Druid Skrevet 5. februar 2019 #641 Skrevet 5. februar 2019 På 3.2.2019 den 13.26, pokijh skrev: Verdien av Monero har gått ned fra 114 dollar i Oktober, til litt over 40 nå. Da de kidnappet henne, var det mye enklere å skaffe så mye, da man trengte en mye mindre andel av det totale markedet. Litt dårlig at VG ikke har plukket opp det. Det ble behandlet side opp og side ned i begynnelsen av saken. Men gitt at resten av transaksjonsbiten ikke kommer noe videre, er det lite poeng i å skrive egen sak om det. Selv i oktober var det vanskelig å skaffe mengden valuta. 1
timbar Skrevet 5. februar 2019 #642 Skrevet 5. februar 2019 7 hours ago, Lerkeliten said: Hva mener du med at «folk vrenger livene sine», som du har skrevet flere ganger? Og hva betyr «løgent»? Løgent er bergensutrykk for rart. Jeg mener jo at svært mange har gått gjennom sine opplevelser siste 3 mnd.i håp om å huske noe som er av betydning for saken, spionert på ubebodde hus etc. Dette før å hjelpe til da, var kanskje et misvisende utrykk for det. 3
Gjest pokijh Skrevet 5. februar 2019 #643 Skrevet 5. februar 2019 2 timer siden, Druid skrev: Det ble behandlet side opp og side ned i begynnelsen av saken. Men gitt at resten av transaksjonsbiten ikke kommer noe videre, er det lite poeng i å skrive egen sak om det. Selv i oktober var det vanskelig å skaffe mengden valuta. Joda, sier ikke noe om det. Men det var vesentlig "enklere". Dog har jeg kun lest kjapt gjennom VG-artiklene. Kryptovaluta har jeg ikke mye kunnskap om, men nok til at jeg ikke har giddet å lese det VG har skrevet om det
Gasellen Skrevet 5. februar 2019 #644 Skrevet 5. februar 2019 10 timer siden, timbar skrev: Nå ble der kjempestilig rundt saken om AFH, er det spekulasjon og spørre om vi hvermansen vil få vite noe mer om denne saken hvis det viser seg og være en familietragedie tro? Eller får vi aldri vite mer om hva som egentlig skjedde? Ikke at vi har krav på det, men mange har bidratt med opplysninger etc. Og engasjert oss i saken da blir det litt merkelig om alt dysset ned om det skulle være en familietragedie, men det er vel spekulasjon å stille et slikt spørsmål også Men den utrolige stillheten i media om denne saken gjør at jeg mistenker at den er løst og vi får aldri vite noe mer? Uff jeg har også reagert på at det har blitt stille 😩 Men de ble jo i utgangspunktet fortalt at de skulle holde media utenfor, og hvis de nå holder på med forhandlinger er det jo logisk at media ligger lavt. Media visste jo om kidnappingen i mange mnd før saken ble offentliggjort også, men var respektfulle og profesjonelle nok til å holde tett. Vi får håpe at det er stille fordi hun er i ferd med å komme hjem og at vi får positive nyheter etterhvert. 4
fuerza Skrevet 5. februar 2019 #645 Skrevet 5. februar 2019 Jeg tenker det er stille fordi det er intet nytt å melde. Tror ikke det er rask progresjon i denne saken, ettersom den virker vanskelig å løse. 11
eeqaz Skrevet 7. februar 2019 #646 Skrevet 7. februar 2019 På 5.2.2019 den 13.39, fuerza skrev: Jeg tenker det er stille fordi det er intet nytt å melde. Tror ikke det er rask progresjon i denne saken, ettersom den virker vanskelig å løse. Det kan også være fordi politiet er på sporet av noe og jobber med å skaffe nok bevis slik at de er sikre på at de har en sak mot vedkommende. 2
Elaine Marley Skrevet 7. februar 2019 #647 Skrevet 7. februar 2019 Tråden er ryddet for spekulasjon. Elaine Marley, mod.
Martin13 Skrevet 7. februar 2019 #648 Skrevet 7. februar 2019 All logikk tyder på at de ikke holder henne fanget. Gjerningsmennene velger en såpass umulig kommunikasjons plattform, der de neppe har lagt inn i planene sine å vise at hun lever. Så hva er da grunnen til å ta seg bryet å holde henne i live. Vi får håpe jeg tar feil, men jeg klarer bare ikke se logikken i at de har holdt henne i live. 3
Gjest Made4u Skrevet 7. februar 2019 #649 Skrevet 7. februar 2019 1 time siden, Martin13 skrev: All logikk tyder på at de ikke holder henne fanget. Gjerningsmennene velger en såpass umulig kommunikasjons plattform, der de neppe har lagt inn i planene sine å vise at hun lever. Så hva er da grunnen til å ta seg bryet å holde henne i live. Vi får håpe jeg tar feil, men jeg klarer bare ikke se logikken i at de har holdt henne i live. Tenkt tanken at eventuelle kidnappere har gjort alvor i sin trussel, kanskje allerede før saken ble kjent og da de ikke fikk løsepenger i form av Monero, men håper jo at den tanken er feil. Men klart håpet om at dette skal ende bra svinner etter hvert som tiden går, men nå finnes det andre saker hvor gisler har blitt holdt lenge i fangeskap så håp finnes jo...
timbar Skrevet 7. februar 2019 #650 Skrevet 7. februar 2019 1 hour ago, Made4u said: Tenkt tanken at eventuelle kidnappere har gjort alvor i sin trussel, kanskje allerede før saken ble kjent og da de ikke fikk løsepenger i form av Monero, men håper jo at den tanken er feil. Men klart håpet om at dette skal ende bra svinner etter hvert som tiden går, men nå finnes det andre saker hvor gisler har blitt holdt lenge i fangeskap så håp finnes jo... Er nok desverre enig. De valgte nok feil millionær, gitt hun er kidnappet var vel tanken at de skulle få pengene ganske raskt. Gitt hun er kidnappet er det lite trolig at hun fortsatt lever siden de sannsynligvis har gitt opp håpet om å få noen penger, da har de vel heller ingen god grunn til å holde henne i live, som andre her påpeker vil jo det å frigi henne øke sjansen for å bli tatt. Og når de ikke engang har oppnådd det de ønsket forsvinner vel incitamentet til å holde henne i live. Stakkars dame. Men man kan alltids håpe da. 2
timbar Skrevet 7. februar 2019 #651 Skrevet 7. februar 2019 On 2/2/2019 at 5:18 PM, Made4u said: Du er klar over at det bare er like over en time til grensen fra hvor ekteparet bor, ergo ville kidnapperne uansett vært ute av landet før kontroller der kunne bli foretatt. Regner med Politiet ville sjekke saken også før de gjorde noe, de møtte jo Hagen på "nøytral grunn" men der regner jeg med at de ikke fikk all verdens kjennskap til saken selv heller, de kunne jo ikke komme til han eller han til dem i en tidlig fase. Det kan ikke være slik at Politiet setter i gang drastiske tiltak for alle henvendelser dem får, her reagerte Politiet raskt og med store ressurser slik jeg har forstått saken, bare du som ikke ser det og har begrep om hva politiarbeid slik du ønsker det ville kostet... Enig i den var ikke klar over at det var så kort vei til grensen. Det er kanskje dette brevet jeg på en måte hadde forventet etter så lang tid at de hadde funnet ut noe, men kanskje har de det og sier det ikke til pressen. Eller pressen holder tett. Men på et eller annet tidspunkt bør vi jo få vite hva de fant ut ang. Dette brevet da. 1
timbar Skrevet 7. februar 2019 #652 Skrevet 7. februar 2019 On 2/3/2019 at 1:26 PM, pokijh said: Verdien av Monero har gått ned fra 114 dollar i Oktober, til litt over 40 nå. Da de kidnappet henne, var det mye enklere å skaffe så mye, da man trengte en mye mindre andel av det totale markedet. Litt dårlig at VG ikke har plukket opp det. Hastverk? Problemet er jo at de sitter på en godt voksen dame. Mulig de ikke har hastverk men hva gjør de før å holde henne i sjakk i 24 timer i døgnet i 4 mnd tro? Doper henne tenker jeg vel men det krever likevel endel ressurser og holde et menneske i sjakk i 4 mnd.De må jo ha vakt 24 timer i døgnet så hun ikke stikker, nei teorien om at de har så god tid tror ikke jeg på. 4
timbar Skrevet 7. februar 2019 #653 Skrevet 7. februar 2019 On 1/30/2019 at 12:49 PM, Brukernavn9 said: Politiet gir råd til familien. Jeg forstår det slik at det er helt naturlig og vanlig at politiet ikke er part i forhandlingene i slike saker. Kidnappernes krav rettes jo ikke mot politiet men mot familien. Skjønner jo at ikke politiet er part i saken men jeg håper likevel at politiet har fulgt kontakten, hvordan kan man ellers vite om det i det hele tatt er sant. Vet jeg igjen spekulerer og dette blir sikkert fjernet, men skulle gjerne visst om politiet i det minste følger forhandlingene. 1
timbar Skrevet 7. februar 2019 #654 Skrevet 7. februar 2019 On 2/1/2019 at 3:59 PM, AnonymBruker100 said: Tenk om kidnapperne leser her ? 😬 Tviler jeg sterkt på, gitt dette er kidnapping er hun nok ikke i Norge med nordmenn som kidnappere. De følger sikkert med i pressen men tviler på at de går inn i et slikt forum. De vil jo også måtte registrere seg og med tanke på at jeg ikke tror de er så stø i norsk er det vel enda vanskeligere og følge en slik debatt. Uansett hva så? 5
Elaine Marley Skrevet 7. februar 2019 #655 Skrevet 7. februar 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod. 1
WCKD Skrevet 11. februar 2019 #656 Skrevet 11. februar 2019 På 7.2.2019 den 21.40, timbar skrev: Tviler jeg sterkt på, gitt dette er kidnapping er hun nok ikke i Norge med nordmenn som kidnappere. De følger sikkert med i pressen men tviler på at de går inn i et slikt forum. De vil jo også måtte registrere seg og med tanke på at jeg ikke tror de er så stø i norsk er det vel enda vanskeligere og følge en slik debatt. Uansett hva så? Du må jo ikke registrere deg for å lese... 5
mikrobe Skrevet 11. februar 2019 #657 Skrevet 11. februar 2019 Ny kontakt: https://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!verbatimId=5c61847c5152f71318a7e342 2
SoWhat? Skrevet 11. februar 2019 #658 Skrevet 11. februar 2019 1 time siden, mikrobe skrev: Ny kontakt: https://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!verbatimId=5c61847c5152f71318a7e342 Når de innkaller til pressekonferanse nå, så bør det være noe nytt annet enn at det bare har vært kontakt. Ser ellers ikke poenget med en pressekonferanse med politiet nå. Så får en bare håpe at det er gode nyheter.... 7
Frøkensina Skrevet 11. februar 2019 #659 Skrevet 11. februar 2019 Fortsatt ingen livstegn, kontakt via en ny plattform som er bedre egnet med et nytt budskap. Det er alt politiet sier egentlig. 1
SoWhat? Skrevet 11. februar 2019 #660 Skrevet 11. februar 2019 Dette trenger ikke være noe budskap fra de reelle kidnapperne overhodet. Hvem som helst kan nå utgi seg for å være dem. Også rart at de selv kontakter politiet nå. Ny plattform. Dvs at sannsynligheten for at det er noen andre stor. Ingen livstegn fremdeles. Da er de uansett like langt. 3
Anbefalte innlegg