Gå til innhold

OM BLOGGERE.


Gjest Kvikkvas

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Kvikkvas skrev:

Det får foreldre ta ansvar for selv. Er min mening i denne saken. 

Mer sjokkert over reklamene med  lettkledde barn, som  man finner på nettet. 

Man vet ingenting om barn som er modeller for klær. Bloggerbarna vet man ekstremt mye om, dersom man leser en del av bloggene. Eksponering av barn er absolutt en ting som burde vært lovregulert og ikke opp til hver enkelte foreldre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Du var for alle bloggere før, og nå er du imot alle sammen? 

Det er da lov å lese seg opp og skifte mening 😊👍 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kvikkvas skrev:

Er jo det jeg sier. Jeg vet ikke noe om alkoholloven. Spør noen  andre. 

Hva handler denne tråden om? Deg eller bloggere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvikkvas
15 minutter siden, terteskjell skrev:

Tenker du reklamer for tøy og slike ting?  Hvor ingen vet hvem barna er? 

Nei. Jeg kom over en reklame av et barn, i alt annet en klær. Og noen kjenner jo igjen barn som er avbildet i slike reklamer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
26 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Du var for alle bloggere før, og nå er du imot alle sammen? 

Ja nå er jeg mot for har lest meg opp på alle lenkene på tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Kvikkvas skrev:

Nei. Jeg kom over en reklame av et barn, i alt annet en klær. Og noen kjenner jo igjen barn som er avbildet i slike reklamer. 

Ja det er det jo men jammen vet vi mye mere om noen av barna til bloggerene.  Fødselsdato, fødested, gram og lengde på barna, hvordan rommet er, hvilket tøy de bruker, barnehagen, skole, karakterer på skole og fritidsaktiviteter.  Til og med hvilken dager de trener og hvor de konkurrerer får vi vite.  Å til slutt..  Hva de spiser til mat

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, terteskjell skrev:

Ja det er det jo men jammen vet vi mye mere om noen av barna til bloggerene.  Fødselsdato, fødested, gram og lengde på barna, hvordan rommet er, hvilket tøy de bruker, barnehagen, skole, karakterer på skole og fritidsaktiviteter.  Til og med hvilken dager de trener og hvor de konkurrerer får vi vite.  Å til slutt..  Hva de spiser til mat

Jeg er enig. 

Barnet mitt er modell for strikkete barne klær men da er barnet mitt 100% anonym for ingen navn er sakt om han og ingen vet hvor vi bor.

Det er stor forskjell mellom barn som er modeller for kles reklamer og blogg barna. Blogg barna får sine privat liv brette ut mot sin vilje og dem blir bruk for at foreldrene skal tjene penger.. Tenk på hvorda MtM har eksponert barna sine og barna har ikke privat liv mer. Barne konvensjonen er tydlig når det gjelder privat livet til barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
33 minutter siden, Leselusa skrev:

Man vet ingenting om barn som er modeller for klær. Bloggerbarna vet man ekstremt mye om, dersom man leser en del av bloggene. Eksponering av barn er absolutt en ting som burde vært lovregulert og ikke opp til hver enkelte foreldre. 

Barnet mitt er modell for strikke klær man barnet mitt er 100% anonym og dem som bruker barne mitt i reklamer har 100% taushets plikt om hvem barnet mitt er. Det får vi foreldre skriv om at vi skal vere 100% trygge. Når jeg skriver om barnet mitt på trådene her inne vil jeg ikke en gang si hvilke kjønn barnet mitt er. Det har med barnet mitt sin sikkerhet og gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva ville vært interessant å lese om på blogger? For min del er blogger om noen av interessene mine interessante å lese. Og blogger som tar for seg tema innen helse eller reise f.eks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carina Maria skrev:

Barnet mitt er modell for strikke klær man barnet mitt er 100% anonym og dem som bruker barne mitt i reklamer har 100% taushets plikt om hvem barnet mitt er. Det får vi foreldre skriv om at vi skal vere 100% trygge. Når jeg skriver om barnet mitt på trådene her inne vil jeg ikke en gang si hvilke kjønn barnet mitt er. Det har med barnet mitt sin sikkerhet og gjøre. 

 

7 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg er enig. 

Barnet mitt er modell for strikkete barne klær men da er barnet mitt 100% anonym for ingen navn er sakt om han og ingen vet hvor vi bor.

Det er stor forskjell mellom barn som er modeller for kles reklamer og blogg barna. Blogg barna får sine privat liv brette ut mot sin vilje og dem blir bruk for at foreldrene skal tjene penger.. Tenk på hvorda MtM har eksponert barna sine og barna har ikke privat liv mer. Barne konvensjonen er tydlig når det gjelder privat livet til barna. 

Tror du glemte deg litt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvikkvas
12 minutter siden, terteskjell skrev:

Ja det er det jo men jammen vet vi mye mere om noen av barna til bloggerene.  Fødselsdato, fødested, gram og lengde på barna, hvordan rommet er, hvilket tøy de bruker, barnehagen, skole, karakterer på skole og fritidsaktiviteter.  Til og med hvilken dager de trener og hvor de konkurrerer får vi vite.  Å til slutt..  Hva de spiser til mat

Det vet vi i se og hør, og facbook også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Diamant skrev:

 

Tror du glemte deg litt...

Nei nå ble jeg lei meg og jeg fikk vondt av meg selv. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kvikkvas
8 minutter siden, Carina Maria skrev:

Barnet mitt er modell for strikke klær man barnet mitt er 100% anonym og dem som bruker barne mitt i reklamer har 100% taushets plikt om hvem barnet mitt er. Det får vi foreldre skriv om at vi skal vere 100% trygge. Når jeg skriver om barnet mitt på trådene her inne vil jeg ikke en gang si hvilke kjønn barnet mitt er. Det har med barnet mitt sin sikkerhet og gjøre. 

Ingen barn er 100 %anonyme på nett, hverken i reklame, eller andre nettsteder. Er bestandig noen som kjenner noen osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Kvikkvas skrev:

Det vet vi i se og hør, og facbook også. 

Dem influencerne som eksponerer barna på bloggene sine blir noe annet og det er neste sånn at du får vite når barna gjorde fra seg på potta første gang og det er og eksponere barna sine.. Barna skal skjermes for dem har krav på et privat liv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carina Maria skrev:

Nei nå ble jeg lei meg og jeg fikk vondt av meg selv. 

 

 

Det er fort gjort å glemme seg. Tror ikke det gjør så mye at du skrev kjønnet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kvikkvas
8 minutter siden, Leselusa skrev:

Men hva ville vært interessant å lese om på blogger? For min del er blogger om noen av interessene mine interessante å lese. Og blogger som tar for seg tema innen helse eller reise f.eks. 

Jeg leser ikke familieblogger. Jeg har ingen interesse av hva de styrer med om dagene, eller hva de ser på TV.

Til gjengjeld, hobbyblogger, som foto, tegning, strikking. Er blogger jeg stikker innom.

Så godt det er variert innhold i bloggverden. Man går ikke lei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvikkvas
1 minutt siden, Carina Maria skrev:

Dem influencerne som eksponerer barna på bloggene sine blir noe annet og det er neste sånn at du får vite når barna gjorde fra seg på potta første gang og det er og eksponere barna sine.. Barna skal skjermes for dem har krav på et privat liv 

Noen kjenner noen som igjen kjenner noen. Er regelen i alt man gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Diamant skrev:

 

Tror du glemte deg litt...

Kanskje litt unødvendig å påpeke det da.... 😯

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kvikkvas skrev:

Noen kjenner noen som igjen kjenner noen. Er regelen i alt man gjør. 

Men det er en gedigen forskjell på eksponeringen i blogger og modelloppdrag i blader og for klær....du ser den??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...