Patriotpaula Skrevet 13. februar 2019 #741 Skrevet 13. februar 2019 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åå skjønner. Men hvorfor gikk det ikke for deg ?? jeg var på ultralyd hun mente 17x17 er bra og e under modning. Satt derfor ovitrelle idag. Hun anbefalte samleie imorra og over imorra. Tol letrozol i 5 dager også. Dag 12 idag. Men hvis du hadde eggløsning på dag 33 hvorfor ble du ikke gravid? Anonymkode: b5dca...6fb Gyn mener at jeg kan være delvis resistent mot letrozol, eggposene blir ikke store nok av bare letrozol. Når jeg var på UL dag 10-12 så var den største follikkelen 7-8 mm bare, derfor ble denne syklusen «avsluttet» og det skulle gå sin gang selv.. Når Ovitrelle ble satt på meg første syklus med dette, så hadde jeg en follikkel på ca samme str som din. Eggløsning er jo ingen garanti for å bli gravid, det er jo bare ca 25% sannsynlighet å lykkes pr syklus hvis alt er bra og man treffer eggløsning. Vi skal begynne med IVF denne måneden, det ble bestemt den kontrollen hvor man så at folliklene var så små. Vi har ikke prøvd å treffe den eggløsningen jeg fikk for et par uker siden, for jeg visste ikke at det kom til å komme en eggløsning. Vi antok at det ikke kom til å bli noe eggløsning denne syklusen, siden folliklene var så små på ultralyden. Jeg har ikke merket det selv, men jeg ser på temperatur-charten at det har skjedd en eggløsning 🤷♀️😬 Endret 13. februar 2019 av Patriotpaula
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #742 Skrevet 13. februar 2019 16 minutter siden, Patriotpaula skrev: Gyn mener at jeg kan være delvis resistent mot letrozol, eggposene blir ikke store nok av bare letrozol. Når jeg var på UL dag 10-12 så var den største follikkelen 7-8 mm bare, derfor ble denne syklusen «avsluttet» og det skulle gå sin gang selv.. Når Ovitrelle ble satt på meg første syklus med dette, så hadde jeg en follikkel på ca samme str som din. Eggløsning er jo ingen garanti for å bli gravid, det er jo bare ca 25% sannsynlighet å lykkes pr syklus hvis alt er bra og man treffer eggløsning. Vi skal begynne med IVF denne måneden, det ble bestemt den kontrollen hvor man så at folliklene var så små. Vi har ikke prøvd å treffe den eggløsningen jeg fikk for et par uker siden, for jeg visste ikke at det kom til å komme en eggløsning. Vi antok at det ikke kom til å bli noe eggløsning denne syklusen, siden folliklene var så små på ultralyden. Jeg har ikke merket det selv, men jeg ser på temperatur-charten at det har skjedd en eggløsning 🤷♀️😬 Åå så du hadde moden follikkel første gang når du brukte ovitrelle? Hadde du brukt letrozol da? Merkelig at du fikk respons i første pp i såfall og ikke andre pp (resistent mot letrozol?!) uf skjønner. Kan ikke du prøve noe annet enn letrozol og se om det virker? Anonymkode: b5dca...6fb
Patriotpaula Skrevet 13. februar 2019 #743 Skrevet 13. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åå så du hadde moden follikkel første gang når du brukte ovitrelle? Hadde du brukt letrozol da? Merkelig at du fikk respons i første pp i såfall og ikke andre pp (resistent mot letrozol?!) uf skjønner. Kan ikke du prøve noe annet enn letrozol og se om det virker? Anonymkode: b5dca...6fb Ja, det er jo ikke noe poeng i å sette Ovitrelle hvis follikkelen ikke er moden 😄 Første runden hadde jeg en stor nok follikkel, Ovitrelle ble derfor satt. I forkant av dette hadde jeg brukt både letrozol og Puregon. Puregon ble jeg satt på fordi letrozol sin effekt var for «laber», så Puregon skulle pushe på. Og Puregon gjorde jobben sin 👌🏼 Minuset med det medikamentet er at det ofte drar med seg flere follikler, så det krever tett oppfølging med UL. Vi hadde ikke fått lov til å ha sex hvis det var mer enn to follikler som var modne/store nok, risiko for flerlinger. Jeg kunne nok kommet i mål med de tre samme medikamentene i runde to også, men det ble vurdert litt til «så som så»-effekt hos meg, og det ble derfor bestemt IVF. Alternativet hadde vært å bare kjøre på med Puregon, og ikke letrozol i det hele tatt, men gyn hadde litt varierende effekt med slik simulering. Og det krever tett oppfølging med UL, risiko for overstimulering ++. Det er ikke så veldig mye annet å prøve for meg i hormoner-lavstimulering, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #744 Skrevet 13. februar 2019 3 minutter siden, Patriotpaula skrev: Ja, det er jo ikke noe poeng i å sette Ovitrelle hvis follikkelen ikke er moden 😄 Første runden hadde jeg en stor nok follikkel, Ovitrelle ble derfor satt. I forkant av dette hadde jeg brukt både letrozol og Puregon. Puregon ble jeg satt på fordi letrozol sin effekt var for «laber», så Puregon skulle pushe på. Og Puregon gjorde jobben sin 👌🏼 Minuset med det medikamentet er at det ofte drar med seg flere follikler, så det krever tett oppfølging med UL. Vi hadde ikke fått lov til å ha sex hvis det var mer enn to follikler som var modne/store nok, risiko for flerlinger. Jeg kunne nok kommet i mål med de tre samme medikamentene i runde to også, men det ble vurdert litt til «så som så»-effekt hos meg, og det ble derfor bestemt IVF. Alternativet hadde vært å bare kjøre på med Puregon, og ikke letrozol i det hele tatt, men gyn hadde litt varierende effekt med slik simulering. Og det krever tett oppfølging med UL, risiko for overstimulering ++. Det er ikke så veldig mye annet å prøve for meg i hormoner-lavstimulering, dessverre. Så første runden hadde du fin folikkel, og satt ovitrelle men ble mislykket uten grunn eller fordi du hadde mange modne folikkler? Så utrolig trist at alt var greit hos deg første gangen 😕 kjenner ikke til puregon. Hadde selv lyst på tvillinger. Idsg visste UL en folikkel då blir mest sannsynlig en. hmm skjønner. Går du i oslo? Anonymkode: b5dca...6fb
Patriotpaula Skrevet 13. februar 2019 #745 Skrevet 13. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så første runden hadde du fin folikkel, og satt ovitrelle men ble mislykket uten grunn eller fordi du hadde mange modne folikkler? Så utrolig trist at alt var greit hos deg første gangen 😕 kjenner ikke til puregon. Hadde selv lyst på tvillinger. Idsg visste UL en folikkel då blir mest sannsynlig en. hmm skjønner. Går du i oslo? Anonymkode: b5dca...6fb Alt lå til rette for at det skulle klaffe første gangen, men det er nå sånn en gang at det er ingen garanti for å bli gravid selv om man får eggløsning Samme er det for deg, det er ingen garanti for at du blir gravid denne syklusen - selv om man selvsagt må krysse fingrene for at det klaffer for dere 🤞🏻 Selv om det er et egg som slippes, betyr ikke det at det ikke dele seg. Jeg bor i Trøndelag 👌🏼
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #746 Skrevet 14. februar 2019 8 timer siden, Patriotpaula skrev: Alt lå til rette for at det skulle klaffe første gangen, men det er nå sånn en gang at det er ingen garanti for å bli gravid selv om man får eggløsning Samme er det for deg, det er ingen garanti for at du blir gravid denne syklusen - selv om man selvsagt må krysse fingrene for at det klaffer for dere 🤞🏻 Selv om det er et egg som slippes, betyr ikke det at det ikke dele seg. Jeg bor i Trøndelag 👌🏼 Åå nei ikke putt slike tenker i meg. Er innstilt på at det skal gå bra!! men lykke til du og. Anonymkode: b5dca...6fb 1
Kone92 Skrevet 14. februar 2019 #747 Skrevet 14. februar 2019 Fikk telefon fra sykehuset nå om at av de 3 blastoene de dyrket videre til dag 6 var det 2 som ble fryst ned. Så da har jeg 8 blastoer på frys 😊 6
bondekone Skrevet 14. februar 2019 #748 Skrevet 14. februar 2019 Uttak ferdig, 28 egg! Men fytti å sinnsykt vondt det var😰 1
Aaa08 Skrevet 14. februar 2019 #749 Skrevet 14. februar 2019 1 minutt siden, bondekone skrev: Uttak ferdig, 28 egg! Men fytti å sinnsykt vondt det var😰 Uff da.. Men blir det innsett siden du fikk så mange egg ut?
Kone92 Skrevet 14. februar 2019 #750 Skrevet 14. februar 2019 3 minutter siden, bondekone skrev: Uttak ferdig, 28 egg! Men fytti å sinnsykt vondt det var😰 Huff.. stakkars! Det var fryktelig mange egg. Håper du slipper å bli veldig overstimulert i etterkant.
bondekone Skrevet 14. februar 2019 #751 Skrevet 14. februar 2019 2 minutter siden, Aaa08 skrev: Uff da.. Men blir det innsett siden du fikk så mange egg ut? Nei, fikk vite på UL at det ikke ble innsett, hadde over 50 eggposer... så forhåpentlig er noem av disse eggene av god kvalitet😉 2 minutter siden, Kone92 skrev: Huff.. stakkars! Det var fryktelig mange egg. Håper du slipper å bli veldig overstimulert i etterkant. Ja, var ganske vilt. Hadde over 50 eggposer på UL,så fikk vite det ikke ble innsett. Så nå er det blodfortynnende, så fryseforsøk neste syklus!
prøverpåny Skrevet 14. februar 2019 #752 Skrevet 14. februar 2019 11 minutter siden, bondekone skrev: Uttak ferdig, 28 egg! Men fytti å sinnsykt vondt det var😰 Bad ass uttak! 😵 Håper endel av eggene var modne i det minste 😊🤞 Du har sikkert fått tips om å drikke mye vann. Synes masse vann og det å røre seg littegrann hjalp på da jeg hadde ballongmage og tendenser til overstimulering. I tillegg til blodfortynnende selvfølgelig. Spennende å høre videre utvikling!
bondekone Skrevet 14. februar 2019 #753 Skrevet 14. februar 2019 37 minutter siden, prøverpåny skrev: Bad ass uttak! 😵 Håper endel av eggene var modne i det minste 😊🤞 Du har sikkert fått tips om å drikke mye vann. Synes masse vann og det å røre seg littegrann hjalp på da jeg hadde ballongmage og tendenser til overstimulering. I tillegg til blodfortynnende selvfølgelig. Spennende å høre videre utvikling! Ja, veldig spent på videre info! Ja, masse vann, og skal ta blodfortynnende☺ 1
bondekone Skrevet 14. februar 2019 #755 Skrevet 14. februar 2019 3 minutter siden, Aaa08 skrev: Skal de dyrke i 5 dager? Får vite mer i morgen, men vil egentlig tro det pga helga☺ 1
prøverpåny Skrevet 14. februar 2019 #756 Skrevet 14. februar 2019 1 time siden, bondekone skrev: Ja, veldig spent på videre info! Ja, masse vann, og skal ta blodfortynnende☺ Synes forresten det varierer hvor vonde uttakene er ut fra hvilken lege som gjør det. Du holder til på P ikke sant?
bondekone Skrevet 14. februar 2019 #757 Skrevet 14. februar 2019 9 minutter siden, prøverpåny skrev: Synes forresten det varierer hvor vonde uttakene er ut fra hvilken lege som gjør det. Du holder til på P ikke sant? Hmm, ja, det kan ikke jeg uttale meg så om😉 men for min del tror jeg det hadde gåtr helt greit om det hadde vært færre egg. Gikk greit i starten, men så ble det bare værre og værre...
Wiley Skrevet 14. februar 2019 #759 Skrevet 14. februar 2019 1 hour ago, bondekone said: Ja, veldig spent på videre info! Ja, masse vann, og skal ta blodfortynnende☺ 4 liter vann og 1 liter melk fikk venninnen min beskjed av hos «bad boy of ivf» legen sin. Viktig å få masse proteiner inn også. Håper det går bedre med deg fremover og at det blir noe bra på frys ut av alt dette.
Fiiol Skrevet 14. februar 2019 #760 Skrevet 14. februar 2019 Hater å vente på testdag. Blir gal. 🤯 Testet selv i dag, 11 dager etter ovitrelle, den var selvfølgelig negativ. Hadde den vært svak positiv hadde jeg vel blitt sprø av det også, fordi det like gjerne kunne vært rester av ovitrelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå