Gå til innhold

Hvorfor i HELVETE skal alle innvandre til Skandinavia?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 19.7.2020 den 22.12, AnonymBruker skrev:

Det finnes vel ikke noe NAV i for eksempel Saudi-Arabia, eller Somalia eller Pakistan.  

Anonymkode: 88c4d...c65

Ikke Polen heller.. 

Anonymkode: 1f04d...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.11.2018 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Det er jo mange som ikke kommer, men jeg føler at de aller fleste fra afrikanske land, og noen frar midt-østen og Asia kommer til vesten. 
HVORFOR? Hva skal de her? Er det ikke forferdelig ensomt å komme hit og de ikke har røttene sine/familie/venner ? Kan ikke språket?
Det er annet klima! Hva er det de vil her? 
Ser sikkert rasistisk ut, men det er jeg ikke. Jeg har ikke imot at noen kommer hit fordi de tilfeldigvis får seg jobber her, finner seg kjæreste og jeg har jo litt lyst til å jobbe i utlandet selv, så kan ikke kritisere de for mye. Men noe har gått galt. Jeg føler at ALLE skal hit! Synes mange av de er så frekke! De tror de kan komme hit og bestemme hvordan vi skal oppføre oss. 

Anonymkode: 4c099...914

Du føler det, men det stemmer ikke. De fleste flyktninger ender opp i fredelige(re) naboland. Libanon har tatt inn helt ekstremt mange flyktninger f.eks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Du føler det, men det stemmer ikke. De fleste flyktninger ender opp i fredelige(re) naboland. Libanon har tatt inn helt ekstremt mange flyktninger f.eks. 

Når du har ingen vilje til å forstå er det umulig å forstå. Poenget er at det er mange mennesker som flytter til steder hvor de har vanskelig for å passe inn. Tenk hvis svenskene hadde sendt norske flyktninger fra Sverige til Afrika under andre verdenskrig. Det hadde vært like "naturlig". Men tviler på at så mange er enige her.
Det er unaturlig å reise gjennom mange land som har likt klima, nært folkeslag, og nær kultur, for å bosette seg i, for afrikanere og arabere, fremmedkulturelle Skandinavia. Det gjør det vanskeligere for både vertsland og innflyttere. Dette er et faktum som ikke kan bortforklares. Og det er merkelig. Trist for mangfoldet i verden at kulturelle særtrekk forsvinner med denne storstilte folkevandringen. Trist at mennesker ser seg tvunget til å flytte fra sine hjemland, og trist at mangfoldet forsvinner.

Anonymkode: 9cedf...a76

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du har ingen vilje til å forstå er det umulig å forstå. Poenget er at det er mange mennesker som flytter til steder hvor de har vanskelig for å passe inn. Tenk hvis svenskene hadde sendt norske flyktninger fra Sverige til Afrika under andre verdenskrig. Det hadde vært like "naturlig". Men tviler på at så mange er enige her.
Det er unaturlig å reise gjennom mange land som har likt klima, nært folkeslag, og nær kultur, for å bosette seg i, for afrikanere og arabere, fremmedkulturelle Skandinavia. Det gjør det vanskeligere for både vertsland og innflyttere. Dette er et faktum som ikke kan bortforklares. Og det er merkelig. Trist for mangfoldet i verden at kulturelle særtrekk forsvinner med denne storstilte folkevandringen. Trist at mennesker ser seg tvunget til å flytte fra sine hjemland, og trist at mangfoldet forsvinner.

Anonymkode: 9cedf...a76

Poenget mitt var ikke hvorvidt det var vanskelig med flyktninger fra andre kulturer, poenget var at ikke "alle kommer hit". De aller, aller fleste kommer til naboland, slik det er "naturlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DislayName
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Når du har ingen vilje til å forstå er det umulig å forstå. Poenget er at det er mange mennesker som flytter til steder hvor de har vanskelig for å passe inn. Tenk hvis svenskene hadde sendt norske flyktninger fra Sverige til Afrika under andre verdenskrig. Det hadde vært like "naturlig". Men tviler på at så mange er enige her.
Det er unaturlig å reise gjennom mange land som har likt klima, nært folkeslag, og nær kultur, for å bosette seg i, for afrikanere og arabere, fremmedkulturelle Skandinavia. Det gjør det vanskeligere for både vertsland og innflyttere. Dette er et faktum som ikke kan bortforklares. Og det er merkelig. Trist for mangfoldet i verden at kulturelle særtrekk forsvinner med denne storstilte folkevandringen. Trist at mennesker ser seg tvunget til å flytte fra sine hjemland, og trist at mangfoldet forsvinner.

Anonymkode: 9cedf...a76

Det er ikke "unaturlig" i det hele tatt. Tvert i mot er hele menneskehistorien en historie om migrasjon, oppdagerferder jorda rundt, både frivillig og tvungen "raseblanding". Var det mer naturlig å dra over atlantern da det var mangel på gode livsmuligheter i Norge? Eller matmangel i Irland? Er det naturlig at pensjonister skal flytte til Spania og klynge seg i forfylla enklaver der langs kysten? Var det unaturlig at jøder flykta fra diverse land i Europa og til USA under annen verdenskrig? Nei, det er menneskelig. Naturlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 12.31, AnonymBruker skrev:

Det er jo mange som ikke drar, men jeg føler at de aller fleste norske pensjonister drar til Spania. 
HVORFOR? Hva skal de der? Er det ikke forferdelig ensomt å komme dit og de ikke har røttene sine/familie/venner ? Kan ikke språket?
Det er annet klima! Hva er det de vil der? 
Ser sikkert rasistisk ut, men det er jeg ikke. Jeg har ikke imot at noen drar dit fordi de tilfeldigvis får seg jobber her, finner seg kjæreste og mange har jo litt lyst til å jobbe i utlandet selv, så kan ikke kritisere de for mye. Men noe har gått galt. Jeg føler at ALLE skal dit! Synes mange av de er så frekke! De tror de kan komme dit og bestemme hvordan spanjolene skal oppføre seg.  

 

Anonymkode: 3d491...7bf

Nordmenn reiser til Spania fordi klimaet er bedre og levekostnadene er lavere. Fremmedkulturelle reiser til land hvor klimaet er vesentlig dårligere og levekostnadene vesentlig høyere. Det er det vanskeligere å skjønne. 

Anonymkode: 9cedf...a76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du er jo integrert, har lært deg språket, skaffet deg utdanning og regner med du følger norske regler og normer? Slike folk vil vi ha her. Men det er synd at noen skal ldelegge for andre med å svartmale ryktet til innvandrere. Vi har dem som kommer hit, ikke gidder lære norsk, ikke skal de jobbe (enten det er pga religion eller fordi de ikke kan språket vårt) og ikke skal de heller løfte en finger selv for å bli en del av landet på en positiv måte. 
Hvorfor vil de bli en av disse? VIL de ikke få venner? Bli en del av oss? Eller er de fornlyd med livet sitt?

Anonymkode: cfbd7...72d

Ja takk for at du kan se forskjellen. Jeg og får vondt av de som kommer hit for å leve på NAV og ikke gidder lære seg norsk eller følge regler. Det er dessverre de som ødelegger rykten for oss andre som er helt motsatt. Ok noen kan ha gode grunner som sykdom eller funksjonshemmede eller psykiske lidelser. Men resten av de er her som om de er på ferie. Ja helt enig jeg som innvandrer får vondt når jeg ser at de utnytter systemet og ødelegger rykten for oss og :(

Anonymkode: 43a88...d11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2020 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Det er IKKE hold i påstanden din. Innvandringen til Norge har ALDRI hvert så lavt som det er nå.

Anonymkode: c0895...795

Nå som vi befinner oss i en verdensomspennende pandemikrise er ikke det så rart om innvandringen aldri har vært så lav som nå. Men ved inngangen av 2020 viser tall fra SSB at det var registrert 25 400 flere innvandrere enn året før.

Endret av Klossmajor
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Det er jo mange som ikke kommer, men jeg føler at de aller fleste fra afrikanske land, og noen frar midt-østen og Asia kommer til vesten. 
HVORFOR? Hva skal de her? Er det ikke forferdelig ensomt å komme hit og de ikke har røttene sine/familie/venner ? Kan ikke språket?
Det er annet klima! Hva er det de vil her? 
Ser sikkert rasistisk ut, men det er jeg ikke. Jeg har ikke imot at noen kommer hit fordi de tilfeldigvis får seg jobber her, finner seg kjæreste og jeg har jo litt lyst til å jobbe i utlandet selv, så kan ikke kritisere de for mye. Men noe har gått galt. Jeg føler at ALLE skal hit! Synes mange av de er så frekke! De tror de kan komme hit og bestemme hvordan vi skal oppføre oss. 

Anonymkode: 4c099...914

Penger. Det er en kjent sak at alle ungdommene i Nord-Afrika F eks, har den europeiske drømmen. De tror regelrett at man spar penger ut av grøftene her, og at folk lever som konger. 

Dette vet jeg da jeg har levd tyveårene i det nordafrikanske miljøet. De sitter og hater Norge og nordmenn, alle nordmenn er rasister og alle kvinner er horer, (politikerne er dumme som lar de komme, og enda dummere er de som tror at de er fra Syria når de er ifra Tunisia eller Marokko), se sitter og hater snø, mørke, kulde, rasisme og å ha dårlig råd. Mange angrer på at de flytta hit og lengter hjem, fordi de var drevet av ideen om å bli rik, fordi de trodde at her får man penger av staten om man gjør seg dum nok, sånn at man slipper å jobbe, kan kjøre bil og se på TV og få penger man kan reise hjem til hjemlandet med, og strø om seg med tusenlapper. De ser andre som kjører ny og flott bil (som de har tatt opp lån til) og kjører omkring med gaver til hele slekta når de er der på ferie (uten å fortelle at de har spart i et helt år for å bevare den fasaden) og viser frem flotte bilder av et hjem som ikke engang er deres, for å beholde fasaden, fordi aldri i verden om de skal komme hjem med halen mellom beina og innrømme at de mislyktes i Europa, og har gjeld til langt oppunder ørene. Det har med stolthet og ære å gjøre. Og da snakkes det om «onkel Walid fra Norge som har gjort det stort» og ungene i slekts vil gjøre det samme. 

Syrere som først fikk opphold i Libanon og bor og lever greit, men visjonen om å bo i Norge og leve godt og rikt på sosialen, fordi her betaler staten, alle vet det. Så serverer de ene historien etter den andre og vips så får de opphold her de også. 

Derfor vedlikeholdes visjonen om at i Norge blir man automatisk rik og lever godt og flott. Og da vil alle hit, for her får man alt gratis uten engang å jobbe. På samme måte som vi blir fortalt at i Dubai kjører kassadamene Ferrari, og at der er alle rike. 🤦🏻‍♀️  

 

 

Anonymkode: f4ed6...10c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2020 den 22.40, Kath H. skrev:

Vi har nesten ikke innvandring til Norge. Vi tar ikke imot noen i nød, ikke engang foreldreløse barn fra Moira-leiren. 
Spørsmålet du burde stille er vel egentlig, hvorfor i HELVETE er vi blitt så rasistiske, egoistiske og bortskjemte i Norge??

De «foreldreløse» barna er menn som egentlig er langt opp i 20-årene.

Anonymkode: 36fef...690

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flykter fra krig og elendighet og dere lurer på hvorfor de vil til et trygt land?.. Hvis Norge var i krig/under diktatur og familien deres var i livsfare hver eneste dag, hadde ikke dere gjort alt dere kunne for å flykte til et bedre sted hvor familien deres kunne vært trygge?... TS virker som tidenes største idiot, og dette må være en av de dummeste trådene noen gang postet her inne. Sett dere litt inn i andre menneskers situasjon og se dette fra deres side.. og nei Norge har absolutt ikke flest innvandrere, seriøst?!.... jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av deres uvitenhet. 

Anonymkode: e7a15...5e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Det er jo mange som ikke kommer, men jeg føler at de aller fleste fra afrikanske land, og noen frar midt-østen og Asia kommer til vesten. 
HVORFOR? Hva skal de her? Er det ikke forferdelig ensomt å komme hit og de ikke har røttene sine/familie/venner ? Kan ikke språket?
Det er annet klima! Hva er det de vil her? 
Ser sikkert rasistisk ut, men det er jeg ikke. Jeg har ikke imot at noen kommer hit fordi de tilfeldigvis får seg jobber her, finner seg kjæreste og jeg har jo litt lyst til å jobbe i utlandet selv, så kan ikke kritisere de for mye. Men noe har gått galt. Jeg føler at ALLE skal hit! Synes mange av de er så frekke! De tror de kan komme hit og bestemme hvordan vi skal oppføre oss. 

Anonymkode: 4c099...914

Det at mange er frekke er din opplevelse. Min opplevelse er at de aller fleste innvandrere jeg kjenner er utrolig hyggelige. Innvandrere kommer med alle slags personligheter, akkurat som oss nordmenn. 

Hvorfor er det dumt om mange kommer hit? De trenger et sted å bo de også, hvor de ikke må flykte fra krig eller annet vondt. Familie/venner/språk får de da vel ikke om de velger et annet land heller.

Du sier hvorfor Skandinavia, jeg sier hvorfor ikke? Du og jeg lever fint her, så det kan vel innvandrerne også? De kommer til å tilpasse seg klima osv etter hvert. Det er jo mye bedre å komme til et nytt land og få starte på nytt, enn å forbli der det er krig og vanskelige levekår! 

Anonymkode: b76d4...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk flykter fra krig og elendighet og dere lurer på hvorfor de vil til et trygt land?.. Hvis Norge var i krig/under diktatur og familien deres var i livsfare hver eneste dag, hadde ikke dere gjort alt dere kunne for å flykte til et bedre sted hvor familien deres kunne vært trygge?... TS virker som tidenes største idiot, og dette må være en av de dummeste trådene noen gang postet her inne. Sett dere litt inn i andre menneskers situasjon og se dette fra deres side.. og nei Norge har absolutt ikke flest innvandrere, seriøst?!.... jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av deres uvitenhet. 

Anonymkode: e7a15...5e2

Flyktninger utgjør 30% av innvandrere i Norge. Altså har et mindretall flyktet fra krig og elendighet.

Ifølge tall fra FN var Norge i perioden 2010-2015 på femtende plass på listen over land i verden med høyest netto innvandring i forhold til folketall og på tredje plass på tilsvarende liste for land i Europa.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Klossmajor said:

Flyktninger utgjør 30% av innvandrere i Norge. Altså har et mindretall flyktet fra krig og elendighet.

Ifølge tall fra FN var Norge i perioden 2010-2015 på femtende plass på listen over land i verden med høyest netto innvandring i forhold til folketall og på tredje plass på tilsvarende liste for land i Europa.

Det var litt av en måte å tolke antall innvandrere.. Mange av oss er andre-og tredjegenereasjonsinnvandrere. 

Anonymkode: 95bee...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn reiser til Spania fordi klimaet er bedre og levekostnadene er lavere. Fremmedkulturelle reiser til land hvor klimaet er vesentlig dårligere og levekostnadene vesentlig høyere. Det er det vanskeligere å skjønne. 

Anonymkode: 9cedf...a76

Den store forskjellen er at nordmenn i Spania lever IKKE på den spanske stat. De som kommer hit lever på den norske stat. Himmelvid forskjell om de kom hit og levde på egne penger.

Anonymkode: 33013...531

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har blitt totalt endret på 20 år. Det er sjokkerende for meg som nå er i 40-årene. Det er for mange her nå, 800.000. En økning på 25.000 fra året før.

Selv innvandrere jeg jobber med sier det er for mange nå.

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/nesten-15-prosent-er-innvandrere

Anonymkode: 12a7d...3fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var litt av en måte å tolke antall innvandrere.. Mange av oss er andre-og tredjegenereasjonsinnvandrere. 

Anonymkode: 95bee...d30

Jeg gjenga offisielle tall fra SSB og FN. Regner man med alle barn av innvandrere blir andelen flyktninger langt lavere. Kommentaren jeg besvarte legger til grunn at innvandrerne i Norge har flyktet fra krig og elendighet. Det er ikke engang halve sannheten. De fleste er arbeidsinnvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da åpenbart. Skandinavia er verdens beste sted å bo, og det er færrest farlige rasister her, sett opp i mot resten av Europa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk flykter fra krig og elendighet og dere lurer på hvorfor de vil til et trygt land?.. Hvis Norge var i krig/under diktatur og familien deres var i livsfare hver eneste dag, hadde ikke dere gjort alt dere kunne for å flykte til et bedre sted hvor familien deres kunne vært trygge?... TS virker som tidenes største idiot, og dette må være en av de dummeste trådene noen gang postet her inne. Sett dere litt inn i andre menneskers situasjon og se dette fra deres side.. og nei Norge har absolutt ikke flest innvandrere, seriøst?!.... jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av deres uvitenhet. 

Anonymkode: e7a15...5e2

Norge er ikke det første trygge landet mange av flyktingene drar til først, så hvorfor Norge?

Anonymkode: 36fef...690

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Penger. Det er en kjent sak at alle ungdommene i Nord-Afrika F eks, har den europeiske drømmen. De tror regelrett at man spar penger ut av grøftene her, og at folk lever som konger. 

Dette vet jeg da jeg har levd tyveårene i det nordafrikanske miljøet. De sitter og hater Norge og nordmenn, alle nordmenn er rasister og alle kvinner er horer, (politikerne er dumme som lar de komme, og enda dummere er de som tror at de er fra Syria når de er ifra Tunisia eller Marokko), se sitter og hater snø, mørke, kulde, rasisme og å ha dårlig råd. Mange angrer på at de flytta hit og lengter hjem, fordi de var drevet av ideen om å bli rik, fordi de trodde at her får man penger av staten om man gjør seg dum nok, sånn at man slipper å jobbe, kan kjøre bil og se på TV og få penger man kan reise hjem til hjemlandet med, og strø om seg med tusenlapper. De ser andre som kjører ny og flott bil (som de har tatt opp lån til) og kjører omkring med gaver til hele slekta når de er der på ferie (uten å fortelle at de har spart i et helt år for å bevare den fasaden) og viser frem flotte bilder av et hjem som ikke engang er deres, for å beholde fasaden, fordi aldri i verden om de skal komme hjem med halen mellom beina og innrømme at de mislyktes i Europa, og har gjeld til langt oppunder ørene. Det har med stolthet og ære å gjøre. Og da snakkes det om «onkel Walid fra Norge som har gjort det stort» og ungene i slekts vil gjøre det samme. 

Syrere som først fikk opphold i Libanon og bor og lever greit, men visjonen om å bo i Norge og leve godt og rikt på sosialen, fordi her betaler staten, alle vet det. Så serverer de ene historien etter den andre og vips så får de opphold her de også. 

Derfor vedlikeholdes visjonen om at i Norge blir man automatisk rik og lever godt og flott. Og da vil alle hit, for her får man alt gratis uten engang å jobbe. På samme måte som vi blir fortalt at i Dubai kjører kassadamene Ferrari, og at der er alle rike. 🤦🏻‍♀️  

 

 

Anonymkode: f4ed6...10c

Skriver under denne. 

Anonymkode: 36fef...690

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...