Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne saken er så merkelig at jeg vet ikke lenger ..

Som flere andre har skrevet har jeg også flere ganger skiftet mening om hva som kam ha skjedd. 

ang all den kranglingen her inne, det er utrolig forstyrrende. Prøver å bare skumlese, men er jo redd for å gå glipp av noe viktig 🙈

heier på deg @fotballjenta

Men prøv å overse hvis dette skal fortsette, liker å lese tankene dine 😊

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Sacramone skrev:

Denne saken er så merkelig at jeg vet ikke lenger ..

Som flere andre har skrevet har jeg også flere ganger skiftet mening om hva som kam ha skjedd. 

ang all den kranglingen her inne, det er utrolig forstyrrende. Prøver å bare skumlese, men er jo redd for å gå glipp av noe viktig 🙈

heier på deg @fotballjenta

Men prøv å overse hvis dette skal fortsette, liker å lese tankene dine 😊

Ja det skal ikke gjenta seg. Kjente skammen idet jeg trykket enter, foråsidetsånn. 

Og jeg er enig med deg angående saken. Utrolig merkelig hele greia. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporinger, brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, og svar til dette.

Et udrag fra retningslinjene :

Sitat

Vårt ønske er at man skal kunne debattere på en saklig og ordentlig måte, og dermed få et bedre debattklima på forumet. Overtydelig sarkasme og ironi mot andre brukere og meningsmotstandere generelt vil dermed være noe vi slår strengere ned på fremover. Det samme gjelder forsøk på persondiskusjon og latterliggjøring. Diskuter saken, ikke personen du debatterer med.

Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 13
Skrevet
9 timer siden, T-Rex skrev:

Det er vel ikke helt urimelig å tro at Hagen fikk en gratis innføring i kryptovaluta. Så brukte han det han hadde bruk for av teknologien, og unngikk scamdelen ("investere" i kryptovaluta).

Jeg synes det er helt urimelig å tro at man etter en gratis innføring i kryptovaluta klarer å sette i stand ett opplegg som dette. Det krever MYE mer teknisk datakompetanse enn som så å skjule elektroniske spor.

• Liker 11
Skrevet

Jeg synes det er rart at Hagen nå via sin advokat uttaler at det ikke er sikkert at han vil la seg avhøre ytterligere. 

Er du uskyldig så samarbeider du vel med politiet, i håp om å finne ut hva som faktisk har hendt med kona di gjennom 50 år? Selv om det er ubehagelig å bli mistenkt/siktet i saken selv? 
Det er jo ikke slik at politiet finner ut ting i avhør som IKKE har skjedd. Om noe får de avkreftet egne teorier. 

«Vi må ta en fortløpende vurdering om hvorvidt han skal gå i avhør når retten slår fast at det ikke engang er skjellig grunn til mistanke. «

Den eneste grunnen til å la seg avhøre er altså for å forsvare seg? Ikke bringe nytt lys over hva som kan ha skjedd?

• Liker 22
Skrevet
9 hours ago, Mimmii said:

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor Hagen hadde så mange møter med denne 30-åringen om han virkelig ikke var interessert? Klarer ikke Hagen å sette ned foten? Har han hatt møter med denne 30-åringen bare for å være hyggelig? Ikke akkurat det inntrykket jeg har fått av Hagen de siste ukene hvertfall, så her er det noe som skurrer.

Han klarer sikkert å si nei og sette ned foten, men ikke alle som forstår et nei eller når man bør gi seg. (Litt som en litt for ivrig beiler 😉 )

I tillegg er han visstnok venn av sønnen så kan jo være at han har vært litt hyggeligere enn han ellers ville ha vært. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
59 minutter siden, EMG said:

Jeg synes det er helt urimelig å tro at man etter en gratis innføring i kryptovaluta klarer å sette i stand ett opplegg som dette. Det krever MYE mer teknisk datakompetanse enn som så å skjule elektroniske spor.

Ikke noe du ikke kan google deg til. Men det er ikke sikkert at Tom Hagen har hørt om google, naturligvis.

Jo da, det er litt mer omfattende å sikre seg elektronisk, og politiet mener da også at TH eventuelt har fått hjelp av noen med en viss IT-kompetanse. Det er likevel greit å være klar over at usporbarhet til en viss grad er innbakt i noen av kryptovalutaene. Bruker du så i tillegg vanlig sikring mot sporing av IP-adresse, skal det fort NSA-overvåking til for å bli tatt. Altså masselagring av data over store områder over lang tid. Det er ikke noe politiet driver med.

Endret av T-Rex
  • Liker 4
Skrevet
1 hour ago, SpaceX said:

Han klarer sikkert å si nei og sette ned foten, men ikke alle som forstår et nei eller når man bør gi seg. (Litt som en litt for ivrig beiler 😉 )

I tillegg er han visstnok venn av sønnen så kan jo være at han har vært litt hyggeligere enn han ellers ville ha vært. 

Nettopp. To møter var avtalt, TH takket nei til forretningsmulighet. De andre gangene troppet personen bare opp uanmeldt (iført dress, mens resten gikk i uformelle klær). Det er ikke sikkert møtene varte så lenge, men vanskelig å sende en ivrig ung mann som har kledd seg opp, og er venn av sønn, på dør uten en gang å by på en kopp kaffe. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
1 time siden, T-Rex skrev:

Ikke noe du ikke kan google deg til. Men det er ikke sikkert at Tom Hagen har hørt om google, naturligvis.

Jo da, det er litt mer omfattende å sikre seg elektronisk, og politiet mener da også at TH eventuelt har fått hjelp av noen med en viss IT-kompetanse. Det er likevel greit å være klar over at usporbarhet til en viss grad er innbakt i noen av kryptovalutaene. Bruker du så i tillegg vanlig sikring mot sporing av IP-adresse, skal det fort NSA-overvåking til for å bli tatt. Altså masselagring av data over store områder over lang tid. Det er ikke noe politiet driver med.

Politiet har jo hentet ut datautstyr har jeg sett bilde av - så jeg formoder at de har elektroniske spor fra datautstyret til de siktede i saken. 

Endret av EMG
Skrivefeil
  • Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, EMG said:

Politiet har jo hentet ut datautstyr har jeg sett bilde av - så jeg formoder at de har elektroniske spor fra datautstyret til de siktede i saken. 

Hvis Tom Hagen har gått til litt mer avanserte skritt for å skjule nettleserhistorikk, som overskriving, er det interessant. Det skulle jeg likt å vite noe om.

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, T-Rex skrev:

Hvis Tom Hagen har gått til litt mer avanserte skritt for å skjule nettleserhistorikk, som overskriving, er det interessant. Det skulle jeg likt å vite noe om.

Jeg også - å skjule egne elektroniske spor slik at de ikke gjenfinnes ved en etterforskning krever mer enn et Google søk foråsidetsånn 🙂

• Liker 6
Skrevet
40 minutter siden, EMG skrev:

Jeg også - å skjule egne elektroniske spor slik at de ikke gjenfinnes ved en etterforskning krever mer enn et Google søk foråsidetsånn 🙂

Ja, og å skjule at man har skjult krever enda mer kompetanse. Det vil være et viktig indisium i så fall.

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er litt for tilfeldig at en som blir beskrevet som totalt uintressert i ny teknologi plutselig skal interessere seg for kryptovaluta, rett før konen blir kidnappet og løsepengene skal betales med kryptovaluta.
I tillegg har han ikke bare blitt beskrevet som uintressert i ny teknologi, det har blitt gjort store poenger utav at han ikke engang kan sende SMS eller åpne vedlegg på mail. 

Hadde det bare vært ett møte så ok. Men det var faktisk 10, og 8 av dem var uoffisielle. 
Det er ihvertfall det jeg tenker akkurat nå. 

• Liker 20
Skrevet (endret)
51 minutter siden, Stroganoff said:

Ja, og å skjule at man har skjult krever enda mer kompetanse. Det vil være et viktig indisium i så fall.

Hva mener du her? Har det vært 100% vellykket, er det jo ikke detekterbart. Hvis du mener synbare spor etter forsøk på skjuling, er jeg enig.

En annen mulighet er selvsagt at PCen, som ble brukt til lyssky søk, ikke lenger finnes.

Endret av T-Rex
  • Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, fotballjenta said:

Jeg syns det er litt for tilfeldig at en som blir beskrevet som totalt uintressert i ny teknologi plutselig skal interessere seg for kryptovaluta, rett før konen blir kidnappet og løsepengene skal betales med kryptovaluta.
I tillegg har han ikke bare blitt beskrevet som uintressert i ny teknologi, det har blitt gjort store poenger utav at han ikke engang kan sende SMS eller åpne vedlegg på mail. 

Hadde det bare vært ett møte så ok. Men det var faktisk 10, og 8 av dem var uoffisielle. 

Det burde holdt med 1-3 for å fremlegge en forretningsidé. Kanskje mer enn ett, fordi det var nødvendig å presentere kryptovaluta, men ikke så mange som 10.

• Liker 6
Skrevet (endret)
20 minutter siden, fotballjenta said:

Det er så mye som er påfallende i  denne saken. Jeg vingler hele tiden mellom å tenke at mye kan være rene tilfeldigheter mens andre ting er mer vanskelig å forklare slik, men akkurat dette med kryptovaluta stusser jeg kanskje mest over. 

Endret av SosialDistanse
  • Liker 6
Skrevet
21 minutter siden, T-Rex skrev:

Hva mener du her? Har det vært 100% vellykket, er det jo ikke detekterbart. Hvis du mener synbare spor etter forsøk på skjuling, er jeg enig.

En annen mulighet er selvsagt at PCen, som ble brukt til lyssky søk, ikke lenger finnes.

Ja, spor etter sletting eller overskriving, hull eller uforklarlige endringer i den digitale notoriteten etc. Det krever en god del kompetanse å skjule slikt.

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, SosialDistanse skrev:

Det er så mye som er påfallende i  denne saken. Jeg vingler hele tiden mellom å tenke at mye kan være rene tilfeldigheter mens andre ting er mer vanskelig å forklare slik, men akkurat dette med kryptovaluta stusser jeg kanskje mest over. 

Helt enig med deg og @fotballjenta!
Også skrives det jo også ulike ting i ulike aviser, det er jo naturlig at begge «sider» vil påvirke hva som skrives, derfor er det ekstra vanskelig å få en sammenheng i alt.
Jeg er enig med deg i at mye kan være tilfeldigheter også. Men den samtalen 09.14 surrer stadig rundt i hodet mitt. Veldig mye skjedde på kort tid etter at TH dro på jobb, og midt i den tiden kommer altså en telefonsamtale som gir TH et alibi... Det skurrer for meg, det er for tilfeldig til at jeg helt klarer å tro på det...Spesielt fordi det blir så viktig i hele bildet. Jeg er en kontrollfreak selv så det er kanskje derfor det skurrer med disse tilfeldighetene...

• Liker 14
Skrevet (endret)

Nå kommer det et langt og ærlig innlegg fra meg. Bear with me! 

• Gnien og skeiv ekteskapspakt som ville blitt revet i filler i en eventuell skilsmisse. 
  • Ektemann kjent for å holde godt på pengene sine. 
  • Uryddig alibi på selve dagen i store perioder.  
  • Motstridende informasjon om trøblete ekteskap. Noen sier dog at AEH ville ut av ekteskapet og har snakket om ekteskapspakten. Andre sier at de var lykkelige den siste tiden. 
  • Nøysom milliardær som er kjent for å være særdeles påpasselig. 
  • Visstnok ikke intressert i teknologi, har dog hatt 10 møter om kryptovaluta med person som er siktet for bortføring. Hvordan disse foregikk vet vi ikke. 
  • DNA på et mistenkelig sted som stammer fra TH. 
  • Biologiske spor fra AEH. 
  • Mystisk bil som rygger inn på gangvei ved siden av huset. 
  • Mystiske menn ved Fururumbygget, men politiet har avskrevet disse som mistenkelige. 
  • Bilen til TH kjører inn til futurum-bygget i tidsrommet AEH skal ha blitt drept. 
  • Kjent for å skrive lange mails og i notatbøker, trusselbrevet var usedvanlig langt. 
  • Politiet mener det er ham. 
  • Er nå ikke villig til å samarbeide med politiet, og vil flytte hjem. 

USIKKERHETSMOMENTER

• Hvis han først skal drepe, hvorfor gjøre det på en slik måte. Er han så smart at han har valgt denne måten for å forvirre politiet maksimalt? Visste han at han mest sannsynlig ville bli mistenkt om hun døde ved et «uhell»?
  • Hvem er de to personene ved futurum, og hvem kjørte den mystiske bilen? 
  • Han blir løslatt fra varetektsfengsling pga manglende bevis. 
  • Hvorfor, etter 18 måneder, har ikke politet mer håndfaste bevis? Ihvertfall såpass at han blir holdt varetektsfenglset. 
  • Har hittil visstnok samarbeidet med politet og gitt de nøkkel til både bolig og hytte. Dog er jeg usikker på om de fikk RANSAKET disse før han ble offisielt siktet. 
  • Har hele veien kommet med tips og råd til politet. Det kan tolkes begge veier, men her lar jeg tvilen komme ham til gode. 

I ettertid, etter vi må anta at han trodde konen var kidnappet naken og uten medisiner, har han gått på jobb som vanlig. Han har tjent seg enda rikere på flere nye forretningsavtaler. Han har dratt på skøytetrening som vanlig og satt igang en innsamlingsaksjon til ny ishall til klubben. Han har stelt og pyntet i hagen sin, og ikke snakket om saken med sine venner. Man kan selvfølgelig si at alle reagerer forskjellig, men jeg mener bestemt at dette er merkelig oppførsel. 

Jeg vet fortsatt ikke om jeg tror det er ham, men det ER mye som skurrer med denne mannen. For barnas del håper jeg skurringen bare er at han er en merkelig fyr. 

Regner med jeg får passet mitt påskrevet av enkelte etter dette innlegget, men dette er nå en oppsummering av alt som har kommet frem (som jeg husker akkurat nå ihvertfall), og mine tanker rundt dette. Jeg er ingen detektiv og eier ikke sannheten. Gjerne motsi meg, det kan godt hende jeg endrer mening. Men hold det saklig. Om jeg skriver noe som er usant her så arrester meg gjerne, men jeg tror jeg har kilder på alt. 

Endret av fotballjenta
  • Liker 20
Skrevet
5 minutter siden, fotballjenta skrev:

Nå kommer det et langt og ærlig innlegg fra meg. Bear with me! 
(Sorry stor skrift, sitter på telefonen og klarer ikke endre det 😅). 

Haha, tenkte at dette er jo bare langt fordi du har valgt den største skriftstørrelsen 😂

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...