Gå til innhold

Erna har rett! Norge trenger flere barn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det fødes altfor få barn og mye mindre enn tidligere. Dette vi få store konsekvenser for Norge. Plutselig er det en stor overvekt av eldre i samfunnet og en undervekt av yngre i samfunnet. Er ikke det problemmatisk i seg selv? Befolkningstallet i Norge da jeg så på wikipedia har også blitt mindre enn per 1 januar 2018... 

Anonymkode: d1165...039

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mange har du?

Anonymkode: d4925...a92

Jeg er 20, så har ikke barn enda :) Men tenker å få det innen et år. Har mann og er i jobb så vi har økonomi til det iallefall

Anonymkode: d1165...039

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får Erna importere menn som vil ha barn da. Dette problemet er ikke oppstått pga kvinner, men pga menn som ikke vil ha barn før de er hjerteinnfarkt-feller. 

Anonymkode: 05dba...300

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det et problem. Når det fødes så få barn vil det om få år ikke være folk nok som skaper verdier og jobber og sørger for at det kommer penger inn i statskassen. De som henter ut av den samme kassen pga høy alder eller uførhet vil være så mange at regnestykket ikke går rundt, og det er et kjempeproblem. Vi vil måtte ta inn enormt mange arbeidsinnvandrere for å kunne beholde velferdsordningene våre, og hvis disse skal ha samme rettigheter som i dag kan alt gå på ræva. 

Anonymkode: 6a467...315

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall norske barn. Hvis ikke har vi en overvekt av ikke norsk-etniske.

Anonymkode: 5e3a8...7ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erna vil ha barn født av rike, hvite kvinner.

Anonymkode: e3625...f4c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker Wikipedia som kilde?

Anonymkode: 242e8...0e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Befolkningstallet burde jo holdes ganske stabilt, men jeg ser på dette som opp til hver kvinne å bestemme. Det er valgfritt om man vil ha barn og evt hvor mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier jo seg selv hvorfor det fødes mindre barn. Før i tiden så var måtte man ha så mang som overhode mulig, fordi store deler av søskenflokken døde av sykdom. Samfunnet var annerledes også, de hadde faktisk økonomi til at mødre kunne være hjemme. Ikke noen deler av historien så jobbet de hjemme og barna hjalp til fra tidlig alder. Så ble de hjemmeværende også kom vi til litt mer moderne tider. Hvor det fader meg ikke er mulig å være hjemmeværende, det er så vidt mulig økonomisk å være singel idag, man må jo være to for å leve normalt i dag! Man må være to for å kjøpe leilighet, selv når man er ute i full arbeid. Sier seg selv at man ikke har økonomi til å ha en person hjemme og en person ute i arbeid. Og barn er ikke gratis de heller, når du da attpåtil mister en hel inntekt... da sier det seg selv at folk ikke har økonomi til å sitte hjemme med 7 barn. 

Politikerne burde kanskje se litt på samfunnsøkonomien før de begynner å nesten forlange noe så patetisk. Da det er deres egen skyld at alt er for svindyrt i norge.

Anonymkode: 86858...c1d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det et problem. Når det fødes så få barn vil det om få år ikke være folk nok som skaper verdier og jobber og sørger for at det kommer penger inn i statskassen. De som henter ut av den samme kassen pga høy alder eller uførhet vil være så mange at regnestykket ikke går rundt, og det er et kjempeproblem. Vi vil måtte ta inn enormt mange arbeidsinnvandrere for å kunne beholde velferdsordningene våre, og hvis disse skal ha samme rettigheter som i dag kan alt gå på ræva. 

Anonymkode: 6a467...315

Arbeidsinnvandrere??  De får ikke betalt skatt uten å ha jobb, og det er ikke flust av jobber...   det må skapes arbeidsplasser, ikke kjøres akkord på folks arbeidskapasitet for å ansette færre så rike bedriftseiere blir enda rikere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Erna vil ha barn født av rike, hvite kvinner.

Og hva er galt med det? Har du noe i mot hvite, eller?

Anonymkode: 9f491...d45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men verden trenger IKKE flere barn.

Anonymkode: 5320d...e03

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men verden trenger IKKE flere barn.

Anonymkode: 5320d...e03

For du ordner deg selv når du blir gammel og bruker bleier og regner med at de sykehjemansatte afrikanerne som finnes gjerne jobber frivillig omtrent gratis for å ta seg av de som er enda verre stilt enn deg? Vi kan jo gjeninnføre ættestupet...

Anonymkode: 6a467...315

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men verden trenger IKKE flere barn.

Anonymkode: 5320d...e03

Jo det gjør den absolutt

Anonymkode: d1165...039

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge legger jo ikke rette til at unge mennesker kan få barn, så mange av oss venter til vi er ferdig utdannet og gjerne enda lenger og da sier det seg selv at man ikke kan få en stokk unger. Så hvis hun virkelig er keen på flere norske barn, så burde hun sitte seg ned med KRF og finne på noen støtteordninger for unge familier.

Anonymkode: 1ef43...829

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da må de fikse opp i permisjonstullet de har rotet oss bort i, før de krever at vi skal føde fler! Jeg kommer IKKE til å få flere barn før dette er ordnet opp i. Hadde jeg visst om dette opplegget hadde jeg ikke fått barn i år (er gravid). 

Anonymkode: 9f5aa...b92

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke råd til flere barn som student. Vi har en nå, og når jeg er ferdig om 6 mnd skal vi spare til huskjøp. Dersom barnehage og SFO var gratis, så hadde det nok vært en mulighet, men staten hadde tapt utrolig mye på det. Liker heller ikke de nye permisjonsreglene, syns hver enkelt familie skal få bestemme selv hvordan den skal deles. Jeg ville hvertfall synes at det ville vært utrolig trasig å slutte med amming tidlig pga. Det. 

Anonymkode: 915c0...f3a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier jo seg selv hvorfor det fødes mindre barn. Før i tiden så var måtte man ha så mang som overhode mulig, fordi store deler av søskenflokken døde av sykdom. Samfunnet var annerledes også, de hadde faktisk økonomi til at mødre kunne være hjemme. Ikke noen deler av historien så jobbet de hjemme og barna hjalp til fra tidlig alder. Så ble de hjemmeværende også kom vi til litt mer moderne tider. Hvor det fader meg ikke er mulig å være hjemmeværende, det er så vidt mulig økonomisk å være singel idag, man må jo være to for å leve normalt i dag! Man må være to for å kjøpe leilighet, selv når man er ute i full arbeid. Sier seg selv at man ikke har økonomi til å ha en person hjemme og en person ute i arbeid. Og barn er ikke gratis de heller, når du da attpåtil mister en hel inntekt... da sier det seg selv at folk ikke har økonomi til å sitte hjemme med 7 barn. 

Politikerne burde kanskje se litt på samfunnsøkonomien før de begynner å nesten forlange noe så patetisk. Da det er deres egen skyld at alt er for svindyrt i norge.

Anonymkode: 86858...c1d

Man kan da faktisk fint jobbe begge to selv om man har mange barn. 

Anonymkode: c22aa...71d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får de begynne med tvangsekteskap da, for det er ikke bare bare å finne en oppegående mann :fnise:

K27 år. Har tatt master på universitet, og jeg kan si det slik at det ville vært ganske vanskelig å få tatt den og vært gravid sammtidig. Laboratoriearbeid og graviditet går ikke alltid sammen. Skulle gjerne ha påbegynt den delen av livet nå når jeg er ferdig utdanna, men ingen mann i sikte. Tror ikke jeg har for strenge krav heller (men har jo noen: god hygiene inkl. tannhygiene, ikke langt hår, snill, omtenksom, har jobb (lønn ikke så viktig), må like katt (da jeg ikke gir slipp på dem), greit å dele noen interesser (film/tv, spill), og ikke være treningsnarkoman/friluftsmenneske). Kanskje en for streng liste over hva jeg ønsker. 

Anonymkode: c6f13...127

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...