Gå til innhold

Er en dame som sender seksuelle bilder av f***- uoppfordret-kjærestemateriale?


Menchit

Anbefalte innlegg

Et uoppfordret bilde av vagina gjør ikke at dama ikke er kjærestematriale av den grunn. Det er for meg helheten som gjør utslaget på den skalaen. 

For meg skjønner jeg ikke hysteriet med dic-pics. Du får et penis-bilde, javel? Alle har sett en penis før og jeg skjønner ikke at folk gidder å bry seg. get over it

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Hentacruel skrev:

Jeg sa damer som gjør sånn er 'billige og enkle', men de er også ekle ja. 

Skrivefeil fra meg, beklager.

Ok, da likestiller du menn og kvinner som gjør slikt. Trodde et øyeblikk du mente at damer som sender slike bilder var mindre å samle på enn menn som gjør det.

Anonymkode: 6e2de...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, megda skrev:

Et uoppfordret bilde av vagina gjør ikke at dama ikke er kjærestematriale av den grunn. Det er for meg helheten som gjør utslaget på den skalaen. 

For meg skjønner jeg ikke hysteriet med dic-pics. Du får et penis-bilde, javel? Alle har sett en penis før og jeg skjønner ikke at folk gidder å bry seg. get over it

Det er blotting og jeg har heller ikke bedt om å få en pikk slengt i trynet mitt på mobilen min fra en fremmed mann eller en jeg har snakket litt med. Du skjønner ikke at det seksuelt trakasserende? Faktisk ulovlig er det og å blotte seg på den måten

Google er din nye venn, søk opp om du lurer :) :) 

Anonymkode: 70d04...49d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store forskjellen mellom på et uoppfordret bilde av kjønnsorgan er mottakerens respons. Rent teknisk og juridisk er det likt mellom kjønnene. 

Hvis en dame sender meg et slikt bilde helt ut av det blå ville jeg tenkt at hun var gæern, men jeg ville likt det. Likt det svært godt antakeligvis. Kanskje det er løsningen for singelfloka? Være mer seksuelt aggressiv som kvinne? Det kunne fungert for meg. 

Og her ser vi den store generelle (vel å merke) forskjellen på kvinnelig og mannlig seksualitet. 

Endret av Arcturus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skrivefeil fra meg, beklager.

Ok, da likestiller du menn og kvinner som gjør slikt. Trodde et øyeblikk du mente at damer som sender slike bilder var mindre å samle på enn menn som gjør det.

Anonymkode: 6e2de...3a8

Skrivefeilen din var ikke helt feil da. Damer som sender slike bilder er både billige, enkle og ekle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hentacruel skrev:

Skrivefeilen din var ikke helt feil da. Damer som sender slike bilder er både billige, enkle og ekle. 

Uoppfordret, ja. Kanskje. På oppfordring? Kule og som oftest gode i senga. Facts of life. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er blotting og jeg har heller ikke bedt om å få en pikk slengt i trynet mitt på mobilen min fra en fremmed mann eller en jeg har snakket litt med. Du skjønner ikke at det seksuelt trakasserende? Faktisk ulovlig er det og å blotte seg på den måten

Google er din nye venn, søk opp om du lurer :) :) 

Anonymkode: 70d04...49d

Nei, jeg skjønner ikke hvordan du opplever det som seksuelt trakasserende. Da kan vel du forklare med dine egne ord hvordan du subjektivt opplever dette på denne måten? så kan jeg muligens bedre skjønne hvorfor det er så støtende for deg. 

Google har mange svar, men jeg synes din mening er mer interessant siden du hevder at det er det for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Arcturus said:

Uoppfordret, ja. Kanskje. På oppfordring? Kule og som oftest gode i senga. Facts of life. 

Noen synes at billige og enkle damer er kult, men folk har forskjellig smak der også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, megda skrev:

Nei, jeg skjønner ikke hvordan du opplever det som seksuelt trakasserende. Da kan vel du forklare med dine egne ord hvordan du subjektivt opplever dette på denne måten? så kan jeg muligens bedre skjønne hvorfor det er så støtende for deg. 

Google har mange svar, men jeg synes din mening er mer interessant siden du hevder at det er det for deg.

Så lenge en mann jeg ikke kjenner eller har en seksuell relasjon med så vil jeg føle meg veldig ubekvem uansett om han kom med en slibrig kommentar om hva han vil gjøre med meg eller hvordan kroppen min ser ut. At han hadde tafset på meg f.eks, på lik linje med å sende bilde av pikken sin til meg... Uansett om du ikke ville følt deg ubekvem over det, kan man allikevel forholde seg til norske lover selv på nettet, og ikke bare IRL

Anonymkode: 70d04...49d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Menchit skrev:

Nå forutsetter jeg at dere er på utkikk etter en kjæreste

Nesten ingen er det. Når utgangspunktet er som galest, blir resultatet titt originalest.

Anonymkode: a45a8...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lenge en mann jeg ikke kjenner eller har en seksuell relasjon med så vil jeg føle meg veldig ubekvem uansett om han kom med en slibrig kommentar om hva han vil gjøre med meg eller hvordan kroppen min ser ut. At han hadde tafset på meg f.eks, på lik linje med å sende bilde av pikken sin til meg... Uansett om du ikke ville følt deg ubekvem over det, kan man allikevel forholde seg til norske lover selv på nettet, og ikke bare IRL

Anonymkode: 70d04...49d

mulig dette er kjernen av der vi er uenige. For meg er det en meget stor forskjell på bilde av penis, og noen som fysisk forgriper seg på en person. Å oppleve dette på samme måte gir jo ikke mening for meg. 

Det er også for meg stor forskjell på hva som skjer på det visuelle forum mtp. internett, snap, instagram mm. kontra det som skjer i det faktiske liv. Det støtter vel også loven går jeg ut i fra?

Endret av megda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, megda skrev:

mulig dette er kjernen av der vi er uenige. For meg er det en meget stor forskjell på bilde av penis, og noen som fysisk forgriper seg på en person. Å oppleve dette på samme måte gir jo ikke mening for meg. 

Det er også for meg stor forskjell på hva som skjer på det visuelle forum mtp. internett, snap, instagram mm. kontra det som skjer i det faktiske liv. 

Du burde lese deg opp på seksuell trakassering. Det er ikke bare fysisk. Det kan være kommentarer, eller via bilder.

Men hadde ikke forventet så mye annet fra deg heller, du er jo trossalt en mann :)))

Anonymkode: 70d04...49d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 298.Seksuelt krenkende atferd offentlig eller uten samtykke

Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd

a) på offentlig sted, eller

b) i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket i det.

Det er ulovlig å sende slike bilder av deg selv til alle personer som måtte være under 16 år. Uansett

Anonymkode: 70d04...49d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Hentacruel skrev:

Noen synes at billige og enkle damer er kult, men folk har forskjellig smak der også. 

Du trekker altså en klar sammenheng mellom billig og enkel i hodet og bilder av seksuell karakter? Hvorfor det? Er det mer classy å begrense seg seksuelt? Hvorfor det? Det høres veldig viktoriansk ut. Hvorfor er det så farlig? Hvorfor er et bilde til kjæresten (jeg dropper her den teoretiske diskusjonen om et uoppfordret pussy-pic) tacky? Jeg liker sex. Jeg tenner på bilder av kvinnens kjønnsorgan. Det oppleves som en ganske kul gave å få det tilsendt. Jeg er veldig usikker på om jeg er vil ha en sånn fisefin frøken som vil ha sex med lyset slukket. Jeg har prøvd begge deler og vet hva jeg foretrekker.

Det tror ikke på noen parallell mellom harry i hverdagen og harry i senga - om det i det hele tatt går an å være harry i bursdagsdressen sin. Nakne er vi alle like. Om noe vil jeg si at jeg gjerne skulle hatt en pen frøken som klarer å slippe seg fri i en seksuell kontekst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, megda skrev:

mulig dette er kjernen av der vi er uenige. For meg er det en meget stor forskjell på bilde av penis, og noen som fysisk forgriper seg på en person. Å oppleve dette på samme måte gir jo ikke mening for meg. 

Det er også for meg stor forskjell på hva som skjer på det visuelle forum mtp. internett, snap, instagram mm. kontra det som skjer i det faktiske liv. Det støtter vel også loven går jeg ut i fra?

https://www.overgrep.no/er-blotting-ulovlig/

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Blotting

https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/a-sende-dickpics-uoppfordret-er-etter-loven-det-samme-som-a-blotte-seg/69605889/amp

https://www.tv2.no/a/9679673/

https://tv.nrk.no/serie/innafor/2018/MDDP12100118

 

Legger med noen linker du kan lese, siden å google selv ble litt vanskelig :))

Anonymkode: 70d04...49d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du burde lese deg opp på seksuell trakassering. Det er ikke bare fysisk. Det kan være kommentarer, eller via bilder.

Men hadde ikke forventet så mye annet fra deg heller, du er jo trossalt en mann :)))

Anonymkode: 70d04...49d

burde kanskje fjernet "mann" fra min oversikt, så det ikke ville bli brukt som et argument i mot meg. man bruker vel det man kan bruke

Ja, mulig jeg må lese meg opp, men den paragrafen 298 sidestiller vel ikke dicpics og tafsing? Det er jo en skala inne i bildet her en plass eller? 

For min del blir jeg ikke krenket av dicpics eller uoppfordret vagina som blir sendt til meg. Jeg tenker "her er en kroppsdel" også går jeg videre i min hverdag. 

videre er det stor forskjell på om dette skjer mot barn eller om det skjer mot voksne mennesker for min del. Jeg får da være uenig med loven om den ikke tilpasser seg etter forholdene. 

Endret av megda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, megda skrev:

burde kanskje fjernet "mann" fra min oversikt, så det ikke ville bli brukt som et argument i mot meg. man bruker vel det man kan bruke

Ja, mulig jeg må lese meg opp, men den paragrafen 298 sidestiller vel ikke dicpics og tafsing? Det er jo en skala inne i bildet her en plass eller? 

For min del blir jeg ikke krenket av dicpics eller uoppfordret vagina som blir sendt til meg. Jeg tenker "her er en kroppsdel" også går jeg videre i min hverdag. 

Hva om du fikk det av faren eller moren din ved uhell, altså at dem skulle sende til en flørt del har, men så trykka de feil? Da hadde det ikke vært ubehagelig da heller?

Anonymkode: 70d04...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hva om du fikk det av faren eller moren din ved uhell, altså at dem skulle sende til en flørt del har, men så trykka de feil? Da hadde det ikke vært ubehagelig da heller?

Anonymkode: 70d04...49d

det hadde jo ikke vært ønsket å se de nakne, men om det nå skjedde hadde ikke det vært en stor greie for min del. Jeg skjønner at også foreldrene mine har seksuelle behov og at slike ting kan skje. betyr ikke at jeg hadde blitt traumatisert eller opplevd det som seksuelt krenkende atferd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, megda skrev:

det hadde jo ikke vært ønsket å se de nakne, men om det nå skjedde hadde ikke det vært en stor greie for min del. Jeg skjønner at også foreldrene mine har seksuelle behov og at slike ting kan skje. betyr ikke at jeg hadde blitt traumatisert eller opplevd det som seksuelt krenkende atferd 

Ehe... ikke det nei, hadde jeg fått sett pikken til min far erigret uavhengig om den skulle til noen andre eller ei. Ville kjent på den ekle følelsen en god stund, og gruet meg til å måtte møte han og prate med han... Hadde blitt traumatisert i liten grad iallefall jeg

Anonymkode: 70d04...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ehe... ikke det nei, hadde jeg fått sett pikken til min far erigret uavhengig om den skulle til noen andre eller ei. Ville kjent på den ekle følelsen en god stund, og gruet meg til å måtte møte han og prate med han... Hadde blitt traumatisert i liten grad iallefall jeg

Anonymkode: 70d04...49d

Mulig du har problemer med å akseptere at faren din også har seksuelle behov? du vet at han hadde en slik erigert penis slik at du kunne komme til denne verden? 

fra spøk til revolver - dette blir jo en helt annen kontekst og problemstillingen blir også en helt annen.

Endret av megda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...