Gå til innhold

Hva synes dere om Gillettes hatekampanje mot menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd at de slettet denne kommentaren. Den var konge!

hNtw6Xcc_UUP_qi-JdIRVypjvzP3UiyZLfrmgyl5BL4.jpg.5411bd89ee26e74d200cce050b8c82ee.jpg

Anonymkode: e738b...a17


Ok. Det er din mening at det er en konge kommentar. Kan du fortelle hvorfor?  Det er jo faktisk ingen sammenheng mellom at menn omgås eller oppdras av kvinner, og at de mangler maskulinitet. At menn mangler maskulinitet er heller ikke et samfunnsproblem, sånn som toxic masculinity er, eller et problem som skader andre, sånn som toxic masculinity gjør. 

Og hva er "maskulinitet" for deg? Hva er områder og eksempler på problematisk og skadelig manglende maskulinitet? 

Anonymkode: 51cc8...cce

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venter på at Tampax kommer med en reklame hvor de ber kvinner slutte å være utro og slutte med psykisk mishandling av sine menn. 

Anonymkode: 242c8...d95

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så reklamen heter "Is this the best a man can get?" og den oppfordrer til å endre mobbekultur, seksuell trakassering og andre alvorlige ting forårsaket av toxic masculinity som unnskyldningen "Gutter er gutter/boys will be boys" som undertrykker menn. Reklamen sier at vi kan ikke fortsette å le vekk og bagatellisere disse problemene, og promoterer menn som så mye bedre enn dette.

Den inneholder et klipp av tidligere NFL spiller Terry Crews som er aktivist for seksuelle overgrepsofre som sier at menn må holde andre menn ansvarlige for det de gjør. Det er et veldig viktig budskap, for dessverre så ser vi at når kvinner prøver å holde menn ansvarlige for det de gjør så blir kvinnene utsatt for mer hets, overgrep, latterliggjøring, mobbing og undertrykking. Det er en del av nettopp toxic masculinity. Menn virker å ha en større respekt for menn tydeligvis, og derfor er det ekstremt viktig at menn bruker sin stemme til å stå opp mot urett begått av andre menn, enten det er mobbing mot andre menn, overgrep mot barn, menn eller kvinner eller generell uakseptabel oppførsel og holdninger.

Reklamen inspirerer menn til å være gode forbilder for døtre og sønnene sine og stå opp mot urett mot begge kjønn og det finnes ingenting manneundertrykkende eller mannehatende med reklamen. Hvis budskap om anti-mobbing og anti-misogyni gjør deg opprørt så er det ikke reklamen det er noe galt med men deg og reaksjonen din om at det liksom er en hatkampanje mot menn å be menn om å ta ansvar for dårlig oppførsel og stå opp mot urett viser egentlig bare akuratt hvorfor reklamen trengs og er så bra! 👏

 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, a_dd skrev:

Okei, så reklamen heter "Is this the best a man can get?" og den oppfordrer til å endre mobbekultur, seksuell trakassering og andre alvorlige ting forårsaket av toxic masculinity som unnskyldningen "Gutter er gutter/boys will be boys" som undertrykker menn. Reklamen sier at vi kan ikke fortsette å le vekk og bagatellisere disse problemene, og promoterer menn som så mye bedre enn dette.

Den inneholder et klipp av tidligere NFL spiller Terry Crews som er aktivist for seksuelle overgrepsofre som sier at menn må holde andre menn ansvarlige for det de gjør. Det er et veldig viktig budskap, for dessverre så ser vi at når kvinner prøver å holde menn ansvarlige for det de gjør så blir kvinnene utsatt for mer hets, overgrep, latterliggjøring, mobbing og undertrykking. Det er en del av nettopp toxic masculinity. Menn virker å ha en større respekt for menn tydeligvis, og derfor er det ekstremt viktig at menn bruker sin stemme til å stå opp mot urett begått av andre menn, enten det er mobbing mot andre menn, overgrep mot barn, menn eller kvinner eller generell uakseptabel oppførsel og holdninger.

Reklamen inspirerer menn til å være gode forbilder for døtre og sønnene sine og stå opp mot urett mot begge kjønn og det finnes ingenting manneundertrykkende eller mannehatende med reklamen. Hvis budskap om anti-mobbing og anti-misogyni gjør deg opprørt så er det ikke reklamen det er noe galt med men deg og reaksjonen din om at det liksom er en hatkampanje mot menn å be menn om å ta ansvar for dårlig oppførsel og stå opp mot urett viser egentlig bare akuratt hvorfor reklamen trengs og er så bra! 👏

 

AMEN!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser det faktisk som problematisk at noen menn i det hele tatt kan reagere negativt på budskapet i den reklamen. 

Jeg orket ikke se YouTube klippet helt igjennom fordi jeg ikke kan fordra ord-diare som skal bygge opp en følelse i forhold til noe man vil mene noe om, spesielt når han begynte å bryte inn i filmen for å fortelle meg hva jeg skulle mene.

Men reklamen er linket til under YouTube filmen, og ser vi bort i fra at den er kjedelig , for lang og litt dårlig teknisk produsert, er det ikke noe galt med budskapet. Selv den mest macho mannemannen kan identifisere seg i en verden der menn er forbilder.

Anonymkode: 89c19...a73

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, a_dd skrev:

Okei, så reklamen heter "Is this the best a man can get?" og den oppfordrer til å endre mobbekultur, seksuell trakassering og andre alvorlige ting forårsaket av toxic masculinity som unnskyldningen "Gutter er gutter/boys will be boys" som undertrykker menn. Reklamen sier at vi kan ikke fortsette å le vekk og bagatellisere disse problemene, og promoterer menn som så mye bedre enn dette.

Den inneholder et klipp av tidligere NFL spiller Terry Crews som er aktivist for seksuelle overgrepsofre som sier at menn må holde andre menn ansvarlige for det de gjør. Det er et veldig viktig budskap, for dessverre så ser vi at når kvinner prøver å holde menn ansvarlige for det de gjør så blir kvinnene utsatt for mer hets, overgrep, latterliggjøring, mobbing og undertrykking. Det er en del av nettopp toxic masculinity. Menn virker å ha en større respekt for menn tydeligvis, og derfor er det ekstremt viktig at menn bruker sin stemme til å stå opp mot urett begått av andre menn, enten det er mobbing mot andre menn, overgrep mot barn, menn eller kvinner eller generell uakseptabel oppførsel og holdninger.

Reklamen inspirerer menn til å være gode forbilder for døtre og sønnene sine og stå opp mot urett mot begge kjønn og det finnes ingenting manneundertrykkende eller mannehatende med reklamen. Hvis budskap om anti-mobbing og anti-misogyni gjør deg opprørt så er det ikke reklamen det er noe galt med men deg og reaksjonen din om at det liksom er en hatkampanje mot menn å be menn om å ta ansvar for dårlig oppførsel og stå opp mot urett viser egentlig bare akuratt hvorfor reklamen trengs og er så bra! 👏

 

Har lyst til å sitere denne hundre ganger!

Jeg elsket reklamen!

Og jeg elsker menn generelt!

Det er ikke noen motsetning! Hvis man føler seg truffet av reklamen, så har man et problem og problemet er ikke reklamen, men at du er en drittsekk.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venter på at Tampax kommer med en reklame hvor de ber kvinner slutte å være utro og slutte med psykisk mishandling av sine menn. 

Anonymkode: 242c8...d95


Gillette reklamen handler om å oppfordre menn til å bli bedre versjoner av seg selv. Hver eneste reklame som finnes for produkter for kvinner har i alle år bedt kvinner om akuratt det samme. Reklamer rettet mot kvinner forteller kvinner hvordan vi bør kle oss, oppføre oss, vær tynn, vær formfull, elsk kroppen, nei kroppen ser feil ut i dette, farg håret, nei embrace aldringen, bruk sminke, nei se naturlig ut, gjør this and that for å tiltrekke menn, gjør this and that for å være en god mor, gjør this and that for å være sexy i senga, gjør this and that for å bli anerkjent og respektert på jobb. 
Men når en reklame ber menn om å bli en bedre versjon av seg selv, for å faktisk skape et bedre og tryggere samfunn for menn og kvinner, så er det et forferdelig budskap? :klo: 

Det er et positivt budskap om menn som inspirerer menn positivt og sette et godt eksempel for andre menn :) Er det så vanskelig for deg å være et godt menneske at du føler deg angrepet av en reklame som viser menn som gode mennesker med gode holdninger?

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve reklamen:

https://youtu.be/koPmuEyP3a0

Denne reklamen er jo fantastisk. Det den viser er jo en tro på at ikke alle menn er idioter og at menn selv kan greie å oppdra den oppvoksende generasjonen til å oppføre seg som folk.

 

Anonymkode: 45b27...dec

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte og begripe hvordan noen kan ta dette som et "angrep" på menn og som noe form for mannehat? Den er jo helt motsatt. Er veldig forvirret over kommentarene. :s

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Disse noe Terry Crews har vært en del av? Aldri! Fyren er en så god representasjon av hvordan man kan kombinere det å være maskulin og fortsatt være i kontakt med sitt indre liv. Han er interessert i kunst og kunne tenkt seg et friår hvor han bare fokuserer på å male, han bygde en pc med sin sønn selv om han ikke hadde peiling på gaming, han skrev en bok om det å endre sine holdninger og være et godt mannlig eksempel, han snakker varmt om andre og har respekt for sin familie og folkene rundt seg. Han har nevnt i intervjuer at hans far ikke behandlet han og hans mor så godt, og han vil ikke være den som slår eller skaper frykt i de han er glad i. Hans greie er at du kan få til mye bare du er respektfull, er tålmodig og har en positiv holdning. Han mener det var hovedgrunnen til at han gikk fra sikkerhetsvakt til skuespiller: Ikke muskler og et barbert hode. Det syns jeg er et flott mannlig forbilde. 

Gillette sier jo "we believe in the best in men", og det gjør søren meg jeg også. Selv om reklamen er litt for on the nose så syns jeg den var rørende og fin. Tror vinklingen var ment som "vi vet dere er flotte menn som kan gjøre godt for den neste generasjonen" ikke "dere fucker opp for mye, æsj, menn!" Men i reklameland blir følelsene penslet på og det kan fort bli litt uspiselig. 

Nå får bare Gillette for kvinner lage en reklame hvor baksnakking og fatshaming skal røre i følelsene våre 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet med denne filmen eller hva man skal bli støtt av.

Jeg føler meg ikke truffet av filmen, men tenker at dette er en film med et positivt budskap. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg hadde sett for meg noe helt annet da dette ble presentert som mannehat. Jeg skjønner ikke hvorfor den reklamen skulle være problematisk for noen. Jeg ser ikke at den fordømmer maskulinitet, ikke er den generaliserende og ikke krenker den menns rettigheter. Jeg synes det er flaut å se YouTube-videone i post 2, de har så absolutt ikke skjønt poenget med kampanjen. Han første virker bare å være ekstremt hårsår og bitter på livet.

Jeg sier ikke at hat mot menn ikke eksisterer eller menns rettigheter er under press på enkelte arenaer, men dette er ikke et eksempel på det.

Jeg føler ikke at min maskulinitet er truet på grunn av Gillette.

- Mann 36, med normalt testosteronnivå

   
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en flott reklame. En reklame som faktisk sa noe riktig. Det er menn som kan forandre andres menn dårlige holdninger. 

Hvis dere mener gutter blir utsatt for for mye kvinner, så ta ansvar. Ta ansvar for barna deres, ta et yrke hvor du treffer barn/ungdom. Vær frivillig. Ta ansvar. Ikke bare sitt på nettet og sleng dritt om at kvinner ikke bryr seg. Selvfølgelig bryr vi oss. Vi har menn rundt oss hele tiden, fedre, brødre, kjærester, ektemenn og sønner. Vi vil da bare det beste for de vi elsker. 

Jeg kjenner ikke eneste kvinne som sier hun hater menn. De aller fleste elsker menn. Men da menn som kan oppføre seg, som heldigvis de fleste kan. 

Anonymkode: 8c811...59f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venter på at Tampax kommer med en reklame hvor de ber kvinner slutte å være utro og slutte med psykisk mishandling av sine menn. 

Anonymkode: 242c8...d95

Det kan de godt gjøre. Voksne mennesker trenger fortsatt oppdragelse, det er ganske tydelig i hverdagen. 

Dere som reagerer så sterkt på denne reklamen; vet dere hva det verste med toxic masculinity er? Hvordan menn behandler hverandre. Det er ikke lov å ha det vanskelig, snakke om følelser, gråte, være åpen om problemer eller søke hjelp. Man skal suck it up og være mann. Resultatet blir at menn har det fælt, i laaang tid. Man burde kunne tro at det er en form for fellesskap/solidaritet i en demografisk gruppe, som skiller seg litt ut fra hvordan man forholder seg til andre grupper. Men ikke for menn, tydeligvis. 

Så om man ønsker sine kamerater godt burde man ta til seg budskapet i videoen.

 

Anonymkode: 98753...7d1

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

så nå den er lagt ut før. ja ja. ;) 

Anonymkode: cd23f...c57

En god ting kan ikke gjøres for ofte. :)

Anonymkode: d0375...d45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En god ting kan ikke gjøres for ofte. :)

Anonymkode: d0375...d45

Takk for den altså :)  :) Håper du får en flottings dag

Anonymkode: cd23f...c57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Maskulinitet burde utryddes.

Anonymkode: 63d39...a40

Dette utsagnet er mannhatende, filmen er det ikke.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...