Jump to content
lille_frosk

Som dine dager er

Recommended Posts

Jabbadabbaduu

Tenker på dere, jeg også!

Fortsetter under...

lillemeg90

❤️

Poppsilopp

Jeg også ❤️

lille_frosk
På 29.3.2019 den 9.41, Metzili skrev:

Stakkars storesøster og stakkars deg ❤ sykdom hos de små kan virkelig være en påkjenning, og med en liten en og alt dere har vært gjennom, kan jeg bare tenke meg hvor slitsomt det er. I sånne situasjoner tenker jeg alltid at vi mennesker egentlig er ment til å leve i et liten stamme med flere voksne som kan hjelpe til. 

Gode besteforeldre er virkelig uvurderlig :)

Håper dere får noen fine dager sammen med bestefar, og at du får koset litt ekstra på minste jenta i tiden framover. 

Åh, så enig! Vi er laget for å bo i flokk!

På 11.4.2019 den 22.12, DMS skrev:

Korleis går det med dykk, lille frosk? Tenker mykje på dykk. 

På 23.4.2019 den 23.22, kaffemor skrev:

Tenker på dere :hjerte: 

På 25.4.2019 den 8.29, Jabbadabbaduu skrev:

Tenker på dere, jeg også!

På 25.4.2019 den 10.15, lillemeg90 skrev:

❤️

På 29.4.2019 den 19.36, Poppsilopp skrev:

Jeg også ❤️

Takk, dere vakre, gode mennesker. Nå skal dere få en long overdue oppdatering!

Vesleskatt er straks seks måneder gammel - hjelp - og en liten lykkepille av dimensjoner. Hun er så blid, så sosial og stråler opp hver gang noen snakker med henne - uansett hvem det er. Ikke mye skeptis å spore der.

Når det gjelder utredningen vet vi egentlig ikke noe mer enda, men fokuset har gått fra å være veldig engstelig og fremtidsrettet til å bli mer praktisk og konkret. Det er rart med det, selv utredninger som dette blir hverdag etterhvert, og dagene våre er ikke like preget av angst over fremtiden. Hun er så der hun skal være psykisk, og hun viser ingen tegn til å bli verre av noe - noe som gjør oss rolige. Vi bruker mye tid på trening og fysioterapi, noe som har gitt overraskende gode resultater! Ikke misforstå - hun ligger evig langt bak jevnaldrende, men hun HAR en fin utvikling. Vi er på vei til å stable på beina en ansvarsgruppe for henne, med verdens beste fastlege og helsesøster, samt ergoterapeut og fysioterapeuter. Etterhvert også bhg-personell og andre instanser det er naturlig å koble inn. 

I tillegg følges vi opp av habu og vår fantastiske barnelege, som senest i kveld ringte for å gi noen resultater og spørre hvordan det går. Hun fortjener ti rosebuketter altså. Minst. 

Status akkurat nå er: Vesleskatt har stive hofter, litt rare føtter, skjeve og stive hender. Fingrene og hoftene blir stadig mykere av trening. Hun sover også med ortroser, som strekker ut og tøyer leddene når hun sover. Hun har like mye utfordringer med respirasjon, hun bruker alt av hjelpemuskulatur og har alle inndragninger som finnes, selv når hun er rolig. Men - hun har færre metningsfall, og er sterkere enn de fleste av oss når det kommer til pust. Men tenk dere selv ... Å puste som om du løper maraton hele tiden, konstant. Det er tungt!

Hun spiser eller drikker ingenting selv, er fullernært på sonde. Hun skal få peg (knapp i magen) neste uke! Da slipper hun nesesonden, noe som må bli fantastisk for henne! Ellers har hun utviklet skoliose, som vi også trener mye med, for forebygging av negativ utvikling. Vi venter fremdeles på mange prøvesvar, og mye er uvisst. Hun begynner å bli «tynt» nå, har vært gjennom så mye, og begynner å vise tegn på beskyttelsesmekanismer under ubehagelige undersøkelser. Hun sovner for eksempel helt brått under undersøkelser hun synes er vonde eller skremmende. Det skjærer så i hjertet ... :( Vakre vennen. Samtidig er livet stort sett godt for oss alle.

Dere - jeg vet ikke om jeg kommer til å være så aktiv på kg lenger, men hvis noen ønsker å fortsette å følge vesleskatt og oss, send meg en pm, så kan vi fortsette å henge på snap :) 

Millimani

Så fint at det går framover! 💜💜

Leviora

:klem: :hjerte: 

Annonse