AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #21 Skrevet 12. desember 2018 Har ikke vært der selv ennå, men den nye restauranten «rest» har fått gode anmeldelser. Konseptet virker ganske kult, der de lager gourmetmat av «matavfall» Anonymkode: 46d50...6f0 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #22 Skrevet 13. desember 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke vært der selv ennå, men den nye restauranten «rest» har fått gode anmeldelser. Konseptet virker ganske kult, der de lager gourmetmat av «matavfall» Anonymkode: 46d50...6f0 Takk for morsomt tips ! Anonymkode: 2a555...3bb
Guidet Kvinne Skrevet 13. desember 2018 #23 Skrevet 13. desember 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal undersøke brasserie france nærmere ! Til en annen anledning dog:) Anonymkode: 2a555...3bb Jeg elsker Brasserie France og mye er på grunn av servitørene. (Og dessertvognen). Har vært der mange ganger. Det er nok enklere enn du ser for deg nå, men en helt fantastisk perle. 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #24 Skrevet 13. desember 2018 Jaipur, ligger på egertorget! men super mat, og super service! litt dyrt, men verdt det! Anonymkode: efbeb...46e 2
Guidet Kvinne Skrevet 13. desember 2018 #25 Skrevet 13. desember 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk du har rett. Nesten billigere å fly ned til Spania og spise på Michelin-stjerne restaurant enn å gå ut i Oslo og spise en Kveld og forvente god mat og service. Ofte synes jeg servicen er dårlig. Feks opplevde jeg en gang en servitør som vasket nabo-bordet med ajax da vi hadde akkurat mottat hovedretten . Ajax-spray smaker ikke godt. Spesielt ikke til den prisen de serverte der 🙈😅 Anonymkode: 2a555...3bb Hvor var det? Det er absolutt ikke vanlig. Nei, gå på Euk Annen Etage. Ingen Ajax. 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #26 Skrevet 13. desember 2018 1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev: Hvor var det? Det er absolutt ikke vanlig. Nei, gå på Euk Annen Etage. Ingen Ajax. Et dyrt sted på tjuvholmen. Anonymkode: 2a555...3bb
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #27 Skrevet 13. desember 2018 8 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Jeg elsker Brasserie France og mye er på grunn av servitørene. (Og dessertvognen). Har vært der mange ganger. Det er nok enklere enn du ser for deg nå, men en helt fantastisk perle. Jeg elsker servitører som har respekt for yrket sitt. Det er overflod av hippe selvgode unge servitører som egentlig ikke bryr seg om yrket. Å være en dyktig servitør er en kunst. Man skal ikke Bare slenge maten på bordet og gå, ikke klare besvare spørsmål, og glemme å ivareta kunden. Anonymkode: 2a555...3bb 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #28 Skrevet 13. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker også å spise et sted hvor servitørene tar jobben sin seriøst og anerkjenner hvor mye god service har å si i tillegg til god mat. Vanskelig å finne. Finnes ikke sånne servitører lenger, med respekt og stolthet for yrket sitt? Anonymkode: 2a555...3bb Theatercafeen og Brasserie France har veldig dyktige servitører som kan faget sitt og yter suveren service, profesjonelt til fingerspissene, og gode kjøkken. Anbefaler begge stedene på det varmeste. Anonymkode: 091ac...3e4 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #29 Skrevet 13. desember 2018 Den største matopplevelsen jeg har hatt i Oslo siste året er The Golden Chimp på Tøyen. Asiatisk med en twist. https://www.dagbladet.no/mat/anmelderne-faller-pladask-for-den-nye-lille-restauranten---himmelsk/68879070 Noe av det beste jeg vet, er når jeg får servert noe som både smaker vidunderlig og overrasker meg med noe fullstendig uventet. Nå var jeg der i fjor høst, så jeg vet ikke om prisen har gått opp, men tasting menu til 700,- per person gir jo rom for litt hvis man synes det er ok med billigere/mindre drikke til maten. Dog syntes jeg at drikkemenyen var perfekt til maten. Anonymkode: c5f9a...91b 1
Guidet Kvinne Skrevet 13. desember 2018 #30 Skrevet 13. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Theatercafeen og Brasserie France har veldig dyktige servitører som kan faget sitt og yter suveren service, profesjonelt til fingerspissene, og gode kjøkken. Anbefaler begge stedene på det varmeste. Anonymkode: 091ac...3e4 Theatercaféen har oppgradert menyen sin de siste årene og er også et sted jeg liker veldig godt. Klassisk da. Ts foreslår jo selv Bokbacka, så det er vel noe mer spenstig han (?) er ute etter. 1
Guidet Kvinne Skrevet 13. desember 2018 #31 Skrevet 13. desember 2018 Klosteret fikk ikke spesielt gode anmeldelser for to måneder siden (Aftenposten), og de trakk mye på service. De kan jo ha vært uheldige, selvsagt 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #32 Skrevet 13. desember 2018 5 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Theatercaféen har oppgradert menyen sin de siste årene og er også et sted jeg liker veldig godt. Klassisk da. Ts foreslår jo selv Bokbacka, så det er vel noe mer spenstig han (?) er ute etter. Det jeg liker på Theatercaféen er at de har oppdaterte klassikere på menyen, synes faktisk det er ganske spenstig jeg. Men godt mulig det ikke er spenstig nok for TS da. Uasnsett er det et sted jeg har hatt en god restaurantopplevelse på i Oslo Anonymkode: 091ac...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #33 Skrevet 13. desember 2018 Le Benjamin på Grunerløkka. Skikkelig god mat, koselig sted og ikke så ille priser. Kommer langt med 2000 kr der Ellers er klosteret en plass jeg er veldig glad i, mest på grunn av atmosfæren. Men det er litt høyere prisklasse. Anonymkode: f4967...a58 1
Guidet Kvinne Skrevet 13. desember 2018 #34 Skrevet 13. desember 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg liker på Theatercaféen er at de har oppdaterte klassikere på menyen, synes faktisk det er ganske spenstig jeg. Men godt mulig det ikke er spenstig nok for TS da. Uasnsett er det et sted jeg har hatt en god restaurantopplevelse på i Oslo Anonymkode: 091ac...3e4 Ja, jeg liker det veldig godt.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #35 Skrevet 13. desember 2018 Frykten er å havne på et for spenstig sted ...!! a la bokbacka. Jeg liker ærverdige plasser men også der har unge folk uten utdannelse eller respekt for yrket invadert omgivelsene. Godt mat og drikke og god service , for to personer til ca 2000kr. 🙏 Jeg er kvinne, over 30. Har spist en del ute men lenge siden jeg har vært på et lengre restaurant-besøk nå. Anonymkode: 2a555...3bb
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #36 Skrevet 13. desember 2018 Jeg antar at jeg er ute etter å spise et sted hvor både kokker og servitører deler lidenskap for mat og drikke og service. Hadde vært hyggelig, ettersom man jo også betaler litt for omgivelsene og stemningen. Ellers kan man jo bare spise hjemme 🙈 Anonymkode: 2a555...3bb
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #37 Skrevet 13. desember 2018 Og det er gave til en som ikke er så vant til å gå ut og spise så jeg vil at vedkommende for en meget god opplevelse 😊 Anonymkode: 2a555...3bb
Guidet Kvinne Skrevet 13. desember 2018 #38 Skrevet 13. desember 2018 Da har jeg kanskje misforstått deg litt. Jeg tror likefullt du vil bli fornøyd på Annen Etage, Theatercaféen og Brasserie France. Klosteret har som sagt fått dårlig anmeldelse i det siste. Statholdergaarden og l’Aise blir for dyrt. De fleste nye og bra er både litt spenstige og har faste fem-seks- syvretters - også for dyrt. 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #39 Skrevet 13. desember 2018 1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev: Da har jeg kanskje misforstått deg litt. Jeg tror likefullt du vil bli fornøyd på Annen Etage, Theatercaféen og Brasserie France. Klosteret har som sagt fått dårlig anmeldelse i det siste. Statholdergaarden og l’Aise blir for dyrt. De fleste nye og bra er både litt spenstige og har faste fem-seks- syvretters - også for dyrt. Du virker som du har bra peiling. Takk for mange gode tips. Er du ofte ute og spiser ? Jeg blir ofte skuffet på restaurant men det er kanskje fordi jeg ikke legger nok penger i det!? Anonymkode: 2a555...3bb
Guidet Kvinne Skrevet 13. desember 2018 #40 Skrevet 13. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du virker som du har bra peiling. Takk for mange gode tips. Er du ofte ute og spiser ? Jeg blir ofte skuffet på restaurant men det er kanskje fordi jeg ikke legger nok penger i det!? Anonymkode: 2a555...3bb Ganske ofte ute, men av ulike årsaker ikke så mye det siste året. Jeg leser nesten alle matanmeldelser da. Det som gjerne trekker opp er jo nettopp vinen og vinmenyer, så du vil spare inn noen hundrelapper på det. Jeg synes jo Oslo har en mengde nydelige restauranter i «mellomsjiktet», men jeg har også notert meg at de som får de beste anmeldelsene nå nylig er ganske dyre pga store menyer og ingen a la carte. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå