Gå til innhold

Hun henger bare hjemme

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dater en dame som både er pen og snill. Hun vil som meg, ha et seriøst forhold. Jeg har gitt opp siden jeg aldri har draget på damene. 

Det er en ting som uroer meg, hun er hjemme hele tiden og fremstår som litt stakkarsli. Hun er i full jobb på kontor, men så fort hun kan er hun hjemme i sofaen. Hun har ingen venninner hun vil være sammen med, trener aldri og er aldri utenfor husets fire vegger med mindre hun må. Hjemme går det i tv og podcast. Til tross for god lønn, er hun aldri på reise. Pengene bruker hun fornuftig, men synes det er merkelig å ikke ønske litt nye impulser. I dag orket henne ikke å dra på jobb fordi det var så kaldt. Hun gidder ikke å dra på butikken fordi de ikke gruset og hver gang vi møtes hutrer hun og fryser. Jeg har kjørt henne hjem 2 gsnger i vinter fordi hun fryser så. Tror hun har vært forkjølet 4 ganger siden vi ble kjent.

Skulle få henne med i marka en dag, men det gikk ikke.

Jeg er redd dette kan bli en utfordring. Har alltid likt skiturer og fjellturer. Jeg sykler hele vinteren. Hun vil jo ikke ut av huset.

Anonymkode: 59da5...aba

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dater en dame som både er pen og snill. Hun vil som meg, ha et seriøst forhold. Jeg har gitt opp siden jeg aldri har draget på damene. 

Jeg forsto ikke dette helt.

Anonymkode: 64440...92c

• Liker 6
Skrevet

Akkurat....

Anonymkode: c95a3...cf5

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor er det stakkarslig å henge hjemme? Virker som hun trives med det og de fleste menn vil heller ha en dame som er hjemme enn ute på fylla hver helg og sladrer med venninder i telefonen hver dag. 

Om du ønsker deg en aktiv dame å gjøre masse ting med så må du lete etter det og ikke kritisere andre for at de ikke har samme interesser som deg. 

Det er forresten vanlig å være forkjøla og fryse så skjønner ikke hvordan relevans for noe det hadde å ta opp. 

Anonymkode: ea4f3...03a

• Liker 35
Skrevet

Jeg ser ikke problemet her.

• Liker 10
Skrevet

Hun går ikke på jobb fordi hun syns det er kaldt? Veldig dårlig arbeidsmoral. Og lar være å gå på butikken fordi det ikke er strødd.... altså, èn ting er at hun gjør disse tingene, men hun forteller deg om det?

Ja, syns det høres ut som om det ikke er helt liv laga om du ikke får henne med på en liten tur i marka engang. Personlig hadde jeg reagert veldig på jobbskulk og også det at hun skamløst forteller det uten å se ut til å skjønne at det er galt.

• Liker 21
Skrevet

Hun er vel sliten etter jobb ? Om hun fryser velduig kan hun ha lavt stoffskifte 

Anonymkode: f2a5a...f3b

• Liker 11
Skrevet

Man er vel ikke stakkarslig selv om man trives hjemme? Og mange fryser om vinteren. Helt normalt, begge deler.

Men, om du ønsker en dame som er mer aktiv, så bør du finne det. For dere høres ikke helt kompatible ut. 

Anonymkode: 92131...3df

• Liker 16
Skrevet

Om dette irriterer deg allerede nå er det bare å ta hatten og gå. Dere er for forskjellige og ønsker forskjellige ting. 

Anonymkode: a1960...bdc

• Liker 5
Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en ting som uroer meg, hun er hjemme hele tiden og fremstår som litt stakkarsli. Hun er i full jobb på kontor, men så fort hun kan er hun hjemme i sofaen. Hun har ingen venninner hun vil være sammen med, trener aldri og er aldri utenfor husets fire vegger med mindre hun må. Hjemme går det i tv og podcast. Til tross for god lønn, er hun aldri på reise. Pengene bruker hun fornuftig, men synes det er merkelig å ikke ønske litt nye impulser. I dag orket henne ikke å dra på jobb fordi det var så kaldt. Hun gidder ikke å dra på butikken fordi de ikke gruset og hver gang vi møtes hutrer hun og fryser. Jeg har kjørt henne hjem 2 gsnger i vinter fordi hun fryser så. Tror hun har vært forkjølet 4 ganger siden vi ble kjent.

Jeg er redd dette kan bli en utfordring. Har alltid likt skiturer og fjellturer. Jeg sykler hele vinteren. Hun vil jo ikke ut av huset.

Anonymkode: 59da5...aba

Hun høres litt depressiv ut da hun ikke har noen venner eller familie hun overhodet er i lag med. Hun er mulig fanget i egen rutine, så tror det bare er positivt om du kan dra henne med deg litt ut i verden for å bryte et slikt mønster. At hun fryser kan vel henge sammen med lav fettprosent i samsvar med fysisk aktivitet.

Bare vær litt frempå for å gi henne noen nye inntrykk, men ikke gjør det på en måte slik at det oppfattes som press. Hun er nok en naturlig introvert, men en så ekstremt monoton livsstil høres ikke utelukkende bra ut

Endret av megda
  • Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner deg i alle fall veldig godt. Drar ikke på jobb eller butikken fordi det er kaldt ute? Enten så er hun lat, kler seg for dårlig, eller har en underliggende sykdom som hun bør få sjekket ut. Å bare sitte hjemme foran tven uten å gjøre noe med problemet er ikke en "kvalitet" jeg ser etter i en partner

Anonymkode: eaaa6...d16

• Liker 8
Skrevet
13 minutter siden, megda skrev:

Hun høres litt depressiv ut da hun ikke har noen venner eller familie hun overhodet er i lag med. . Hun er nok en naturlig introvert, men en så ekstremt monoton livsstil høres ikke utelukkende bra ut

Finnes mange av oss som trives i eget selskap og ikke trenger å være sosiale for å ha det bra. Noen foretrekker nye ting og action hele tiden mens andre har det best med forutsigbarhet og ro :)

• Liker 16
Skrevet

Du har endelig funnet ei som du har blitt godtatt av, så da må du være sammen med henne? Eh, nei, det må du ikke.

Hun er ikke stakkarsli om hun foretrekker å være hjemme. Ikke bra å skulke jobb fordi det er kaldt da! Det skjønner jeg ikke.

Ellers så går jeg fader ikke ut om jeg ikke må i kulda jeg heller! Da er det jobb og sofaen etterpå. Med levende lys og bok eller å være på nett. Bare pusler rundt inne i varmen, og nyter kun synet av snøen som er utenfor vinduene 😄 nei, noen måneder er innemåneder her altså, men iblant drar jeg på besøk eller inn til sentrum bare fordi jeg har lyst. Ikke ofte vinterstid.

Dere passer ikke sammen; så enkelt er det. 

• Liker 17
Skrevet

Da er dere ingen match, gitt. 

Anonymkode: 699a2...ed5

• Liker 4
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hun virker da veldig stabil, ikke tro at du kan endre henne med en gang. Godta henne slik som hun faktisk er, eller bare la være! Jeg hadde likt at hun faktisk var rolig, og ikke hele tiden måtte gjøre noe. Når hun så blir trygg på deg, kan hun kanskje ta skrittene videre og like det du gjør. Men ikke tving dette på henne. Kan du ikke akseptere dette, gå videre og finn noe som kan tilfredsstille dine behov der og da. For meg hører hun ut som et scoop :) 

• Liker 5
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det stakkarslig å henge hjemme? Virker som hun trives med det og de fleste menn vil heller ha en dame som er hjemme enn ute på fylla hver helg og sladrer med venninder i telefonen hver dag. 

Hva slags menn er dette snakk om? 

Aldri gå på kino, fjellturer, hyttetur, ferietur, stranda, senteret, restauranter? Finnes en mellom ting på det Ts bskriver, og det du beskriver... 

ts; dette hadde ikke jeg taklet i lengden, nye inntrykk, utfordringer, hobbyer og venner er viktig for utvikling som menneske. Du høres oppegående ut, virkelig kjernekar, synd jeg ikke traff deg først!

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Summ skrev:

Hva slags menn er dette snakk om? 

Aldri gå på kino, fjellturer, hyttetur, ferietur, stranda, senteret, restauranter? Finnes en mellom ting på det Ts bskriver, og det du beskriver... 

ts; dette hadde ikke jeg taklet i lengden, nye inntrykk, utfordringer, hobbyer og venner er viktig for utvikling som menneske. Du høres oppegående ut, virkelig kjernekar, synd jeg ikke traff deg først!

Siste setning og med brukernavn. Jau. Kg kan visst bli brukt som sjekkarena ganske åpenlyst. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes ikke TS har for høye krav, akkurat. Vil tro svært mange av oss vil ha en partner med interesser, nysgjerrighet og sosialt liv, som ikke kun sitter hjemme i sin egen boble? 

Anonymkode: d0faa...c12

• Liker 6
Skrevet

Det finnes en mellomting mellom å være hjemme hele tiden, og ute på fylla hver helg.

Jeg synes det er bra at TS har oppdaget disse signalene før han går inn i et seriøst forhold. Viser ikke hun noe initativ til å søke hjelp for å endre situasjonen sin, ville jeg avsluttet det hele. Jeg vet ikke om jeg hadde taklet å være med en mann som var inne hele tiden, som ikke dro ut med kompisene sine i blant. Det blir for ensformig og kjedelig, da jeg er en kvinne som er med på noe nesten hver helg (ikke nødvendigvis ute på fylla), men arrangementer som gir meg opplevelser. 

Anonymkode: 8e60b...856

• Liker 3
Gjest Svigermor
Skrevet

Hun er tydeligvis en skikkelig stuegris. Hvis det ikke passer for deg, så gå videre TS. Det finnes mange mer spennende damer der ute som er interessert i andre ting enn å sitte i sofaen hver kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...