AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #21 Skrevet 11. januar 2019 Det er søtti ganger mer slitsomt enn hva det ser ut som Anonymkode: 4fe10...eb8 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #22 Skrevet 11. januar 2019 Idag ser jeg litt grå ut siden datteren min var våken mellom 2-3 og jeg sov ikke skikkelig etter hun sovnet igjen. Søvn har mye å si for utseendet mitt!! Snart får jeg et barn til 😛 Anonymkode: 25e7c...9b0 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #23 Skrevet 11. januar 2019 Jeg elsker å se slitne foreldre, især når barna hyler og skriker. Daglige bekreftelser på at jeg valgte helt rett da jeg var yngre. Anonymkode: 25d51...e31 8
Gjest Albbas Skrevet 11. januar 2019 #24 Skrevet 11. januar 2019 Det er jo veldig individuelt uansett. Jeg er 15 år yngre enn søstera mi, men ser nok eldre ut enn henne, sett bort fra klesstilen og livsstilen. Vi har begge barn. Men hun har kjempefin hud, ikke antydning til en rynke, og er mer aktiv enn meg. Noen er mer heldige med genene sine, og tar annerledes vare på huden og lever litt annerledes. I tillegg kan jo mange barnløse også være slitne, mer slitne enn oss med barn. Kommer jo helt an på grunnen til at de er barnløse. Mange av de jeg kjenner som er barnløse er det av helsemessige årsaker. Det er ikke akkurat dem jeg går til for å klage på hvor sliten JEG er, jeg som er frisk og rask og ikke har noen alvorlige bekymringer i livet. Men sammenligner man kun mot seg selv, så JA. Du blir mer sliten av å ha barn. Hvis det er viktig å gå gjennom livet uten å være sliten, så la være. Jeg personlig hadde ikke det som mål, og jeg syns det er så verdt det. For meg. Andre vurderer annerledes. Jeg tror mannen min til tider er uenig.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #25 Skrevet 11. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv er jeg i midten av 30-åra og uten barn, og når jeg ser foreldre i slutten av 20-åra så blir jeg overrasket over hvor slitne, herjet og markerte de er i ansiktet. Er det virkelig så slitsomt å ha barn? En av de flotteste kvinnene jeg vet om er 38 år, og er uten barn. Hun er fremdeles ungdommelig, og ser 15 år yngre ut. Nekter plent å bruke livet sitt på barn. Holder man seg bedre fysisk om man avstår fra å få barn? Jeg vil ha barn (tror jeg), men har ikke engang nevøer eller nieser, så føler jeg egentlig ikke kan nok om barn! Er det så slitsomt som det ser ut som? Anonymkode: 2a28b...134 Jeg er 35 og har en 13-åring. Ble spurt om legimitasjon på polet i fjor sommer og rett før jul. 2 av de 3 gangene jeg var på polet i fjor. Det synes jeg er ille! Og mange kommenterer at de trodde jeg var i 20-årene, når jeg sier alderen min og de ser jeg har en tenåring. Nå skal det sies at jeg har et veldig ungt og "barnlig" ansikt, i tillegg til å være velsignet med gode gener slik at jeg ikke har noen rynker eller linjer enda. Jeg tror nok gener har en del å si, for moren og mormoren min holder seg også bedre enn sine jevnaldrende (de har 3 barn hver) og blir tatt for å være mye yngre enn alderen sin. Mulig jeg blir mer preget når jeg får en til da 😅 Når det skal sies så er jeg faktisk misunnelig på de som ser ut som alderen sin, jeg. For jeg føler stadig at jeg må kjempe litt ekstra for å bli hørt og tatt på alvor da mange tror jeg er "ung og dum" når de først møter meg, før de blir kjent med meg og min egentlige alder. Føler at de andre foreldrene blir mer respektert i møte med nye i f.eks skolen, siden de ser mer voksne og "kloke" ut. Så det er umulig å si hvordan nettopp du vil bli, ts, men vil du ha barn så bør du ikke avstå fra det i frykt for at utseende skal forfalle. Det blir feil. Men slitsomt er det, uten tvil! Jeg har nok sett trøtt ut av og til, selv om jeg ser ung ut. Men fy søren så mye glede det gir også, for min del er det riktig, og det er fordeler og ulemper med alt. Anonymkode: 3920d...45b 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #26 Skrevet 11. januar 2019 Det er utrolig slitsomt med barn. Anonymkode: 1e5a1...0fc 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #27 Skrevet 11. januar 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker å se slitne foreldre, især når barna hyler og skriker. Daglige bekreftelser på at jeg valgte helt rett da jeg var yngre. Anonymkode: 25d51...e31 Skadefryd er så smålig.... At du ikke eier skam nok til å holde det for deg selv i det minste Anonymkode: 4fe10...eb8 12
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #28 Skrevet 11. januar 2019 Det med utseendet er nok veldig individuelt. Jeg har 3 barn, er 27 år og blir fortsatt spurt om legitimasjon ved kjøp av alkohol. Hører stadig at jeg ser så ung og fresh ut, og folk blir overrassket av at jeg har barn. Det er slitsomt med barn, men det er også veldig koselig Anonymkode: 508b7...4d4 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #29 Skrevet 11. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det med utseendet er nok veldig individuelt. Jeg har 3 barn, er 27 år og blir fortsatt spurt om legitimasjon ved kjøp av alkohol. Hører stadig at jeg ser så ung og fresh ut, og folk blir overrassket av at jeg har barn. Det er slitsomt med barn, men det er også veldig koselig Anonymkode: 508b7...4d4 I absolutt alle tråder som handler om alder utseende, så popper sånt som dette opp 😅 Anonymkode: 779db...a08 13
bttb Skrevet 11. januar 2019 #30 Skrevet 11. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg hører hvordan folk med barn stresser, er på underskudd med søvn og ikke får tid til annet enn barna, da skjønner jeg at livet som barnløs var og er det rette valget for meg. Jeg lever et rolig og stille liv, gjør stort sett som jeg vil og vekkerklokke bruker jeg bare 2-3 ganger i året. Dere småbarnsforeldre der ute trenger ros og skryt, det er over min fatteevne at dere orker. Jeg er imponert, stå på! 👍 Anonymkode: 15c7b...abd Småbarnsforeldre trenger vel også bare vekkerklokke 2-3 ganger i året. ☺️ 14
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #31 Skrevet 11. januar 2019 Det er slitsomt me barn, men den gleden det medfører er verdt alt slitet. Heldigvis er jeg også velsignet med gode gener og en baby som er glad i å sove. Klokken er 8 og jeg har hatt to timer for meg selv før jeg må vekke puddingen min og levere han i barnehagen. Men så er jeg hjemmeværende da. Folk blir veldig overraske når de får høre hvor gammel jeg egentlig er. Anonymkode: 6cc2f...1b4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #32 Skrevet 11. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Men så er jeg hjemmeværende da. Hadde jeg kunnet gå hjemme med barn hadde jeg også hatt. For en luksus. Anonymkode: 25d51...e31 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #33 Skrevet 11. januar 2019 44 minutter siden, AnonymBruker said: Skadefryd er så smålig.... At du ikke eier skam nok til å holde det for deg selv i det minste Anonymkode: 4fe10...eb8 oioioi Anonymkode: 25d51...e31
Kontorotta Skrevet 11. januar 2019 #34 Skrevet 11. januar 2019 Det handler om mer enn barn. Gener, jobb, parforhold. Mye stress på jobb, gjør også at man fort ser slitne ut. Et dårlig forhold sliter på helsa. Og kombinener man dette med barn i tillegg, så ser man fort slitne ut. En annen ting er jo at folk uten barn, gjerne har tid til å pleie huden, trene, sove, reise oppsøke glede, lettere enn de med barn. Men, så kommer man gjerne til et punkt hvor ensomheten kan sette spor, mens nyvunnet frihet med tanke på større barn, igjen gjør at man kan bruke tid på seg selv og det som gjør man lykkelig. 7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #35 Skrevet 11. januar 2019 Det er slitsomt, ja. Men jeg vil si det er tøffest de første årene. Det er i alle fall da, etter min erfaring, at det synes best på huden. Man ser det på kroppen hvis man får jernmangel, og trøttheten blir såpass kronisk at blåfargen under øynene blir evigvarende. Så har man i tillegg ulike livssituasjoner rundt en. Barnas besteforeldre kan være syke, man tenker kanskje mye på de, man har utfordringer på jobben/med jobb ++++. Nok av ting å ta av. Anonymkode: bfe9e...35a 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #36 Skrevet 11. januar 2019 6 minutter siden, Kontorotta said: Men, så kommer man gjerne til et punkt hvor ensomheten kan sette spor Dette er et morsomt argument. Jeg blir neppe mer sosial om tjue år enn hva jeg er nå - så hvorfor skulle jeg plutselig føle meg så ensom når jeg blir eldre? Anonymkode: 25d51...e31 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #37 Skrevet 11. januar 2019 De aller fleste mennesker ser ut som alderen sin, barn eller ikke, for det er ikke barn/ikke barn som avgjør hvordan man ser ut. Med andre ord, når du ser mennesker i 20årene og mener de ser herja og slitne ut, så bør du som er eldre enn dem ta på realismebrillene og ta en titt i speilet. Prepare for a shock. Anonymkode: 49373...a3b 8
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #38 Skrevet 11. januar 2019 Jeg synes ikke foreldre ser eldre ut enn barnløse med lakenskrekk. Eller barnløse som er veldig mye sosiale med alkohol involvert,. Eller barnløse som jobber døgnet rundt. Hvor sliten man er, og ser ut, kommer an på livsstil, og livssituasjon, uavhengig av barn. Det er større sjanse for at en med barn får ufrivillig dårlig søvn, og blir mer sliten på grunn av det, men det er jaggu meg mange barnløse som frivillig prioriterer bort søvn til fordel for andre (morsomme) ting også. Anonymkode: 8bd09...e22 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #39 Skrevet 11. januar 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: I absolutt alle tråder som handler om alder utseende, så popper sånt som dette opp 😅 Anonymkode: 779db...a08 Hva er så galt med det? Når det er det man opplever, så kan man vel skrive det. Det er jo relevant i tråder med slike spørsmål, fordi det er en god beskrivelse av hvor ung man ser ut/oppfattes av andre. Dette er jo en tråd om utseende og aldring.. Anonymkode: 3920d...45b 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #40 Skrevet 11. januar 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det med utseendet er nok veldig individuelt. Jeg har 3 barn, er 27 år og blir fortsatt spurt om legitimasjon ved kjøp av alkohol. Hører stadig at jeg ser så ung og fresh ut, og folk blir overrassket av at jeg har barn. Det er slitsomt med barn, men det er også veldig koselig Anonymkode: 508b7...4d4 Hvis du er 27 år så er det ikke rart folk synes du ser ung ut. Du er jo ung 🙂 Personlig ville jeg aldri trodd en 27-åring hadde tre barn uansett hvordan de så ut. Statistisk er det veldig uvanlig. Anonymkode: 36797...e05 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå