Gå til innhold

Er det noen som har laktoseintoleranse og kan hjelpe meg??


naom

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Havremelken er den som holder kortest før den blir sur.

Jasså? De med smak også?

 

Anonymkode: a1bf7...e92

Har nesten aldri opplevd sur havremelk. Den muggler jo før den er sur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.11.2018 den 13.50, naom skrev:

Hei😊

 

jeg fikk nylig vite at jeg har primær laktoseintoleranse(genetisk variant) og dette betyr at jeg ikke tåler vanlig melk fordi det inneholder laktose.

Først skiftet jeg til laktoseredusert melk men det var forsatt mye laktose inni melken så jeg sluttet å bruke laktoseredusert melk. Nå har jeg skiftet til laktosefri melk men jeg  reagerer på den ved å få vondt i magen(eller er dette kanskje noe jeg innbiller meg?). Er det noe laktose i laktosefri melk?. Er det noen her som reagerer på laktosefri melk som har laktoseintoleranse?. Jeg er bare så lei av å hele tiden få vondt i magen og trenger litt hjelp med å forstå hva slags kosthold jeg trenger. Må jeg også holde meg unne smør??

Det jeg spør om er om laktosefri melk er 100% laktosefri??? . Er det noen som har sluttet å bruke laktosefri melk og bare drikker rismelk eller soyamelk?

I tillegg lurer jeg på om det er noen som får støtte fra regjering? Jeg har også en vevstype som gjør at det er mulig at cøliaki kan foreligge men det er ikke aktiv. Laktosefri melk koster så mye og det er mye produkter som inneholder melk

 

 

Det er da bare å bytte til annen melk. Mandel, soya, kokos eller havre. De er ikke dyre, og er attpå til enkle å lage selv (og inneholder gjerne mer kalsium) Og så er problemet løst. Innledningsvis (de første 6 månedene) ville jeg holdt meg unna alt som kommer fra juret til et dyr. Da får kroppen tid til å nullstille og tarmfloraen får helet seg. Så kan du heller teste smør, ost etc etter det. :) 

Anonymkode: 5793f...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Havremelken er den som holder kortest før den blir sur.

Jasså? De med smak også?

 

Anonymkode: a1bf7...e92

Jasså faktisk!

Men ja de med smak også

Anonymkode: 6a362...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker usøtet mandelmelk. Har aldri tenkt på at den blir dårlig/sur. Har heller aldri sjekket holdbarheten. Tenker at den holder seg veldig lenge. 

Anonymkode: ad0a9...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...