AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #121 Skrevet 21. februar 2023 Jeg må si at jeg finner det merkelig at så mange av dagens foreldre skal se ut eller være så slitne som TS her beskriver. Spesielt med tanke på at det er staten og det offentlige som i all hovedsak står for oppdragelsen av dagens barn og unge. Det begynner jo faktisk å bli en stund siden at foreldre flest stod for hovedtyngden av oppdagelsen av egne barn. Men men, kanskje de sliter seg ut på andre ting som jobb, selvrealisering, overfladiske ambisjoner og ellers uoppnåelige idealer som står sentralt i samfunnet i dag. Anonymkode: 98c0a...9ba 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #122 Skrevet 22. februar 2023 Synes de fleste mødre ser uforskammet godt ut, jeg. Flere jeg kjenner har 3 eller 4 barn, de er tynne, spreke, jobber og ser alltid fresh ut. Anonymkode: 754ed...080 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #123 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 11.1.2019 den 0.00): Selv er jeg i midten av 30-åra og uten barn, og når jeg ser foreldre i slutten av 20-åra så blir jeg overrasket over hvor slitne, herjet og markerte de er i ansiktet. Er det virkelig så slitsomt å ha barn? En av de flotteste kvinnene jeg vet om er 38 år, og er uten barn. Hun er fremdeles ungdommelig, og ser 15 år yngre ut. Nekter plent å bruke livet sitt på barn. Holder man seg bedre fysisk om man avstår fra å få barn? Jeg vil ha barn (tror jeg), men har ikke engang nevøer eller nieser, så føler jeg egentlig ikke kan nok om barn! Er det så slitsomt som det ser ut som? Anonymkode: 2a28b...134 Toget ditt har egentlig gått. Anonymkode: a7984...17b 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #124 Skrevet 22. februar 2023 Håper egentlig teorien til TS stemmer, jeg! Er 25 år gammel og lang, men ser ut som jeg er sånn 12 år i ansiktet. Når jeg er ute med sønnen min, får jeg kommentarer som tydelig indikerer at folk tror han er lillebroren min. 😆 Anonymkode: 86edc...eff
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #125 Skrevet 22. februar 2023 Foreldre lever visst lenger en barnløse: https://www.aftenposten.no/viten/i/5aeyb/har-du-barn-da-lever-du-trolig-lenger Anonymkode: 1e28a...473
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #126 Skrevet 22. februar 2023 Jeg har ikke så mange rynker, får høre jeg ser yngre ut enn jeg er. Det vil si så lenge jeg farger håret, har en del grå hår 😂 Jeg er 44, har fire barn. Tenker det er mest gener og hvordan man tar utfordringer jeg. Anonymkode: 74dae...637
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #127 Skrevet 22. februar 2023 95% gener. Min oldemor hadde 12 barn. Jobbet på gården hele dagen uten solkrem. Minimalt med rynker da hun døde 85 år gammel. Resten av min familie på far side har svært få rynker. Anonymkode: 71e45...139
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #128 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 11.1.2019 den 17.19): Jeg er i midten av 30 årene og har ingen barn. Jeg får ofte høre at jeg ser minst 10 år yngre enn mine venninner i 30 årene som har barn. Jeg ser det selv og. Jeg ser mye yngre ut. Dem har ingen tid til seg selv, trene, ta seg en ansiktsmaske, ha et sunt kosthold da ungene bestemmer maten, den har ikke mulighet for en liten blund om ettermiddagen da ungene skal underholdes eller følges opp på trening osv. Jeg derimot koser meg, slapper av når jeg trenger det, går turer, spiser sunt og godt, har ofte egenpleiedager, sover litt lengre når jeg kan osv. Anonymkode: 3596a...213 Tjææ, tid til trening har alle. Her er det snakk om prioritering, og ja, det er antall timer søvn som kuttes for at jeg skal få trent så mye som jeg vil. Sunt kosthold kan man også få til, i hvert fall de fleste måltider. Frokost, lunsj og kveldsmat samt mellommåltid er jo av den type måltid som kan varieres etter ønske. Nå til morgenen feks spiste jeg cottage cheese med yoghurt, nøtter og bær, ungene eggerøre, bær, cottage cheese, paprika, kjeks med brunost etc. Egenpleie og avslapning derimot, det blir det lite av ja😅 ser huden min hadde hatt godt av en skikkelig hudpleierutine, men prioriterer ikke tid eller penger på dette🤷♀️ Anonymkode: 6870f...664
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #129 Skrevet 22. februar 2023 To ord: Søvnmangel og bekymringer. Svangerskap sliter også på kroppen. Er verdt det da! Anonymkode: e64ee...5be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå