Justlooking Skrevet 28. juni 2019 #901 Skrevet 28. juni 2019 58 minutter siden, Madame Butterfly skrev: Hva skulle motivet være for å drepe henne? Det er mange som blir drept og motivene kan være mange.. Det er vel det politiet jobber med for å finne ut. 2
Justlooking Skrevet 28. juni 2019 #902 Skrevet 28. juni 2019 4 minutter siden, Madame Butterfly skrev: Av hvem da? Hun var jo alene. Hun var jo ikke alene når politiet har funnet slepespor. Politiet jobber med å finne ut hvem som har drept henne, de samler møysommelig alle tråder for å finne ut av det. 8
NordicViking Skrevet 28. juni 2019 #903 Skrevet 28. juni 2019 1 time siden, Madame Butterfly skrev: Hva skulle motivet være for å drepe henne? Dersom et samlivsbrudd hadde vært nært forestående, så kunne deling av verdier (ektemannen var milliardær) være et mulig motiv. Men det er ingen ting som tyder på at noe slikt var på gang. Dersom hun visste noe som en annen person (eller flere personer) ikke ønsket skulle bli kjent, så kunne det være et mulig motiv for å bringe henne til taushet. Men ingen ting peker i den retningen. 4
Gasellen Skrevet 28. juni 2019 #904 Skrevet 28. juni 2019 14 minutter siden, NordicViking skrev: Dagbladet mener å vite at politiet til sammen har fire hypoteser om hva som kan ha skjedd med Anne-Elisabeth Hagen. 1. Alvorlig kriminell handling 2. Frivillig forsvinning 3. En ulykke 4. Selvmord Hva som er mest sannsynlig er ikke godt å si, men ser ikke helt for meg at punkt 2 og 4 er de mest aktuelle. Jeg vet ikke jeg, men dersom jeg hadde tenkt å stikke av for godt eller feks henge meg så hadde jeg ikke produsert en lapp som ville føre til heftig etterforskning og medieoppslag i kanskje flere år etterpå. Hadde jeg stukket av hadde jeg jo ikke villet bli funnet. Hadde jeg tatt livet mitt og ment å ikke bli funnet ville jeg heller ikke produsert beviser som ville føre til en slik storstilt leteaksjon. Hun har vært kreativ dersom hun har tatt selvmord. Med den enorme etterforskningen som har vært gjort skulle man tro hun hadde blitt funnet. Om ikke av politi så i det minste av hundeeiere eller joggere 13
solmåneogstjerner Skrevet 28. juni 2019 #905 Skrevet 28. juni 2019 3 minutter siden, Gasellen skrev: Jeg vet ikke jeg, men dersom jeg hadde tenkt å stikke av for godt eller feks henge meg så hadde jeg ikke produsert en lapp som ville føre til heftig etterforskning og medieoppslag i kanskje flere år etterpå. Hadde jeg stukket av hadde jeg jo ikke villet bli funnet. Hadde jeg tatt livet mitt og ment å ikke bli funnet ville jeg heller ikke produsert beviser som ville føre til en slik storstilt leteaksjon. Hun har vært kreativ dersom hun har tatt selvmord. Med den enorme etterforskningen som har vært gjort skulle man tro hun hadde blitt funnet. Om ikke av politi så i det minste av hundeeiere eller joggere Enig. Om hun hadde forsvunnet frivillig uten planer om å dø så måtte hun hatt med seg penger. At hun selv skulle stått bak løsepengekravet tror jeg ikke på. Tror ikke en 69-år gammel husmor kan håndtere kryptovaluta. 14
timbar Skrevet 28. juni 2019 #906 Skrevet 28. juni 2019 13 hours ago, Tanuki said: Jeg sier det igjen, i de aller fleste slike saker er det en som står ofret nær som har gjordt noe. Den kidnappingteorien har vært merkelig fra første stund, og forsøkene på å kreve til seg løsepengene var jo nesten ikke-eksisterende. - Hun forsvant sporløst fra sitt eget hjem - Hvem så henne i livet sist? -Hvem snakket med henne sist? - Hvem meldte henne savnet? Jeg håper ikke at politiet, i troen om at hun var kidnappet og i live, har misset en hel drøss med ledetråder og spor fra åstedet. Det er jo nettopp det som er problemet, politiet etterforsker i hemmelighet i 10 uker før de tok pressen i bruk. Hvilke spør som er gått tapt i denne perioden er ikke godt å si. Men skal jeg være ærlig tror jeg politiet vet hvem som har gjort dette, de mangler nok bare nok bevis til å sikte. Dette med at de trolig vet hvilken printer brevet ble skrevet ut fra og at de offentliggjør det er nok taktikk for at gjerningsmannen skal bli nervøs og avsløre seg. 11
Gjest FirstNameLastName Skrevet 28. juni 2019 #907 Skrevet 28. juni 2019 Hvem skulle hatt et motiv for å drepe en 69-årig husmor?? Hun og mannen har råd til å skilles, men det er vel svært sjeldent folk skiller seg i den alderen der. Merkelig sak.
timbar Skrevet 28. juni 2019 #908 Skrevet 28. juni 2019 14 minutter siden, lowIQmoderneGaming said: Her er det åpenbart at dagbladet ikke vet noe som helst, da det er opplagt at politiet ikke har en selvmordhypotese. Å forsvinne med et selvmord er rimelig vanskelig, og man prøver i alle fall ikke å snyte familien sin for penger og har sporadisk kontakt etter selvmordet. Skamløs journalistisk fra en søppelavis. Dette med ulykke og selvmordshyotese er jo helt idiotisk, var det ikke sånn at det var spør etter kamp på badet, og at hun trolig var slept ut i en bil. Hvordan kan det i såfall henge sammen med selvmordshypotesen tro? Det samme gjelder jo ulykke. I såfall må jo ulykken ha skjedd på badet. Og hvor kommer i såfall dette brevet inn i bildet. 8
Gjest Krampus Skrevet 28. juni 2019 #909 Skrevet 28. juni 2019 24 minutter siden, NordicViking skrev: Dersom et samlivsbrudd hadde vært nært forestående, så kunne deling av verdier (ektemannen var milliardær) være et mulig motiv. Men det er ingen ting som tyder på at noe slikt var på gang. Dersom hun visste noe som en annen person (eller flere personer) ikke ønsket skulle bli kjent, så kunne det være et mulig motiv for å bringe henne til taushet. Men ingen ting peker i den retningen. Tror ikke det handler om skilsmisse og penger. Det er ikke som om de lever på en luksuriøs ekstravagant måte som ville drastisk gått ned om de hadde blitt skilt og hun hadde fått en betydelig del av det.
Sol-gull Skrevet 28. juni 2019 #910 Skrevet 28. juni 2019 7 minutter siden, timbar said: Det er jo nettopp det som er problemet, politiet etterforsker i hemmelighet i 10 uker før de tok pressen i bruk. Hvilke spør som er gått tapt i denne perioden er ikke godt å si. Men skal jeg være ærlig tror jeg politiet vet hvem som har gjort dette, de mangler nok bare nok bevis til å sikte. Dette med at de trolig vet hvilken printer brevet ble skrevet ut fra og at de offentliggjør det er nok taktikk for at gjerningsmannen skal bli nervøs og avsløre seg. Har ikke sett de har nevnt noe om printeren? 3
Sol-gull Skrevet 28. juni 2019 #911 Skrevet 28. juni 2019 Just now, batcat said: Tror ikke det handler om skilsmisse og penger. Det er ikke som om de lever på en luksuriøs ekstravagant måte som ville drastisk gått ned om de hadde blitt skilt og hun hadde fått en betydelig del av det. Jeg kan ikke svare egentlig for vi er allerede på vei inn i spekulasjoner, men kanskje jeg kan si at i slike saker kan vi ikke vite hvilke personligheter de involverte har eller om de evt. drev med noe på si. Det kan være mange elementer som spiller inn. 6
timbar Skrevet 28. juni 2019 #912 Skrevet 28. juni 2019 13 minutter siden, Sol70 said: Har ikke sett de har nevnt noe om Nei kanskje ikke printeren men politiet mener å vite hvem som har produsert papiret og hvor det er kjøpt uten at de utdypet det nærmere sikkert med overlegg. 1
timbar Skrevet 28. juni 2019 #913 Skrevet 28. juni 2019 (endret) 16 minutter siden, Sol70 said: Jeg kan ikke svare egentlig for vi er allerede på vei inn i spekulasjoner, men kanskje jeg kan si at i slike saker kan vi ikke vite hvilke personligheter de involverte har eller om de evt. drev med noe på si. Det kan være mange elementer som spiller inn. Det er nok riktig men utfra beskrivelser av AEH fra venner virker hun ikke akkurat som typen som er involvert i alskens grufulle ting da. Hvis hun er offer for mannens handlinger er det jo rimelig urettferdig at det er hun som må ofre livet da. Endret 28. juni 2019 av timbar 5
Gjest FirstNameLastName Skrevet 28. juni 2019 #914 Skrevet 28. juni 2019 5 minutter siden, lowIQmoderneGaming said: For et idiotisk spørsmål. Ingen her kjenner til relasjonene rundt henne eller historikken i familien. Du syns det er mange velkalkulerte drap på eldre mennesker?
Elaine Marley Skrevet 28. juni 2019 #915 Skrevet 28. juni 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod. 2
Sol-gull Skrevet 28. juni 2019 #916 Skrevet 28. juni 2019 37 minutter siden, timbar said: Det er nok riktig men utfra beskrivelser av AEH fra venner virker hun ikke akkurat som typen som er involvert i alskens grufulle ting da. Hvis hun er offer for mannens handlinger er det jo rimelig urettferdig at det er hun som må ofre livet da. Det har jeg heller ikke sagt. Jeg mener bare at vi ikke vet noe som helst om hva som foregikk i eller utenfor familien som kan ha bidratt til et evt. motiv. 4
solmåneogstjerner Skrevet 28. juni 2019 #917 Skrevet 28. juni 2019 Må bare si en ting som jeg sikkert har sagt før: Det er mistenkelig og rart hvor lite informasjon (og forsåvidt spekulasjoner) som kommer frem i denne saken. Saken er på førstesidene jevnlig. Likevel er det omtrent ingen informasjon. I andre forsvinningssaker kommer mye mer frem, relevant info eller ikke. Det er også saker som har vært publisert tidligere, men som nå tilsynelatende har forsvunnet. Skjønner at politiet har vært inne og instruert media. Rart at media går med på det da. I denne saken fungerer ikke media som de skal. De refererer kun det politiet sier og ferdig med det. 11
NordicViking Skrevet 28. juni 2019 #918 Skrevet 28. juni 2019 2 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Skjønner at politiet har vært inne og instruert media. Rart at media går med på det da. I denne saken fungerer ikke media som de skal. De refererer kun det politiet sier og ferdig med det. Hva mener du media burde gjøre? De kan ikke servere konspirasjonsteorier og spekulasjoner over en lav sko. Politiet har vært sparsommelige med informasjon, og det må media forholde seg til. 12
solmåneogstjerner Skrevet 28. juni 2019 #919 Skrevet 28. juni 2019 16 minutter siden, NordicViking skrev: Hva mener du media burde gjøre? De kan ikke servere konspirasjonsteorier og spekulasjoner over en lav sko. Politiet har vært sparsommelige med informasjon, og det må media forholde seg til. I andre saker jobber media selv. Og publiserer en del av det de finner ut. Intervjuer med naboer og bekjente osv. Kritikk mot politiet. Og det er ting som har vært ute før som ikke er å finne nå 12
GulleGull Skrevet 28. juni 2019 #920 Skrevet 28. juni 2019 3 timer siden, timbar skrev: Det er jo nettopp det som er problemet, politiet etterforsker i hemmelighet i 10 uker før de tok pressen i bruk. Hvilke spør som er gått tapt i denne perioden er ikke godt å si. Men skal jeg være ærlig tror jeg politiet vet hvem som har gjort dette, de mangler nok bare nok bevis til å sikte. Dette med at de trolig vet hvilken printer brevet ble skrevet ut fra og at de offentliggjør det er nok taktikk for at gjerningsmannen skal bli nervøs og avsløre seg. Helt enig med du! 2
Anbefalte innlegg