Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den kidnappingssaken var det vel ikke så mange som trodde på i utganspunktet. Alt for mye skurret og det hele virket som en dårlig krim, ikke minst med den sjeldne kryptovalutaen monero.

Politiet har jobbet med saken i 8 måneder med store ressurser, så det er å håpe at de finner nok bevis til å løse saken til slutt.

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Opplysningene er uinteressante så lenge vi ikke får vite mer enn at hun ringte mannen et kvarter etter at han reiste. Det sier oss ingenting

Okei, så du tror at jeg skrev dette til deg personlig, for å gi deg noe interessant? Eller kan det være at jeg svarte en av de andre som ikke har funnet den opprinnelige artikkelen?

Du forstår jo ikke hva som er poenget. Det kan bety mye for politiets etterforskning og hva de sier ut i media, når de nå ikke vil at vi skal snakke så mye om når ektemannen dro hjemmefra og at han har hatt kontakt med henne/telefonen hennes. Nettopp dét er det flere som synes er interessant, jeg gir faen i hva du syns.

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, jabx skrev:

Kan du bevise at det først sto at det var ektemannen?

Jeg husker det sto skrevet at ektemannen ringte fra kontoret 9.15 i de første artiklene. Sier de noe annet nå? 

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, jabx skrev:

Les artiklene på tjomlid.com. Broren snakker tull. Tjomlid forklarer nøyaktig hvordan svindelen foregikk.

Røde Kors bruker ikke "synske" nei. Hvis noen "lokallag" gjør det så må det være i de mest innavlede strøk der IQen er på nivå med skostørrelsen. For i Oslo, Akershus, Bergen og andre steder gjør de det ikke.

Merkelig at du er så bombastisk i uttalelsene ifh Røde kors, når politiet i desperasjon trakk inn 4 synske i Djung saken. Er Bergenspolitiet preget av innavl tro?:blink: Politiet gjør altså dette, men ikke Røde kors. .Nei jeg bor ikke på bygda. At du mener mitt lokale Røde kors ikke bruker påståtte synske bryr meg ikke så mye, jeg har mer tiltro til en jeg har kjent i mange år.

Artikkelen er altså fra 2014, men likevel. 

https://www.ba.no/nyheter/klarsynt-nummer-fire-i-bergen-for-a-finne-dung/s/1-41-7390069 "Jeg har til gode å se resultater fra klarsynte med egne øyne, men vi har ikke lov til å være annet enn åpne for alt i denne saken, sier Salvesen."

At Røde kors tenker likt er vel ikke så rart, man har ikke noe å tape så lenge de som påstår de er synske ikke tar betalt. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
2 timer siden, jabx skrev:

Jaja, der gikk en konspirasjonsteorien til helvete. Eller hva, solmåneogstjerner og visse andre her?

Haha, "fjernet informasjon" bla bla.

Er ikke snakk om konspirasjonsteorier. Det er påfallende forskjell mellom denne saken og andre. Lite informasjon/lekkasjer/intervjuer. Om du søker nettet rundt så finner du omtrent ingenting. Leser du de nyeste artiklene så er det stort sett repetisjon, bortsett fra at noe informasjon som er gitt tidligere ikke gjentas. 

Det er ikke bare det med hvem som ringte kl 9.15. 

Det var også noe med barna. 

Dette er ting som er fjernet, eller ihvertfall ikke skrives lengre, og som er vanskelig eller umulig å søke opp nå. 

Ellers er det veldig lite informasjon ute, i forhold til andre saker. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 9
Skrevet

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-skal-ha-konkrete-navn-pa-mulige-mistenkte-i-forsvinningssaken/3423807080.html

Vet snart ikke hva jeg skal tro jeg? Hvorfor skulle kriminelle ta livet av en ukjent dame på 67 år tro? Med tanke på at de har forlatt kidnappingssporet?  Høres jo bare utrolig usannsynlig ut?  Hvis vanekriminelle er innblandet må det jo være som leiemorder. Jeg kan ikke annet enn å synes utrolig synd i denne damen som trolig er offer for andres ugjerninger.

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker at dersom "alt" peker i én retning, selv om vi har få fakta, så er det fordi noen vil at den teorien skal feste seg. Et spørsmål som gjentas ofte er "Hvem ville gjort dette mot en eldre kvinne?", men ingen vet om tanken bak den kriminelle handlingen var å ramme henne.

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, mikrobe skrev:

Jeg tenker at dersom "alt" peker i én retning, selv om vi har få fakta, så er det fordi noen vil at den teorien skal feste seg. Et spørsmål som gjentas ofte er "Hvem ville gjort dette mot en eldre kvinne?", men ingen vet om tanken bak den kriminelle handlingen var å ramme henne.

Du mener at noen kanskje ønsket å "straffe" familien/slekta? I så fall kan det være bakenforliggende motiver som kan ha sitt opphav i gamle konflikter. Vi får håpe at politiet har kontroll på dette, og at alle slike ting blir grundig undersøkt.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Skrevet

Når jeg leste en nyhetsartikkel for noen måneder siden at denne familien benyttet seg av "Mitt anbud". og hadde ulike håndverkere og malere på befaring i hjemmet i tiden før forsvinningen, da tenkte jeg at kanskje det kunne ha noe med saken å gjøre.. Da kunne jo noen se hvordan det lå an med verdier, alarmer etc. Det ville også kanskje forklart hvorfor valpen hennes ble funnet innelukket på et rom den dagen hun forsvant; jeg som hundeeier ville også mest sannsynlig tatt valpen inn på et annet rom i et øyeblikk hvis noen arbeidsfolk f.eks skulle komme innom. For at den ikke skulle stikke av sted, eller gå i beina på noen som jobber.

Nå vet jeg liksom ikke helt hva jeg skal tro. En dag var det jo pressekonferanse om en form for kontakt med kidnapperne, og nå er plutselig hypotesen tildekt drap?

Jeg håper virkelig det kommer noe mer informasjon snart, og aller helst, at saken skal bli oppklart. 

• Liker 5
Skrevet

Ser en annen bruker har gitt meg litt aggressiv kritikk for en post jeg har skrevet om denne saken. Nå kommer det frem i media at politiet med en viss margin vet hvor papir og konvolutt kommer fra. Jeg må bare spør megselv om hvis det var en kvinne med normal inntekt og en partner med normal inntekt dette hadde skjedd med, hadde det da blitt lagt ned så enorme ressurser i dette? Det tviler jeg sterkt på. 

Hvis en av to parter i dette ekteskapet hadde peiling på økonomisk vinning og sannsynligvis behandling av kryptovaluta var det ektemannen. 

Derfor syns jeg det virker ganske påtatt å bruke mange tusenvis av kroner på å etterforske denne saken så bredt.

Hvor mye tid, energi og ressurser ble ikke brukt på å finne (for så å droppe helt fra etterforskningen) disse mystiske personene som ble fanget på film og antatt mistenkte?

Mye som skurrer. Regner selvfølgelig med at politiet vet mer enn de slipper ut. Men dette må være den tetteste politioperasjonen i offentligheten noen gang. 

• Liker 7
Skrevet

Denne saken har vært meget spesiell på alle måter. Nå slipper politiet ut noen drypp ganske ofte, som med konvolutten i dag. Kanskje de nærmer seg noe, hvis de finner ut hvilken printer arkene er kjørt ut på, eksakt hvor papir og konvolutt er kjøpt og de vet allerede at språket i brevet er forsøkt fordekt - så kanskje de nærmer seg en siktelse? Det er vanskelig å «ta» noen uten å ha funnet den antatt døde, så om de har indisier må de likevel ha noe håndfast. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Callisto83 skrev:

Når jeg leste en nyhetsartikkel for noen måneder siden at denne familien benyttet seg av "Mitt anbud". og hadde ulike håndverkere og malere på befaring i hjemmet i tiden før forsvinningen, da tenkte jeg at kanskje det kunne ha noe med saken å gjøre.. Da kunne jo noen se hvordan det lå an med verdier, alarmer etc. Det ville også kanskje forklart hvorfor valpen hennes ble funnet innelukket på et rom den dagen hun forsvant; jeg som hundeeier ville også mest sannsynlig tatt valpen inn på et annet rom i et øyeblikk hvis noen arbeidsfolk f.eks skulle komme innom. For at den ikke skulle stikke av sted, eller gå i beina på noen som jobber.

Nå vet jeg liksom ikke helt hva jeg skal tro. En dag var det jo pressekonferanse om en form for kontakt med kidnapperne, og nå er plutselig hypotesen tildekt drap?

Jeg håper virkelig det kommer noe mer informasjon snart, og aller helst, at saken skal bli oppklart. 

Politiet har for lenge siden snakket med de som har vært i huset. De var i huset før hun ble borte. Når det gjelder alarm så hadde de ikke det, en alarmselger var i huset kvelden før kona ble borte og de hadde avtalt nytt møte. Alt dette har stått i avisene og er ikke spekulasjoner på noen måte. (Bare så det er klart i forhold til moderatorene, har fulgt denne saken nøye som så mange andre.)

Alle håper vel at hun blir funnet og at riktig gjerningsmann blir tatt.

• Liker 3
Skrevet

Flere her referer til at tidligere artikler i avisene er endret, så informasjon som stod der tidligere står der ikke lenger. 

Hver artikkel, om det er nettavisen, dagbladet, verdens gang eller abc nyheter publiserer alltid artiklene sine med publiseringsdato og når de er redigert. Så langt jeg kan se så er ikke artiklene redigert siden de ble publisert, type 13. januar eller påfølgende dager etterpå. 

Tror dere konspirasjonshoder bør ta dere en bolle og roe ned hodet litt, for nå tror jeg det koker over hos enkelte. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Rotehodet said:

Flere her referer til at tidligere artikler i avisene er endret, så informasjon som stod der tidligere står der ikke lenger. 

Hver artikkel, om det er nettavisen, dagbladet, verdens gang eller abc nyheter publiserer alltid artiklene sine med publiseringsdato og når de er redigert. Så langt jeg kan se så er ikke artiklene redigert siden de ble publisert, type 13. januar eller påfølgende dager etterpå. 

Tror dere konspirasjonshoder bør ta dere en bolle og roe ned hodet litt, for nå tror jeg det koker over hos enkelte. 

Jeg husker godt at i de første artiklene så ble det oppgitt at det var mannen hun snakket med 09.14, som senere konsekvent ble omtalt som "et familiemedlem".

Men det kan jo ha vært så enkelt at mediene i begynnelsen skrev feil, rett og slett, at de hadde oppfattet at det var mannen, og at det ble rettet opp.

Edit: Det snakkes mye om dette på Flashback også, "alle" mener å huske at det i begynnelsen var oppgitt at det var mannen hun snakket med 09.14

Endret av 282_NaughtySpark
  • Liker 7
Skrevet (endret)
2 hours ago, Justlooking said:

Denne saken har vært meget spesiell på alle måter. Nå slipper politiet ut noen drypp ganske ofte, som med konvolutten i dag. Kanskje de nærmer seg noe, hvis de finner ut hvilken printer arkene er kjørt ut på, eksakt hvor papir og konvolutt er kjøpt og de vet allerede at språket i brevet er forsøkt fordekt - så kanskje de nærmer seg en siktelse? Det er vanskelig å «ta» noen uten å ha funnet den antatt døde, så om de har indisier må de likevel ha noe håndfast. 

Kanskje de prøver å lage en felle med disse dryppene, og håper at gjerningsmann/menn vil bryte sammen og tilstå. Ja underlig med disse gruppene og kan virke ganske taktisk.

Endret av timbar
  • Liker 5
Skrevet
25 minutter siden, Rotehodet said:

Vel dette er en diskusjonstråd om saken, så det er vel naturlig at detektiven i oss våkner. Hvis du synes det er så ille og lese finn deg en annen tråd og følge. Det er vel ikke din business og passe på hva vi skriver, det er moderatorene som bestemmer hva vi kan skrive ikke du

• Liker 10
Skrevet
13 minutter siden, Justlooking skrev:

Politiet har for lenge siden snakket med de som har vært i huset. De var i huset før hun ble borte. Når det gjelder alarm så hadde de ikke det, en alarmselger var i huset kvelden før kona ble borte og de hadde avtalt nytt møte. Alt dette har stått i avisene og er ikke spekulasjoner på noen måte. (Bare så det er klart i forhold til moderatorene, har fulgt denne saken nøye som så mange andre.)

Alle håper vel at hun blir funnet og at riktig gjerningsmann blir tatt.

Det er til og med linket til disse nyhetssakene tidligere i denne tråden, så jeg mener det bør være innafor å diskutere det mediene deler i det minste. 😊

Mye med denne saken er ganske "spekulativ" da føler jeg. Første gang vi fikk høre om det hadde hun vært borte i litt over 2 måneder. Folk flest kan vel knapt huske hva de gikk kledd i for en dag siden, så mange interessante vitneobservasjoner kan ha gått tapt i den perioden. 

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...