Gå til innhold

Beredskapslager. Tilfelle en katastrofe inntreffer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud du er slitsom og du mister poenget. 

Anonymkode: 1c7b6...8e2

Du er slitsom og du tar ikke poenget.... 

Anonymkode: e0bc9...aef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når NATO trente til krig nylig var det vel ca 50.000 soldater i aksjon her 

, mot ca 300.000 russiske soldater som trente i Russland. 

Vet ikke hva du tror men hvis ett land blir angrepet, blir jo hele landet angrepet. Det gikk sikkert an å gjemme seg i huler under 2 verdenskrig i Finnmark men nå m all teknologi slipper vel ingen unna ? 

 

Får nesten håpe det blir solstorm samtidig som v en krig

Anonymkode: 1c7b6...8e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har proteinpuddinger og noen fyrstikker. Våtservietter. Bruker bare strøm til oppvarming. Ca 30 kr i kontant. Pleier å ha mellom halv og full tank på bilen, da. Det verste vil være å ikke ha rent vann til min daglige dusj :( 

Jeg har også tre keramiske kniver og to sakser, så får jeg finne ut hvilket redskap som er skarpest før jeg eventuelt gjør ende på det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Sliten&kjørt51 said:

- Kan slå ut Norge med en binders

(......)

Den rapporten var fra 2012. Muligens noe utdatert?

Anonymkode: ee321...5c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye innspill! Takk! 

Det med protein pudding og pose suppe var genialt! Det skal jeg kjøpe! Men hvordan går man på do inne? Toalettet går vel ikke an å spyle ned? Eller gjør det det? 

Og kan man bruke storm kjøkken inne? Da må man ha en annen løsning enn posemat om det er atomutslipp og man må være inne. 

Og jeg har et vindu i taket som ikke vil lukkes helt. Så om det blir atom utslipp er jeg i fare da? 

Hjelpes! 

Anonymkode: 25b33...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med protein pudding og pose suppe var genialt! Det skal jeg kjøpe! Men hvordan går man på do inne? Toalettet går vel ikke an å spyle ned? Eller gjør det det? 

Drit i suppepose, som "Primær" løsning... (Ehhh... Mente ikke du skulle drite i de små posene... Uhhh...)

MEN : https://www.xxl.no/search?q=turmat Real ... Norsk ...

ER "Bra Nåkk" for Millitære Spesialstyrker, -MANGE Land ! Holdbarhet Tillnærmet ubegrenset 🙂

VANN Må vi ha ..! Og VARME ..! (Les mine poster om fare(r) Vdr. CO Intox m.m. Vdr Bruk Kokeapp/Te-lys o.l. inne..! Gaffateip er Gull, Om "ABC" Fare... Kast IKKE Bort "Bra Vann", på vask !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mye innspill! Takk! 

Det med protein pudding og pose suppe var genialt! Det skal jeg kjøpe! Men hvordan går man på do inne? Toalettet går vel ikke an å spyle ned? Eller gjør det det? 

Og kan man bruke storm kjøkken inne? Da må man ha en annen løsning enn posemat om det er atomutslipp og man må være inne. 

Og jeg har et vindu i taket som ikke vil lukkes helt. Så om det blir atom utslipp er jeg i fare da? 

Hjelpes! 

Anonymkode: 25b33...259

Du får tette sprekker m gaffa-teip eller skum? 

Ang å gå på do- man kan muligens gjøre det i en pose også lagre det et lukt-tett sted til det er trygt å gå ut og grave det ned? 

Anonymkode: 1c7b6...8e2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mye innspill! Takk! 

Det med protein pudding og pose suppe var genialt! Det skal jeg kjøpe! Men hvordan går man på do inne? Toalettet går vel ikke an å spyle ned? Eller gjør det det? 

Og kan man bruke storm kjøkken inne? Da må man ha en annen løsning enn posemat om det er atomutslipp og man må være inne. 

Og jeg har et vindu i taket som ikke vil lukkes helt. Så om det blir atom utslipp er jeg i fare da? 

Hjelpes! 

Anonymkode: 25b33...259

Man kan kanskje ikke bruke slikt stormkjøkken inne om man ikke kan lufte ? 

Protein-barer, tørket frukt, nøtter, vitaminer er vel bra å ha. Tørket /speket kjøtt også. Spirer. 

Anonymkode: 1c7b6...8e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flere gode tips ? 

Anonymkode: 1c7b6...8e2

Fyrstikker.
Ullpledd.

Anonymkode: 84b06...e8c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk at mat i et slikt lager må spises av jevnlig og erstattes med nyere pakninger. Dette kan man skrive en plan på.

Anonymkode: 84b06...e8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som får angst av den latterlige beredskapsbrosjyren man har fått i posten i nylig skulle sett den man fikk på 70-tallet. Med ca 10 siders instruksjon på hvordan grave seg ned i tilfelle atomkrig. Det var noe annet, gitt. 

Anonymkode: ca28e...11f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fyrstikker.
Ullpledd.

Anonymkode: 84b06...e8c

Ja. Medisiner 

førstehjelpsskrin. Lommelykt.radio. Bøker om førstehjelp. Kart kompass. Sekk. Tursko. Sovepose. Telt . 

Anonymkode: 1c7b6...8e2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øks
Ved
Ski, skisko og skistaver.
Stormkjøkken med kasseroller og bestikk og turtallerkener.
Kanskje lurt å også ha engangstallerkener, engangskopper og engangsbestikk også?
Ekstra lager med toalettpapir og bind og bleier  (til de som bruker dette).

Anonymkode: 84b06...e8c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våtservietter.
Antibac
Gode og varme votter og luer og sokker.
Vær foruseende og skaff nødvendige ting til førstehjelpsskrinet, som pyrisept, saks, neglesaks, pinsett, desinfiserende sårsalve, sårkompresser, ekstra plaster, god håndkrem m.m.
Fiskestang med utstyr.
Truger?

 

Anonymkode: 84b06...e8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En god og romslig tursekk, i tilfelle man må gå langt.
Varme klær og yttertøy som er vindtette og vanntette.
Gode tursko i skinn som er behandlet med beeswax el.l. slik at de holder vannet ute?

Anonymkode: 84b06...e8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor skulle man måtte gå????

Anonymkode: 57e56...04e

Jeg tenker på hvis veier er ødelagt av flom/andre naturkatastrofer, slik at man må gå langt for å komme til butikk feks eller man må gå for å fiske fisk for å ha mat.

Anonymkode: 84b06...e8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...