Gå til innhold

Bloggerne sesong 10


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, merano skrev:


En forfatters jobb er å skrive. Det er redaktøren i forlaget sin jobb å finlese innholdet å se om det er passende, og forlagets jobb å sørge for at etiske retningslinjer og loven følges av redaktøren. Man har et forlag og en redaktør litt på samme måten som man har en advokat, for at noen andre skal ta seg av det juridiske og hjelpe deg fra A til B i prosessen. 

Så vidt jeg har skjønt er denne bloggeren en med langvarig depresjon og suicidalitet, det er det jeg mener med at hun ligger nede og ingen kan vel mene at hun nevnte kameraten til eks kjæresten sin sitt navn for å tjene penger på det navnet? I så fall burde det vært like mye eks kjæresten hennes sitt ansvar at navnet hans ble anonymisert for han fikk jo lese boken før utgivelse. Hva med alle andre bøker som namedropper personer uten samtykke? Knausgård har gjort dette med flere og bare blitt hyllet for sine bøker, senest leste vi om Northug om Aylar og det er helt greit at de personene det gjelder reagerer og krever det fjernet , helt og holdent forståelig og dems rett, men unødvendig og slemt at andre voksne eller unge utenforstående skal angripe og hetse forfatteren for det når til og med den involverte personen det gjaldt har lagt det bak seg. 

Hva hun skriver på sosiale medier vet ikke jeg for jeg følger hun ikke men jeg kan forstå at hun blir sint og frustrert av hets og mobbing. Ingen fortjener det, og de som aller minst trenger eller tåler det er de som allerede sliter fra før!

I mine øyne er det helt umenneskelig å skrive sånne ting som du gjorde at du fryder seg over at hun får mer motstand. Boka har tydeligvis betydd mye for hun og det er stygt å hakke på det andre opplever som kanskje sitt livsverk. Liker du det ikke, greit det, kanskje jeg heller ikke liker boka, men mobbing og å fryde seg over at andre har det vondt og vanskelig er faen ikke kult eller greit! 

DETTE ER IKKE MOBBING!

Slutt å misbruke det ordet. Kritikk er ikke det samme som mobbing. Selv om de fleste av bloggerne i dag mener det. De stikker trynet og livet sitt frem, da må de tåle at det ikke bare kommer lovord tilbake.

Annikken er en voksen dame, som har holdt på med dette i mange år. Hun bryter konsekvent loven rundt feks merking av reklame. Dette vet hun at hun skal, så etter så mange år i bransjen kan hun ikke late som om hun ikke vet.

Og please, ikke lat som om at hun ikke nevnte hans navn for å få publisitet. Selvfølgelig gjorde hun det. Og du vet, publisitet = penger.

Naivitet lenge leve!

Anonymkode: d4ecd...aa4

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98

Liker å følge med på Martine. Hun er 22 år og har allerede vært med i 4 TV-programmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
16 timer siden, maipai skrev:

Både britisk og amerikansk engelsk 😉 Og engelsk med russisk aksent 🙄

Synes det var ganske morsomt da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg er glad for at Anniken har kommet seg ut av kjærlighetssorgen nå. Hun har jobbet hardt meg seg selv, og det bør hun være stolt av 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se. Håper ingen ser. Mer unyttig og samfunnsødeleggende program skal man lete lenge etter. Ikke bra. Jenter trenger bedre forbilder enn disse.

Anonymkode: 5384f...98e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke Anniken kunne bli mer arrogant, men der tok jeg feil. Sitat fra dagens episode: «jeg er ikke redd for at den (boken) skal bli omtalt negativt. For jeg skjønner ikke hvordan den kan bli omtalt negativt». 

Anonymkode: d4ecd...aa4

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Btw bare jeg som merker at Joakim han homsen at han alltid er «bestis» med nesten alle toppbloggere? Han er jo med på denne og henger med hun ene her (husker ikke navnet hennes, fordi jeg ikke bryr meg om hun haha), også var han jo eller er kanskje enda en av bestevennene til SE. Han var jo med i hennes sesong «Sophie Elise’s Verden», og sikkert masse andre ting der programmene ikke handler om han, men er med bloggere.

Nå vet ikke jeg helt hva han er kjent for da egt, ikke sjekket det ut

Anonymkode: 689d2...5c2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes at Stina ikke har noe å tilføre serien? Hverken noe positivt eller negativt. Ingen substans rett og slett. 

Anonymkode: 733ce...588

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som synes at Stina ikke har noe å tilføre serien? Hverken noe positivt eller negativt. Ingen substans rett og slett. 

Anonymkode: 733ce...588

Skjønner ikke hva hun gjør der... 

gi oss et program med Martine Lunde, Sophie Elise og Isabel Raad! Altså det måtte jo vært den perfekte sammensetningen! 

Martine Lunde; Livsglad, omsorgsfull, livlig, og partyjente, men enormt mange baller i luften! Hun har kjæreste, venninner, og familie som stiller opp, arrangementer og hun er utrolig søt! 

Sophie Elise; Fest, kjæreste, venner, familie, jobb, reising, klær, bøker, arrangementer, sterke meninger og høy stemme! 

Isabel Raad; Familiekjær, venninner, gutter, bok, arrangementer, reising, shopping, snill, dating, shopping, morsom, og helt nydelig! 

Tenkte faktisk over hvor fjortis dette hørtes ut, men tror denne gjengen ville gitt mye underholdningsverdi til bloggerne, siden de hele tiden prøver å bygge seg opp, og de er utrolig hyggelige mot fansen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Liker å følge med på Martine. Hun er 22 år og har allerede vært med i 4 TV-programmer. 

7*

Endret av Summ
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Martine virker nå ganske normal, oppegående og mer jordnær enn de andre egt

Anonymkode: 689d2...5c2

Ja, det er sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjedelig å følge Pilotfrue. Hyggelig at de endelig fikk barn, men tror det perfekte livet deres kun interesserer de som har vært i samme situasjon å slitt med å få barn. 

Anonymkode: a6bea...bc1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Btw bare jeg som merker at Joakim han homsen at han alltid er «bestis» med nesten alle toppbloggere? Han er jo med på denne og henger med hun ene her (husker ikke navnet hennes, fordi jeg ikke bryr meg om hun haha), også var han jo eller er kanskje enda en av bestevennene til SE. Han var jo med i hennes sesong «Sophie Elise’s Verden», og sikkert masse andre ting der programmene ikke handler om han, men er med bloggere.

Nå vet ikke jeg helt hva han er kjent for da egt, ikke sjekket det ut

Anonymkode: 689d2...5c2

Glemte å si at det virker som et desperat forsøk på å bli mer kjendis. Finnes fullt av slike der ute 

Anonymkode: 689d2...5c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria

Hva synes dere om at dem viser frem barna sine i programmet? Tv2 får slakt fordi dem lar dem som er influencere vise frem barna sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carina Maria skrev:

Hva synes dere om at dem viser frem barna sine i programmet? Tv2 får slakt fordi dem lar dem som er influencere vise frem barna sine. 

TV 2 kritikk? I alle de år har foreldre vist sine barn på tv i ulike programmer, og jeg synes ikke det er verre for de bloggerne som er med i programmeet. Barn er en naturlig del av livet. De er bloggere, de er med i programmet, de har barn og de skal vise frem hvordan de lever. Da ville det være unaturlig hvis ikke de viste frem barna deres. 

Anonymkode: 2a4da...776

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.1.2019 den 12.29, AnonymBruker skrev:

TV 2 kritikk? I alle de år har foreldre vist sine barn på tv i ulike programmer, og jeg synes ikke det er verre for de bloggerne som er med i programmeet. Barn er en naturlig del av livet. De er bloggere, de er med i programmet, de har barn og de skal vise frem hvordan de lever. Da ville det være unaturlig hvis ikke de viste frem barna deres. 

Anonymkode: 2a4da...776

Når jeg leser det du skriver forstår jeg godt at du ikke ser problemet angående eksponering av barn. Barna i Bloggerne har ikke gitt samtykke til å bli eksponert av sine foreldre. Du må huske på at influencerne er en bedrift. Influencerne klarer ikke å skille mellom jobb og privat. Du tar ikke med deg barnet ditt på jobb hver dag. Bloggen er deres jobb. Barna blir deres reklameplakat. Er det SÅ vanskelig å forstå? Barn har rett på privatliv. Rett på å skape sin egen digitale identitet. Når barna er så små, som mange av Bloggerne barna er - er de ikke gamle nok til å forstå konsekvensene av å bli eksponert. En 2 måneder gammel baby kan ikke si: «Nei mamma ikke legg ut bilde av meg».

Kanskje du bør sette deg inn i det Jenny Skavlan og Live Nelvik mener? 

https://www.tv2.no/a/9439038/

Anonymkode: 9803c...39b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Martine! 😀 Hun sier at hun av og til glemmer at hun bare er 22, og det forstår jeg. Hun virker voksen for alderen.

Caroline er ganske kjedelig... Hun sier selv at hvis et sted er instavennlig, så er det et argument for å dra dit. Alt!! i den familien er jo instavennlig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse passer på at Caroline fikk kvittering for den enhjørningisen! Her er det nok mange utgifter på ferie som skrives av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...