Gå til innhold

Hvorfor i HELVETE skal alle innvandre til Skandinavia?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo mange som ikke kommer, men jeg føler at de aller fleste fra afrikanske land, og noen frar midt-østen og Asia kommer til vesten. 
HVORFOR? Hva skal de her? Er det ikke forferdelig ensomt å komme hit og de ikke har røttene sine/familie/venner ? Kan ikke språket?
Det er annet klima! Hva er det de vil her? 
Ser sikkert rasistisk ut, men det er jeg ikke. Jeg har ikke imot at noen kommer hit fordi de tilfeldigvis får seg jobber her, finner seg kjæreste og jeg har jo litt lyst til å jobbe i utlandet selv, så kan ikke kritisere de for mye. Men noe har gått galt. Jeg føler at ALLE skal hit! Synes mange av de er så frekke! De tror de kan komme hit og bestemme hvordan vi skal oppføre oss. 

Anonymkode: 4c099...914

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Norge er innvandringen på et historisk lavt nivå, uansett om du mener Svensker, polakker, eller syrere. Har noen kritisert deg og prøvd å fortelle deg hvordan du skal oppføre deg? Har aldi blitt fortalt det av utlendinger. Normenn derimot... 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel Tyskland, Frankrike og Storbritannia som flest invandrere forsøker å komme til.

Anonymkode: 54323...f51

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er det vel Tyskland, Frankrike og Storbritannia som flest invandrere forsøker å komme til.

Anonymkode: 54323...f51

Og ikke minst USA, Canada og Australia.

Anonymkode: 9facd...1e0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi har de mest lukrative velferdsordningene.  Her kastes penger etter alle som kommer og sier det er synd på dem.

Anonymkode: d3168...7a8

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Jeg har aldri følt at de skal bestemme over meg. Jeg føler meg ganske fri egentlig.

Anonymkode: 06363...e6b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og ikke minst USA, Canada og Australia.

Anonymkode: 9facd...1e0

I USA og Australia er intet å hente av velferdsgoder for disse.  Og de slipper heller ikke inn.

Anonymkode: d3168...7a8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

I USA og Australia er intet å hente av velferdsgoder for disse.  Og de slipper heller ikke inn.

Anonymkode: d3168...7a8

Likevel er det dit flyktninger og andre migranter ønsker seg.

Anonymkode: 9facd...1e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Likevel er det dit flyktninger og andre migranter ønsker seg.

Anonymkode: 9facd...1e0

De kan ønske i den ene hånda og drite i den andre. Hvilken hånd blir den fulleste?  Inn kommer de ikke hvor mye de enn ønsker.

Anonymkode: d3168...7a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Hellas og Italia er uenige i oppfatningen om at de fleste drar til Skandinavia... For ikke å snakke om Syrias naboland Libanon, Jordan og Tyrkia, som til sammen har tatt imot flere millioner flyktninger de siste årene. 

At mennesker på flukt fra krig og fattigdom ønsker seg dit det er fred og velstand er da fullt forståelig, men det er et veldig lite mindretall som faktisk kommer seg hit.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke. Det er god plass til alle, men hvem faen vil bo i Troms og Finnmark i mørketiden hvis man er fra Etiopia liksom?

Endret av Lily_88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig dette?? Om du i det hele tatt hadde fulgt med på denne krisen de siste årene, så hadde du visst at nabolandene deres er fylt til randen av flyktninger! Alle har et felles ansvar å hjelpe, og Vesten har hjulpet minst.

Dessuten, alle vil det beste for seg selv og familien sin. Ikke alle har råd eller mulighet til å flykte hit, men jeg forstår godt at det er drømmen for mange. Jeg har selv vært i en flyktningeleir i Libanon, og det var helt grusomt. Folk bodde nærmest på gata med barna sine. Hadde jeg vært i en så grusom situasjon som disse flyktningene, så hadde jeg gjort alt i min makt for å komme til Skandinavia. Uten tvil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Paramount
3 timer siden, Tvist skrev:

I Norge er innvandringen på et historisk lavt nivå, uansett om du mener Svensker, polakker, eller syrere. Har noen kritisert deg og prøvd å fortelle deg hvordan du skal oppføre deg? Har aldi blitt fortalt det av utlendinger. Normenn derimot... 

Innvandringen fra fjerne himmelstrøk har aldri vært høyere. Det vet jeg kun ved å se meg rundt i det landet jeg bor i, trenger hverken forskning eller linker til å dokumentere dette.

Ts snakket om mennesker som kommer fra fjerne himmelstrøk. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være så smart å sende de så langt vekk fra eget land og egen kultur. Det virker nesten som at hele verden har ansvar for adoptere arabere og afrikanere. Leste nylig at det er 500 millioner afrikanere uten identitetspapirer. Blir nok problemer her ja.

Men, jeg har aldri opplevd at de blander seg inn i hvordan jeg lever eller oppfører meg. 

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange som ikke drar, men jeg føler at de aller fleste norske pensjonister drar til Spania. 
HVORFOR? Hva skal de der? Er det ikke forferdelig ensomt å komme dit og de ikke har røttene sine/familie/venner ? Kan ikke språket?
Det er annet klima! Hva er det de vil der? 
Ser sikkert rasistisk ut, men det er jeg ikke. Jeg har ikke imot at noen drar dit fordi de tilfeldigvis får seg jobber her, finner seg kjæreste og mange har jo litt lyst til å jobbe i utlandet selv, så kan ikke kritisere de for mye. Men noe har gått galt. Jeg føler at ALLE skal dit! Synes mange av de er så frekke! De tror de kan komme dit og bestemme hvordan spanjolene skal oppføre seg.  

 

Anonymkode: 3d491...7bf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Paramount skrev:

Innvandringen fra fjerne himmelstrøk har aldri vært høyere. Det vet jeg kun ved å se meg rundt i det landet jeg bor i, trenger hverken forskning eller linker til å dokumentere dette.

Ts snakket om mennesker som kommer fra fjerne himmelstrøk. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være så smart å sende de så langt vekk fra eget land og egen kultur. Det virker nesten som at hele verden har ansvar for adoptere arabere og afrikanere. Leste nylig at det er 500 millioner afrikanere uten identitetspapirer. Blir nok problemer her ja.

Men, jeg har aldri opplevd at de blander seg inn i hvordan jeg lever eller oppfører meg. 

Hvordan ser du at de er førstegenerasjonsinnvandrere? Andelen innbyggere i Norge med ikke-europeisk bakgrunn er høyere, men det er noe helt annet.

Anonymkode: ab0ec...a45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi vi har de mest lukrative velferdsordningene.  Her kastes penger etter alle som kommer og sier det er synd på dem.

Anonymkode: d3168...7a8

Jobber med flyktninger, og dette stemmer. Vi hadde jo selv ønsket oss til land med de beste velferdsordningene om vi måtte flykte selv? Det betyr ikke at vi har kapasitet til å ta i mot flere millioner flyktninger, men de som klarer det ser ofte på det som å ha vunnet i lotto - noe vi selv har gjort ved å bli født her. 

Det ikke alle tenker på, er om de blir lykkelige av et så annerledes klima og kultur som er her. Mange opplever kultursjokk og psykiske utfordringer, både grunnet opplevelser fra krig og harde kår, men også store utfordringer med å takle en helt fremmed kultur. 

Anonymkode: 89667...ecf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De reiser til Norge på grunn av de økonomiske fordelene vi har, så lenge dette vedvarer så vil de bry seg lite om klimaet og hvor ensomt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser du at de er førstegenerasjonsinnvandrere? Andelen innbyggere i Norge med ikke-europeisk bakgrunn er høyere, men det er noe helt annet.

Anonymkode: ab0ec...a45

Jeg ser det ikke, men dersom de ikke er førstegenerasjonsinnvandrere de aller fleste, må innvandrere ha sensasjonelt  korte svangerskap. Norge er veldig annerledes enn for bare 10 år tilbake.

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...