Gå til innhold

Masterchef Australia!


MarianneE

Anbefalte innlegg

Føler noen av deltakerene har seilet gjennom sesongen på ren flaks! Av og til er virkelig tilfeldig hvem som må i eliminering.

Synes ikke alle deltakerene har utviklet sin stemme slik at man kjenner igjen rettene, med unntak av om de lagar noe ala det samme de lagde i starten. 

Sashi lager kun indisk mat og var vel laget roti sikkert 5 ganger, likeså med curry.

Samira lager mat fra Aserbajdsjan, i det minste forskjellig hver gang. 

Håper Khanh vinner, for syne han har hatt en fin utvikling og er ganske stabil i det han lager😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chloé? Ikke imponert. Men hun var vel minst dårlig i denne runden tror jeg.

Anonymkode: 2fdd8...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Chloé? Ikke imponert. Men hun var vel minst dårlig i denne runden tror jeg.

Anonymkode: 2fdd8...40d

Himla mye bedre enn at Sashi fikk den fordelen siden han allerede har en pin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, riktignok heier jeg på Sashi men han var ikke spesielt heldig med den desserten, og fiskeskjell eller bein i fisken er vel heller ikke helt masterchef, så det var rettferdig avgjørelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Samira ryker først av de som er igjen.. Er så lei av usikkerheten hennes, hun sier jo hundre ganger " jeg er så bekymret". Snakker sakte, ser livredd ut og tror ikke hun er tøff nok til å stå løpet ut. Heier på Sashi, da han har vært en av de beste hele veien, men svak for 19 åringen Jess også..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Liker Kahn bedre og bedre. For en fantastisk premie han fikk! :)

Når det gjelder Jess, ser man tydelig alderen hennes akkurat nå. Blir litt imponert over dommerne som er så utrolig flinke til å oppmuntre.

Merkelig at Chloe solgte superkraften så billig. Det er vel heller tvilsomt at hun hadde havnet i bunnen. Typisk å tvile sånn på seg selv for henne.

Dessverre liker jeg Sashi mindre og mindre. Han er helt sikkert en kjempeflink kokk, men med et veldig smalt register.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Blondie65 skrev:

Liker Kahn bedre og bedre. For en fantastisk premie han fikk! :)

Når det gjelder Jess, ser man tydelig alderen hennes akkurat nå. Blir litt imponert over dommerne som er så utrolig flinke til å oppmuntre.

Merkelig at Chloe solgte superkraften så billig. Det er vel heller tvilsomt at hun hadde havnet i bunnen. Typisk å tvile sånn på seg selv for henne.

Dessverre liker jeg Sashi mindre og mindre. Han er helt sikkert en kjempeflink kokk, men med et veldig smalt register.

Enig! Kunne ikke Chloe brukt det evt i elimineringsrunden DERSOM hun faktisk gikk dit? Usmart å ikke spare det til hun faktisk var på nippet til å ryke ut.

Føler Sashi har hatt sykt mye flaks, og at han egentlig ikke er så god som de skal ha det til. Og da han vant den ene immunitetsnålen hadde han den laveste poengsummen av deltakerne, men fikk pin fremfor Samira fordi hans motkokk også dummet seg ut. Irriterer meg den dag i dag🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
22 minutter siden, misssssnorway skrev:

Enig! Kunne ikke Chloe brukt det evt i elimineringsrunden DERSOM hun faktisk gikk dit? Usmart å ikke spare det til hun faktisk var på nippet til å ryke ut.

Det er vel ikke mulig vel? I eliminering smaker de på alle retter, og det at de ikke smaker der betyr jo rett ut. Jeg ville spart den til en dårlig dag - og det har jo hun annenhver gang. Denne gangen virket hun jo fornøyd. Men det er usikkerheten deres som spiller et puss - det at man til stadighet snakker seg selv ned - guttene har langt større selvtillit på dette området. Jeg tror kanskje vi kvinner ofte blander sammen kritikk av valget vi har tatt med kritikk av oss selv. Sahsi fikk kritikk i denne runden for å velge italiensk sammen med orientalske smaker. Hva gjorde han? Skiftet retning og vant. Kristen, Samira og Chloe har fått tilsvarende meldinger noen ganger og du ser at de da går helt i vranglås. Den eneste av jentene jeg vet om som ikke har gjort det der er Hoda. Hun stod for det hun gjorde, eller korrigerte, uten å dra seg selv ned i sølen, selv når hun var stresset.

Var det flere som hørte at moren til Jess sa at hun var blitt chubby? Er det en ting å si på TV om datteren sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blondie65 skrev:

Det er vel ikke mulig vel? I eliminering smaker de på alle retter, og det at de ikke smaker der betyr jo rett ut. Jeg ville spart den til en dårlig dag - og det har jo hun annenhver gang. Denne gangen virket hun jo fornøyd. Men det er usikkerheten deres som spiller et puss - det at man til stadighet snakker seg selv ned - guttene har langt større selvtillit på dette området. Jeg tror kanskje vi kvinner ofte blander sammen kritikk av valget vi har tatt med kritikk av oss selv. Sahsi fikk kritikk i denne runden for å velge italiensk sammen med orientalske smaker. Hva gjorde han? Skiftet retning og vant. Kristen, Samira og Chloe har fått tilsvarende meldinger noen ganger og du ser at de da går helt i vranglås. Den eneste av jentene jeg vet om som ikke har gjort det der er Hoda. Hun stod for det hun gjorde, eller korrigerte, uten å dra seg selv ned i sølen, selv når hun var stresset.

Var det flere som hørte at moren til Jess sa at hun var blitt chubby? Er det en ting å si på TV om datteren sin?

Ja, ligger nok mye i å ikke være selvsikker nok! Kan faktisk ha noe med hva man blir lært opp som jente. Som du sier selv så kommenterte moren til Jess at hun var blitt chubby, fremfor å rose henne for den gode jobben hun gjør! Ble helt sjokkert selv!

Følte også at morens nærvær gjorde Jess helt utygg på seg selv, og var nok derfor hun gikk helt i kjelleren den episoden. Her står hun som 19 år og har kommet så langt i konkurransen, også er det utseende som skal være i fokus? Ikke rart man blir usikker på seg selv som menneske.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Blondie65 skrev:

Dessverre liker jeg Sashi mindre og mindre. Han er helt sikkert en kjempeflink kokk, men med et veldig smalt register.

Jaaaaa helt enig!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere favoritter, greier ikke helt bestemme meg for en. Synd at Brendan røk ut, heiet litt på han. :blomst:

Utrolig imponert over alle sammen. Gøy å følge med på utviklingen.

Likte Aldo, men fikk litt fnatt av den overdrevne klemmingen og kyssingen hver gang noe gikk dårlig for andre. :sprettoy:Klemming driver jo de fleste i MA med, men her iles det til for å klemme på den som har presentert maten sin.. blir litt voldsomt. Også klappingen i immunitetsrunden og skrikingen blir litt voldsomt for meg. Er liksom ikke måte på hvor mye det skal heies og peppes. :fnise:

Akkurat nå får jeg litt fnatt av lespingen til særlig Reece og Samiras monotone stemme. Jeg heier på Khan og Sashi.:duskedame:

Jeg har omtrent sett alle episodene og alle sesongene og gidder ikke se fx USA, Danmark eller Sverige. Det er nok den joviale stemningen i MA som har mye å si for meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
3 minutter siden, Blackbird skrev:

Jeg har omtrent sett alle episodene og alle sesongene og gidder ikke se fx USA, Danmark eller Sverige. Det er nok den joviale stemningen i MA som har mye å si for meg. 

 

Jeg har alltid likt den britiske også. 

Jeg må si at Jess imponerte stort i dagens episode, selv om hun falt litt sammen midt i der. Ben ble reddet av Samiras smøreri på tallerkenen. En ting er at geleen og panacotta'en smeltet - men hun hadde jo ikke en gang forsøkt å legge opp slik det var beskrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malika
3 timer siden, Blondie65 skrev:

Jeg har alltid likt den britiske også. 

Jeg må si at Jess imponerte stort i dagens episode, selv om hun falt litt sammen midt i der. Ben ble reddet av Samiras smøreri på tallerkenen. En ting er at geleen og panacotta'en smeltet - men hun hadde jo ikke en gang forsøkt å legge opp slik det var beskrevet.

Jess imponerer stadig! Ben er teknisk god, derfor han alltid overlever pressure tests. Jeg tror faktisk at Ben og Sashii vil stå i finalen.

Selv om jeg ønsker Jess der ;)

 

 

 

Endret av Malika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå gått over til å tro at Sashi eller Khan vinner. Jess har det tøft under press og de siste konkurransene pleier å være beintøffe. Ben er litt ujevn.. Chloe liker jeg ikke av en eller annen grunn 😛

Tipper/håper Sashi, Khan, Reece og Jess står som topp 4 og at Khan vinner. Han har vokst endel, synes jeg. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Zoey skrev:

Jeg har nå gått over til å tro at Sashi eller Khan vinner.

Enig i den. Jeg tror også de to blir finalister. Tror ikke Ben klarer seg helt i mål, men han er flink til å holde hodet kaldt i presstestene. Jeg har heller ikke voldsomt sans for Chloe, så håper Ben og Jess kommer lenger enn henne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Jeg vet heller ikke hva det er med Chloe -  og for min del også Sashi - det er som gjør meg skeptisk, men noe er det.

Jeg er utrolig imponert over Jess, selv om hun sliter med annet enn kunstferdige desserter. Hun har et helt utrolig øye for detaljer og teknikker. Men av og til skinner alderen gjennom.

Jeg liker Ben kjempegodt, men han er ujevn. Likevel drar han også frem noen helt fabelaktige retter når han treffer.

Khan er min favoritt - han var nok veldig i skyggen av Aldo og Sashi tidligere, men har blomstret veldig i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matt fra forrige sesong kommer inn som mentor i neste sesong av MasterChef Australia! Det blir gøy. Antar Shannon tar seg en pause. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Akkurat nå, Macaroni skrev:

Matt fra forrige sesong kommer inn som mentor i neste sesong av MasterChef Australia! Det blir gøy. Antar Shannon tar seg en pause. 

 

Wahooo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kom jo ikke akkurat inn som mentor da.. 

Bare jeg som synes Shannon Bennet er hot? :sjenert:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...