Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Betta123 skrev:

15 dpo, 1-2 uker😅 du da?

Jeg har bare tatt strimmeltest i dag 11dpo positiv på ettermiddagsurin (holdt meg i 6 timer), har testdag på klinikken på tirsdag og har så lyst til å teste digitalt for å kanskje bli mer "trygg" på resultatet 😄 

Anonymkode: 67023...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, Wiley skrev:

Neida, dette går fint, vi jinxa det allerede med alt snakket om barnehagedekning 😂

Prøver å komme meg etter, føler karma skylder meg ganske mye nå for tiden. 

Ja! Håper virkelig du får gode nyheter neste forsøk 🙏

Mine tips for å få positiv test er altså ICSI og de sjokoladeeggene til Kaffebrenneriet som selges i eggpakker. Siste er veldig viktig, inntaket må være jevnt hele rugeperioden. 

18 timer siden, Kristina00 skrev:

Gratulerer så mye @Betta123 @Fnugg og @bondekone. Håper de sitter i 9 mnd❤️og at vi alle andre prøvere får det til snart også! Har fått doseringsskjema fra Spiren nå, så skal starte opp med Bemfola og Fyremadel etterhvert når ny suklus starter, spent. Vårt første IVF forsøk. Hatt 3 inseminasjon førsøk tidligere. 

 

17 timer siden, prøverpåny skrev:

Wææææææ!!!! 😍😍😍😍 Gratulerer så mye!! Ingen ovitrelle i hele verden kan holde så lenge at du får strek med en gang! Så fortjent @Fnugg!

Og for en påske med mye positive tester! 😊😊 Dette skal gå veien alle mann. Gleder meg til spenningen rundt jul om det er noen som havner på nyttårs- eller julaften ☺️😘

 

16 timer siden, Waldfee skrev:

Herlige nyheter👏👏👏👍👍👍!!! Nå ble jeg glad! Kjempepåske!

Tusen takk folkens - klikker om blodprøven imorra eller strimlene viser dårlig utvikling. Krysser fingrene for alt og alle!

Er jo selvfølgelig naivt å være glad bare for en positiv test (4 stk da ❤️ ), men det er liksom en stor milepæl når man jo bare har møtt totalt blanke og kritthvite i noen år :) 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har brukt Clearblue digital med ukesindikator, når testet dere og hvilket utslag fikk dere? 

Anonymkode: 67023...49f

Sist jeg brukte den viste det seg å være kjemisk, gikk 1 uke over forventet mens med variable testresultater, og ukesindikatoren viste alt fra 1-2 uker til ingenting (strimlene var veldig svake og variable)

Når jeg har testet nå på testdag viser den 2-3 uker gravid. Aner jo ikke om det har noe å si, men jeg innbiller meg iallefall at det er bedre enn sist på hcgnivå. Strimlene nå er mer konsistente foreløpig, iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Fnugg skrev:

Ja! Håper virkelig du får gode nyheter neste forsøk 🙏

Mine tips for å få positiv test er altså ICSI og de sjokoladeeggene til Kaffebrenneriet som selges i eggpakker. Siste er veldig viktig, inntaket må være jevnt hele rugeperioden. 

 

 

Tusen takk folkens - klikker om blodprøven imorra eller strimlene viser dårlig utvikling. Krysser fingrene for alt og alle!

Er jo selvfølgelig naivt å være glad bare for en positiv test (4 stk da ❤️ ), men det er liksom en stor milepæl når man jo bare har møtt totalt blanke og kritthvite i noen år :) 

Sist jeg brukte den viste det seg å være kjemisk, gikk 1 uke over forventet mens med variable testresultater, og ukesindikatoren viste alt fra 1-2 uker til ingenting (strimlene var veldig svake og variable)

Når jeg har testet nå på testdag viser den 2-3 uker gravid. Aner jo ikke om det har noe å si, men jeg innbiller meg iallefall at det er bedre enn sist på hcgnivå. Strimlene nå er mer konsistente foreløpig, iallefall. 

Jeg fikk 1-2 uker 15dpo nå..😳får ikke håpe det er kjemisk hos meg😳😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Betta123 skrev:

Jeg fikk 1-2 uker 15dpo nå..😳får ikke håpe det er kjemisk hos meg😳😳

1-2 uker 15 dpo har ingenting å si, da kan den jo være like ved å slå ut på 2-3 uker. Det er mer hvis den ikke endrer seg til neste uke at det kan være kjemisk. Hadde testet på nytt om en ukes tid om jeg var deg, enten med strimler eller ny digital. 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, prøverpåny skrev:

1-2 uker 15 dpo har ingenting å si, da kan den jo være like ved å slå ut på 2-3 uker. Det er mer hvis den ikke endrer seg til neste uke at det kan være kjemisk. Hadde testet på nytt om en ukes tid om jeg var deg, enten med strimler eller ny digital. 😘

Ja,jeg får gjøre det❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Betta123 skrev:

Jeg fikk 1-2 uker 15dpo nå..😳får ikke håpe det er kjemisk hos meg😳😳

Neida - det er jo forskjell på verdiene.

Det er stigningen som har noe å si, og at hcg er innenfor referanserammen :) 

Så om testene blir svakere, varierer endel osv - da er det gjerne kjemisk. Er lettere å se på strimler faktisk synes jeg. Og så må man jo ikke finne på å ta test utenom ved morgenurin på samme tid osv - utvannet tiss = svakere test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Fnugg skrev:

Neida - det er jo forskjell på verdiene.

Det er stigningen som har noe å si, og at hcg er innenfor referanserammen :) 

Så om testene blir svakere, varierer endel osv - da er det gjerne kjemisk. Er lettere å se på strimler faktisk synes jeg. Og så må man jo ikke finne på å ta test utenom ved morgenurin på samme tid osv - utvannet tiss = svakere test.

For en karusell, når vi først får en positiv test så blir det neste å bekymre seg for sa, kjemisk eller hva som helst😅 kjipt! Menmen er jo ikke noe annet å gjøre enn å vente å se hva som skjer😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv test fredag 19/04, woho! 

I går tok jeg det jeg trodde skulle bli min siste lutinus og var overlykkelig. 😃

Gleden var kortvarig når klinikken ringte med beskjed om at jeg skulle ta de til uke 12. (5+1 i dag)

Ikke ofte jeg gråter, men med Estradot som gir meg utslett, graviditet som gir meg forstoppelse og lutinus som setter sexlivet på vent, og alle bekymringene som vanker i starten av et svangerskap må jeg si meg ganske sliten og lei 😂 Fler enn meg som må gå på lutinus lenge til tross for at de har hatt ferskforsøk? 😂 

 

Hilsen Hormonella 😂💃

Anonymkode: 6dfbb...efc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Positiv test fredag 19/04, woho! 

I går tok jeg det jeg trodde skulle bli min siste lutinus og var overlykkelig. 😃

Gleden var kortvarig når klinikken ringte med beskjed om at jeg skulle ta de til uke 12. (5+1 i dag)

Ikke ofte jeg gråter, men med Estradot som gir meg utslett, graviditet som gir meg forstoppelse og lutinus som setter sexlivet på vent, og alle bekymringene som vanker i starten av et svangerskap må jeg si meg ganske sliten og lei 😂 Fler enn meg som må gå på lutinus lenge til tross for at de har hatt ferskforsøk? 😂 

 

Hilsen Hormonella 😂💃

Anonymkode: 6dfbb...efc

Gratulerer med positiv test👏🏼👏🏼👏🏼 Hvorfor måtte du bruke lutinus til uke 12? Det var utrolig lenge. Jeg stoppet med lutinusen på lørdag, de har ikke sagt noe om å fortsette til meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Positiv test fredag 19/04, woho! 

I går tok jeg det jeg trodde skulle bli min siste lutinus og var overlykkelig. 😃

Gleden var kortvarig når klinikken ringte med beskjed om at jeg skulle ta de til uke 12. (5+1 i dag)

Ikke ofte jeg gråter, men med Estradot som gir meg utslett, graviditet som gir meg forstoppelse og lutinus som setter sexlivet på vent, og alle bekymringene som vanker i starten av et svangerskap må jeg si meg ganske sliten og lei 😂 Fler enn meg som må gå på lutinus lenge til tross for at de har hatt ferskforsøk? 😂 

 

Hilsen Hormonella 😂💃

Anonymkode: 6dfbb...efc

Gratulerer! Gått på det til uke 12. Trodde det var vanlig. 

Anonymkode: 07ead...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Positiv test fredag 19/04, woho! 

I går tok jeg det jeg trodde skulle bli min siste lutinus og var overlykkelig. 😃

Gleden var kortvarig når klinikken ringte med beskjed om at jeg skulle ta de til uke 12. (5+1 i dag)

Ikke ofte jeg gråter, men med Estradot som gir meg utslett, graviditet som gir meg forstoppelse og lutinus som setter sexlivet på vent, og alle bekymringene som vanker i starten av et svangerskap må jeg si meg ganske sliten og lei 😂 Fler enn meg som må gå på lutinus lenge til tross for at de har hatt ferskforsøk? 😂 

 

Hilsen Hormonella 😂💃

Anonymkode: 6dfbb...efc

Gratulerer med graviditet, tenk så heldig du har vært👍👏☀️! Har ikke hørt om lutinus så lenge ved ferskforsøk. Brukt det selv til uke 6-7 men da kun for sikkerhets skyld. Og estradot i tillegg, det har jeg bare hørt om/brukt selv ved fryseforsøk. Men klinikken vet nok hva den gjør, håper ikke bivirkningene blir for ille! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste klinikkene i utlandet anbefaler å gå på lutinus til uke 12. 

I Danmark fikk jeg beskjed om å gå på den til uke 10 hvis jeg blir gravid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Positiv test fredag 19/04, woho! 

I går tok jeg det jeg trodde skulle bli min siste lutinus og var overlykkelig. 😃

Gleden var kortvarig når klinikken ringte med beskjed om at jeg skulle ta de til uke 12. (5+1 i dag)

Ikke ofte jeg gråter, men med Estradot som gir meg utslett, graviditet som gir meg forstoppelse og lutinus som setter sexlivet på vent, og alle bekymringene som vanker i starten av et svangerskap må jeg si meg ganske sliten og lei 😂 Fler enn meg som må gå på lutinus lenge til tross for at de har hatt ferskforsøk? 😂 

 

Hilsen Hormonella 😂💃

Anonymkode: 6dfbb...efc

Porsgrunn har bedt meg om å ta til uke 12 om jeg blir gravid. Full sympati med lutinusbruk, men så er det virkelig verdt det om det gir resultat 😊 Det kan jo også veldig hende at hormonene jevner seg litt ut etterhvert som du kommer utover i ukene 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Waldfee skrev:

Gratulerer med graviditet, tenk så heldig du har vært👍👏☀️! Har ikke hørt om lutinus så lenge ved ferskforsøk. Brukt det selv til uke 6-7 men da kun for sikkerhets skyld. Og estradot i tillegg, det har jeg bare hørt om/brukt selv ved fryseforsøk. Men klinikken vet nok hva den gjør, håper ikke bivirkningene blir for ille! 🤞

Tusen takk! 🥰 Ja, jeg har virkelig hatt flaks! Jeg har endometriose og er litt undervektig, så det er sikkert derfor jeg får både Estradot og Lutinus såpass lenge. 😊 Stoler på klinikken uansett, selv om det føles som en evighet akkurat nå 😂🙈 

 

/Hormonella 💃

Anonymkode: 6dfbb...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min skal holde på med progesteron støtte frem til uke 35 og blodfortynnende til uke 36. Sprøyter 😳😳😳 så uke 12 er ikke så ille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Wiley skrev:

Venninnen min skal holde på med progesteron støtte frem til uke 35 og blodfortynnende til uke 36. Sprøyter 😳😳😳 så uke 12 er ikke så ille!

Wow nå ble jeg litt bekymret! Jeg har sluttet på lutinus. For snart en uke siden. Men skal fortsette med blodfortynnende. Burde jeg ikke fortsette med lutinus også? De sa ingenting om det når jeg snakket med de sist. Reiser på jobb imorgen og er borte to uker så får ikke tilgang til apotek osv..😳livredd for noe galt skal skje 😅

Endret av Betta123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, Betta123 said:

Wow nå ble jeg litt bekymret! Jeg har sluttet på lutinus. For snart en uke siden. Men skal fortsette med blodfortynnende. Burde jeg ikke fortsette med lutinus også? De sa ingenting om det når jeg snakket med de sist. Reiser på jobb inorgen og er borte to uker så får ikke tilgang til apotek osv..😳livredd for noe galt skal skje 😅

Det er nok bare å stole på at legene vet best, i utgangspunktet skal jo kroppen produsere det den trenger selv. Jeg fikk også beskjed om å slutte med medisiner da jeg fikk positiv test etter ferskforsøk, tviler på at jeg mistet pga det. Det er bare forskjellig praksis og ikke minst noen pasienter som har lave hormon nivåer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Wiley skrev:

Det er nok bare å stole på at legene vet best, i utgangspunktet skal jo kroppen produsere det den trenger selv. Jeg fikk også beskjed om å slutte med medisiner da jeg fikk positiv test etter ferskforsøk, tviler på at jeg mistet pga det. Det er bare forskjellig praksis og ikke minst noen pasienter som har lave hormon nivåer. 

Håper du har rett. Har tatt et par strimle tester nå etter jeg tok digital og ser at streken har blitt veldig mye sterkere så da må vel hormon nivåene mine gå opp? Siden jeg sluttet med lutinus for lenge siden og testene er tatt etterpå?😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Betta123 said:

Håper du har rett. Har tatt et par strimle tester nå etter jeg tok digital og ser at streken har blitt veldig mye sterkere så da må vel hormon nivåene mine gå opp? Siden jeg sluttet med lutinus for lenge siden og testene er tatt etterpå?😅🙈

Høres bra ut, men ville ikke fortsatt med strimler. Be heller om blodprøver hos legen for å se HCG stigning hvis du er bekymret, så slipper du å tolke og gruble på egenhånd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wiley skrev:

Høres bra ut, men ville ikke fortsatt med strimler. Be heller om blodprøver hos legen for å se HCG stigning hvis du er bekymret, så slipper du å tolke og gruble på egenhånd. 

Ja... tror jeg heller skal prøve å legge bort alle tanker og reise på jobb😂 tidlig ul rett over helgen når jeg kommer hjem. Får nok svar på en del da! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...