Gå til innhold

Erna har rett! Norge trenger flere barn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at hver familie må få gjøre som det passer dem. Vi har to barn, og vi tok valget om serilisering da jeg fikk ks med minste. Det er ikke forsvarlig for min helse å bære frem flere barn. Jeg har store ettervirkninger av bekkenløsning som ikke gir seg, kunne endt opp som ufør om jeg bare frem flere. Også skal disse barna følges opp.

Det kreves stadig mer av oss i arbeidslivet, Erna vil ha lenger arbeidsuker, bla. Med slike tilltak blir ikke hverdagen lang nok til å ha mange barn. De tar tid og krefter. 

Jeg er godt fornøyd med mine to, og kjenner jeg er glad for at vi er ferdig med den verste tiden (0-1år).

Anonymkode: 3b3fe...1f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må de fikse opp i permisjonstullet de har rotet oss bort i, før de krever at vi skal føde fler! Jeg kommer IKKE til å få flere barn før dette er ordnet opp i. Hadde jeg visst om dette opplegget hadde jeg ikke fått barn i år (er gravid). 

Anonymkode: 9f5aa...b92

Så du hadde latt være å få barn, som er en del av din familie resten av ditt liv, på grunn av en permisjonsordning som er relevant i barnets første leveår? Man får det jo til å funke på et vis, selv om jeg er enig i at endringene er latterlige og at permisjonsordning bør være opp til hver enkelt familie. Og når permisjonen er over så har man jo bare resten av livet til barnet å få glede av...

Anonymkode: 2e15b...7d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Så du hadde latt være å få barn, som er en del av din familie resten av ditt liv, på grunn av en permisjonsordning som er relevant i barnets første leveår? Man får det jo til å funke på et vis, selv om jeg er enig i at endringene er latterlige og at permisjonsordning bør være opp til hver enkelt familie. Og når permisjonen er over så har man jo bare resten av livet til barnet å få glede av...

Anonymkode: 2e15b...7d9

Det spiller ingen rolle, det er så patetisk at jeg hadde ikke orket. Ikke alle «får det til å funke på et vis».  

Vi har heller ikke råd til å ta kun 80%, slik at barnet må ut i barnehage ALT for tidlig fordi vi ikke har besteforeldre eller noen som kan ta seg av barnet inntil det blir litt større. Uforsvarlig er det. Også skal de klage på at vi ikke får flere barn, vel, de kan takke seg selv. Jeg skal ihvertfall ikke utsette mine barn for dette flere ganger. Det får nok holde med 1 barn når det skal være sånn.  

Anonymkode: 9f5aa...b92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må vi føde dem ? kan jo hente Gazastripen sin befolkning, gjennomsnittsalder 17 år, flere problemer løst :)

Anonymkode: 4127e...060

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Isåfall norske barn. Hvis ikke har vi en overvekt av ikke norsk-etniske.

Anonymkode: 5e3a8...7ba

Ja, for statusen norsk vil man jo ikke gi dem. White man fear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hver familie må få gjøre som det passer dem. Vi har to barn, og vi tok valget om serilisering da jeg fikk ks med minste. Det er ikke forsvarlig for min helse å bære frem flere barn. Jeg har store ettervirkninger av bekkenløsning som ikke gir seg, kunne endt opp som ufør om jeg bare frem flere. Også skal disse barna følges opp.

Det kreves stadig mer av oss i arbeidslivet, Erna vil ha lenger arbeidsuker, bla. Med slike tilltak blir ikke hverdagen lang nok til å ha mange barn. De tar tid og krefter. 

Jeg er godt fornøyd med mine to, og kjenner jeg er glad for at vi er ferdig med den verste tiden (0-1år).

Anonymkode: 3b3fe...1f4

Hvor og når har Erna (Solberg, antar jeg?) sagt at hun vil ha lengre arbeidsuker?

Anonymkode: ce74a...9fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men må vi føde dem ? kan jo hente Gazastripen sin befolkning, gjennomsnittsalder 17 år, flere problemer løst :)

Anonymkode: 4127e...060

Hvilke problemer i Norge løses av det?

Anonymkode: ce74a...9fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Da får Erna importere menn som vil ha barn da. Dette problemet er ikke oppstått pga kvinner, men pga menn som ikke vil ha barn før de er hjerteinnfarkt-feller. 

Anonymkode: 05dba...300

Kanskje dere heller skulle bli sammen med de som vil ha kjæreste og barn fremfor alltid å gå etter playere da, men selvinnsikt er tøffe greier.

Anonymkode: 3f622...3f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor og når har Erna (Solberg, antar jeg?) sagt at hun vil ha lengre arbeidsuker?

Anonymkode: ce74a...9fb

Sto i ett blad vi fikk fra fagorganisasjonen på jobben. Er nok en stund siden altså, men sto noe som at hun ville legge frem forslag om å øke arbeidsuken til 40.5 timers uke. 

Anonymkode: 3b3fe...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Kanskje dere heller skulle bli sammen med de som vil ha kjæreste og barn fremfor alltid å gå etter playere da, men selvinnsikt er tøffe greier.

Anonymkode: 3f622...3f6

Dere?

Anonymkode: d4925...a92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Men verden trenger IKKE flere barn.

Anonymkode: 5320d...e03

Gjør den vel 😊

I Afrika har de mange barn, de burde få litt ferre. I Europa har vi for få barn, vi bør få litt flere. 

Siden barn trenger sine foreldre er det ikke bare å flytte barn fra Afrika til Europa. Vi trenger ikke flere voksne, så de afrikanske foreldre trenger ikke følge barna sine hit. 

Så i Afrika bør de bruke prevensjon. Det er uansvarlig å holde på slik de gjør. Her hos oss bør vi få flere barn, og Erna & Co. bør legge til rette gor det.

Anonymkode: 17f5d...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sto i ett blad vi fikk fra fagorganisasjonen på jobben. Er nok en stund siden altså, men sto noe som at hun ville legge frem forslag om å øke arbeidsuken til 40.5 timers uke. 

Anonymkode: 3b3fe...1f4

På tide å øke kildekritikken litt, kanskje? :)

Anonymkode: ce74a...9fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På tide å øke kildekritikken litt, kanskje? :)

Anonymkode: ce74a...9fb

Jeg mener jeg så det på vg også, men som sagt, lenge siden.

Anonymkode: 3b3fe...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På tide å øke kildekritikken litt, kanskje? :)

Anonymkode: ce74a...9fb

På ett google søk fant jeg flere artikler. Just google it

Anonymkode: 3b3fe...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør den vel 😊

I Afrika har de mange barn, de burde få litt ferre. I Europa har vi for få barn, vi bør få litt flere. 

Siden barn trenger sine foreldre er det ikke bare å flytte barn fra Afrika til Europa. Vi trenger ikke flere voksne, så de afrikanske foreldre trenger ikke følge barna sine hit. 

Så i Afrika bør de bruke prevensjon. Det er uansvarlig å holde på slik de gjør. Her hos oss bør vi få flere barn, og Erna & Co. bør legge til rette gor det.

Anonymkode: 17f5d...e70

Jeg... orker... ikke....

 

Men Erna: fiks dette permisjonstullet, så skal jeg vurdere det. Slik det er nå mener jeg det er uansvarlig å få barn. Jeg har ikke foreldre som kan sitte barnevakt for et spedbarn i mang måneder før jeg mener det er gammelt nok til å begynne i barnehage. 

Og det er også et problem, at du bare kan få barn på sommeren for å få økonomien til å gå opp i forhold til permisjon. Ikke lett å planlegge slik, bare gå inn for å prøve å bli gravid i et par høstmåneder. Det tar ofte tid å bli gravid, og når man bare får utnyttet 1/6-del av året til prøving, så går årene fort!!!

Anonymkode: 07edf...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På ett google søk fant jeg flere artikler. Just google it

Anonymkode: 3b3fe...1f4

Har googlet og finner ingen artikler om dette. Du kan jo komme med link, du som har funnet.

Anonymkode: ce74a...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg... orker... ikke....

 

Men Erna: fiks dette permisjonstullet, så skal jeg vurdere det. Slik det er nå mener jeg det er uansvarlig å få barn. Jeg har ikke foreldre som kan sitte barnevakt for et spedbarn i mang måneder før jeg mener det er gammelt nok til å begynne i barnehage. 

Og det er også et problem, at du bare kan få barn på sommeren for å få økonomien til å gå opp i forhold til permisjon. Ikke lett å planlegge slik, bare gå inn for å prøve å bli gravid i et par høstmåneder. Det tar ofte tid å bli gravid, og når man bare får utnyttet 1/6-del av året til prøving, så går årene fort!!!

Anonymkode: 07edf...bef

* i forhold til barnehageopptaket.

Anonymkode: 07edf...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Jo det gjør den absolutt

Anonymkode: d1165...039

Eh, nei?

Vi er allerede overbefolket. Hadde alle levd som nordmenn hadde vi trengt 3,5 jordkloder for å dekke forbruket.

Jeg er sterkt for flere unge til norge, men hvorfor ikke gjøre det litt enklere med adoptivbarn? En hel haug med foreldreløse barn som er født inn i et rent helvete - her kan mye gjøres, det finnes flere slike barn enn mennesker i Norge så det er nok å ta av. (for de interesserte, se "Kapernaum" en ny film om problematikken)

Endret av SM30
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SM30 skrev:

Eh, nei?

Vi er allerede overbefolket. Hadde alle levd som nordmenn hadde vi trengt 3,5 jordkloder for å dekke forbruket.

Jeg er sterkt for flere unge til norge, men hvorfor ikke gjøre det litt enklere med adoptivbarn? En hel haug med foreldreløse barn som er født inn i et rent helvete - her kan mye gjøres, det finnes flere slike barn enn mennesker i Norge så det er nok å ta av. (for de interesserte, se "Kapernaum" en ny film om problematikken)

Det er vel også på tide å snakke om sterilisering av mennesker som får barn i områder der de er avhengig av bistand og hjelp for å opprettholde en bestand. Hvorfor sier vi ikke noe på dette men pøser ut milliarder i u-hjelp?

De går 10 barn uansett om de går hjelp eller ikke. Slik det er nå skaper vi bare større og større nød fordi flere og flere blir født i områder som ikke er egnet for folk.

Anonymkode: 07edf...bef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Erna, som sier vi trenger etniske norske, telles det om jeg får barn med min asiatiske, men norsk statsborger, kjæreste?

Anonymkode: 3b2a7...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...