Tanuki Skrevet 18. januar 2019 #321 Skrevet 18. januar 2019 5 minutter siden, a_dd said: Da pleier politiet å finne indikasjoner og ledetråder til det ganske kjapt. Det er nok noe av det første som spørres om når familie og nære avhøres de første dagene, om hun har hatt noen konflikter med noen eller noen fiender eller feider med venner, bekjente eller familiemedlemmer. Har ingen tro på at noen i familien har gjort noe i denne saken. Når det er så lite spor som her så er det gjort av profesjonelle. Vi vet jo bare det som politiet lar komme ut. Jeg bare sier at det statistisk er en stor mulighet for at et nært familiemedlem (les: mannen) er skyld i forsvinningen. Politiet har vel også sagt at de ikke utelukker andre scenarioer enn kidnapping. 8
a_dd Skrevet 18. januar 2019 #322 Skrevet 18. januar 2019 (endret) 16 minutter siden, Tanuki skrev: Vi vet jo bare det som politiet lar komme ut. Jeg bare sier at det statistisk er en stor mulighet for at et nært familiemedlem (les: mannen) er skyld i forsvinningen. Politiet har vel også sagt at de ikke utelukker andre scenarioer enn kidnapping. Stastisk sett er det mulig for i de fleste tilfeller i Norge kvinner blir drept er det av partneren, men ikke reellt eller fysisk sett i denne saken. Han dro på jobb klokka 9 og hun var i live 9.14 når hun sist snakket med et annet familiemedlem på telefonen. Hun var ikke å få tak i etter det (mener det har kommet frem at flere har prøvd å ringe hun uten svar iløpet av dagen, ikke bare mannen), og ikke bare etter klokka 13.30 når mannen kom hjem fra jobb. Endret 18. januar 2019 av a_dd 3
timbar Skrevet 19. januar 2019 #323 Skrevet 19. januar 2019 10 hours ago, a_dd said: Stastisk sett er det mulig for i de fleste tilfeller i Norge kvinner blir drept er det av partneren, men ikke reellt eller fysisk sett i denne saken. Han dro på jobb klokka 9 og hun var i live 9.14 når hun sist snakket med et annet familiemedlem på telefonen. Hun var ikke å få tak i etter det (mener det har kommet frem at flere har prøvd å ringe hun uten svar iløpet av dagen, ikke bare mannen), og ikke bare etter klokka 13.30 når mannen kom hjem fra jobb. Det var mannen hun snakket med i telefonen klokken 9.14 så hva sier det deg 3
timbar Skrevet 19. januar 2019 #324 Skrevet 19. januar 2019 22 hours ago, SoWhat? said: Om alle skjønte dette! Syns det er så teit at folk her sitter og kritiserer politiet. De skjønner ikke det du forklarer her. Folk må bruke hodet litt. Det er ikke meningen å kritisere politiet men det som siver ut via media blir veldig ensporet( som de har bestemt seg for at dette er eneste hypotese) men det er selvfølgelig fullt mulig at det også at det er et poeng med det. For hvis dette er eneste hypotese politiet har er det noe som skurrer men la oss håpe at dette kanskje er et er forsøk på å villede både presse og evnt.gjerningsmenn så de kanskje tror de er trygg. Fullt mulig scenario 3
timbar Skrevet 19. januar 2019 #325 Skrevet 19. januar 2019 11 hours ago, a_dd said: Stastisk sett er det mulig for i de fleste tilfeller i Norge kvinner blir drept er det av partneren, men ikke reellt eller fysisk sett i denne saken. Han dro på jobb klokka 9 og hun var i live 9.14 når hun sist snakket med et annet familiemedlem på telefonen. Hun var ikke å få tak i etter det (mener det har kommet frem at flere har prøvd å ringe hun uten svar iløpet av dagen, ikke bare mannen), og ikke bare etter klokka 13.30 når mannen kom hjem fra jobb. Hun snakket ikke med et annen familiemedlem ifølge media var det ektemannen hun snakket med. 3
Elaine Marley Skrevet 19. januar 2019 #326 Skrevet 19. januar 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. 1
Justlooking Skrevet 19. januar 2019 #327 Skrevet 19. januar 2019 1 time siden, timbar skrev: Hun snakket ikke med et annen familiemedlem ifølge media var det ektemannen hun snakket med. Han er vel den siste som både har sett og snakket med henne. Det sto i media at hun hadde snakket med en dørselger av sikkerhetsutstyr kvelden før og at hun var interessert. 1
Pipaluk Skrevet 19. januar 2019 #328 Skrevet 19. januar 2019 (endret) På 18.1.2019 den 12.51, timbar skrev: Det er ikke sånn at det må være mistenkelig at disse mennene ikke melder seg. Jeg driver en språkkafe før blant annet arbeidsinnvandrere og en uke etter var det flere av de som ikke hadde fått med seg etterlysninger. Dette er folk som snakker og forstår dårlig norsk, i tillegg bryr de seg lite om hva som foregår her da de kun er her før å jobbe og tjene penger, de omgås stort sett bare egne landsmenn på fritiden så det er fullt mulig at dette er villspor som politiet fester all før stor tillit til siden de ikke har meldt seg. Hvis de er arbeidsinnvandrere så har det som oftest norsk sjef og noen norske kolleger. Det er rart hvis ingen på arbeidsplassen snapper opp det som de får høre på TV og i avisen. Jeg husker en utenlandsk budbilsjåfør som leverte noe til en ambassade som ble tolket som en bombe. Det ble nevnt på radio men dette fikk ikke han med seg. Der var det en overvåken norsktalende sjef som fikk med seg rabalderet og de fikk oppklart bomben. Endret 19. januar 2019 av Pipaluk
Pipaluk Skrevet 19. januar 2019 #329 Skrevet 19. januar 2019 3 timer siden, Justlooking skrev: Han er vel den siste som både har sett og snakket med henne. Det sto i media at hun hadde snakket med en dørselger av sikkerhetsutstyr kvelden før og at hun var interessert. Hvor står det at det er ektemannen hun har snakket med? Hvis det er det, hvorfor skriver de ikke det? 3
Pipaluk Skrevet 19. januar 2019 #330 Skrevet 19. januar 2019 6 timer siden, timbar skrev: Det var mannen hun snakket med i telefonen klokken 9.14 så hva sier det deg Hvor står det? 3
Batteri Skrevet 19. januar 2019 #331 Skrevet 19. januar 2019 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar 2
Bag Skrevet 19. januar 2019 #332 Skrevet 19. januar 2019 7 hours ago, timbar said: Det var mannen hun snakket med i telefonen klokken 9.14 så hva sier det deg Mer nysgjerrig på hva det sier deg. 1
Leonaen Skrevet 19. januar 2019 #333 Skrevet 19. januar 2019 19 timer siden, a_dd skrev: Da pleier politiet å finne indikasjoner og ledetråder til det ganske kjapt. Det er nok noe av det første som spørres om når familie og nære avhøres de første dagene, om hun har hatt noen konflikter med noen eller noen fiender eller feider med venner, bekjente eller familiemedlemmer. Har ingen tro på at noen i familien har gjort noe i denne saken. Når det er så lite spor som her så er det gjort av profesjonelle. Men hvis det er mannen. Hva er så motivet hans?
a_dd Skrevet 19. januar 2019 #334 Skrevet 19. januar 2019 53 minutter siden, Leonaen skrev: Men hvis det er mannen. Hva er så motivet hans? Det er ikke det. Selvsagt er mannen etterforsket og sjekket ut av saken. Selv om ikke alt står i mediene så foregår det naturligvis grundig etterforskningsarbeid som er helt grunnleggende. Det er opprivende og respektløst å spekulere i sånt når han står i en så traumatisk, truende og farlig livssituasjon ingen her kan forestille seg hvordan er å bli utsatt for! 15
Leonaen Skrevet 19. januar 2019 #335 Skrevet 19. januar 2019 59 minutter siden, a_dd skrev: Det er ikke det. Selvsagt er mannen etterforsket og sjekket ut av saken. Selv om ikke alt står i mediene så foregår det naturligvis grundig etterforskningsarbeid som er helt grunnleggende. Det er opprivende og respektløst å spekulere i sånt når han står i en så traumatisk, truende og farlig livssituasjon ingen her kan forestille seg hvordan er å bli utsatt for! Jeg tror det er mye vi ikke vet. Politiet sitter inne med mer enn hva vi får vite. Jeg stiller meg bare undrende. Og vil høre forskjellige meninger. Jeg har ikke sagt at jeg tror mannen har gjort noe som helst. Hva er galt i å undres på et fora? Kan man undre seg for å utelukke uten at du drar opp offerkortet? Politiet har sikkert allerede spekulert i mannen uten at du blir sint på politiet, eller? Man kan ha empati likevel. Jeg syns fryktelig synd i alle involverte. 8
timbar Skrevet 20. januar 2019 #336 Skrevet 20. januar 2019 Men jeg er enig i at det er liten vits nå siden hun trolig er tatt av dage før lengst, kidnapperne gidder ikke sitte på et gissel over lengre tid når de ser at ingenting fører frem. Det er det virkelig triste i dette og jeg kan ikke si annet enn stakkars kvinne. 3
timbar Skrevet 20. januar 2019 #337 Skrevet 20. januar 2019 21 hours ago, Pipaluk said: Hvor står det at det er ektemannen hun har snakket med? Hvis det er det, hvorfor skriver de ikke det? Desverre finner jeg ikke igjen artikkelen det sto i nå, det kan enten bety at den er fjernet pga spekulasjoner eller at det var feil. 1
mikrobe Skrevet 20. januar 2019 #338 Skrevet 20. januar 2019 Kommunikasjon via Monero forklares i VGs Krimpodden fra 17. januar. Dersom det er den måten det kommuniseres på, har det blitt betalt noe penger, og det er maks 8 tegn pr transaksjon. Tegnene som kan benyttes er 0-9 og A-F. 3
Elaine Marley Skrevet 20. januar 2019 #339 Skrevet 20. januar 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Pipaluk Skrevet 20. januar 2019 #340 Skrevet 20. januar 2019 På 19.1.2019 den 18.13, Batteri skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar Hvorfor skriver alle mediene at det var et familiemedlem men ikke ektemannen hun snakket med? Litt pussig 🤔 2
Anbefalte innlegg