Gå til innhold

Hva tenker dere når dere ser en kvinne med hijab ?


Jegerkul99

Anbefalte innlegg

Tenkje at detta er noko eg ikkje forstår, men håper at ho har det bra. Eg er open for å bli kjent med ho, har ikkje så mange tankar ellers om kva det tyder eigentlig. Har ikkje nokon spesielle fordommar der eigentlig. Trur det er fordi eg ikkje ete kjøtt, med ein gong nokon får vita det blir alle plutselig veldig ekspertar på ernæring og tillegne meg meiningar eg ikkje har om dyrevern og miljø. Men sanninga er at det einaste di fekk vita om meg er at eg ikkje ete kjøtt, det var ingen anna informasjon som vart avdekka. Kvifor eg faktisk ikkje ete kjøtt må folk snakka med meg om, ikkje berre pøsa på med fordommar. Eg veit korleis det er å væra ein minoritet på eit område, det gjer det lettare å væra open for andre.

 

 

 

Anonymkode: 70873...494

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At hun burde se til å kast dette kvinneundertrykkende plagget, ikke at ikke finnes verre, men det er totalt undertrykkende!

Anonymkode: 4c4b4...5ef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hvorfor tenker så mange at muslimske kvinner som velger å gå med hijab er undertrykte kvinner? 

Så trist altså. Hva, hvis de har valgt selv? Jeg kjenner mange muslimske kvinner som går med hijab, jobber og har god

utdanning og klarer seg i samfunnet og har egne sterke meninger... 

Anonymkode: 6a7b0...274

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker følgende; 

1. Tilfeldige damer på t-banen eller i nærmiljøet: Har hun virkelig valgt dette selv, eller er hun et offer for sosial kontroll og press fra familien? Er hun så hjernevasket og lite opptatt av egne rettigheter? 

2. Kollega med høy utdannelse og ege tøig bein i nesen; Hvorfor i alle dager skjønner hun ikke selv hva hun sender signaler om. 

3. Når det er nabodama: så tenker jeg og at jeg ille gjennomskuer ditt overfladiske falske snakk. Later som du er hyggelig, mens mannen din er så hæslig. Islamistmannen din. Tror du ikke vi vet hva dere egentlig mener om oss vantro? Vi ser det i blikket på mannen din. Han ser ut som han har lyst å drepe oss. Hilser aldri. Sier stygge ting til oss hvis vi sier noe som helst hyggelig. Banker deg, ungene. Men vi er så redd han at ikke f om vi ringer bv for da regner vi med han plasserer en bombe under bilen vår. Eller gjør noe skummelt med barna våre. 

4. Når hun kommer trillende med to barn i barnevogn. Store poser barnehageklær på skuldrene og 3 døtre under 6 med hijab som flagrer rundt og har problemer med å bevege seg selv på et vanlig norsk fortau en mandag morgen,mens mannen går med hendene i lomma 10 meter foran : stakkars menneske! Du hadde fått et bedre liv spø hund i dette landet! Hvordan i alle dager kam vi medsøstre hjelpe deg ut av denne galskapen. Hun er sikkert omskjært tiø og med, og etter fødslene penetrerer den drittsekken med hendene i lomma henne, fordi det er hennes Gudsforbannede plikt å la han kjøre på som om hun var ei ku som skulle insemineres. 

Stakkars menneske. Stakkars stakkars menneske. Og stakkars døtre som allerede er hjernevasket og går der innpakket i tøyfiller og ikke får være barn, fordi de egentlig ikke er mennesker. Bare jomfruhinner som skal penetreres av gamle drittsekker den dagen de giftes bort. Her eller i et land der de får det enda verre.

5. Når det er kvinner med hijab, Restylane, botox, falske vipper, negler og dyre handvesker og som fører til at hele t-barnevogna lukter av en tung parfyme som minner mest om khalakalilimarkedet i cairo; tror du har misforstått dette med hijab jeg. Du ser mer horete ut enn noen annen kvinne uten. Gjør du dette på trass? Eller tror du virkelig at noen tar deg for å være en anstendig muslimsk kvinne i bur? 

6. Når jenta på 8 i etasjen under har gått it for å leke og glemt hijaben, for så å bli ropt innan den strenge faren sin også kommer ut med hijab på. Og sitter der i sandkassen eller på huska; da tenker jeg ikke. Da er jeg bare forbanna, sint og vil mest grine over ødelagt barndom

 

 

 

 

Anonymkode: 73072...c5b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg faktisk ikke over i det hele tatt.  Har daglig kontakt med mange muslimske kvinner,  og mange bruker hijab,  men det spiller ingen rolle for meg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke noe spesielt. Hvis hun har en fin og fargesprakende hijab, blir jeg bare glad. Synes slike er så fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som svar på det første spørsmålet ditt, om hva jeg tenker, så er det ikke noe positivt, det minst negative er at hun er undertrykt og kuet til å gå med dette. Ellers tenker jeg vrl først og fremst egoist, deretter politisk/religiøs fanatiker,, med forkastelig menneskesyn. 

On 11/19/2018 at 12:48 PM, AnonymBruker said:

Først og fremst fordi jeg er muslim, og jeg føler lettelse av å gjøre det Allah liker:) Kunne skrevet mer om det, menndet blir mye religiøst prat, det er ikke alle fan av.. det er noen hijabstiler jeg liker bedre enn andre, og jeg liker onepiece. Gjerne mørkeblå, lilla eller grå:) 

Anonymkode: d96f0...2c4

Når jeg leser dette svaret så tenker jeg egoist. Det som er viktig for deg er å føle deg bedre for å plise Allah, føle deg bedre i fin egen religiøse fantasiverden.

Hundre millionervis av kvinner blir utsatt for tvang, det som er viktig gir deg er fin religiøse overbevisning og sannsynligvis politiske dritt syn. Ikke vise solidaritet, og støtte mot de som slåss mot styggedommen, dvs den kvinneundertrykkende skikken. 

Hvordan skal verden bli kvitt disse islamske republikker og kongedømmer, grusomme diktaturer, om det er så forbannet viktig å ikke ta til motmæle, tydelig vise tilhørighet?

Der viktige for deg, er deg selv, og en fantasi figur. Du driter i solidaritet med levende kvinner av kjøtt og blod, som har en daglig kamp mot kvinneundertrykkelse. 

Dette tenker jeg. 

Anonymkode: d784a...cae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2018 den 23.35, Jegerkul99 skrev:

Hva er første tanken? følelsen?

Er vel som alle andre jeg møter, om vedkommende  kan flyte på seg. Tenker vel ikke på andre en meg selv, det gjør vi alle😎

Anonymkode: ca20d...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På ‎18‎.‎11‎.‎2018 den 23.35, Jegerkul99 skrev:

Hva er første tanken? følelsen?

Hva tenker du når en mann oppretter en tråd på Kvinneguiden om temaet "Hva tenker dere når dere ser en kvinne med hijab ?" og kun har skrevet 14 innlegg? Jeg tenker at det stinker propagandaspredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Sikkert et arbeidsjern hvis hun får muligheten. Har jobbet med sånne, og jeg trodde jeg var effektiv! 

- Sikkert hyggelig når man blir kjent

- Alltid flotte når de pynter seg, flotte stoffer osv.. 

 

Anonymkode: 92d55...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er synd på de, at de er hjernevasket eller tvunget til dette av den patrialske kulturen og mennene i familien. Og hvis noen gjør det frivillig for å demonstrere sin tilknytning til islam, så velger de å holde avstand og ikke integrere seg i landet de bor i. Hva de gjør i eget land har jeg ikke noe med.

Anonymkode: 27db2...5b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at hun er så opphengt i religiogion at hun tilogmed lar det styre klesvalget. Som når folk virkelig liker rockemusikk som alltid går i svart. 

Må virkelig være en fascinerende religion når det gjør så sterkt inntrykk på folk at de lar det styre klesvalget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva vil du at vi skal tenke TS? At mannen hennes bestemmer over henne? At hun ikke bruker hijab frivillig. At hun ikke jobber og ikke betler skatt? At hun har 10 unger? Er det slike kommenatrer du er ute etter? Da er du på feil forum!

Anonymkode: 04f71...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du at vi skal tenke TS? At mannen hennes bestemmer over henne? At hun ikke bruker hijab frivillig. At hun ikke jobber og ikke betler skatt? At hun har 10 unger? Er det slike kommenatrer du er ute etter? Da er du på feil forum!

Anonymkode: 04f71...8ed

Kan ikke alle være på det forumet de vil og ha de meningene de har?

Anonymkode: 27db2...5b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijab går helt greit, men ser jeg en dame som kommer med et skaut som går helt ned på anklene tenker jeg "der kommer hufsa" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/19/2018 at 5:27 AM, AnonymBruker said:

At dem ikke kan være lykkelig.

At her er det noen som formidlet en vranglære til uskyldige mennesker.

Anonymkode: 3ef95...42a

Akkurat det samme som jeg tenker når jeg møter kvinner med bikinitopper på stranden. Hvorfor lar de seg styre av irrasjonelle kulturelle regler? Hvorfor la seg styre av regler som kun er mote uten at det er basert på fornuft, etikk eller noe? Hvorfor er ikke siviliserte kvinner med tilgang til så mye informasjon også opplyste? Hvorfor tenker de ikke gjennom regler man følger bare ukritisk moten? Hvorfor sier kvinner nei til å være fri?

Anonymkode: e9de7...2c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...