Gå til innhold

Hva synes dere om Gillettes hatekampanje mot menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan de godt gjøre. Voksne mennesker trenger fortsatt oppdragelse, det er ganske tydelig i hverdagen. 

Dere som reagerer så sterkt på denne reklamen; vet dere hva det verste med toxic masculinity er? Hvordan menn behandler hverandre. Det er ikke lov å ha det vanskelig, snakke om følelser, gråte, være åpen om problemer eller søke hjelp. Man skal suck it up og være mann. Resultatet blir at menn har det fælt, i laaang tid. Man burde kunne tro at det er en form for fellesskap/solidaritet i en demografisk gruppe, som skiller seg litt ut fra hvordan man forholder seg til andre grupper. Men ikke for menn, tydeligvis. 

Så om man ønsker sine kamerater godt burde man ta til seg budskapet i videoen.

 

Anonymkode: 98753...7d1

Riktig! Lurer på om de samme mennene som blir støtt av dette og toxic masculinity er de samme som klager over at menns rettigheter ikke blir hørt, som selvmord og at de sliter mye psykisk. Vel, dette er jo en direkte konsekvens av toxic masculinity hvor menn er menn verst!

Anonymkode: ecdab...83a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker på meg som om det tiltenkte budskapet i reklamen ikke kommer klart nok fram. Og at den derfor er dårlig av den grunn

Tenker  at om meningen med reklamen er å si at menn flest er bra folk, som vet å oppføre seg bra ,men må bry seg om og reagere om det er noen menn som oppfører seg dårlig i deres nærhet, er reklamen for dårlig til å formidle sitt budskap.

Jeg tenker det ikke er mange som vil være uenig  budskapet om meningen var ment som jeg antar over. Derfor tenker jeg, som sagt, reklamen er dårlig når mange menn har tenkt at dens budskap er at det er noe galt med de fleste menn. generelt. 

Så: bra ide, mulig. Dårlig gjennomført. Ja, syns jeg ;) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, fjærestein said:

Så: bra ide, mulig. Dårlig gjennomført. Ja, syns jeg ;) 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venter på at Tampax kommer med en reklame hvor de ber kvinner slutte å være utro og slutte med psykisk mishandling av sine menn. 

Anonymkode: 242c8...d95

Og om de skulle gjøre det, ville jeg ikke sutret på nettet over kvinnehat av den grunn. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thyra skrev:

Og om de skulle gjøre det, ville jeg ikke sutret på nettet over kvinnehat av den grunn. 

Men det er nok av andre kvinner som ville gjort det,

Anonymkode: 63d39...a40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ella Ellefantella skrev:

Dette utsagnet er mannhatende, filmen er det ikke.

Nei det er fakta, maskulintet er ondskap.

Anonymkode: 63d39...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si at dette var 2 minutter manshaming. Noe av det kvalmere jeg har sett av "reklamer"

Anonymkode: 199fe...80b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er fakta, maskulintet er ondskap.

Anonymkode: 63d39...a40

Nei, maskulinitet er ikke ondskap. 

Grei reklame, godt budskap, midt på treet gjennomført. At så mange har misforstått, viser at Gillette, selv om de mente godt, tok seg vann over hode. 

 

Anonymkode: 3ccf5...80f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Riktig! Lurer på om de samme mennene som blir støtt av dette og toxic masculinity er de samme som klager over at menns rettigheter ikke blir hørt, som selvmord og at de sliter mye psykisk. Vel, dette er jo en direkte konsekvens av toxic masculinity hvor menn er menn verst!

Anonymkode: ecdab...83a

Bare at du bruker uttrykk som "toxic masculinity" viser hvor mye du lider av toxic feminism. Kvinner som overtar alle platformer med sutringen sin og det evige fokuset på oppkonstruerte problemer stenger menn ute og gjør at man ikke får tatt tak i alle sakene som er viktige for menn.

Anonymkode: 199fe...80b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamen er en miss. Altså de får gratis PR så det synger etter, all PR er god PR sies det, men jeg er ikke helt sikker. Veldig mange vil nå boikotte Gillette, og det med rette. Ikke bare angriper de sin egen kundegruppe, men de er i tillegg en del av den store anti-hvit bevegelsen som stadig dukker opp og tvinger synet sitt på alt og alle. "Hater du ikke den hvite mannen enda så fortvil ikke, vi kommer med fler og fler videoklipp og annen propaganda for å få deg på den rette siden."

Dessuten er det helt umulig å skjønne hva reklamen er for. Dette er ren propaganda og ikke en reklame. Den har ikke noe budskap om en vare.

Anonymkode: 41813...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli krenka av denne reklamen er så utrolig patetisk at jeg ikke har ord! Og så klager dere på at feminister og folk på venstresiden er snowflakes, jommen sa jeg projisering.. Hvor svak og usikker på seg selv er det mulig å være? Dere er de mest lettkrenka sutreguttene i hele verden!

- Mann 32.

Anonymkode: ad5af...237

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet ikke negativt å oppfordre til å være gode forbilder, men det er noe nedlatende og litt komisk over å bli fortalt hvordan en skal oppføre seg av et selskap som selger barberprodukter. Særlig når dette virker å innebære å gripe inn når gutter lekesloss i hagen. 

Når selskaper prøver å flagge politisk korrekte meninger blir det ofte komisk, og jeg ser ikke for meg at dette kommer til å føre til at flere menn kjøper gilett-produkter, kanskje heller tvert imot. På den annen side ser jeg ikke for meg å bytte ut barberhøvelen med det første :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må si at dette var 2 minutter manshaming. Noe av det kvalmere jeg har sett av "reklamer"

Anonymkode: 199fe...80b

 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er fakta, maskulintet er ondskap.

Anonymkode: 63d39...a40

 

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Maskulinitet burde utryddes.

Anonymkode: 63d39...a40

 

På ‎16‎.‎01‎.‎2019 den 0.13, AnonymBruker skrev:

Vi menn har ingen rettigheter og frihet lengre. Det er bare et tidsspørsmål før kvinnemafiaen sender oss til kz-leire.

Anonymkode: 72894...b3d

 

På ‎16‎.‎01‎.‎2019 den 0.10, Hentacruel skrev:

Reklamen er utrolig homo. 

 

På ‎15‎.‎01‎.‎2019 den 23.45, AnonymBruker skrev:

Gillette har laget en ny serie reklamefilmer hvor de driver hatkampanje mot menn. Hva mener dere om de?

Anonymkode: 2ea60...aad


Sitatene over er en oppsummering av innslagene som er imot denne reklamen og reklamens budskap, men siden ingen av dere klarer å svare rasjonelt på noen av de spørsmålene folk har stilt dere videre i tråden så er det åpenbart at de overstående kommentarene bare er ment for å trolle og ikke for å diskutere, eller i det hele tatt kommer fra et reflektert standpunkt. 

Ingen av dere klarer jo å redegjøre for hvorfor og svare på blant annet noen av de understående spørsmålene dere har fått stilt så det viser bare at dere ikke har noen rasjonell forklaring på meningene deres, men bare har tillagt dere de meningene med hensikt for å boikotte alt av feministiske budskap. 

På ‎16‎.‎01‎.‎2019 den 0.43, AnonymBruker skrev:


Hva tenker du på da? Syns du det skal være en rettighet at menn kan slå og voldta og ha sex og beføle og sånne ting? Eller hva er det du mener at menn har blitt fratatt rettigheten og friheten til egentlig? Hvite menn har flest rettigheter, muligheter og mest frihet i hele verden. 

Anonymkode: 51cc8...cce

 

På ‎16‎.‎01‎.‎2019 den 1.06, AnonymBruker skrev:


Ok. Det er din mening at det er en konge kommentar. Kan du fortelle hvorfor?  Det er jo faktisk ingen sammenheng mellom at menn omgås eller oppdras av kvinner, og at de mangler maskulinitet. At menn mangler maskulinitet er heller ikke et samfunnsproblem, sånn som toxic masculinity er, eller et problem som skader andre, sånn som toxic masculinity gjør. 

Og hva er "maskulinitet" for deg? Hva er områder og eksempler på problematisk og skadelig manglende maskulinitet? 

Anonymkode: 51cc8...cce

 

På ‎16‎.‎01‎.‎2019 den 9.41, a_dd skrev:


Gillette reklamen handler om å oppfordre menn til å bli bedre versjoner av seg selv. Hver eneste reklame som finnes for produkter for kvinner har i alle år bedt kvinner om akuratt det samme. Reklamer rettet mot kvinner forteller kvinner hvordan vi bør kle oss, oppføre oss, vær tynn, vær formfull, elsk kroppen, nei kroppen ser feil ut i dette, farg håret, nei embrace aldringen, bruk sminke, nei se naturlig ut, gjør this and that for å tiltrekke menn, gjør this and that for å være en god mor, gjør this and that for å være sexy i senga, gjør this and that for å bli anerkjent og respektert på jobb. 
Men når en reklame ber menn om å bli en bedre versjon av seg selv, for å faktisk skape et bedre og tryggere samfunn for menn og kvinner, så er det et forferdelig budskap? :klo: 

Det er et positivt budskap om menn som inspirerer menn positivt og sette et godt eksempel for andre menn :)Er det så vanskelig for deg å være et godt menneske at du føler deg angrepet av en reklame som viser menn som gode mennesker med gode holdninger?

 

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan de godt gjøre. Voksne mennesker trenger fortsatt oppdragelse, det er ganske tydelig i hverdagen. 

Dere som reagerer så sterkt på denne reklamen; vet dere hva det verste med toxic masculinity er? Hvordan menn behandler hverandre. Det er ikke lov å ha det vanskelig, snakke om følelser, gråte, være åpen om problemer eller søke hjelp. Man skal suck it up og være mann. Resultatet blir at menn har det fælt, i laaang tid. Man burde kunne tro at det er en form for fellesskap/solidaritet i en demografisk gruppe, som skiller seg litt ut fra hvordan man forholder seg til andre grupper. Men ikke for menn, tydeligvis. 

Så om man ønsker sine kamerater godt burde man ta til seg budskapet i videoen.

 

Anonymkode: 98753...7d1


Hvorfor klarer ingen av dere å svare på noe av dette?

Hvis maskuliniteten deres ikke tåler at menn blir oppfordret til å være gode forbilder for hverandre og gode mot kvinner så viser dere jo bare det perfekte eksempel på toxic masculinity. Boikotte et produkt og en reklame fordi den oppfordrer til det? Wow.. Det er ikke reklamen det er noe galt med, men dere. Gillette sier kort og godt "Men can be better", og i stedet for å da si det at "Ja, det kan vi", så sitter dere å protesterer og sier "Nei, det gidder vi ikke! Det får være nok å kreve nå!" 
Akuratt som med #metoo så skjønner alle normale menn at det ikke sikter til at alle menn oppfører seg dårlig, men at nok menn til at det er et problem gjør det, og det er alle menns ansvar å ta tak i. 

Det er jo dere som har hatende holdninger mot menn som protesterer på at å fremme god oppførsel blant menn er feil, for mye å kreve, eller undertrykkende. Som om dere mener at menn er naturlige scumbags som ikke trenger å oppføre seg bra? Reklamen har troa på det beste i menn, som mange menn daglig viser, og som mange mindre bra menn har potensiale til å bli de også. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som overtar alle platformer med sutringen sin og det evige fokuset på oppkonstruerte problemer stenger menn ute og gjør at man ikke får tatt tak i alle sakene som er viktige for menn.

Anonymkode: 199fe...80b


Hva i denne tråden er oppkonstruerte problemer, og hva stenger menn ute her mener du? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Reklamen er en miss. Altså de får gratis PR så det synger etter, all PR er god PR sies det, men jeg er ikke helt sikker. Veldig mange vil nå boikotte Gillette, og det med rette. Ikke bare angriper de sin egen kundegruppe, men de er i tillegg en del av den store anti-hvit bevegelsen som stadig dukker opp og tvinger synet sitt på alt og alle. "Hater du ikke den hvite mannen enda så fortvil ikke, vi kommer med fler og fler videoklipp og annen propaganda for å få deg på den rette siden."

Dessuten er det helt umulig å skjønne hva reklamen er for. Dette er ren propaganda og ikke en reklame. Den har ikke noe budskap om en vare.

Anonymkode: 41813...fba


Å boikotte Gilette fordi de ber menn om å si fra til dritsekker at de må endre seg er helt bak mål, haha ganske komitragisk. Og menn snakker om at kvinner er hårsåre som boikotter presidenter som er overgripere og oppfordrer til overgrep, strippeklubber som er sexistiske og undertrykkende mot kvinner, og starter feminismen for å reagere mot vold, kvinnehat, voldtekt og reell undertrykking! 

Hvordan mener du at Gilette er en del av noe "anti-hvit" og hat mot hvite menn? Reklamen inneholder mange fargede menn også, både brune og sorte, og inneholder som vi har påpekt tidligere i tråden ikke noe hat mot noen menn uansett.  Det er ingen av dere som klarer å svare på hva som gjør at dere oppfatter dette som hat, men som du innrømmer så syntes du det er helt umulig å skjønne hva reklamen er for og da burde du kanskje ta av deg snowflake skylappene dine. Alle normale og oppegående folk skjønner hva reklamen er for, akuratt som med #metoo kampanjen også. Og denne reklamen retter seg ikke bare til å si fra om dårlig oppførsel mot kvinner, men å si fra om dårlig oppførsel og mobbing mot menn, og å tørre å ta steget vekk fra den giftige maskuliniteten som er skyld i menns høye selvmordstall så vel som de høye voldtektstallene begått mot kvinner. 
 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, herzeleid skrev:

I utgangspunktet ikke negativt å oppfordre til å være gode forbilder, men det er noe nedlatende og litt komisk over å bli fortalt hvordan en skal oppføre seg av et selskap som selger barberprodukter. Særlig når dette virker å innebære å gripe inn når gutter lekesloss i hagen. 

Når selskaper prøver å flagge politisk korrekte meninger blir det ofte komisk, og jeg ser ikke for meg at dette kommer til å føre til at flere menn kjøper gilett-produkter, kanskje heller tvert imot. På den annen side ser jeg ikke for meg å bytte ut barberhøvelen med det første :P

Jaha, du syntes det er nedlatende at et firma sier "Dont be or let people be a douche, we can be better"? Du har aldri skjønt noe om hvor nedlatende reklamer for kvinnelige produkter er som sier "Dont be fat, dont be skinny, vær sånn, vær sånn, ikke vær sånn, gjør ditt, gjør datt, dette må du gjøre for å ikke være en dårlig mor, bruker du ikke dette produkter så er du ikke pen nok, tar du ikke denne kosmetiske operasjonen vil ikke menn syntes du er sexy".
Som jeg skrev i en tidliger kommentar "Gillette reklamen handler om å oppfordre menn til å bli bedre versjoner av seg selv. Hver eneste reklame som finnes for produkter for kvinner har i alle år bedt kvinner om akuratt det samme. Reklamer rettet mot kvinner forteller kvinner hvordan vi bør kle oss, oppføre oss, vær tynn, vær formfull, elsk kroppen, nei kroppen ser feil ut i dette, farg håret, nei embrace aldringen, bruk sminke, nei se naturlig ut, gjør this and that for å tiltrekke menn, gjør this and that for å være en god mor, gjør this and that for å være sexy i senga, gjør this and that for å bli anerkjent og respektert på jobb. 
Men når en reklame ber menn om å bli en bedre versjon av seg selv, for å faktisk skape et bedre og tryggere samfunn for menn og kvinner, er det et forferdelig budskap? :klo: "

Omtrent all reklame rettet mot kvinner er kritikk på den ene eller andre måten av kvinnekropp eller væremåte, fuck, ikke engang reklamene om mensprodukter bruker væske som skal ligne på blod, men en blå elegant væske for å illustrere "blodet", som om det er ekkelt å ha mensen også, det mest naturlige og vesentlige med å i det hele tatt være kvinne. Da kan man snakke om nedlatende om man absolutt velger å tolke reklamer dithen! 

Så hvordan i all verden er det nedlatende å inspirere og oppfordre til å skape et bedre og tryggere samfunn for folk? 


Mediene er den største påvirkningen samfunnet har så det er jo bare kjempe flott at selskaper som Gilette velger å bruke reklamene sine på et politisk viktig budskap om holdninger som kommer hele verden til gode. 

Endret av a_dd
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, a_dd skrev:



1. Hvordan mener du at Gilette er en del av noe "anti-hvit" og hat mot hvite menn? Reklamen inneholder mange fargede menn også, både brune og sorte, og inneholder som vi har påpekt tidligere i tråden ikke noe hat mot noen menn uansett.  Det er ingen av dere som klarer å svare på hva som gjør at dere oppfatter dette som hat, men som du innrømmer så syntes du det er helt 2. umulig å skjønne hva reklamen er for og da burde du kanskje ta av deg snowflake skylappene dine. 3. Alle normale og oppegående folk skjønner hva reklamen er for, akuratt som med #metoo kampanjen også. Og denne reklamen retter seg ikke bare til å si fra om dårlig oppførsel mot kvinner, men å si fra om dårlig oppførsel og mobbing mot menn, og å tørre å ta steget vekk fra den giftige maskuliniteten som er skyld i menns høye selvmordstall så vel som de høye voldtektstallene begått mot kvinner. 
 

First off, jeg er kvinne. Second, jeg har skrevet inn tall for å svare på innlegget ditt i flere deler.

1. I reklamen er det flest sinte hvite menn, for å forenkle det, hvem er det som stopper den uønskede adferden? Jo de fargede. Hadde dette vært et enkeltstående tilfelle hadde jeg ikke reagert, men det er overalt, hele tiden!

2. Reklamen begynner med "Gillette, The best a man can get" bilde med en stemme som sier "Is this the best a man can get?". Allerede her disser de eget produkt. Er virkelig Gillette det beste du kan få? Ikke en gang i reklamen fremkommer det at de prøver å selge barberhøvler, eller skum, eller noen andre Gilletteprodukter. Ikke en eneste høvel er avbildet i reklamen. Om du ser den uten lyd er det enda vanskeligere å forstå budskapet, men desto enklere å se propagandaen.

3. Alle oppegående mennesker skjønner at dette er en kampanje mot giftig maskulinitet, sier du. Vel, dumme meg som trodde dette var en reklame for barberprodukter! Det du sier her, implisitt, er at det er propaganda og ikke en reklame for å få folk, da menn hovedsaklig, til å kjøpe produktene de selger. Så hva selger de egentlig, barberprodukter eller en holdningskampanje?

Anonymkode: 41813...fba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All elendighet som skjer og har skjedd i verden er på grunn av hvite menn.

Anonymkode: 63d39...a40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe galt med den videoen i det hele tatt. Seksuell trakassering og vold mot kvinner er et reelt problem, og det bør selvfølgelig bekjempes gjennom holdningskampanjer. Mobbing er også et problem, og det er flott at Gillette retter søkelyset mot det. Ser ikke mannshatet her, heller ikke noen generalisering av alle menn. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
På 16.1.2019 den 0.10, AnonymBruker skrev:

Jeg er sikkert fryktelig dum, men hvor i all verden så drre mannehat i den reklamen? :klo: jeg så bare en oppfordring for at menn som oppfører seg uhøflig, voldelige og slemme til å bli en bedre verson av seg selv, og at andre ikke skal unnskylde det med "boys will be boys".. hvis jeg så riktig reklame da. 

Anonymkode: b3656...576

Helt enig, ser ikke noe hat. Veldig fin reklame, synes jeg. 

Har møtt nok av menn gjennom åra som burde sett denne filmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...