Gå til innhold

Masterchef Australia!


MarianneE

Anbefalte innlegg

Spoiler

Artig vri på masterclass denne gang, vanligvis pleier jeg å skru av når det begynner, men nå som det ble en konkurranse mellom dommerne ble det interessant. Hyggelig å se igjen de tidligere deltakerne også, ikke minst Aldo, som var min favoritt frem til han røk ut. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Fantastica skrev:

Jeg håper Sashi går ut. Han er for snever i tankegangen og begynner å gå tom for ideer, og han er rett og slett ikke god nok når det gjelder andre matkulturer enn det som ligner det indiske.Jeg synes han burde få en smekk for at han utnytta Jess når han selv hadde bæsja på leggen.

Hva mener du med det? :klo:

Anonymkode: 93a83...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, FrankDrebin skrev:
  Skjul innhold

Artig vri på masterclass denne gang, vanligvis pleier jeg å skru av når det begynner, men nå som det ble en konkurranse mellom dommerne ble det interessant. Hyggelig å se igjen de tidligere deltakerne også, ikke minst Aldo, som var min favoritt frem til han røk ut. :)

 

Tror de hadde den varianten i fjorårets sesong også. Vet det var konkurranse mellom dommerne da også, men litt usikker på om det ble konkurranse mellom dommere og "topp tre" også. Konkluderte atter en gang med at replikkene sitter løst hos både dommere og deltakere såpass langt ut i serien. :Knegg:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Cata skrev:

Tror de hadde den varianten i fjorårets sesong også. Vet det var konkurranse mellom dommerne da også, men litt usikker på om det ble konkurranse mellom dommere og "topp tre" også. Konkluderte atter en gang med at replikkene sitter løst hos både dommere og deltakere såpass langt ut i serien. :Knegg:

Ja jeg fikk inntrykk av det basert på ting som ble sagt. :)
Hehe, ja, det er noe av det jeg liker godt med Australia, det er en god tone mellom dem, og veldig uformelt. ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, MarianneE said:

Semifinale, veldig spennende. Holder en knapp på Kahn!

Han er også blitt min favoritt, og jeg likte ikke han så godt i starten. Synes Sashi har tapt seg litt. Ben er litt kjedelig 

Anonymkode: 2fdd8...40d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er også blitt min favoritt, og jeg likte ikke han så godt i starten. Synes Sashi har tapt seg litt. Ben er litt kjedelig 

Anonymkode: 2fdd8...40d

Helt enig der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt skuffende. Synes begge lager mat som ser hjemmelaget ut, litt simple liksom

Anonymkode: 2fdd8...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yesss, jeg er fornøyd med finaleparet.

Spoiler

Aldeles ikke noe hjemmelaget med det som Ben serverte i allfall. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
15 minutter siden, Cata skrev:

Yesss, jeg er fornøyd med finaleparet.

  Skjul innhold

Aldeles ikke noe hjemmelaget med det som Ben serverte i allfall. 

 

Jeg hadde foretrukket kombinasjonen

Spoiler

Ben og Kahn

Men er ellers enig med deg i bedømmelsen av det som ble laget. Det er vel opplagt hvem jeg heier på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Det var hyggelig å se igjen deltakere fra forrigegang, spesielt Arum og Tamara, de var mine favoritter. :) 

Håper virkelig at gjengen på balkongen husket å ta med matpakke, litt dårlig gjort at ikke de fikk et bord eller tre også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FrankDrebin skrev:

Det var hyggelig å se igjen deltakere fra forrigegang, spesielt Arum og Tamara, de var mine favoritter. :) 

Absolutt. Jeg heiet lenge på Arum. Jeg er for øvrig enig i at gjengen på galleriet burde fått mat også. Trodde det ville skje for flere av dem hadde jo "pent antrekk". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Cata skrev:

Absolutt. Jeg heiet lenge på Arum. Jeg er for øvrig enig i at gjengen på galleriet burde fått mat også. Trodde det ville skje for flere av dem hadde jo "pent antrekk". 

Ja, håpet lenge at han skulle vinne. :) Jeg trodde det også, om ikke annet så kanskje en ny runde hvor de skulle serveres. Litt dårlig gjort å invitere dem over, og så får de ikke en eneste bit. Kanskje de fikk mat før de kom. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.4.2019 den 11.43, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? :klo:

Anonymkode: 93a83...26c

Deltakerne får utdelt hver sin oppskrift, og de får ikke ny dersom noe går galt. Sashi klarte å sette fyr på en av sidene av oppskriften, og hadde dermed ikke mulighet til å få retten ferdig. Han spurte Jess om å få låne hennes oppskrift, og hun lot ham få den. Hadde han tatt konsekvensene av sine handlinger hadde han nok ikke greid å få til denne retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fantastica skrev:

Deltakerne får utdelt hver sin oppskrift, og de får ikke ny dersom noe går galt. Sashi klarte å sette fyr på en av sidene av oppskriften, og hadde dermed ikke mulighet til å få retten ferdig. Han spurte Jess om å få låne hennes oppskrift, og hun lot ham få den. Hadde han tatt konsekvensene av sine handlinger hadde han nok ikke greid å få til denne retten.

Men jeg skjønner ikke hvorfor han skulle fått en "smekk" av det, det er jo helt vanlig - og valgfritt - å hjelpe hverandre med slike småting i sånne programmer (unntatt amerikanske serier hvor alle misliker hverandre og "ikke er her for å få seg venner" :lol:). 

Om finalen:

Veldig synd at det gikk så dårlig for Ben i første runde, han hadde jo egentlig ikke sjans etter det. Tror absolutt han kunne slått Sashi, men er nok noe mer ustabil, mens Sashi er nok noe jevnere. Dog ikke like imponerende som Ben kan være, synes jeg da. Trøster meg med at det ikke nødvendigvis har så mye å si om man klemmer på første-, andre- eller femteplass i konkurransen med tanke på videre suksess, håper både Ben og Khanh (og Sashi, for all del) gjør det bra videre. 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Gaea skrev:

Men jeg skjønner ikke hvorfor han skulle fått en "smekk" av det, det er jo helt vanlig - og valgfritt - å hjelpe hverandre med slike småting i sånne programmer (unntatt amerikanske serier hvor alle misliker hverandre og "ikke er her for å få seg venner" :lol:). 

Om finalen:

 

  Vis skjult innhold

Veldig synd at det gikk så dårlig for Ben i første runde, han hadde jo egentlig ikke sjans etter det. Tror absolutt han kunne slått Sashi, men er nok noe mer ustabil, mens Sashi er nok noe jevnere. Dog ikke like imponerende som Ben kan være, synes jeg da. Trøster meg med at det ikke nødvendigvis har så mye å si om man klemmer på første-, andre- eller femteplass i konkurransen med tanke på videre suksess, håper både Ben og Khanh (og Sashi, for all del) gjør det bra videre. 🙂

 

Spoiler

Han fikk en real smell i starten ja, Sashi måtte ha gjort en utrolig dårlig jobb for å tape. Men 40.000 dollar er ikke noe å kimse av det heller, da, bra plaster på såret. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
23 minutter siden, Gaea skrev:

Men jeg skjønner ikke hvorfor han skulle fått en "smekk" av det, det er jo helt vanlig - og valgfritt - å hjelpe hverandre med slike småting i sånne programmer (unntatt amerikanske serier hvor alle misliker hverandre og "ikke er her for å få seg venner" :lol:). 

Om finalen:

 

  Skjul innhold

Veldig synd at det gikk så dårlig for Ben i første runde, han hadde jo egentlig ikke sjans etter det. Tror absolutt han kunne slått Sashi, men er nok noe mer ustabil, mens Sashi er nok noe jevnere. Dog ikke like imponerende som Ben kan være, synes jeg da. Trøster meg med at det ikke nødvendigvis har så mye å si om man klemmer på første-, andre- eller femteplass i konkurransen med tanke på videre suksess, håper både Ben og Khanh (og Sashi, for all del) gjør det bra videre. 🙂

 

Det har jo litt å si om man får 250.000 dollar eller 40.000 ... lissom.

Ellers synes jeg jo at det er søtt og koselig å hjelpe hverandre - men Jess ga fra seg topp fire på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...