AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #61 Skrevet 11. januar 2019 Jepp, det er slitsomt med barn, og det vises på kroppen. Jeg har barn på 6 og 8 år. Her om dagen, da jeg var på ferie i London, gikk jeg forbi en eks på gata. Helt tilfeldig! Denne eksen har jeg ikke sett på 15 år, da jeg bodde der, og han var mitt livs store kjærlighet, har aldri hatt så heftige følelser som noen, og jeg tenker ofte på hvordan det har gått med ham. MEN: Jeg torde ikke vise meg, og smatt inn i en sidegate, uten at han så meg. Jeg føler at jeg ser helt dradd og sliten ut, barn og 100 % jobb tar på. Han var jo selvsagt like lekker som før. Jeg har tenkt SÅ mye på ham, drømt om å møte ham igjen, og når jeg først møter ham stikker jeg av og vil jeg ikke at han skal se meg, fordi han husker den versjonen av meg som levde for 15 år siden, ikke den slitne småbarnsmor-versjonen. Godt voksne, og eldre, damer som ikke har fått barn, beholder ofte noe ungdommelig over seg, som mødre har mistet et sted. Både i utseende og mimikk. De dyrker egne interesser og sover lenge om morgenen. Jeg ville ikke byttet, men det er slitsomt å være mor. Anonymkode: 9c781...59a 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #62 Skrevet 11. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du at et stressende liv med lite søvn, bekymringer og dårlig tid vil føre til at du ser like ung ut? I så fall strider det du sier mot all fornuft. Men selvfølgelig, kan jo si, for å gjøre deg fornøyd, at å få barn og det livet du lever etter barn, ikke vil påvirke noen ting. 👍 Anonymkode: 7aba9...f7f 😂 Synlige aldringstegn handler først og fremst om genetikk. Så kommer livsstil og hvor mye sol huden er utsatt for, forurensning etc. Videre så er det ikke bare de med barn som opplever mindre søvn og alt det andre du nevner. Og ikke alle med barn lever stressende liv med lite søvn, heller. Anonymkode: 6675a...c9a 1
Illuminatum Skrevet 11. januar 2019 #63 Skrevet 11. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv er jeg i midten av 30-åra og uten barn, og når jeg ser foreldre i slutten av 20-åra så blir jeg overrasket over hvor slitne, herjet og markerte de er i ansiktet. Er det virkelig så slitsomt å ha barn? En av de flotteste kvinnene jeg vet om er 38 år, og er uten barn. Hun er fremdeles ungdommelig, og ser 15 år yngre ut. Nekter plent å bruke livet sitt på barn. Holder man seg bedre fysisk om man avstår fra å få barn? Jeg vil ha barn (tror jeg), men har ikke engang nevøer eller nieser, så føler jeg egentlig ikke kan nok om barn! Er det så slitsomt som det ser ut som? Anonymkode: 2a28b...134 Ja det er slitsom men for meg veide det godt opp når ungen tar armene rundt meg og sa "glad i deg, pappa". Og det er kun en kort periode selv om det kan være slitsomt når det står på. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #64 Skrevet 11. januar 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du hjemmeværende selv om du har barnet ditt i barnehagen? Jeg er også hjemmeværende for øyeblikket (litt komplisert situasjon). Har to barnehagebarn og har surret litt med valg av omskolering. Fra høsten av blir det jobb igjen, da jeg ikke klarer å velge hvilket studie jeg vil satse på (ennå). Spør bare fordi det er så sjeldent jeg hører om kvinner som er hjemme og samtidig har barn i barnehage. For en luksus, vi må sette pris på det så lenge man har muligheten og har lyst selv. Anonymkode: 388e0...515 Det stemmer. Han har korte dager i barnehagen. Da får han være lott sosial og jeg får alenetiden min☺️ Ja, det er luksus, men det har vært beinhard jobbing fram til han kom til verden. Fra å jobbe 24/7 til å bli hjemmeværende. Planen er å være hjemmeværende til han kanskje er i skolealder. Det er ikke slik at jeg er uten jobb for øyeblikket, men det krever ikke min tilstedeværelse annet enn at jeg følger med på bankkontoen en gang i blant for å se at betalingene er kommet. (Leieinntekter) Nå har jeg nettopp levert han i barnehagen og planen idag er å ta ett langt bad før jeg tar en lunsjmøte med mannen min. Anonymkode: 6cc2f...1b4 1
wintergirl Skrevet 11. januar 2019 #65 Skrevet 11. januar 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er selvfølgelig individuelt som alt annet. Vi er en vennegjeng hvor det er ca 50-50 hvem som har barn. Når det blir foreslått en vinkveld, kinotur eller lignende er det oftest oss småbarnsmødre som er klare som egg, mens de barnløse er slitne etter jobb og vil ligge på sofaen 😅 Jeg har to barn, en vilter fireåring og en på 6 mnd. Slitsomt ja, men føler både kropp og psyke takler det fint. Er jeg litt ekstra sliten legger jeg meg tidligere. Både jeg og mannen er flinke til å avlaste hverandre, så jeg treffer fortsatt venner, får dratt til frisøren, slappe av osv. Anonymkode: 6675a...c9a Det handler om person rett og slett ja😊 Mange mener også at får man barn tidlig så orker man mer enn eldre, men mine foreldre var ikke unge. Eller mamma var 32 og det er ungt, men pappa var 42 når jeg ble født. Han var klar hele tiden😊 Makan til foreldre. Brukte mye tid på oss, selv etter en slitsom dag på jobb. Mye motgang, sorg og stress har det også vært Begge holder seg også bra for alderen. Nå er de 70 og 80 år, men begge er så spreke og med på alt. På sommeren er de ute i hagen og steller hele dagen lang. Stress eller ikke. Til syvende og sist er vi alle ulike og takler det på hver vårt måte😊 Endret 11. januar 2019 av wintergirl
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #66 Skrevet 11. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂 Synlige aldringstegn handler først og fremst om genetikk. Så kommer livsstil og hvor mye sol huden er utsatt for, forurensning etc. Videre så er det ikke bare de med barn som opplever mindre søvn og alt det andre du nevner. Og ikke alle med barn lever stressende liv med lite søvn, heller. Anonymkode: 6675a...c9a Eh nei, det som først og fremst fører til rynker er ikke genetikk, men ultrafiolett stråling. Visste du at det ikke er alderen, men UV-stråling som er hovedårsaken til rynkene? Livsstilen har mye å si for hudaldring. Genetikk har lite å si når hvis du utsetter huden for mye uv-stråling, spiser mye karbo, lever et stressende liv, drikke lite og sover lite. Jeg anbefaler deg til å lese litt om hudaldring før du lirer av deg nonsense. Jeg har da aldri påstått at alle som har småbarn lider av søvnmangel, etc.? Men majoriteten? Jo. Eller skal du fortell meg at de fleste med småbarn ikke lever et stressende liv med lite søvn og dårlig tid? Anonymkode: 7aba9...f7f 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #67 Skrevet 11. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er et morsomt argument. Jeg blir neppe mer sosial om tjue år enn hva jeg er nå - så hvorfor skulle jeg plutselig føle meg så ensom når jeg blir eldre? Anonymkode: 25d51...e31 Men hva med når du er for gammal og skrøpelig til å være sosial? Du orker knapt å gå ut døren og om vinteren orker du knapt å måke snøen bort fra inngangsdøren? Hva hvis du blir syk og blir sengeliggende eller skader deg og ingen legger merke til at du ikke har gitt livstegn fra deg på evigheter? Man hører om lignende historier hvor folk har død i egen bolig i flere måneder uten at noen har lagt merke til det. Fordi de har ingen. Anonymkode: 6cc2f...1b4 2
Gent82 Skrevet 11. januar 2019 #68 Skrevet 11. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man hører om lignende historier hvor folk har død i egen bolig i flere måneder uten at noen har lagt merke til det. Fordi de har ingen. Gir da blaffen i det når man er dau, vel?! 2
Gjest Dorey Skrevet 11. januar 2019 #69 Skrevet 11. januar 2019 Hvis jeg måtte velge mellom å holde meg ungdommelig og vakker eller å oppleve den utrolige kjærligheten man får til barna sine er ikke valget vanskelig ❤️ En liten hånd i sin, en klem etter barnehagen og førsteklassingen som knotet har skrevet "Til mamma, jeg elsker deg", altså det veier opp for at det er litt slitsomt i blant.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #70 Skrevet 11. januar 2019 1 minutt siden, Dorey skrev: Hvis jeg måtte velge mellom å holde meg ungdommelig og vakker eller å oppleve den utrolige kjærligheten man får til barna sine er ikke valget vanskelig ❤️ En liten hånd i sin, en klem etter barnehagen og førsteklassingen som knotet har skrevet "Til mamma, jeg elsker deg", altså det veier opp for at det er litt slitsomt i blant. Enig❤️ Anonymkode: 6cc2f...1b4 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #71 Skrevet 11. januar 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man hører om lignende historier hvor folk har død i egen bolig i flere måneder uten at noen har lagt merke til det. Fordi de har ingen. Anonymkode: 6cc2f...1b4 Det merkelige er at de man leser om har faktisk barn.... Anonymkode: 779db...a08 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #72 Skrevet 11. januar 2019 Jeg ser sikkert litt mer dratt og sliten ut enn jeg kunne gjort, men det bryr meg oppriktig talt ikke en plass. Et ikke-problem, rett og slett. Anonymkode: d27fa...20a 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #73 Skrevet 11. januar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Da tilhører man mindretallet. De aller aller fleste som får barn vil komme til å se eldre ut enn de er, Anonymkode: 7aba9...f7f Dette er ikke logisk. De fleste kvinner får barn. Din påstand da er at de fleste kvinner ser eldre ut enn de er. Men man sammenligner jo mot normalen, og siden de fleste kvinner "ser eldre ut" er det jo det som er normalen, og de ser akkurat ut som de er så gamle som de skal være. Det finnes jo ingen objektiv fasit på hvordan man ser ut ved en viss alder. Fra naturens side ville de fleste mennesker sett enda eldre ut hvis vi hadde levd helt naturlig, med eksponering for sol, vær og vind, uten sminke, hard kamp for maten etc. Så det blir mer riktig å si at de barnløse kvinnene ser yngre ut, mot normalen. (Men jeg er nå ikke helt enig i det, da. Syns ikke barnløse generelt ser så mye yngre ut). Anonymkode: 1a29c...82c 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #74 Skrevet 11. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er du heldig! Anonymkode: 388e0...515 Takk ☺️ Jeg er en «late bloomer». Var ikke særlig pen som ungdom, men blir penere og får faktisk finere kropp med åra. Ligger til familien, både søstre og tanter er sånn . Mannen min sier «jeg så potensiale i deg🤣» (vi traff hverandre unge, haha) Anonymkode: 58e98...0bb 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #75 Skrevet 11. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv er jeg i midten av 30-åra og uten barn, og når jeg ser foreldre i slutten av 20-åra så blir jeg overrasket over hvor slitne, herjet og markerte de er i ansiktet. Er det virkelig så slitsomt å ha barn? En av de flotteste kvinnene jeg vet om er 38 år, og er uten barn. Hun er fremdeles ungdommelig, og ser 15 år yngre ut. Nekter plent å bruke livet sitt på barn. Holder man seg bedre fysisk om man avstår fra å få barn? Jeg vil ha barn (tror jeg), men har ikke engang nevøer eller nieser, så føler jeg egentlig ikke kan nok om barn! Er det så slitsomt som det ser ut som? Anonymkode: 2a28b...134 Ja, det kan være slitsomt å ha barn, spesielt hvis du har mesteparten av ansvaret alene. Jeg er bare 29, men har forfalt en del siden jeg fikk mitt første barn som 23-åring. Mistet en del hår etter fødsel. Tok 2,5 år før det vokste ut til normallengde igjen. Da fikk jeg andremann, og ammesveisen kom tilbake for fullt. Grå hår har jeg også fått. Det påvirker utseendet en del synes jeg. Jeg har sovet minimalt de 5 siste årene pga kolikk, mye sykdom og oppvåkninger hver natt (ofte hver time!). Har ingen avlastning utenom barnehage, men da er jeg jo selv på jobb. Sliter med å holde meg våken på jobb til tider. Er så trøtt og utmattet. Klart at dette gjør noe med utseendet og kroppen. Men nå er jeg snart over den tyngste perioden, jeg vet det blir bedre etter hvert som barna vokser til Anonymkode: a2d20...4d0 1
Gjest wildfig Skrevet 11. januar 2019 #76 Skrevet 11. januar 2019 Er jo nok av de som er uheldig med utseende som barnløs å synes jeg da 😅 Hjelper ikke å ha tid til å trene å shoppe å nyte late morgener, blir ikke penere av det 😅 Uansett helt idiotisk påstand av ts. Føler barnløse må skryte over så himla fint de har det, så fort de har sjansen. Sorry altså, men størstedelen av befolkningen er ikke enig med deg. Men veldig bra for deg/dere at dere er lykkelige uten familie. Helt topp! Vi er alle forskjellige 🙂
Pearl2.0 Skrevet 11. januar 2019 #77 Skrevet 11. januar 2019 Fullstendig utslitt konstant. På randen av det som er forsvarlig. Er enkelte morgener jeg tenker at jeg ikke skulle ha kjørt eldste med bil til bhg ja, minste sover IKKE gjennom natta. Var aldri så sliten med bare en. Skal ikke ha flere, da er det i så fall ikke planlagt. Nå er vi klare for å følge opp de barna vi har, og etter hvert få litt mer søvn👍😉 Ser definitivt sliten ut, flere rynker og lite tid til egenpleie. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #78 Skrevet 11. januar 2019 14 minutter siden, wildfig skrev: Er jo nok av de som er uheldig med utseende som barnløs å synes jeg da 😅 Hjelper ikke å ha tid til å trene å shoppe å nyte late morgener, blir ikke penere av det 😅 Uansett helt idiotisk påstand av ts. Føler barnløse må skryte over så himla fint de har det, så fort de har sjansen. Sorry altså, men størstedelen av befolkningen er ikke enig med deg. Men veldig bra for deg/dere at dere er lykkelige uten familie. Helt topp! Vi er alle forskjellige 🙂 Meg som ser ut 10-20 år eldre. Her har du noe ja, jeg er for eksempel stygg fra naturens side. Pluss på sykdom og søvnmangel så ser man eldgammel ut. Anonymkode: 85fa5...602
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #79 Skrevet 11. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis vi fikk være hjemmeværende på heltid så ville dette ikke vært noe problem. Anonymkode: 4312c...233 Det er ingen som stopper deg.. Anonymkode: 9e72d...447 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #80 Skrevet 11. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eh nei, det som først og fremst fører til rynker er ikke genetikk, men ultrafiolett stråling. Visste du at det ikke er alderen, men UV-stråling som er hovedårsaken til rynkene? Livsstilen har mye å si for hudaldring. Genetikk har lite å si når hvis du utsetter huden for mye uv-stråling, spiser mye karbo, lever et stressende liv, drikke lite og sover lite. Jeg anbefaler deg til å lese litt om hudaldring før du lirer av deg nonsense. Jeg har da aldri påstått at alle som har småbarn lider av søvnmangel, etc.? Men majoriteten? Jo. Eller skal du fortell meg at de fleste med småbarn ikke lever et stressende liv med lite søvn og dårlig tid? Anonymkode: 7aba9...f7f Du som lirer av deg nonsense når du mener de med barn ELDES fortere enn de uten barn. Men kom gjerne med hva du baserer dette på, annet enn synsing. Anonymkode: 6675a...c9a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå