Gå til innhold

Beste restaurant-opplevelse i Oslo?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fortell meg om dine beste restaurant-opplevelse i Oslo fra det siste året. 

Hva gjorde opplevelsen der ekstraordinær? 

Jeg skal gi bort en restaurant-opplevelse i julegave og søker tips :) 

takk

Anonymkode: 2a555...3bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Palace grill! Hvert år ❤

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortell meg om dine beste restaurant-opplevelse i Oslo fra det siste året. 

Hva gjorde opplevelsen der ekstraordinær? 

Jeg skal gi bort en restaurant-opplevelse i julegave og søker tips :) 

takk

Jeg tenker maks 2000 kr for mat og vin for to personer. 

Skrevet
4 minutter siden, Ild skrev:

Palace grill! Hvert år ❤

Fantastisk sted! 😍

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker hanami og Dinner men kunne tenke meg å prøve noe annet, ikke nødvendigvis asiatisk meny. 

Har fått anbefalt klosteret også. 

Jeg søker utmerket service, stemningsfull atmosfære, god mat. 

Maten er mest interessant, vin er ikke prioritet. 

Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker maks 2000 kr for mat og vin for to personer. 

1000 pr person er ikke veldig mye hvis du tenker flere retter og vinmeny. 

Et sted jeg kan anbefale varmt til den prisen er Eik Annen Etage. Hvis du velger tre retter med tilhørende vinmeny (den billigste) kommer det på under 2000 for to, og de er rause med vinen og gir gjerne påfyll. Det oppfyller de andre kriteriene om service og atmosfære også, i alle fall de gangene jeg har vært der, og maten er virkelig god. De får stadig gode anmeldelser, selv om de ikke er så trendy lenger, kanskje. De skifter meny hver uke, men du kan jo Google både restauranten og anmeldelser og se hva du selv synes. 

(Helt ekstraordinært er det kanskje ikke, men det er valuta for pengene og et hyggelig sted)

Endret av Guidet Kvinne
  • Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev:

1000 pr person er ikke veldig mye hvis du tenker flere retter og vinmeny. 

Et sted jeg kan anbefale varmt til den prisen er Eik Annen Etage. Hvis du velger tre retter med tilhørende vinmeny (den billigste) kommer det på under 2000 for to, og de er rause med vinen og gir gjerne påfyll. Det oppfyller de andre kriteriene om service og atmosfære også, i alle fall de gangene jeg har vært der, og maten er virkelig god. De får stadig gode anmeldelser, selv om de ikke er så trendy lenger, kanskje. De skifter meny hver uke, men du kan jo Google både restauranten og anmeldelser og se hva du selv synes. 

Takk :) 

vin er ikke første-pri :) holder m et glass musserende Til forrett og et glass vin til hovedrett feks. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) 

vin er ikke første-pri :) holder m et glass musserende Til forrett og et glass vin til hovedrett feks. 

Det var lite. :fnise: Men jeg anbefaler stedet uansett, det er god mat, god vin, gode servitører og god og varm stemning. Hvis vinen ikke er viktig kan dere jo trappe opp til fire eller fem retter og bestille vin på glass og fortsatt komme unna med 2000. Det skal godt gjøres andre steder. 

Nå tar jeg det for gitt at du er ute etter tradisjonell fler-retters og ikke deleretter, da. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ønsker også å spise et sted hvor servitørene tar jobben sin seriøst og anerkjenner hvor mye god service har å si i tillegg til god mat. Vanskelig å finne. Finnes ikke sånne servitører lenger, med respekt og stolthet for yrket sitt? 

Skrevet

Egon byporten 👍

mye å velge i. jeg har spist god laks og pannekaker skal ikke klage. du får mye mat for 2000👍 pluss for at maten kommer fort og det er fine møbler og ting der så hyggelig sted og være.

Anonymkode: 8df2d...6a7

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker også å spise et sted hvor servitørene tar jobben sin seriøst og anerkjenner hvor mye god service har å si i tillegg til god mat. Vanskelig å finne. Finnes ikke sånne servitører lenger, med respekt og stolthet for yrket sitt? 

Du bør kanskje litt opp i pris hvis du forventer alt dette. Jeg syntes forsåvidt at Trattoria Popolare er nydelig. 

• Liker 8
Skrevet

Le Benjamin nederst på løkka kan kanksje passe til prisnivå og beskrivelse :)

Anonymkode: 3ec81...70c

• Liker 3
Skrevet (endret)

Den Siste du burde spørre på Kg, -Gutta fra Calcutta. Alexander Kiellands plass. Indisk. (NamNam)

IKKE Be Om STERK, Hvis du Ikke MENER DET ! Bare ett Tips...

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egon byporten 👍

mye å velge i. jeg har spist god laks og pannekaker skal ikke klage. du får mye mat for 2000👍 pluss for at maten kommer fort og det er fine møbler og ting der så hyggelig sted og være.

Anonymkode: 8df2d...6a7

Ikke vondt ment, men Egon er det siste stedet jeg ville lagt igjen penger hos. Jeg vil ikke spise på en kjede-restaurant. 

• Liker 21
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes servitørene på Eik er topp. 

Et sted som heller ikke er trendy, men som tviholder på godt voksne servitører med fantastisk service er for øvrig Brasserie France. Nydelig sted. 

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, Nuttery skrev:

Du bør kanskje litt opp i pris hvis du forventer alt dette. Jeg syntes forsåvidt at Trattoria Popolare er nydelig. 

Må man virkelig opp over 2000kr for 2-3 retters + 4 glass vin for to pers ? Får vel øke budsjettet da 🙈

Som sagt er ikke vin viktig i denne sammenheng. 

Jeg har vært på le Benjamin, og trattoria popolare- fine og hyggelige steder det :) 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Le Benjamin nederst på løkka kan kanksje passe til prisnivå og beskrivelse :)

Anonymkode: 3ec81...70c

Ja, det er suverent! :) 

Riktignok litt enklere enn det jeg tror Ts er ute etter, men det er egentlig litt vanskelig å vite. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Ja, det er suverent! :) 

Riktignok litt enklere enn det jeg tror Ts er ute etter, men det er egentlig litt vanskelig å vite. 

Takk du har rett. 

Nesten billigere å fly ned til Spania og spise på Michelin-stjerne restaurant enn å gå ut i Oslo og spise en Kveld og forvente god mat og service. Ofte synes jeg servicen er dårlig. Feks opplevde jeg en gang en servitør som vasket nabo-bordet med ajax da vi hadde akkurat mottat hovedretten . Ajax-spray smaker ikke godt. Spesielt ikke til den prisen de serverte der 🙈😅

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg synes servitørene på Eik er topp. 

Et sted som heller ikke er trendy, men som tviholder på godt voksne servitører med fantastisk service er for øvrig Brasserie France. Nydelig sted. 

Jeg skal undersøke brasserie france nærmere ! Til en annen anledning dog:) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...