Gå til innhold

Kunne du blitt samen med en som har sittet inne for mord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En gang i tiden, da Norge ikke var befolket av mammadalter og guttebasser, var det et krav å ha drept en munk eller to for å høste respekt hjemme. 

Anonymkode: 8b33f...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En gang i tiden, da Norge ikke var befolket av mammadalter og guttebasser, var det et krav å ha drept en munk eller to for å høste respekt hjemme. 

Anonymkode: 8b33f...801

Dokumentasjon for den påstanden takk. 

Å drepe munker er vel værre enn å drepe et uskyldig barn. Ikke mye respekt i det. Ikke noe humor i å tulle med at drap er kult heller 

Anonymkode: d31fd...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, hocane skrev:

Kaldblodig mord, Nei.

Folk som dreper partneren sin for å være utro i årevis har jeg en viss sympati for, sier ikke at mordet er greit, men jeg kan forstå det.

Hevn er en sterk følelse som kan ta deg over når du når brennepunktet.

Er du syk i hodet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hocane skrev:

Ja, jeg er psykopat.

Når du mener at det er greit å begå drap pga utroskap, så mener jeg du ikke er frisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tears in heaven skrev:

Når du mener at det er greit å begå drap pga utroskap, så mener jeg du ikke er frisk

Sier ikke det er greit men har en viss sympati for morderen. Jeg mener at folk som er utro over lengre tid rett og slett er søppel som jeg har lite til overs for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, hocane skrev:

Sier ikke det er greit men har en viss sympati for morderen. Jeg mener at folk som er utro over lengre tid rett og slett er søppel som jeg har lite til overs for. 

Jeg er enig i dette og er ikke psykopat. 

Anonymkode: d31fd...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mord? 

En som drepte barnets drapsmann,så ja.

Ellers, NEI

Anonymkode: f8b79...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller blitt drept enn bedratt. Så skjønner godt at en som er bedratt av partner vil begå mord, for det er fortsatt ikke så ille og vondt som det å bli bedratt. 

Anonymkode: d31fd...b56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, hocane skrev:

Sier ikke det er greit men har en viss sympati for morderen. Jeg mener at folk som er utro over lengre tid rett og slett er søppel som jeg har lite til overs for. 

Skremmende tankegang du har!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt sjokkert av svarene her inne. Har selv hatt psykose. Det er ikke noe man velger, det er noe hjernen din gjør helt uten ditt samtykke... Nå har jeg aldri skadet noen under psykose, men har jo gjort og sagt mye rart. Jeg kan ikke holdes ansvarlig for noe av det. En psykotisk person er ikke tilregnelig. Hvis man skulle komme til å skade/drepe noen i psykose vil man ikke få fengselsstraff, men dømmes til behandling. 

Helt sykt at folk mener utroskap rettferdiggjør mord, men ikke psykose! Håper ikke noen av dere er jurister... 

Anonymkode: 82114...670

Du kan bli dømt ved ruspåført psykose jo. Husker det var mye argumentering og diskusjoner i retten om han som utførte Halloween drapet i Oslo skulle dømmes til fengsel eller behandling nettopp pga at han hadde inntatt narkotiske stoffer. Da de ikke kunne påvise at det var rusmidlet alene som gjorde at han ble psykotisk ble han dømt til behandling. 

Anonymkode: 3fb39...f3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Skremmende tankegang du har!

Liker hvordan du prøver alt du kan for å få meg til å høres ut som en som er for mord når jeg gjentatte ganger sier det ikke er greit. Å ha litt sympati for en drapsmann betyr ikke at du støtter handlingene hans/hennes

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å drepe noen i en psykose må være den værste måten å drepe noen på. Det at du ikke husker selv hvs du har gjort, du har bare blitt fortalt at du har drept noen men du husker ingenting av det. Det må være helt grusomt. Jeg syns rett og slett veldig synd i de som utfører en slik handling, dette er jo noe de kanskje aldri hadde gjort hadde de ikke vært i den psykosen. 

Det som er skremmende med psykose, er at absolutt alle kan havne i en psykose, og en psykose kan bli trigget av alt mulig. Vi har ingen garantier for at vi selv aldri kan havne i en psykose å drepe noen. Det å si at en i psykose er en kald morder, blir i mine øyne feil. Denne mannen/kvinnen er som sagt syk. 

Skrekkscenario det der. Tenkt ofte på det selv, at tenk hvis jeg selv gjør noe sånt. Jobber i psykiatrien og ser selv hvor endret folk i psykose er. Og hvor lite de husker etter en episode.  Skremmende er det. Og det er forferdelig trist å se mennensker ha det sånn. 

Anonymkode: 3b936...c87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

I de eksemplene du nevner gjør du jo selv poeng ut av at den psykotiske er utilregnelig. Dvs at man aldri faktisk kan være helt trygg rundt vedkommende om han eller hun har handlet så ukontrollert uten grunn før. 

En som dreper pga utroskap dreper pga grunn og mer eller mindre kontrollert , og er derfor ikke på langt nær like farlig som den psykotiske å være sammen med eller rundt, selvom det er gjort med overlegg pga i mine øyne god grunn. Er man da dens partner på senere tidspunkt har man intet å frykte så lenge man ikke er utro :)

en som er sammen med en med psykoser må gå på alert og vakt hele tiden og vet aldri når personen kan slå til igjen 

Anonymkode: d31fd...b56

Du misforstår. Man er utilregnelig under psykosen, ja. Man er ikke utilregnelig generelt! Når psykosen er over, er man tilregnelig og normal igjen.

Tror mange her mangler kunnskap om hva en psykose er.

Anonymkode: 82114...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du misforstår. Man er utilregnelig under psykosen, ja. Man er ikke utilregnelig generelt! Når psykosen er over, er man tilregnelig og normal igjen.

Tror mange her mangler kunnskap om hva en psykose er.

Anonymkode: 82114...670

Og har man først hatt psykose er man mer disponert for å få det igjen og kan skje når som helst igjen. 

Anonymkode: d31fd...b56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er han fra en by som begynner på Å....? Isåfall gjør du klokt i å holde det langt, langt unna.

Anonymkode: c4465...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...