Gå til innhold

Norge forandrer seg, klimaet forandrer seg, palmer vokser snart på Finnmarksvidda og på Galdhøpiggen!!


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ingenting å si. Som jeg pleier å skrive: For noen tusen år siden sto skogen tykk på Hardangervidda. Det gjør den ikke i dag. Det kommer den mulig til å gjøre igjen, om Moder Jord vil.

Alt dette helt uten menneskets påvirkning. Jaggu har vi hatt et par istider også. De kom og gikk. Helt uten menneskets hjelp dette også.

Så vi kan ta det helt med ro.

Anonymkode: 62b35...f18

Herregud. Dere er meg en fin gjeng. Det er ikke sånn at klimaforskere tror at alt er menneskeskapte klimaendringer. Men å ikke tro at det finnes, er ganske absurd.

Anonymkode: c57e7...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingenting å si. Som jeg pleier å skrive: For noen tusen år siden sto skogen tykk på Hardangervidda. Det gjør den ikke i dag. Det kommer den mulig til å gjøre igjen, om Moder Jord vil.

Alt dette helt uten menneskets påvirkning. Jaggu har vi hatt et par istider også. De kom og gikk. Helt uten menneskets hjelp dette også.

Så vi kan ta det helt med ro.

Anonymkode: 62b35...f18

Nettopp, lurer på hvilke forurensninger de drev på med for mange mange tusen år siden.. Det må ha vært ekstrem forurensning når de høyeste fjellene i Norge hadde trær 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hvor er forståelsen tin NRK når de kan publisere noe slik piss da? De må da vel lese igjennom før de legger det ut? Det med snøen i Oslo er det dummeste jeg har lest på mange mange år. De traff virkelig spikeren på hodet nå etter 2 år med mye snø og laaaang sesong 😂😂 

At det er menneske skapte klimaendringer nekter jeg ikke på, men at det er det eneste som er er noe forbanne pisspreik. Klimaet går i sykluser, men det fatter ikke forskerne..

Ordentlige forskere fatter det, men enig i at denne saken er teit og ikke illustrerende.

Anonymkode: c57e7...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse 97% er svært opptatt av at det skal bevilges mer penger til forskningen også. Klimaet endrer seg hele tiden, vi har fint lite med det å gjøre. Istedenfor å fortsette med denne svadaen sitt, bør de heller rette skytset sitt mot hvordan vi skal bli kvitt plasten i havene. Da har de en vettug jobb en stund.

Anonymkode: 62b35...f18

Hva er vitsen med å kvitte seg med plasten i havet når du ikke tror på menneskeskapte klimaendringer? Forurensning f.eks. Hvis det ikke finnes, så kan jo plasten bare ligge der, da, eller? 

Anonymkode: c57e7...fde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ordentlige forskere fatter det, men enig i at denne saken er teit og ikke illustrerende.

Anonymkode: c57e7...fde

Så det du sier er at disse forskerne er noen idioter da de har dummet seg litt ut? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at nå skjer det mye raskere enn tidligere, og det kan føre til verre konsekvenser. Vitenskapen aksepterer at ting skjer i sykluser, jeg (vi) lærer om dette på universitetet, men det tar vanligvis tusen år. Vi påvirker miljøet til det verre. Og vi vet ikke våre konsekvenser av påvirkningene.

Anonymkode: 48fff...d34

Forskerne vet fint lite om det går raskere nå enn tidligere. Om så det gjør det har det ingenting å si. Det blir som det blir. Tenk bare på de enorme forskjellene fra en istid til en ikke-istid. Vi snakker om forskjeller på 50++ grader.

Jeg gir meg en god faen i hele klimaet. Uansett kommer vi ALDRI til å få redusert dette til et nivå forskerne er fornøyd med. En ubegripelig økning i antallet mennesker fremover sørger for dette alene.

Anonymkode: 62b35...f18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen med å kvitte seg med plasten i havet når du ikke tror på menneskeskapte klimaendringer? Forurensning f.eks. Hvis det ikke finnes, så kan jo plasten bare ligge der, da, eller? 

Anonymkode: c57e7...fde

Herregud, er du seriøs?? Plasten ødelegger over alt, dyr og fisk dyr smertefullt og langvarig pga de spiser det og det forurenser også mye. Mer gidder jeg ikke skrive om den saken..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Dere er meg en fin gjeng. Det er ikke sånn at klimaforskere tror at alt er menneskeskapte klimaendringer. Men å ikke tro at det finnes, er ganske absurd.

Anonymkode: c57e7...fde

Mennesket står for max 2.3% totalt. Og da er jeg snill.

Anonymkode: 62b35...f18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen med å kvitte seg med plasten i havet når du ikke tror på menneskeskapte klimaendringer? Forurensning f.eks. Hvis det ikke finnes, så kan jo plasten bare ligge der, da, eller? 

Anonymkode: c57e7...fde

Fordi jeg vil ha fisken jeg spiser plastfri. Klimaendringene har ingenting med at vi pøser plast ut i havet.

Anonymkode: 62b35...f18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forskerne vet fint lite om det går raskere nå enn tidligere. Om så det gjør det har det ingenting å si. Det blir som det blir. Tenk bare på de enorme forskjellene fra en istid til en ikke-istid. Vi snakker om forskjeller på 50++ grader.

Anonymkode: 62b35...f18

De har geologiske bevis på hastighet på temperaturendringen. De fornekter ikke at endringen skjer, men de vil hindre at det skjer for kraftig.

Anonymkode: 48fff...d34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Herregud, er du seriøs?? Plasten ødelegger over alt, dyr og fisk dyr smertefullt og langvarig pga de spiser det og det forurenser også mye. Mer gidder jeg ikke skrive om den saken..

Så du innrømmer i det minste at vi påvirker vårt eget økosystem?

Anonymkode: c57e7...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forskerne vet fint lite om det går raskere nå enn tidligere. Om så det gjør det har det ingenting å si. Det blir som det blir. Tenk bare på de enorme forskjellene fra en istid til en ikke-istid. Vi snakker om forskjeller på 50++ grader.

Jeg gir meg en god faen i hele klimaet. Uansett kommer vi ALDRI til å få redusert dette til et nivå forskerne er fornøyd med. En ubegripelig økning i antallet mennesker fremover sørger for dette alene.

Anonymkode: 62b35...f18

Det jeg tror snart kommer til å skje er at forskerne finner ut at eneste måten å redde klimaet på er å utrydde menneskene. Det forundrer meg hvertfall ikke om det snart står i avisen... 

Det som også er jævla artig i denne saken er at de såkalte miljøvennlige folkene kjører elbil, det er de minst miljøvennlige bilene på markedet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg vil ha fisken jeg spiser plastfri. Klimaendringene har ingenting med at vi pøser plast ut i havet.

Anonymkode: 62b35...f18

Klimaendringer har også med havene å gjøre.

Anonymkode: c57e7...fde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klimaendringer har også med havene å gjøre.

Anonymkode: c57e7...fde

Prøv å skjønne at å bøtte ut plast i havet ikke har noe å si for at det blir varmere.

Anonymkode: 62b35...f18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har geologiske bevis på hastighet på temperaturendringen. De fornekter ikke at endringen skjer, men de vil hindre at det skjer for kraftig.

Anonymkode: 48fff...d34

Gjør ingenting om det skjer "for kraftig". 

Anonymkode: 62b35...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Så det du sier er at disse forskerne er noen idioter da de har dummet seg litt ut? 

De kan ha rett i noe og feil i noe. Jeg kan ikke si noe om de driter seg ut eller ikke. Det har ikke jeg kompetanse til. Men at mennesker er roten til alle klimaendringer er selvfølgelig feil.

Anonymkode: c57e7...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har geologiske bevis på hastighet på temperaturendringen. De fornekter ikke at endringen skjer, men de vil hindre at det skjer for kraftig.

Anonymkode: 48fff...d34

Du tror på de såkalte bevisene? Ingen vet det eksakt og ingen vet hvor kraftig syklusene er, det kan være forskjell.. ingen som tenker på det??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Det jeg tror snart kommer til å skje er at forskerne finner ut at eneste måten å redde klimaet på er å utrydde menneskene. Det forundrer meg hvertfall ikke om det snart står i avisen... 

Det som også er jævla artig i denne saken er at de såkalte miljøvennlige folkene kjører elbil, det er de minst miljøvennlige bilene på markedet...

Mennesket utrydder seg selv. Såpass er soleklart.

Anonymkode: 62b35...f18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du innrømmer i det minste at vi påvirker vårt eget økosystem?

Anonymkode: c57e7...fde

Med all søppel og slik, ja

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prøv å skjønne at å bøtte ut plast i havet ikke har noe å si for at det blir varmere.

Anonymkode: 62b35...f18

Prøv å lese litt forskning om dette også. Jeg sier ingenting særlig bastant, men det gjør du. Du opptrer som om du er forsker selv. Litt dumt kanskje? Du driter jo i klimaet, så jeg har ikke stor tiltro til at du har lest så mye på feltet.

Anonymkode: c57e7...fde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...