Gå til innhold

Bloggerne sesong 10


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir faktisk inspirert av treningsgleden til Jørgine - og det sier ganske mye for jeg er en sofagris av rang.

Synes søsteren til Caroline er helt nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carina Maria

Jeg ser på og jeg digger Jørgine for jeg blir inspirert av henne. Hun Pilot frue er søt og Martine er jordnær. Flotte alle tre på hver sin måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at dette med boken er stort for Anniken, men hun er jo helt virkelighetsfjern! «Jeg håper dette blir en viktig bok». Hvem vil lære av en jente som har hatt kjærlighetssorg i 5 år. Over et forhold som varte i 6 måneder 🤦‍♀️

Anonymkode: d4ecd...aa4

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine synes jeg foreløpig er ett frisk pust i programmet. Må si jeg er lei gråtingen og gnålingen til Anniken. Og kan ikke fotballfrue være mer naturlig i væremåten sånn hun var i det lille klippet med søsteren sin på kjøkkenet? 

Anonymkode: 370c4...24f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sesongen så langt er så dårlig og deltakerne er snork. Snakkes TV 2 sumo for min del nå. 

Anonymkode: a62f6...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig pinlig den der språkgreia til Stina var 😳

Likte Martine! 😄 Hun virker mye mer ekte enn de andre. Har troa på henne.

Og gråtingen til Anniken har jeg ikke savna. Like ydmyk som før. Kjenner at jeg gleder meg litt til å se henne få motstand på denne "viktige" boka si.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina snakker tre språk. Engelsk, norsk og SVENSK. 🙄

Anonymkode: bd06c...793

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, maipai skrev:

Så utrolig pinlig den der språkgreia til Stina var 😳

Likte Martine! 😄 Hun virker mye mer ekte enn de andre. Har troa på henne.

Og gråtingen til Anniken har jeg ikke savna. Like ydmyk som før. Kjenner at jeg gleder meg litt til å se henne få motstand på denne "viktige" boka si.


Unnskyld meg men hva er det egentlig å glede seg over at en som har det vondt får mer motstand og hets? 

Anonymkode: e994d...a63

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Unnskyld meg men hva er det egentlig å glede seg over at en som har det vondt får mer motstand og hets? 

Anonymkode: e994d...a63

Det er en glede når disse bloggerne, som gir en lang faen i regelverk og etikk, blir kritisert for kritikkverdig oppførsel. Anniken utleverte flere navngitte personer i denne boka si. Uten at de det gjaldt visste om det. Kritikk er ikke det samme som hets.

Endret av maipai
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stina snakker tre språk. Engelsk, norsk og SVENSK. 🙄

Anonymkode: bd06c...793

Både britisk og amerikansk engelsk 😉 Og engelsk med russisk aksent 🙄

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, maipai skrev:

Både britisk og amerikansk engelsk 😉 Og engelsk med russisk aksent 🙄

Åh, blir så flau 😩

Anonymkode: bd06c...793

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, maipai skrev:

Det er en glede når disse bloggerne, som gir en lang faen i regelverk og etikk, blir kritisert for kritikkverdig oppførsel. Anniken utleverte flere navngitte personer i denne boka si. Uten at de det gjaldt visste om det. Kritikk er ikke det samme som hets.


Det er første gangen hun lager bok, tror ikke din heller hadde vært perfekt etter all etikk og regler om du skrev en biografi. Hun er ung , og det er faktisk ikke hennes feil at forlaget ikke var oppmerksomme nok til å se at REDAKTØREN ikke hadde gjort gode nok etiske forhåndsregler før utgivelsen.  
Hun har fått kritikk for det  og boken ble rettet, ferdig med den saken. Er det fortsatt nødvendig å glede seg over at folk som ligger nede fortsetter å bli sparka? 

Jeg føler ikke bloggen hennes men syntes det er en stygg mobbekultur mot disse unge ja kanskje litt for korttenkte jentene, men å frydes over andres feilsteg,  psykiske problemer og tilstand er ikke akseptabelt på noen måte! DU eier ikke etikk eller folkeskikk!.... Skammelig! 

Anonymkode: e994d...a63

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Det er første gangen hun lager bok, tror ikke din heller hadde vært perfekt etter all etikk og regler om du skrev en biografi. Hun er ung , og det er faktisk ikke hennes feil at forlaget ikke var oppmerksomme nok til å se at REDAKTØREN ikke hadde gjort gode nok etiske forhåndsregler før utgivelsen.  
Hun har fått kritikk for det  og boken ble rettet, ferdig med den saken. Er det fortsatt nødvendig å glede seg over at folk som ligger nede fortsetter å bli sparka? 

Jeg føler ikke bloggen hennes men syntes det er en stygg mobbekultur mot disse unge ja kanskje litt for korttenkte jentene, men å frydes over andres feilsteg,  psykiske problemer og tilstand er ikke akseptabelt på noen måte! DU eier ikke etikk eller folkeskikk!.... Skammelig! 

Anonymkode: e994d...a63

Hadde jeg gitt ut en bok under mitt navn, så hadde jeg sjekket opp og ned i mente om alt var gjort skikkelig før utgivelse. Hvis hun har skrevet på denne boka siden hun var 17 år (hennes ord), så har hun hatt plenty med tid til å sette seg inn i loven. Noe vi alle vet at hun ikke har. Hun reklamerer jo stadig vekk på ulovlige måter.

Ligger nede? Når ligger Anniken nede? Hun tjener fett på disse stadige regelbruddene. Og hver gang noen påpeker at hun opptrer uetisk, så blir hun sur og kjefter og smeller på egne SoMe-kanaler. Det eneste som eventuelt er nede, er moralen hennes.

Har da aldri frydet meg over noens psykiske helse. Slutt å tillegg andre meninger de ikke har ytret. Skammelig kan du selv være.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å like Jørgine veldig godt. Syns hun var kjedelig i forrige sesong :) 
Gleder meg til å følge Martine! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, maipai skrev:

Hadde jeg gitt ut en bok under mitt navn, så hadde jeg sjekket opp og ned i mente om alt var gjort skikkelig før utgivelse. Hvis hun har skrevet på denne boka siden hun var 17 år (hennes ord), så har hun hatt plenty med tid til å sette seg inn i loven. Noe vi alle vet at hun ikke har. Hun reklamerer jo stadig vekk på ulovlige måter.

Ligger nede? Når ligger Anniken nede? Hun tjener fett på disse stadige regelbruddene. Og hver gang noen påpeker at hun opptrer uetisk, så blir hun sur og kjefter og smeller på egne SoMe-kanaler. Det eneste som eventuelt er nede, er moralen hennes.

Har da aldri frydet meg over noens psykiske helse. Slutt å tillegg andre meninger de ikke har ytret. Skammelig kan du selv være.


En forfatters jobb er å skrive. Det er redaktøren i forlaget sin jobb å finlese innholdet å se om det er passende, og forlagets jobb å sørge for at etiske retningslinjer og loven følges av redaktøren. Man har et forlag og en redaktør litt på samme måten som man har en advokat, for at noen andre skal ta seg av det juridiske og hjelpe deg fra A til B i prosessen. 

Så vidt jeg har skjønt er denne bloggeren en med langvarig depresjon og suicidalitet, det er det jeg mener med at hun ligger nede og ingen kan vel mene at hun nevnte kameraten til eks kjæresten sin sitt navn for å tjene penger på det navnet? I så fall burde det vært like mye eks kjæresten hennes sitt ansvar at navnet hans ble anonymisert for han fikk jo lese boken før utgivelse. Hva med alle andre bøker som namedropper personer uten samtykke? Knausgård har gjort dette med flere og bare blitt hyllet for sine bøker, senest leste vi om Northug om Aylar og det er helt greit at de personene det gjelder reagerer og krever det fjernet , helt og holdent forståelig og dems rett, men unødvendig og slemt at andre voksne eller unge utenforstående skal angripe og hetse forfatteren for det når til og med den involverte personen det gjaldt har lagt det bak seg. 

Hva hun skriver på sosiale medier vet ikke jeg for jeg følger hun ikke men jeg kan forstå at hun blir sint og frustrert av hets og mobbing. Ingen fortjener det, og de som aller minst trenger eller tåler det er de som allerede sliter fra før!

I mine øyne er det helt umenneskelig å skrive sånne ting som du gjorde at du fryder seg over at hun får mer motstand. Boka har tydeligvis betydd mye for hun og det er stygt å hakke på det andre opplever som kanskje sitt livsverk. Liker du det ikke, greit det, kanskje jeg heller ikke liker boka, men mobbing og å fryde seg over at andre har det vondt og vanskelig er faen ikke kult eller greit! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, merano skrev:


En forfatters jobb er å skrive. Det er redaktøren i forlaget sin jobb å finlese innholdet å se om det er passende, og forlagets jobb å sørge for at etiske retningslinjer og loven følges av redaktøren. Man har et forlag og en redaktør litt på samme måten som man har en advokat, for at noen andre skal ta seg av det juridiske og hjelpe deg fra A til B i prosessen. 

Så vidt jeg har skjønt er denne bloggeren en med langvarig depresjon og suicidalitet, det er det jeg mener med at hun ligger nede og ingen kan vel mene at hun nevnte kameraten til eks kjæresten sin sitt navn for å tjene penger på det navnet? I så fall burde det vært like mye eks kjæresten hennes sitt ansvar at navnet hans ble anonymisert for han fikk jo lese boken før utgivelse. Hva med alle andre bøker som namedropper personer uten samtykke? Knausgård har gjort dette med flere og bare blitt hyllet for sine bøker, senest leste vi om Northug om Aylar og det er helt greit at de personene det gjelder reagerer og krever det fjernet , helt og holdent forståelig og dems rett, men unødvendig og slemt at andre voksne eller unge utenforstående skal angripe og hetse forfatteren for det når til og med den involverte personen det gjaldt har lagt det bak seg. 

Hva hun skriver på sosiale medier vet ikke jeg for jeg følger hun ikke men jeg kan forstå at hun blir sint og frustrert av hets og mobbing. Ingen fortjener det, og de som aller minst trenger eller tåler det er de som allerede sliter fra før!

I mine øyne er det helt umenneskelig å skrive sånne ting som du gjorde at du fryder seg over at hun får mer motstand. Boka har tydeligvis betydd mye for hun og det er stygt å hakke på det andre opplever som kanskje sitt livsverk. Liker du det ikke, greit det, kanskje jeg heller ikke liker boka, men mobbing og å fryde seg over at andre har det vondt og vanskelig er faen ikke kult eller greit! 

Da har forfatteren gjort et elendig valg av forlag og redaktør. Det er Annikens navn som til syvende og sist står på bok. Da er det hennes ansvar og hun må faktisk ta konsekvensene. Hun er voksen.

Jeg har aldri frydet meg over suicidalitet eller depresjon. Jeg hetser eller mobber henne ikke. Slutt å misbruk disse begrepene. Det er et hån mot dem som faktisk opplever hetsing og mobbing. 

Når jeg sier at jeg ser litt frem til kritikken av boka, så er det fordi at jeg syns det er bra at den saklige kritikken blir vist. At Bloggerne ikke bare viser hennes, og hennes venners, uhemmede skryt av en heller svak bok. Jobben hennes er tross alt å skrive. Det har det vært i ganske mange år. Skriving burde være noe hun mestrer, men likevel så fremstår boken veldig rotete, grunn og med et heller dårlig og umodent språk. Man kan ikke forvente hyllest og applaus for et dårlig produkt, bare fordi at man sliter med psyken. Det er kjempetrist at hun sitter så fast i denne ekstreme kjærlighetssorgen. Likevel, så er boka et dårlig produkt, med innhold som ikke skulle vært publisert, og det må hun tåle å få fortjent kritikk for.

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart boken ble slaktet når den egentlig bare er gamle sms'er,sexhistorier og noe som kunne vært post-it-beskjeder.

Endret av J..
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er ikke redd for at noen skal omtale den negativt. For jeg skjønner ikke hvordan den kan bli negativt omtalt." Annikens ord om egen bok. Ydmykt.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...