Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
45 minutter siden, Aaa08 skrev:

Har brukt blodfortynnende ved mitt første forsøk på Riks.... Uten resultat... Men håper denne kombinasjonen nå hjelper.. Siste forsøk hos maigaard.... 

Er det pga endiometriose du skal bruke presnisolon? :) for legen min var det viktig at jeg var ferdig med prednisolon før forsøket begynte, men så var det urelatert årsak til at jeg brukte prednisolon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
48 minutter siden, Aaa08 skrev:

Har brukt blodfortynnende ved mitt første forsøk på Riks.... Uten resultat... Men håper denne kombinasjonen nå hjelper.. Siste forsøk hos maigaard.... 

Aha. Har du prøvd ut eller hørt om «embryoglue»? En væske som de legger de/det befrukta egget oppi ca 30 min før innsett. Skal hjelpe egget og feste seg. Det brukte de hos meg denne gang

Skrevet (endret)
9 timer siden, Neutral90 skrev:

Er det pga endiometriose du skal bruke presnisolon? :) for legen min var det viktig at jeg var ferdig med prednisolon før forsøket begynte, men så var det urelatert årsak til at jeg brukte prednisolon.

Ja, pga endometriose. Har brukt det ved de 2 siste forsøk også. Starter samme dag som sprøyter 

Endret av Aaa08
Skrevet
6 timer siden, Betta123 skrev:

Aha. Har du prøvd ut eller hørt om «embryoglue»? En væske som de legger de/det befrukta egget oppi ca 30 min før innsett. Skal hjelpe egget og feste seg. Det brukte de hos meg denne gang

Har hørt om det ja, men det ser som ut at hovedproblemet hos meg er at eggene har en dårlig kvalitet (mye fragmentering)... Har prøvd AH. 

Men takk du mimmer meg på det, skal høre med klinikken 

• Liker 1
Skrevet

Innsett av blasto på fredag, vet ikke helt om jeg gruer eller gleder meg mest i tiden frem til 17.mai 😬🤷‍♀️

Skrevet

Håper at den sitter @Patriotpaula 🌱🇳🇴

Tanta har begynt å melde sin ankomst her, så da blir det oppstart med Bemfola (150) på fredag. Blir spennende å endelig komme ordentlig igang! 

• Liker 1
Gjest wify90
Skrevet (endret)

Hei alle sammen!
Kommer med litt oppdatering.  Innsett imorgen endelig!😃Har vært en lang og emosjonell prosess og er fremdeles ikke i mål, men har kommet et stykke. Hadde 14 fine folliker på ultralyd men kun 12 av de hadde egg i seg på uttaks dagen. Utakk var noe av det verste jeg har opplevd.Hadde uttak tirsdag morgen og var senge liggende med heftig smerter resten av dagen. Føler meg litt bedre idag. Men av de 12 var 11 av disse  modne og 7 som har blitt befruktet. Jeg skal tilbake igjen i morgen og da får jeg vite hvor mange som har overlevd til frys, også blir det forhåpentligvis innsett.  Gratulerer til alle som har blitt gravide og ønsker dere resterende masse lykke under denne tunge prosessen. ☺️

Endret av wify90
Skrevet

Høres ut som du har fått ut mange egg🙌🏻 Håper du får så mange som mulig på frys @wify90 Og samt at innsett blir bedre enn uttak og at den sitter.🌸 hvilken klinikk bruker du? 

Gjest Fnugg
Skrevet
På 1.5.2019 den 9.11, Neutral90 skrev:

Er det fastlegen eller klinikken din som sa det?

Det er viktig å kutte det etterhvert i svangerskapet, men jeg har brukt det 2 forsøk kun pga endometriose.

Dog er dosene lave, og det skal kuttes relativt tidlig i svangerskap. 

Teorien er jo at autoimmune sykdommer kan være hinder for egg å feste seg/forbli der. Men det er ikke forskning som tilsier det er noe tydelig effekt heller.

Om det var fastlegen som sa det så ville jeg dobbeltsjekket med klinikken :) 

Skrevet

Hva slags «innstilling» har dere før innsett? Er dere veldig optimistiske eller mer «pessimist» - gravid inntil det motsatte er bevisst eller ikke-gravid inntil det motsatte er bevist? Jeg har innsett av fryst blasto i morgen, dette er det eneste embryoet vi sitte igjen med. Synes fallhøyden er enorm hvis det ikke lykkes, da er det helt tilbake til start.. Noen dager tror jeg det kan gå, andre dager er jeg mer negativ til det... Noen som vil si noe om hva de kjente på før innsett? :) 

Skrevet
1 time siden, Fnugg skrev:

Er det fastlegen eller klinikken din som sa det?

Det er viktig å kutte det etterhvert i svangerskapet, men jeg har brukt det 2 forsøk kun pga endometriose.

Dog er dosene lave, og det skal kuttes relativt tidlig i svangerskap. 

Teorien er jo at autoimmune sykdommer kan være hinder for egg å feste seg/forbli der. Men det er ikke forskning som tilsier det er noe tydelig effekt heller.

Om det var fastlegen som sa det så ville jeg dobbeltsjekket med klinikken :)

Det var overlegen på klinikken som sa dette til meg. Jeg tror det er fordi jeg fikk prednisolon for en ikke-kronisk autoimmun sykdom, så ikke behov for presnisolon = frisk. Men jeg spurte ikke så det er bare synsing fra meg 😅

Skrevet
4 hours ago, Patriotpaula said:

Hva slags «innstilling» har dere før innsett? Er dere veldig optimistiske eller mer «pessimist» - gravid inntil det motsatte er bevisst eller ikke-gravid inntil det motsatte er bevist? Jeg har innsett av fryst blasto i morgen, dette er det eneste embryoet vi sitte igjen med. Synes fallhøyden er enorm hvis det ikke lykkes, da er det helt tilbake til start.. Noen dager tror jeg det kan gå, andre dager er jeg mer negativ til det... Noen som vil si noe om hva de kjente på før innsett? :) 

Varierer veldig. Stort sett har jeg vært positiv hvis legene har vært det, og stikk motsatt. Men jeg har i alle fall følt meg litt ekstra skjør den første uka og følt litt på at det er noe levedyktig der inne. Det er stor fallhøyde fordi du vet at det er et befruktet egg og man kan ikke la være å håpe. Det føles absolutt greiere når man har noe på frys men skuffelsen er nok like stor uansett. Tror det viktigste er å føle at du har en plan videre uansett utfall. Siden dette er første forsøk regner jeg med at dere er innstilt på et forsøk til om det ikke går? Det hjelper å ha en ide om hva dere gjør hvis det ikke går, følte meg mest håpløs den gangen legene hadde lite tro på det de satte inn og at det ble noe på frys overhodet, da hadde samboer lyst til å gi opp og da var det plutselig ingen plan. 

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar :) Jeg liker å tro at jeg hadde følt at fallhøyden ikke hadde vært så stor hvis vi hadde hatt flere på frys. Tror jeg blir vanvittig skuffet hvis det blir negativt forsøk, derfor tør jeg ikke å håpe for mye heller. Gyn har allerede sagt at hvis vi må ha ny runde så er det et par-tre ting de vil gjøre annerledes i neste runde... Videre sa gyn sist at hun gir forsøket 50% sjanse for å lykkes og 50% ikke, det er ingenting som drar verken negativt eller positivt i den ene eller den andre retningen. 

Skrevet
1 time siden, Patriotpaula skrev:

Takk for svar :) Jeg liker å tro at jeg hadde følt at fallhøyden ikke hadde vært så stor hvis vi hadde hatt flere på frys. Tror jeg blir vanvittig skuffet hvis det blir negativt forsøk, derfor tør jeg ikke å håpe for mye heller. Gyn har allerede sagt at hvis vi må ha ny runde så er det et par-tre ting de vil gjøre annerledes i neste runde... Videre sa gyn sist at hun gir forsøket 50% sjanse for å lykkes og 50% ikke, det er ingenting som drar verken negativt eller positivt i den ene eller den andre retningen. 

Hva tilsier at de gir deg 50/50 sjanse? Kvaliteten på frysene? 

Jeg skal på første ultralyd i morgen, håper det er gode nyheter :)

Skrevet

Vet noen om st Olavs har åpent for uttak/innsett på helg?

Skrevet (endret)
31 minutter siden, Neutral90 skrev:

Vet noen om st Olavs har åpent for uttak/innsett på helg?

Ei på jobb har hatt behandling der, st Olav har ikke åpent for uttak/innsett på helg. 

Endret av Patriotpaula
Skrevet
31 minutter siden, Neutral90 skrev:

Hva tilsier at de gir deg 50/50 sjanse? Kvaliteten på frysene? 

Jeg skal på første ultralyd i morgen, håper det er gode nyheter :)

Alt sett og vurdert under ett. At det er en fin blasto (sa laben) som skal settes inn og hvordan forholdene i livmoren ser ut til å være :) Og jeg har alderen på min side 👌🏼 

Spennende! Jeg måtte på tre UL før uttak :) 

Skrevet

Hei jenter!

Vi skal endelig(!) i gang med fryseforsøk snart. Jeg venter mensen i starten av neste uke, så da skal jeg begynne på progynova. Skal ta tabeletter morgen og kveld. Jeg bare lurte på... hvis jeg får mensen på kvelden, skal jeg bare ta kveldsdosen da?

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, Kone92 said:

Hei jenter!

Vi skal endelig(!) i gang med fryseforsøk snart. Jeg venter mensen i starten av neste uke, så da skal jeg begynne på progynova. Skal ta tabeletter morgen og kveld. Jeg bare lurte på... hvis jeg får mensen på kvelden, skal jeg bare ta kveldsdosen da?

Hvis du får friskt rødt blod kan du ta samme dag, kun kveldsdosen, men det går også helt fint å vente til dagen etter. Du får i deg nok etterhvert uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om noen private klinikker eller sykehus som ikke stenger i alle feriene? Jeg har skjønt at spiren i Trondheim tar hensyn til eggene og ikke kalenderen, men det er jo veldig langt fra Oslo til Trondheim. 

Anonymkode: c8738...5b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...