Gå til innhold

Hva tenker dere når dere ser en kvinne med hijab ?


Jegerkul99

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 timer siden, Lily_88 skrev:

Jeg reiste rundt i Tyrkia, Dubai og Jemen en tid tilbake. Mange går med fine fargerike hijaber, noen hadde DIAMANT sydd inn langs kanten, slik at det innrammet ansiktet. Andre hadde gulldetaljer i hijaber.

Hadde jeg blitt tvunget til å bruke hijab, hadde jeg krevd gull og diamanter jeg og 😂

 

Så har du indonesisk/asiatisk type, som ser ut som et tørkle knytta under haka. Det ser lite flatterende ut. Likevel, er de kanskje inne på noe, for en kvinnes skjønnhet ligger ikke i hennes utseende men væremåte eller noe? For mange av de arabiske kvinnene kjører en veldig elegant stil, flere mil unna sine asiatiske trosfeller.

For å svare på; det kommer an på hvordan hun ser ut ellers

Hvit, litt rund, ingen sminke, "plain jane", ikke forseggjort(e) hijab/klær: har enten konvertert for kjærligheten eller pga en sterk religiøs overbevisning, men jeg heller mot det første

Som ovennevnte, bare mørkere i huden: prisgitt mannen, kan lite norsk, om noe i det hele tatt. Kan enten være en feminist som oppfordrer døtre/svigerdøtre, eller så konservativ at ektemannen blir skremt

Mørk i huden, pen, sminke, hijab og klær med stil: vokst opp med islam, og religionen er en del av identiteten. Studerer sikkert til å bli lege, advokat eller psykolog. Kan kanskje slite litt med følelsen av å være født i Norge (eller kom hit i ung alder) samtidig som hun er fra en helt annen kultur. Når - og ja, når - hun gifter seg, kommer det til å være med en mann fra samme kulturelle bakgrunn som foreldrene hennes har vært med på å finne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ginavn said:

Så har du indonesisk/asiatisk type, som ser ut som et tørkle knytta under haka. For mange av de arabiske kvinnene kjører en veldig elegant stil, flere mil unna sine asiatiske trosfeller.

 

Arabia er i sørvest Asia. 

Tror Hijab har mer lokale skikker. I Dubai gjør de som de vil, i Iran har ikke damene noe valgt, ikke utlendinger på besøk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2018 den 23.35, Jegerkul99 skrev:

Hva er første tanken? følelsen?

Undertrykt kvinne

Anonymkode: 06da2...d85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

At hun har et dårlig menneskesyn.

Anonymkode: 4daa7...212

Dette må være det mest ironisk kommentar

Anonymkode: 28548...b9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at hun er fremmed/annerledes/skiller seg ut. Skaper en oss og dere - følelse.

Anonymkode: 2aaa2...ae8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lily_88 skrev:

Arabia er i sørvest Asia. 

Tror Hijab har mer lokale skikker. I Dubai gjør de som de vil, i Iran har ikke damene noe valgt, ikke utlendinger på besøk heller.

Jeg tenker på "asiatisk" her i retning sørøst-Asia (Indonesia, Malaysia) og sentral-Asia (Turkmenistan, Kazakhstan, Usbekistan, Tadjikistan, Kirgisistan).

Men jo, det er nok lokale skikker som spiller inn, for mange av de indonesiske damene ser... kjedelige ut, og sikkert 10 år eldre enn hva de er. I Iran er det dårlig med valg, ja, men en litt løs hijab er ok etter hva jeg har hørt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 1.06, AnonymBruker skrev:

Min første tanke er alltid: hvordan får hun den til å sitte så godt?? 

Jeg sliter med å holde håndkleet på plass! 

Anonymkode: 2a28d...b4e

 

22 timer siden, kaleidoskop skrev:

Hahaha, dette tenker jeg også. 
"jøss, hvordan får de den til å sitte så stramt og fint"

Hemmeligheten er nåler. 

Anonymkode: 47896...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2018 den 23.35, Jegerkul99 skrev:

Hva er første tanken? følelsen?

På skalaen mellom sekulær kulturell muslim og rabiat jihadist heller hun mot rabiat utgaven.

Regner med at hun ser på meg som en vantro og kommunikasjon blir deretter.

Ser ikke for meg et vennskap et særlig aktuelt mtp hvordan islam deler folk inn grupper basert på verdi. Har jobbet i Afghanistan og rangering av mennesker utifra religion er på linje med KKK. Fra sunni via Shia til kristne, jøder og ateister på bunn. Rangeringen bestemmer hvilken "ære" og respekt man blir behandlet med. Som ateist er jeg bunnslammet av mennesker sett fra en rettroendes side.

I møte med med slike kaller jeg meg kristen hvis spørsmålet dukker opp. Det gjør livet lettere.

Anonymkode: f65c6...063

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker: stakkars nedtrykte menneske. Som er totalt hjernevasket av foreldrene, omgivelsene sine. Kast det dumme kostymet å vær fri!

Tenk så håpløst å bruke hijab, på for eks treningsenter.

Anonymkode: a18b6...8ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvordan hun ser ut og kroppsspråk. Noen vet jeg ikke bor bra, og de synes jeg synd på. 

Ellers tenker jeg over om jeg synes hijaben er fin eller stygg. Er det fin kjenner jeg et snev av misunnelse fordi jeg ikke kan gå med det:fnise:

Anonymkode: ee790...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at jeg leste artikler om at det var flere som brukte hijab for å skjule sin " umoral", ingen vil mistenke at en jente med hijab har kjæreste etc, så har jeg vel tenkt, hvilken gruppe tilhører hun? Den som er svært religiøs og derfor bruker hijab, en kulturell muslim som gjør det som er forventet av henne, eller en som skjuler sine " umoralske" handlinger ved å kle seg fromt.

Endret av JaVel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 1.06, AnonymBruker skrev:

Min første tanke er alltid: hvordan får hun den til å sitte så godt?? 

Jeg sliter med å holde håndkleet på plass! 

Anonymkode: 2a28d...b4e

De har sånne klemmer. 

Anonymkode: d1e7a...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/19/2018 at 5:27 AM, AnonymBruker said:

At dem ikke kan være lykkelig.

At her er det noen som formidlet en vranglære til uskyldige mennesker.

Anonymkode: 3ef95...42a

Akkurat det samme som jeg tenker når jeg ser damer med bikinitopper på stranda. Hjernevasking. Utrolig hva man klarer å innbille folk er nødvendig og riktig.

Anonymkode: dbce7...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at hun er muslim.

Hva tenker du når du ser en dame med et smykke av et kors?

Anonymkode: 2f2d1...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite selvstendig individ,med behov for religiøs/kulturell/gruppe-tilknytning, som jeg håper vil utvikle seg.

Anonymkode: 2d6bc...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vel egentlig litt mer når jeg ser noen som går i heldekkende drakt hvor kun øynene vises (burka)

(var meg som kommenterte angående kors)

Anonymkode: 2f2d1...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...