Gå til innhold

Tråden for oss introverte


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Cid skrev (36 minutter siden):

Hvor finner du alle disse bildene? :P 

Facebook side :) :

 

5BCE39AC-D352-40A9-9123-8F0935E37B37.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chroma

En hel tråd som passer meg. 😛 
Jeg er veldig introvert, men trives med det. Blir sliten av å omgås mennesker og føler det holder lenge med mine egne barn og samboer. 
 

Det verste jeg vet for tiden er når det yngste barnet har med venner hjem, jeg går i flere timer og gruer meg til foreldrene kommer og henter barnet og det blir slitsom smalltalk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er lett å være sosial med barn og mennesker som er yngre enn meg. Hvorfor er det så vanskeligere med voksne på egen alder og oppover?

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (3 timer siden):

Jeg syns det er lett å være sosial med barn og mennesker som er yngre enn meg. Hvorfor er det så vanskeligere med voksne på egen alder og oppover?

 

Det virker egentlig som on du VIL være med folk, men får det ikke helt til? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodaneida skrev (26 minutter siden):

Det virker egentlig som on du VIL være med folk, men får det ikke helt til? 

Ja, både og. Skulle gjerne hatt kjæreste, men hadde klart meg fint uten et stort nettverk av venner.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må jeg bare få levert setningen om at "en kjæreste" løser ikke alle problemene i livet, for det kan bli digre utfordringer i bli kjent-fasen og i grunnen resten av tiden også....men jeg forstår at du mener: "du vil gjerne ha en kjæreste og et forhold som fungerer bra for deg og dere". :jepp:  Håper du finner denne flotte personen som venter på deg et sted der ute. "Der ute" er en nøkkel. En finner dem egentlig ikke så ofte foran tastaturet sitt. 

Dagens tilbud: "råd om livet", avsluttes herved. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Missi- skrev (På 26.4.2022 den 22.57):

Jeg gjør også det 😊men er alt det rundt jeg ikke liker barna i seg selv liker jeg😊det som tapper meg for energi er alle de voksne ❤møtene, lav bemanningen og at jeg aldri har helt fri🤷‍♀️lurer på å bytte yrke eller se om det går ann å få jobbet mindre prosent🤷‍♀️viktig å ta vare på seg selv når man har et så sosialt yrke ❤innsett det nå etter å ha gått på smell eller smell at jeg har strukket strikken alt for langt 🤷‍♀️Tror faktisk ikke jeg kan gå tilbake i 100% levd på 66 % ei  stund nå (aap) og tror jeg blir nødt til å endre forbruk slik at jeg kan jobbe ca tilsvarende prosent 🤷‍♀️trenger mer fritid for å fylle på eget energi lager❤tømt ut over så mange år og korona satte virkelig dødsstøtet i meg🤷‍♀️kan ikke lenger leve sånn har jeg insett. Har hatt null energi til eget privatliv de siste årene det går ikke lenger å kun leve for jobben😥

Godt forklart, har det mye på samme måte.

Må kanskje innse at jeg ikke lenger kan ha en jobb jeg egentlig aldri har fri fra. Ønsker ikke en jobb der man bare stempler inn og ut, men må kanskje det for å få en balanse.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

applestories skrev (8 minutter siden):

Godt forklart, har det mye på samme måte.

Må kanskje innse at jeg ikke lenger kan ha en jobb jeg egentlig aldri har fri fra. Ønsker ikke en jobb der man bare stempler inn og ut, men må kanskje det for å få en balanse.

Takk😊Både godt og fælt samtidig at vi er fler❤

Ja enig er der jeg også. Tror egentlig det er umulig i denne jobben å stemple helt ut. Men klarer ikke helt se for meg hva jeg skulle gjort for noe annet. Tenkt på alt mulig 🤔

Tenkt på å ta master i logopedi også eller spesialpedagogikk da jobber man jo mer en til en. Samtidig blir vell litt samme greia med at man aldri helt blir ferdig.  Vet ikke🤔slipper å lage turnus osv da vertfall 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymburker skrev (På 27.4.2022 den 18.18):

Jeg syns det er lett å være sosial med barn og mennesker som er yngre enn meg. Hvorfor er det så vanskeligere med voksne på egen alder og oppover?

 

Min teori: Barn har oftere evnen til å takle stillhet uten å føle behov for å fylle den med prat. Selv om de er pratsomme og gjerne vil dele tankene sine med deg, snakker de ikke bare for å snakke. Det er først når man blir eldre at man begynner med påtvungen, høflig small talk.

Det er jo også en mulighet for at du har en grad av autisme? Etter å ha lest om mennesker som får diagnosen i voksen alder, har jeg stadig tatt meg i å tenke hvor mye som stemmer overens med egne erfaringer. En av tingene er at jeg alltid føler at alle andre voksne er så gode på å være voksne med alt det det innebærer, mens jeg føler meg som en alien som aldri fikk lest instruksjonsheftet og ikke aner hvordan man egentlig skal være. Dette virker også inn på sosial interaksjon, og jeg blir veldig lett sliten av å være sosial fordi jeg anstrenger meg så mye for å være "normal". Sammen med barn føler jeg meg mer normal, men jeg regner med de anser meg som den litt rare voksne. :ler:

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å være sosial.

Med de rette menneskene...

Og kun med EN av gangen!

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ardwinna skrev (1 time siden):

Min teori: Barn har oftere evnen til å takle stillhet uten å føle behov for å fylle den med prat. Selv om de er pratsomme og gjerne vil dele tankene sine med deg, snakker de ikke bare for å snakke. Det er først når man blir eldre at man begynner med påtvungen, høflig small talk.

Det er jo også en mulighet for at du har en grad av autisme? Etter å ha lest om mennesker som får diagnosen i voksen alder, har jeg stadig tatt meg i å tenke hvor mye som stemmer overens med egne erfaringer. En av tingene er at jeg alltid føler at alle andre voksne er så gode på å være voksne med alt det det innebærer, mens jeg føler meg som en alien som aldri fikk lest instruksjonsheftet og ikke aner hvordan man egentlig skal være. Dette virker også inn på sosial interaksjon, og jeg blir veldig lett sliten av å være sosial fordi jeg anstrenger meg så mye for å være "normal". Sammen med barn føler jeg meg mer normal, men jeg regner med de anser meg som den litt rare voksne. :ler:

Godt sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
Cid skrev (2 minutter siden):

Lurer på hva myte 2 og 5 er :P 

Ja, det la jeg ikke merke til 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AthenaRavenLuna skrev (Akkurat nå):

Ja, det la jeg ikke merke til 😅

OCD-en i meg reagerte på det 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...