagelig. Det som provoserer. 

Takk for alle innspill. 

TS

 

Anonymkode: 8a98f...4a7

....men med strøkent hus. Heldiggris er du.

Anonymkode: 7b1c6...b75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi trenger ikke følge instakontoen din, skjønner du. For vi er her da, vet du.

Anonymkode: b092e...869

Det er ikke min. Jeg lurte bare på om den som har denne instakontoen planlegger å ha denne tråden der også?

Anonymkode: 57fb9...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke min. Jeg lurte bare på om den som har denne instakontoen planlegger å ha denne tråden der også?

Anonymkode: 57fb9...769

Dette er en tråd jeg i anonymitet har lagt på kg. Den ønsker jeg ikke at skal legges ut andre steder. 

TS

 

Anonymkode: 8a98f...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er en tråd jeg i anonymitet har lagt på kg. Den ønsker jeg ikke at skal legges ut andre steder. 

TS

 

Anonymkode: 8a98f...4a7

Jeg vet ikke om det finnes regler rundt dette. Du kan jo spørre ledelsen i KG om det.

Anonymkode: 57fb9...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt, og jeg skjønner samboeren din godt. Jeg er introvert, og hadde jeg fått beskjed om at jeg måtte forlate hjemmet mitt fordi samboeren min ville være alene hjemme så hadde jeg blitt rådvill. Hva i all verden skulle jeg gjort den tiden? Jeg hadde nok satt meg i bilen og blitt sittende der til samboeren min var ferdig alene, iallfall til jeg ville funnet ut at det kan være greit med et hjem som var mitt og jeg ikke ble sendt ut av "i tide og utide".

Det at han sier at han ikke orker å dra ut er nok en talemåte. Kanskje han bare ikke har lyst, for han har ikke det behovet? Man kan ikke tilta seg et behov fordi det er forventet. Om man har kontakt med andre i forbindelse med jobb så kan det være mer enn nok.

Men du kan si at du synes det er hyggelig å se han i ordentlige klær så fint om han kler seg når du er hjemme.

Heldigvis bor jeg alene, kommer nok aldri til å bo sammen med noen igjen. Særbo er en fin ting :)

 

Anonymkode: 0510f...6b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grei løsning kan være hus med to etasjer, eller leilighet med to stuer hvor dere har hver deres til egentid. Alenetid er viktig! Men riktig samboer er enda mer viktig. Jeg har hatt to og den ene ble jeg gal av å ikke få alenetid og alltid ha i leiligheten, den andre var en drøm å bo med sånn sett for selv om han var der så var det som at han ikke var der. Jeg kunne slippe å ta hensyn til han uten å overtenke eller føle meg forpliktet til å underholde eller snakke med han. Har blitt veldig kresen på menn etter dette for hvor godt jeg kan slappe av rundt de og hvor godt de takler å bli ignorert i min egentid uten å ta seg nær av det eller kreve noe av meg er avgjørende. 

Anonymkode: f4044...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt TS, jeg har vært alene lenge og innsett at med neste fyr må det bli særbo. Jeg hadde fått noia av å aldri være alene. Og til de som sier timesvis med husarbeid hver dag, i alle dager hvor rotete har dere det hjemme? 2 personer klarer vel ikke akkurat å lage mye husarbeid til en person hver dag.

Anonymkode: 5bc5e...0ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo ikke at han er hjemme, det er bare symptomet. Problemet er at han ikke har noe liv. Hvordan orker du å være sammen med en så lite stimulerende fyr? En som henger etter i skjørtekanten din?

Ta ansvar og ikke kast bort mer av ditt liv. Velg en mann som tar deg med på eventyr. Ikke en mann som har deg som sitt eventyr.

Anonymkode: 97885...402

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette begynner å bli et stort irritasjonsmoment. Jeg vet ikke hvorfor det irriterer meg så veldig, men er nok relatert til kjønnsroller og hvordan jeg selv er oppdratt.

Han henger hjemme i sofaen hele dagen mens jeg jobber. Hver morgen står jeg opp tidlig, smører niste og drar ut for å jobbe. Jeg er til tider skikkelig sliten siden jeg, som mange andre, kan være lei og med behov for alenetid.

Han har fleksibelt arbeid og bruker det for alt det er verdt. Denne uken var han på jobb en dag. I dag spiser han restene fra gårsdagens middag, drar til byen for å kjøpe noe digg og jobber litt ved å besvare e-poster. Når jeg kommer hjem er huset strøkent, så ikke noe å klage over sånn sett, men bare det at han henger hjemme hele dagen irriterer meg.

Han sier selv at han blir tappet for krefter av å være på jobb, men hva med alle oss andre? Det er alltid unnskyldninger for å rettferdiggjøre det ved å skylde på at hans jobb krever mye hjernekapasitet og stillhet, at han er introvert osv. Som om ikke andre sine jobber er det...

Kommer hjem og vil slappe av, men får aldri alenetid. Vil jeg ha fri en dag, har han garantert hjemmekontor.

Drar på trening på ettermiddagen, men han gidder ikke å trene heller. Han rusler rund i bokseren eller en joggebukse hele dagen.

Han har ingen andre enn meg, så han er aldri ute på noe. Jeg synes denne hjemmekontorsløsningen ødelegger forholdet.

Anonymkode: 8a98f...4a7

Så egoistisk du er, lite menneskelig innsikt. Sjalusien og misunnelsen lyser lang vei, den største folkesykdommen.

Det beste for din mann er å bli kvitt deg.

Anonymkode: b4039...d17

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min ekssamboer hadde samme greiene. Jeg bor på hans hjemsted, kjenner få folk og er i tillegg en person som trenger å være alene. Kan sitte hjemme i 2 dager å se serie, og fortsatt føle meg utslitt av mennesker. Han var det eneste mennesket som jeg kunne være komfortabel rundt uten å stresse. Så begynte han: du har jo ingen, hadde vært fint om du og dro til noen når jeg dro til noen. Ikke for han brydde seg men for han irriterte seg. Han så aldri min verdi, at jeg var tilgjengelig til å finne på noe eller være med han. Han satt aldri på en eneste vaskemaskin når vi bodde ilag, for jeg gjorde absolutt alt av husarbeid. Likevel var han ikke fornøyd for jeg var jo bare hjemme etter skole og jobb. Jeg følte han så ned på meg, slik du gjør med din kjæreste. Mitt råd er: du er ikke noe verdens navle fordi om du har mer å gjøre på enn han. Det gjør ikke deg til en bedre, finere eller snillere kjæreste. Kjæresten din fortjener noen som setter pris på at han er der, og det er ikke deg. Slå opp, for hans del. 

Anonymkode: b9216...dec

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min ekssamboer hadde samme greiene. Jeg bor på hans hjemsted, kjenner få folk og er i tillegg en person som trenger å være alene. Kan sitte hjemme i 2 dager å se serie, og fortsatt føle meg utslitt av mennesker. Han var det eneste mennesket som jeg kunne være komfortabel rundt uten å stresse. Så begynte han: du har jo ingen, hadde vært fint om du og dro til noen når jeg dro til noen. Ikke for han brydde seg men for han irriterte seg. Han så aldri min verdi, at jeg var tilgjengelig til å finne på noe eller være med han. Han satt aldri på en eneste vaskemaskin når vi bodde ilag, for jeg gjorde absolutt alt av husarbeid. Likevel var han ikke fornøyd for jeg var jo bare hjemme etter skole og jobb. Jeg følte han så ned på meg, slik du gjør med din kjæreste. Mitt råd er: du er ikke noe verdens navle fordi om du har mer å gjøre på enn han. Det gjør ikke deg til en bedre, finere eller snillere kjæreste. Kjæresten din fortjener noen som setter pris på at han er der, og det er ikke deg. Slå opp, for hans del. 

Anonymkode: b9216...dec

Utrolig bra svar!

Tenk så mange som har en kjæreste/partner som er nedbrytende, som rakker ned på deg. Dette gjelder mange dessverre, du må sette pris på din partner. Godta han/hun slik personen er! Om ikke: gjør det slutt.

Anonymkode: b4039...d17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo ikke at han er hjemme, det er bare symptomet. Problemet er at han ikke har noe liv. Hvordan orker du å være sammen med en så lite stimulerende fyr? En som henger etter i skjørtekanten din?

Ta ansvar og ikke kast bort mer av ditt liv. Velg en mann som tar deg med på eventyr. Ikke en mann som har deg som sitt eventyr.

Anonymkode: 97885...402

Så ts og du og andre med slike holdninger til andre mennesker bestemmer hva som er et liv?? Dere ser ned på folk som ikke er supersosiale  og aktive hele tiden?  Sosial status og økonomisk status osv er det eneste som har verdi og ikke selve mennesket?  Glad jeg ikke må leve opp til andres ideal, spesielt deres ideal for hva som er "bra nok " liv osv...... 

Anonymkode: fdb59...b7d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så lite forståelse folk har for at andre ikke funker som dem selv. Det er 100% forståelig at ts har mistet respekten for samboeren sin om folk med sosial omgang, fritidsaktiviteter og ambisjoner er de hun ser opp til. Det er helt ok å innse at ens kjæreste ikke er den du trodde eller ønsket.

Jeg er litt som samboeren din ts, jeg eeelsker mitt eget selskap. Sitter alene nå og digger det. Men jeg skjønner at samboeren min også trenger det, og jeg spør han jevnlig om han trenger å være alene og om jeg skal finne på noe å gjøre. Jeg er også klar over at det er bra for meg å komme meg ut, og pleier mine vennskap nok til at jeg kan henge med de når samboer er alene. Man kan ikke låse seg inne, det er på ingen måte sunt. 

Å være fornøyd med å bare sture hjemme konstant kan virke stusselig for veldig mange også, og det skjønner jeg. 

Ps, det er virkelig ikke særlig mye husarbeid som trenger å gjøres ila. en dag. Han rundvasker ikke huset og steker biff daglig liksom...

Anonymkode: a0f0d...0fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene tid kan være så mangt når man bor sammen. Enn kan ikke forvente at typen eller dama skal måtte gå ut, fordi en ønsker å være helt alene. Enn kan spørre men ikke kreve.

Det går fint ann å få alene tid selvom den andre også er hjemme. Gjør noe hver for dere på forskjellige rom. Du kan feks gjøre noe du liker i stua, mens han kan gjøre sine greier inne på kontoret eller soverommet. 

En annen ting er at det er ikke alle som er så veldig glad i å være sosial ofte, eller fly mye. Ved å slappe av hjemme så samler de krefter. De blir slitne og tappes av energi ved for mye sosialt samvær. I den rake motsetning finner du dem som får energien sin fra å være sosial, eller som må gjøre ting hele tiden omtrent. Du høres ut som sistnevnte, han som nr en. Da må dere møtes på halvveien et sted. 

Synes du burde være fornøyd med typen du har. Er få ganger jeg hører om menn som er så flink til å rydde og holde det rent. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner faktisk at det kan være irriterende når hele livstilen er giddaløs. Det er litt usexy, rett og slett. Politisk korrekt eller ei!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...