Gå til innhold

Kunne du blitt samen med en som har sittet inne for mord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om mennene som dreper konen si fordi hun ønsker å gå fra ham?

Eh, at de burde være i fengsel?

Men jeg mener samfunnet burde være langt strengere mot utroskap, utroskap kan faktisk ødelegge livet til de pårørende.

Har hørt om flere tilfeller om mennesker som ikke har lyst å leve lengre etter at de har funnet ut at partneren har vært utro. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Hentacruel said:

Ja. 

Han kan jo bli rust igjen. Hva da?

Anonymkode: 16d04...9af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hadde vært interessant, hvis hele den flaue mord- og psykose-greia var et tilbakelagt kapittel.

Anonymkode: 8b33f...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hocane skrev:

Eh, at de burde være i fengsel?

Men jeg mener samfunnet burde være langt strengere mot utroskap, utroskap kan faktisk ødelegge livet til de pårørende.

Har hørt om flere tilfeller om mennesker som ikke har lyst å leve lengre etter at de har funnet ut at partneren har vært utro. 

Det hender mennesker ikke ønsker å leve lenger etter å ha blitt forlatt heller. Men skal det bli forbudt å skilles, eller avslutte et forhold av den grunn? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, hocane said:

Eh, at de burde være i fengsel?

Men jeg mener samfunnet burde være langt strengere mot utroskap, utroskap kan faktisk ødelegge livet til de pårørende.

Har hørt om flere tilfeller om mennesker som ikke har lyst å leve lengre etter at de har funnet ut at partneren har vært utro. 

Både menn og kvinner opplever at partneren er utro.

Hvordan mener du at "samfunnet" skal være strengere? At det skal bli kriminelt å være utro?

Anonymkode: 16d04...9af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At drapet er begått i rus og psykose er nesten som en formildende omstendighet å regne, jeg er heller ikke så blåøyd at jeg ikke forstår at under de rette omstendighetene, så hadde vi alle kunne tatt liv. Om jeg hadde kunne hatt et forhold til en person med en sånn historie er vanskelig å si, men jeg tror det skal ganske mye til for å overse den detaljen...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At det skal bli kriminelt å være utro?

Ja noe i den duren

Ikke at det skal straffes med døden som i islam, men en form for straff for å få en slutt på det.

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hocane said:

Ja noe i den duren

Ikke at det skal straffes med døden som i islam, men en form for straff for å få en slutt på det.

Hvordan hadde du tenkt deg at en rettssak skulle foregått, med bevisbyrde etc?

Anonymkode: 16d04...9af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan hadde du tenkt deg at en rettssak skulle foregått, med bevisbyrde etc?

Anonymkode: 16d04...9af

Som alle andre saker. Du er uskyldig inntil det det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hocane skrev:

Som alle andre saker. Du er uskyldig inntil det det motsatte er bevist.

Problemet er bare at straff ikke er forebyggende. Det bille vært like mye utroskap.

Anonymkode: 8b33f...801

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det hadde vært interessant, hvis hele den flaue mord- og psykose-greia var et tilbakelagt kapittel.

Anonymkode: 8b33f...801

Så det er flaut å ha tatt livet av et menneske?

10 minutter siden, Thyra said:

Det hender mennesker ikke ønsker å leve lenger etter å ha blitt forlatt heller. Men skal det bli forbudt å skilles, eller avslutte et forhold av den grunn? 

Akkurat. Man avslutter et forhold hvis partneren svikter på en eller annen måte. Man tar ikke livet av vedkommende.

Anonymkode: 16d04...9af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så det er flaut å ha tatt livet av et menneske?

Akkurat. Man avslutter et forhold hvis partneren svikter på en eller annen måte. Man tar ikke livet av vedkommende.

Anonymkode: 16d04...9af

Det er jo litt kleint å ha drept noen. Man drar ikke den på en fest liksom.

Anonymkode: 8b33f...801

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo litt kleint å ha drept noen. Man drar ikke den på en fest liksom.

Anonymkode: 8b33f...801

Det var vel ikke helt riktig ord å bruke. Det er tragisk, ulovlig, kriminelt og straffbart å ta livet av en annen person. Det burde aldri skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
22 minutter siden, hocane skrev:

Eh, at de burde være i fengsel?

Men jeg mener samfunnet burde være langt strengere mot utroskap, utroskap kan faktisk ødelegge livet til de pårørende.

Har hørt om flere tilfeller om mennesker som ikke har lyst å leve lengre etter at de har funnet ut at partneren har vært utro. 

Det er mange ting mennesker kan bli ødelagt av. Jeg forstår godt at folk får en trang til å drepe noen som har voldtatt én, men jeg synes likevel det er en tragisk sak om det skjer. Er drap burde aldri finne sted uansett hvor tragiske omstendighetene er rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunne ikke vært sammen med en som hadde begått mord, hatt problemer med rus eller problemer med psyken. Langt mindre alle tre på en gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det var vel ikke helt riktig ord å bruke. Det er tragisk, ulovlig, kriminelt og straffbart å ta livet av en annen person. Det burde aldri skje. 

Men det skjer jo. Fortid er fortid. Jeg kunne datet en morder hvis ikke han var ferdig sonet og ikke gjorde et stort nummer av det.

Anonymkode: 8b33f...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det er mange ting mennesker kan bli ødelagt av. Jeg forstår godt at folk får en trang til å drepe noen som har voldtatt én, men jeg synes likevel det er en tragisk sak om det skjer. Er drap burde aldri finne sted uansett hvor tragiske omstendighetene er rundt.

Er du utro en gang er det en ting, men dersom du er utro over mange år mens du er i et forhold er det et helt annet nivå for mangel av empati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det skjer jo. Fortid er fortid. Jeg kunne datet en morder hvis ikke han var ferdig sonet og ikke gjorde et stort nummer av det.

Anonymkode: 8b33f...801

Jeg hadde aldri følt meg trygg i det forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...