AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #61 Skrevet 13. desember 2018 14 hours ago, AnonymBruker said: Får spare til l’aise og Statholdergaarden 😊 jeg har jobbet bittelitt på restaurant og å se baksiden, har tatt fra meg illusjonen om at dyrest er best. Det viktigste er at man spiser et sted hvor kokkene og servitørene har lidenskap for mat og drikke og yrkesstolthet ! Anonymkode: 2a555...3bb Hva med kjelleren til stattholdergaarden? Der er det litt rimeligere. Anonymkode: d51d6...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #62 Skrevet 13. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Asia. Der har jeg fått utrolig bra service, flere ganger! Anonymkode: d51d6...7bf Hyggelig og greit der men det er jo bare olivia i asiatisk drakt. Kjede. Ikke interessant for den store mat-opplevelsen egentlig. Bighorn er kjede også. Neitakk. Er litt ferdig m rendyrket fusion asiatisk og indisk merker jeg. L’side regnes som nye Bagatelle det er jo litt spennende ! Anonymkode: 2a555...3bb 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #63 Skrevet 13. desember 2018 3 minutter siden, K.B. skrev: For 160 kroner i timen, så er det begrenset hva du får av kunnskap vet du... Men så klart finnes det fortsatt masse folk der ute yrkesstolthet. Tåpelig sagt. Man tjener vel etter hvor du jobber, hvilken stilling du har, ansennitet, og så har du tips i tillegg .... Ser flere andre i tråden her også anerkjenner en god servitør og at man kan finne disse på teaterkafeen, Statholdergaarden, l’aise, og brasserie france Anonymkode: 2a555...3bb
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #64 Skrevet 13. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hyggelig og greit der men det er jo bare olivia i asiatisk drakt. Kjede. Ikke interessant for den store mat-opplevelsen egentlig. Bighorn er kjede også. Neitakk. Er litt ferdig m rendyrket fusion asiatisk og indisk merker jeg. L’side regnes som nye Bagatelle det er jo litt spennende ! Anonymkode: 2a555...3bb Asia er mye bedre enn Olivia! Olivia er jo kjipt? Men om du ikke vil gå mot asiatisk blir det ho feil Anonymkode: d51d6...7bf 1
Duckie Skrevet 13. desember 2018 #65 Skrevet 13. desember 2018 Hva med Hos Thea? Lenge siden jeg var der, men synes det var veldig bra, og får vel jevnt over veldig gode tilbakemeldinger. Om dere ikke går for full vinpakke kan dere få 4 retter til under tusenlappen per pers. En litt sånn rar blanding mellom hjemmekoselig og fancy så usikker på om det er helt det du er på utkikk etter. 2
K.B. Skrevet 13. desember 2018 #66 Skrevet 13. desember 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tåpelig sagt. Man tjener vel etter hvor du jobber, hvilken stilling du har, ansennitet, og så har du tips i tillegg .... Ser flere andre i tråden her også anerkjenner en god servitør og at man kan finne disse på teaterkafeen, Statholdergaarden, l’aise, og brasserie france Anonymkode: 2a555...3bb Nei ikke i det hele tatt 6 år er maks ansiennitet, så har du mer erfaring en det, så plikter ikke arbeidsgiver å gi deg høyere lønn. Tips er ikke lønn. Poenget mitt er at lønna i bransjen er for lav til å holde på de med kompetanse. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #67 Skrevet 13. desember 2018 1 time siden, K.B. skrev: Nei ikke i det hele tatt 6 år er maks ansiennitet, så har du mer erfaring en det, så plikter ikke arbeidsgiver å gi deg høyere lønn. Tips er ikke lønn. Poenget mitt er at lønna i bransjen er for lav til å holde på de med kompetanse. Anonymkode: 2a555...3bb
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #68 Skrevet 13. desember 2018 Mye sosial dumping i restaurant-bransjen ja 😰 Anonymkode: 2a555...3bb
veraa94 Skrevet 14. desember 2018 #69 Skrevet 14. desember 2018 Sjekk ut Smalhans på St.Hanshaugen. Menyen varierer fra uke til uke etter hvilke råvarer som er i sesong og du kan velge mellom 5 eller 9 smake til henholdsvis 450 og 650 kr. De har et utvalg av øl og vin og kunnskapsrike kelnere som kommer me gode anbefalinger til maten, samt hva du får å spise og hvordan du evt burde spise det. De er også fleksible på å gjør endringer i menyen dersom det skulle være noe man er allergisk mot. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #70 Skrevet 21. desember 2018 da har jeg spist på brasserie france. Ikke helt imponert. Men hyggelige lokaler. Helt ok service. Anonymkode: 2a555...3bb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå