Gå til innhold

Er det greit for deg å a studenter med på fødselen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangs og 26 uker på vei. 

Spør de om det er greit at studenter er med så kommer jeg til å si nei. Jeg er ikke interessert i at folk skal stå å observere uten å bidra med noe.. Spesielt kvinner og menn i 20 årene.

Hva med deg? 

Anonymkode: d1ff4...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det gjorde meg ingenting med nr1,er veldig for å hjelpe til å kanskje bidra med at noen lærer noe. Men pga opplevelsen jeg hadde med en JÆVLIG fødsel og en sinnsykt irriterende student som var altfor ivrig etter å hjelpe til, kommer jeg til å si nei denne gangen. 

Endret av BethD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit. 

Jeg har selv vært student innen noe helsefaglig, og har satt så stor pris på de som har latt meg være med å lære i et så viktig øyeblikk i deres liv. Men det gjelder å være ydmyk og rolig.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å si ja til jordmorstudent, men ikke sykepleier- eller medisinstudent :) 

Anonymkode: 1cc10...067

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan forsåvidt være greit med en jordmorstudent, men ikke sykepleiere, helsefagarbeidere, barnepleiere eller noe i den dur.

Anonymkode: d1ff4...a61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer til å si ja til jordmorstudent, men ikke sykepleier- eller medisinstudent :) 

Anonymkode: 1cc10...067

Og ikke 17-år gamle helsefaglærlinger.....

Anonymkode: 1cc10...067

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde minst to studenter under keisersnittet. Sier nok ja ved neste fødsel i februar også. Har selv nettopp vært student i helsefaglig yrke. Pluss at jeg ikke er så sjenert av meg. Men jeg forstår at noen sier nei, og det bør være helt greit.

Anonymkode: 04613...b56

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem. Kongen kunne kommet inn med Darth Vader på slep og jeg hadde ikke brydd meg. Jeg er opptatt med å føde.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med spl-student under fødselen. Da jeg selv skulle ha praksis på føden var jeg så heldig å få være med på fødselen til ei enslig dame. Hun satt pris på det siden hun slapp å være alene. Fikk riktignok lov siden jeg hadde født selv.

Anonymkode: 043b2...f8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis det er i tillegg til jordmor, men ikke istedenfor.

Anonymkode: fd48d...dd8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er jeg positiv, studenter er ofte flinke til å spørre, og man får bedre forklaringer enn man fått ellers. Og jeg er stort sett veldig glad i gode forklaringer 😛

Når det er sagt så har jeg aldri født, så det kan hende akkurat den situasjonen vil være annerledes..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde minst to studenter under keisersnittet. Sier nok ja ved neste fødsel i februar også. Har selv nettopp vært student i helsefaglig yrke. Pluss at jeg ikke er så sjenert av meg. Men jeg forstår at noen sier nei, og det bør være helt greit.

Anonymkode: 04613...b56

Hva slags helsefaglig yrke da? 

Anonymkode: d1ff4...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ja til jordmorstudent. Men når de spurte om 2 legestudenter kunne komme i tillegg sa jeg nei. Likevel kom de inn helt på innspurten.. Angrer på jeg ikke klagde på det i etterkant, men jeg var så dårlig at jeg klarte nesten ingenting etterpå.. 

Anonymkode: ff3f9...845

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problemer med det! Selvsagt skal studenter få være med!

Anonymkode: 658df...da8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sa ifra sist, om at studenter var velkomne. Desverre er det visst ikke alt for mange studenter inne rundt jul :P

Kommer selvfølgelig til å si ja neste gang også. Studenter trenger opplæring.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare glad det er folk der jeg. Under fødsel nr.1 var jordmor mer ute av rommet enn innpå. Hadde med meg søster og samboer, men de hadde jo ikke peiling på hva de skulle gjøre...

Anonymkode: 3c3cd...7f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda aldri født, men ser for meg at jeg kommer til å si ja :)

Men da "må" det være flere enn 1 student der, ellers tror jeg det for min del blir mer personlig klein opplevelse framfor en læreopplevelse om dere skjønner. Klarer nok å distansere meg fra tanken om at "ekstra" folk ser på om de er fler enn èn. 

Dessuten har jeg vært student i lignende settinger selv, og vet hvor viktig det er å lære ved å oppleve. Vil helst at min jordmor skal ha blitt veiledet til å ta imot bebier real-life før min fødsel likksom :P 

Men de må selvsagt være rolige, ydmyke, ikke stille meg spørsmål i rien eller bli helt opphengt i glufsa mi. Sålenge de prøver er det greit, men jeg vil se en innsats. Og høre hva de har å si etterpå, slik at jeg vet at min "opptreden" var lærerik. Jeg vet at jeg stiller krav, men synes ikke at de er for høye heller. Skal de se meg på mitt mest sårbare skal jeg få noe tilbake. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sa ja til student under første fødsel. Fikk en engelsktalende jordmorstudent fra Polen, kjempekoselig jente! Hun var der hele tiden, hentet drikke, holdt meg i hånden, pratet med oss, fulgte med når hun ble vist ting av jordmor og vi synes hun var en fin støtte å ha der. 

Ønsket student under andre fødsel også, men rakk omtrent ikke bli trillet inn fra ambulansen før hodet kom, så det var ingen tid. :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...